Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#1 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od Koberec »

Zdravím, dnes se mi objevila hláška: ELEKTR. ANLAGE WARTUNG DRINGEND (viz obrázek), nevíte prosím někdo co by to mohlo znamenat? Přeložit si to dokážu, ale je to příliš obecné a nevím kde hledat závadu. Po vypnutí a znovunastartování motoru hláška zmizí a rozsvítí se znovu po ujetí cca 2-3km. Nesetkal se někdo s tímto problémem? Děkuji.

Auto se jinak chová naprosto normálně, jede, bliká, svítí. Žádné nestandartní zvuky nebo jiné anomálie.

Ještě mě napadá-ale nevím jestli to může mít souvislost: V mrazech jsem jednou tankoval úplně prázdnou nádrž do cca 3/4 a nechal jsem při tom nastartovaný motor. Palivoměr přitom vůbec nezaznamenal že přibylo palivo a stále ukazoval prázdnou nádrž. Po vypnutí motoru a znovunastartování již vše OK.

Děkuji všem za rady.

Volvo V50 2.0D r.v.08
Přílohy
2012-02-29_20-40-14_178.jpg
2012-02-29_20-40-14_178.jpg (43.71 KiB) Zobrazeno 2868 x
Naposledy upravil(a) Koberec dne 14 bře 2012 18:18, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Honza »

Koberec píše:Zdravím, dnes se mi objevila hláška: ELEKTR. ANLAGE WARTUNG DRINGEND (viz obrázek: http://koberec11.rajce.idnes.cz/nastenka#2012-02-29_20-40-14_178_1.jpg), nevíte prosím někdo co by to mohlo znamenat? Přeložit si to dokážu, ale je to příliš obecné a nevím kde hledat závadu. Po vypnutí a znovunastartování motoru hláška zmizí a rozsvítí se znovu po ujetí cca 2-3km. Nesetkal se někdo s tímto problémem? Děkuji.

Auto se jinak chová naprosto normálně, jede, bliká, svítí. Žádné nestandartní zvuky nebo jiné anomálie.

Ještě mě napadá-ale nevím jestli to může mít souvislost: V mrazech jsem jednou tankoval úplně prázdnou nádrž do cca 3/4 a nechal jsem při tom nastartovaný motor. Palivoměr přitom vůbec nezaznamenal že přibylo palivo a stále ukazoval prázdnou nádrž. Po vypnutí motoru a znovunastartování již vše OK.

Děkuji všem za rady.

Volvo V50 2.0D r.v.08
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=21549 Je to něco : elektrické zařízení - oprava nutná

Edit.Svítí ti tam dobíjení. Když to vemu z angličtiny: EL. POWER SYSTEM SERVICE REQUIRED Systém dobíjení - vyžaduje opravu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#3 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

Děkuju, to jsem tak nějak přeložil, ale moudrej z toho nejsem. Spíš jsem mylslel jestli nevíš co konkrétně by to mohlo znamenat? (alternátor, ř.j., nebo něco jiného?)
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#4 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

No jo, pravda- to jsem si ani nevšiml jak jsem z toho byl vyblblej... Tak to asi bude altík, co?

Edit: Tak jsem se byl ještě jednou podívat v garáži- řemen alternátoru OK, ale ozává se při běžícím motoru slabý jakoby houkání/pískání (sorry neumím to líp popsat)z motoru, resp. asi právě z alternátoru!
Co by to mohlo být? Ložisko? Půjde to opravit, nebo je alternátor zralej na výměnu?
Díky
Naposledy upravil(a) Koberec dne 29 úno 2012 22:03, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#5 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Honza »

Koberec píše:No jo, pravda- to jsem si ani nevšiml jak jsem z toho byl vyblblej... Tak to asi bude altík, co?
Nahoře jsem něco doplnil.
Sám max. skontroluješ dráty okolo a řemen. Kontakty na baterce, ukostření (včechna) Potom elektrikáře a proměřit.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#6 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

Díkes, taky jsem něco doplnil o příspěvek výše: (?)
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#7 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Honza »

Koberec píše:Díkes, taky jsem něco doplnil o příspěvek výše: (?)
Pískat může i řemen, kdy byl měněnej? Jestli ještě ne (podle nájezdu) tak by si to asi zasloužil.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#8 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

Řemen je původní, je možný že by prokluzoval a proto špatně dobíjel? Laicky na prohmat se mi zdá napnutej akorát.
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#9 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Honza »

Koberec píše:Řemen je původní, je možný že by prokluzoval a proto špatně dobíjel? Laicky na prohmat se mi zdá napnutej akorát.
Napnutej je, ale je oběhanej a ztvrdlej tudíš nebere na klínkách.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#10 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

OK, rozumim. Díky moc za rady, zítra nechám řemen vyměnit a dopíšu sem jak to dopadlo.
Budu se modlit, aby to byl jen ten řemen...
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 31
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: S60 II D5 r.v. 2013 BSR úprava

#11 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od KAPSCH »

Řemen to nebude, to by bylo slyšet, že píská a kontrolka by občas zhasínala. Měl jsem to samé a byl to altík - repase za 2tis.

