Dostupnost 16v hlavy z B234

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.
Občas se vyskytne motor,ale pokud zvažuješ konverzi na B234FT nebude to tak jednoduché

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

No je to jen hypoteticky, až jednou se najde čas se hrabat, tak jedinej problém co sem k tý přestavbě našel je právě sehnat hlavu a nějaký kolečka :-)
Poměrně hezky se o tom rozepsal třeba tady. No jen tak mě to zajímalo. Každopádně to neni tak, že bys měl tři takový motory na díly ve skladu, co? :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

No,mechanicky to jednoduchý je,ale už to není tak jednoduchý ukrmit palivem a dopočítat to jednotkama... Pokud bys na to nechtěl hodit 4 přetlakový karbecy... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

No ale já si zase myslím, že to řj pobere podle dat z váhy vzduchu a použije standardni mapu pro B230FT, takže tady sem problém nevidel. Výhoda by měla bejt pravé v tom, ze 16v líp plní válce a taky vyprazdňuje. Ale velmi rád se nechám poučit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

každej motor má jinak časování. Musel bys tím pádem použít jednotku zapalování z B234 a vstřikování z B230. 16ti ventilem ale protejká i větší množství vzduchu. Otázka tedy je,jestli by si to jednotka z FTčka zvládla přebrat.
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

V tom odkazu výše se tváří jako že jo a že fakt stačí "jen" přeházet mechaniku.
Jako tomu co tu předvádim by moje babí řekla, že žeru tlustý bez chleba, protože na redblok se jedu podívat v pondělí, no a když ho vezmu tak pak se uvidí za kolik let na to budu mít čas. :)

Mě třeba překvapilo, žes to Martine nezkusil, auto máš vyladěný hezky, ale hlava s 16v umí víc než i hodně vylepšená 8v a pro tebe by to nebylo noření se do neznáma. Ptal jsem se právě jestli to náhodou někdo jako Martin nebo Fery už nezkoušeli nebo o tom sami neuvažovali a pak to nezavrhli apod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

mam tu B230FT i B234F ale projekt jsem zavrhl,jako příliš komplikovaný na to,co přinese... Po konzultaci s klukem co dělá jednotky bylo zkonstatováno,že serivý jednotky by to pravděpodobně pokousali,ale pro 100 pro funkčnost by to chtělo přilepšit na palivu a upravit mapy... Což znamená ještě laborku se vstřikama atd... Netvrdím,že to fungovat nemůže,ale obávám se,že to nebude to pravý ořechový...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1320
Registrován: 21 roků 10 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900 FT/ V70II D5 / XC90 D5/ S60 D5

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od LUBOŠ »

Urvanej píše:Chtěl bych se optat věcí znalých, jak moc velkej je problém sehnat 16ti ventilovou hlavu na redblok, případně pár dalších dílů z tohoto motoru. Nemam páru o tom, jak jsou takovýdle věci v čr dostupný.

jedna hlava, sací a výfukové potrubí, váha vzduchu a ŘJ je doma v regálu, jednou snad ...... :), ale to ještě nemám pořádně dodělanýho sedmistovkovýho švéda, v turbo devítce neni ještě motor. Tak tedy nevím, kdy se dostane na řadu tento projekt. :(
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta

GDPR_user

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše: Mě třeba překvapilo, žes to Martine nezkusil, auto máš vyladěný hezky, ale hlava s 16v umí víc než i hodně vylepšená 8v a pro tebe by to nebylo noření se do neznáma. Ptal jsem se právě jestli to náhodou někdo jako Martin nebo Fery už nezkoušeli nebo o tom sami neuvažovali a pak to nezavrhli apod.
Bohužel mám auto na každodenní ježdění a nemohu si dovolit auto na dva měsíce odstavit a hrabat se v něm o chvílích volna.Ona konverze není úplně jednoduchá,je potřeba spoustu úprav a to zabere spoustu času.pokud mohu poradit nejdříve být tebou vyřeším spojku a převodovku,protože M46 není schopna zvládnout nárust výkonu.A jen pouhým zvýšením plnícího tlaku uděláš spoustu parády.Pak přijde samosvor atd a pokud i pak budeš mít málo a budeš mít chuť,čas a peníze můžeš se pustit do výroby B234FT