J.
_________________
S60 II 2,4 D5 r.v. 2013 BSR úprava 289 HP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#12 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

Zdravím, taky si to začínám myslet. Teď jsem to byl ještě zkoumat za světla a řemen se mi fakt zdá naprosto OK. A ten zvuk co zmiňuju výše taky není zvuk klouzajícího řemenu. Tohle opravdu spíš připomíná ložisko nebo tak něco.
O víkendu jsem domluvený s autoelektrikářem že to proměří a potom se uvidí.
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#13 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od Koberec »

KAPSCH píše:Řemen to nebude, to by bylo slyšet, že píská a kontrolka by občas zhasínala. Měl jsem to samé a byl to altík - repase za 2tis.

J.
Ještě dotaz prosímtě: Kde si to nechal repasovat? Asi bych někoho sehnal, ale pokud si byl s opravou spokojený tak rád dám na doporučení.
Díky
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 91
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Šluknovsko
Vůz: V70XC, I a II.gen

#14 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od tirika »

Ahoj,u mojí V50 odešel altík po cca 100 tis km a prakticky z ničeho nic... Ráno jsem vyrazil na cestu a po zastavení a cca 15 min pauze jsem už nenastartoval,po rozebrání jsme zjistili že prakticky "vyhořel" vnitřek. Něco podobnýho se stalo i kolegovi,tak mám dojem,že ty fordí nestojí za nic :(
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru

GDPR_user

#15 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od GDPR_user »

Nic nového.Vadný alternátor.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 31
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: S60 II D5 r.v. 2013 BSR úprava

#16 Hláška palubního PC - prosím o radu

Příspěvek od KAPSCH »

Koberec píše:
KAPSCH píše:Řemen to nebude, to by bylo slyšet, že píská a kontrolka by občas zhasínala. Měl jsem to samé a byl to altík - repase za 2tis.

J.
Ještě dotaz prosímtě: Kde si to nechal repasovat? Asi bych někoho sehnal, ale pokud si byl s opravou spokojený tak rád dám na doporučení.
Díky
Zavolej do AUTO HASE - http://www.autohase.cz - Chtěj k telefonu pana Fencla, je to prodejce ojetých vozů, který mi tuhle akci zařizoval a někam to posílal. Stálo ho to cca 2tis. Kupoval jsem auto od nich, takže takhle pomohli.
_________________
S60 II 2,4 D5 r.v. 2013 BSR úprava 289 HP

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 16
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Mimoň
Kontaktovat uživatele:

#17 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od Koberec »

Tak problém je už vyřešen-jednalo se skutečně o závadu alternátoru. Konkrétně odešel diodový můstek a regulátor (viz. foto) Cena za repas byla 3600 CZK + asi 500 CZK nový řemen. Oprava alternátoru byla rychlá a bezproblémová-do druhého dne. V případě zájmu můžu dodat fotonávod na demontáž a montáž.

Ovšem velký problém nastal po zpětné montáži a pokusu nastartovat!
Auto naskočilo, zakuckalo a za 5sekund bylo po všem-motor zhasnul a už nenaskočil! Nejdřív jsem se zhrozil, ale pak mi došlo kde je problém: abych se dostal k alternátoru, je nutné odpojit přívodní hadičky nafty a demontovat kompletně palivový filtr. Bohužel až příliš pozdě jsem se dozvěděl, že hadičky se po odpojení musí ihned! zaslepit(já nechal hadičky odpojené 2 dny :( ) aby nepadla nafta. A vzhledem k tomu, že V50 nemá v nádrži podávací čerpadlo a ani žádnou ruční pumpičku na naftu, na problém bylo zaděláno. Systém se dokonale zavzdušnil a já běhal okolo auta 3 dny a bezradně vymýšlel jak to odvzdušnit. Servis na to má speciální balonek, ale mě se nechtělo táhnout se na laně 65km...
Nakonec pomohl starý kompresor z ledničky, asi 2m hadičky cca 1cm silné a zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem. Ze skleničky jsem provrtáním víčka a připojením dvou hadiček vytvořil "lapač" nafty, jeden konec hadičky připojil na sací trubičku kompresoru a druhý konec hadičky nasadil na koncovku hadice od nafty odpojené od CR čerpadla. Pak už to chtělo jen chvilku trpělivosti a prsty s rychlostí blesku-po odsátí vzduchu, když už hadicemi proudila jen čistá nafta, konec hadičky rychle ucpat prstem a rychle nasadit na CR čerpadlo.
Na druhý pokus motor naskočil a teď už to vrčí tak jak má! :)
Přílohy
alt.jpg
alt.jpg (65.93 KiB) Zobrazeno 2753 x
_________________
Volvo V50 2.0D 2008 http://www.upava.cz

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: V50 2,0D 100kw

#18 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od mulirri »

Zdravim potřeboval bych taky poradit ohledně hlášek. Už jsem si vytisknul všechny hlášky a stejně mi to ukazuje jednu,která v seznamu neni...jedná se o: ANTI-SKID TEMPORARILY OFF...vím co to znamená,ale netuším co mám udělat se svou V50...včera jsem naprosto v pohodě dojel domu a auto stálo před domem asi hodinku...poté jsem sedl do auta a byl problém...auto každý cca 3 vteřiny cuklo jakoby to jelo jen na 3 válce...dojel jsem s tim asi 5 km a když jsem vypnul motor a vyndal klíčky,tak mi pořád svítila světla...ani ručně nešla vypnout,tak jsem tam musel znova strčit klíčky...a asi po hodině co auto stálo jsem znova potřeboval uject cca 5 km...auto pořád stejně cukalo a asi po 200 metrech mi chcíplo a už nešlo nastartovat...po všech možných pokusech jsem vybil baterku...toť vše...Dneska ráno jsem k tomu přišel a svítí mi tam: ANTI-SKID TEMPORARILY OFF, IMMOBILISER SEE MANUAL, POWER STEERING SERVICE REQUIRED...a včera když jsem opouštěl auto mi tam svítilo: EL. POWER SYSTEM SERVICE REQUIRED....před časem mi auto vybilo baterii samovolně...opravdu netušim co s tim je...poradí mi někdo?

GDPR_user

#19 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od GDPR_user »

mulirri píše:Zdravim potřeboval bych taky poradit ohledně hlášek. Už jsem si vytisknul všechny hlášky a stejně mi to ukazuje jednu,která v seznamu neni...jedná se o: ANTI-SKID TEMPORARILY OFF...vím co to znamená,ale netuším co mám udělat se svou V50...včera jsem naprosto v pohodě dojel domu a auto stálo před domem asi hodinku...poté jsem sedl do auta a byl problém...auto každý cca 3 vteřiny cuklo jakoby to jelo jen na 3 válce...dojel jsem s tim asi 5 km a když jsem vypnul motor a vyndal klíčky,tak mi pořád svítila světla...ani ručně nešla vypnout,tak jsem tam musel znova strčit klíčky...a asi po hodině co auto stálo jsem znova potřeboval uject cca 5 km...auto pořád stejně cukalo a asi po 200 metrech mi chcíplo a už nešlo nastartovat...po všech možných pokusech jsem vybil baterku...toť vše...Dneska ráno jsem k tomu přišel a svítí mi tam: ANTI-SKID TEMPORARILY OFF, IMMOBILISER SEE MANUAL, POWER STEERING SERVICE REQUIRED...a včera když jsem opouštěl auto mi tam svítilo: EL. POWER SYSTEM SERVICE REQUIRED....před časem mi auto vybilo baterii samovolně...opravdu netušim co s tim je...poradí mi někdo?
Že by alternátor?? :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: V50 2,0D 100kw

#20 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od mulirri »

Tak je mi jasný,že alternátor to asi bude,když mi to několikrát psalo LOW BATTERY, ale nečekal bych,že když odejde alternátor,tak mi to takhle bude cukat a pak to padne uplně...na předchozích autech mi taky odešel altík,ale takavou odezu jsem od auta neměl...takže myslíš,že za tohle všechno může jenom alternátor?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od Urvanej »

Zkusil si změřit napětí na baterii při běhu motoru?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#22 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od tymon »

Zdravim, grat. k vyresene zavade a rovnou bych si rad prihral polivcicku... koukam, ze mas takovy osklivy jazyk v palubkau... coz takhle https://www.d5t5.com ?? :oops:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: V50 2,0D 100kw

#23 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od mulirri »

Vyřešeno: vše jsem proměřil a alternátor v pohodě...nějaký z článků v baterce je KO a když jsem s tim jel a pustil jsem si klimu a rádio a šla světla,tak to neutáhla...meřili jsme to přes zátěže a ani mechanik chvíli nevěděl kde je chyba,protože po odpojení zátěže se baterie ukazovala na 1OO%, což je divný a při zátěži na normálních 9,9 V...závada se ukázala až po několikátém odběru přes zátěž...z počátku to nebylo poznat,protože jsem jí celou noc nabíjel...takže nová baterie a jede se v klídku dál....;)

GDPR_user

#24 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od GDPR_user »

mulirri píše:Vyřešeno: vše jsem proměřil a alternátor v pohodě...nějaký z článků v baterce je KO a když jsem s tim jel a pustil jsem si klimu a rádio a šla světla,tak to neutáhla...meřili jsme to přes zátěže a ani mechanik chvíli nevěděl kde je chyba,protože po odpojení zátěže se baterie ukazovala na 1OO%, což je divný a při zátěži na normálních 9,9 V...závada se ukázala až po několikátém odběru přes zátěž...z počátku to nebylo poznat,protože jsem jí celou noc nabíjel...takže nová baterie a jede se v klídku dál....;)
Vadný alternátor.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: V50 2,0D 100kw

#25 Hláška palubního PC - prosím o radu VYŘEŠENO

Příspěvek od mulirri »

Proč myslíš,že by měl být vadný alternátor?Bez běhu motoru ukazuje baterie 12,4 a při běhu motoru skoro 15, tak bych neřekl,že alternátor bude vadný...a kontrolka na dobíjení ani neproblikne...ani když tomu dam napít,tak neproblikne...tak proč myslíš,že je altík vadný???
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“