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Pokud klapne co bych chtěl, tak je tam AW71 a mozna i samosvor podle jiný výbavy, ale uvidime, buď napíšu recenzi, nebo se budu chlubit. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Pokud klapne co bych chtěl, tak je tam AW71 a mozna i samosvor podle jiný výbavy, ale uvidime, buď napíšu recenzi, nebo se budu chlubit. :-)
Myslím že automat to už vůbec nedá.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

nechapu podle jaký výbavy usuzeujes na samosvor...
:lol:
Moje total socka s B200F ho měla a 940ka B230FT s turbo+ kitem v plný náloži ne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

martinopel píše:Myslím že automat to už vůbec nedá.
Nevim proč sem si myslel že jo, no tak budeme hledat M90.
Sarkasmic píše:nechapu podle jaký výbavy usuzeujes na samosvor...
:lol:
Moje total socka s B200F ho měla a 940ka B230FT s turbo+ kitem v plný náloži ne...
No mám totiž pocit, ničím nepodloženej, že turba s automatem měly lepčí dif vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1043
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Drtic »

martinopel píše: Myslím že automat to už vůbec nedá.
Naopak, podle zdroju na turbokostkach, AW71 je schopna v pohode snest nekolik stovek koni
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1043
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Drtic »

Na kombinovani jednotek zapalovani a vstrikovane se vykasli a osad to megasquirtem :evil:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od wickey »

šmarjá megasquirt - to zní jak nějaká čuňárna :green: :green: 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše:Myslím že automat to už vůbec nedá.
Pokud upravis olejovy akumulatory (coz jde i zespoda pres vanu, bez vyndavani prevodovky), aw71 da uplne v pohode 300hp+.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od VanThomas »

Když si tak vzpomenu na jedno kultovní video, který už tu bylo alespoň 20x :D , tak co říct než - a de to... 8)

_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

taky jsou tam dva vstřiiky na válec,to turbo neni typický a rozhodně to nefrčí na fabrický kabelový svazky a jednotky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Tak jako 500 už je fakt hodně. Já bych si představoval tak 250-300 víc ne. A podle všeho na tohle stačí "jen" zvednout plnicí tlak a větší průměr vejfuku. Ohledně řj, tak pokud je tam bosch, tak ten má adaptaci, která to pobere a i případnou výměnu vstřiků a u 8v ventilů za větší. A stejně to chce blok po r. 90 kde už je ostřik pístů, 13mm ojnice, a větší ol. čerpadlo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1594
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Sarkasmic »

ostřik pístů má i blok před. Maj ho všechny turba. Ojnice a písty stejně dej kovaný. Standartní končí někde za 200hp...
A přečti si i todle....: http://www.strikeengine.com/volvo-parts-tuning/volvo-700-900-turbo-tuning-guide.html
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13168
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od Urvanej »

Shodou náhod jsem to nedávno taky pročítal a to mě právě dodalo odvahy si tu přestavbu začít plánovat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:Tak jako 500 už je fakt hodně. Já bych si představoval tak 250-300 víc ne. A podle všeho na tohle stačí "jen" zvednout plnicí tlak a větší průměr vejfuku. Ohledně řj, tak pokud je tam bosch, tak ten má adaptaci, která to pobere a i případnou výměnu vstřiků a u 8v ventilů za větší.
První věc, kterou bych si při takovým laborování do auta pořídil je širokopásmová lambda sonda a AFR budík. Chudá směs je svině :wink:

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Dostupnost 16v hlavy z B234

Příspěvek od VanThomas »

Navíc bych přidal hnědý bezpečnostní trenky :D
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé