TDI zlé štarty

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 50
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
Bydliště: zlate moravce

#1 TDI zlé štarty

Příspěvek od raull »

Zdravím Vás,mám problém:zhoršené štarty,ale len ak je zima okolo -10 a viac,velmi zle chytá akoby to nežhavilo alebo nedalo dosť nafty,roztrasie sa akoby len na tri valce,niekedy chytí na 2 až 3 krát.Druhý štart je na brnk,aj ked to vyskušam hned po tomto trápení,Zaujmavé je,že to robilo aj v lete ked bolo velmi teplo.Takže záver:auto štartuje super ak je teplota medzi -5 až 20°C.Mám informáciu,že by to mohlo súvisieť s predvstrekom nafty?Čo s tým?
Ďakujem za rady.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#2 TDI zlé štarty

Příspěvek od dali »

raull píše:Mám informáciu,že by to mohlo súvisieť s predvstrekom nafty?
V lepším případě. Ve vedrech to špatně startuje ohřátý nebo studený? Pokud ohřátý tak na vině bude nejspíš unavený čerpadlo. V lepším případě seřízení na stolici v horším repas nebo jiný čerpadlo. Každopádně napíchnutí na originál diagnostiku by v tom mělo udělat jasno.
Abych nezapomněl, i když je čerpadlo unavený může problém vyřešit novej startér. Díky tomu že točí rychlejc může špatný starty výrazně zlepšit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 50
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
Bydliště: zlate moravce

#3 TDI zlé štarty

Příspěvek od raull »

Zlý štart je len prvý,keď je motor studený.A to len ak je velmi zima alebo velmi teplo.Druhý a aj keždý ďalší štart počas dna je na brnk.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#4 TDI zlé štarty

Příspěvek od dali »

V tom případě to může být ten předvstřik. Diagnostika určitě napoví. Je třeba změřit dynamický předvstřik u ohřátého motoru.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#5 TDI zlé štarty

Příspěvek od Basstl »

Měl jsem stejnej problém.
Výměna žhavičů, ani kabelů nepomohla.
Vše vyřešilo seřízení předvstřiku.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 107
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: S80,D5 120kW, rok 2004, A5
Bydliště: Slovensko, Senec

#6 TDI zlé štarty

Příspěvek od Mato.20 »

ŽHaviče ??? mal som podobný problém.... 3 žhaviče úplne hluché, ani neodoberali prúd ked som meral s ampérmetrom... jeden sa začal červenať asi po 10 sekundách, čo je neskoro a posledný začal žhaviť hned... záver... 4 žhaviče z 5 nešli...
_________________
S80, rok 2004, D5 120kW, A5, tmavo modrá metalíza
S60, rok 2003, D5 120kW, A5, vínovo červená metalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 50
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
Bydliště: zlate moravce

#7 TDI zlé štarty

Příspěvek od raull »

viete mi niekoho odporučiť,komu dať nastaviť to čerpadlo?A je pravda,že po výmene rozvodov to budem musieť absolvovať tiež?Rozvody vychádzajú asi tak za 25 000KM.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 TDI zlé štarty

Příspěvek od dali »

raull píše:viete mi niekoho odporučiť,komu dať nastaviť to čerpadlo?A je pravda,že po výmene rozvodov to budem musieť absolvovať tiež?Rozvody vychádzajú asi tak za 25 000KM.
Do čech kvůli tomu asi jezdit nebudeš, takž moje doporučení je k ničemu. Pokud si necháš udělat rozvody u někoho seriózního, seřízení předvstřiku na diagnostice je nedílnou součástí. Garážovej vrtal si tam načmárá rysky a nastaví to podle nich a řekne že je to ok (přitom je to úplně naprd)...další zimu nejspíš zjistíš že to blbě startuje. Slyšel jsem že nastavení předvstřiku by se mělo správně kontrolovat pokaždý před zimou a na jaře, takže zbytečný to určitě nebude když to podstoupíš.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 50
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
Bydliště: zlate moravce

#9 TDI zlé štarty

Příspěvek od raull »

Zatial Vám všetkým ďakujem.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 38
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

#10 TDI zlé štarty

Příspěvek od royal »

Dotazek - spatny starty resim uz kolikatou zimu. Nejprve mi menili zhavice (i kdyz byly novy, ale stezoval jsem si ze spatne startuje a ze by radsi meli vymenit zhavice tak je vymenili a bylo jim to jedno), pak jsem zmenil servis a tam mi rekli ze to bylo predvstrikem, seridili a startoval vpohode. Dalsi zimu se opakovalo, opet serizeni predvstriku, kontrola zhavicek (vsechny ok), dalsi zimu zase.
Letos mi k tomu rekli, ze to nejspis je vakuovou pumpou (klepe mi od zacatku co to auto mam) - ze diky tomu jak je "v haji" tak akorat za ten rok rozsteluje predvstrik.
moje otazka je jestli to je mozny, a jestli repase/vymena vak. pumpy pomuze (od kazdorocniho serizovani predvstriku)..
_________________
Black V70 TDI (D5252T) '97
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 DoKa '99
Bylo: Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#11 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

být tebou tak bych šel po elektrice, takhle od toho popisu to dost připomíná můj problém - já to měl extrém, nebyla připojená pořádně ani jedna žhavička, viz diskuze níže:

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=44&t=33470&start=150
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#12 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

a ta vakuová pumpa je dle mýho hovadina, ta řídí podtlak brzd, nemá se startama nic společnýho. Já ji měnil, protože byla hodně zlá ale starty to nepořešilo - a ani by mě to popravdě nenapadlo..
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 38
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

#13 TDI zlé štarty

Příspěvek od royal »

nevim, nemel jsem to rozebrany (naposledy jsem rozebiral saaba). Tvrdili ze je vakuovka na stejny hrideli (vacce) jako je predvstrik a ze tim permanentnim klepanim tu vacku rozsteluje. Proto se ptam jestli je to mozne nebo ne (nez dam dlouhy prachy za novou vakuovku).
Elektriku zkusim.
Zatim je stav takovej, ze s cerstve nabitou baterkou pri -11 C tocim tak 8 sekund, pak zabere 1 valec, po 2 vterinach druhej a pak se hned pridaj ostatni. Vyjimecne nasleduje oblak bilyho koure, ale nekdy taky ne ;-)
_________________
Black V70 TDI (D5252T) '97
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 DoKa '99
Bylo: Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 57
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: žatec

#14 TDI zlé štarty

Příspěvek od skodik »

když jsme u toho chlapi je někdo, kdo by mi na to kouknul i ted v těchto zimních nečasech, to dlouhý startování mu dává docela zabrat...jižní čechy díky
_________________
VOLVO 850 Tdi kombi R5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 50
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: v70,2.5TDI 99,manual,103kW
Bydliště: zlate moravce

#15 TDI zlé štarty

Příspěvek od raull »

no , ja som na jednu radu vyskúšal toto:po zhasnutí kontrolky žhavenia počkám 7 sekúnd(pokým cvakne relatko pod kapotou,ktoré ale veeeelmi slabo počuť),a už chytil aj na brnk. :Yahoo!:
Mám aj VW LT s týmto motorom a rovnaký problém,mechanik vo VW vravel,že je to predvstrekom,a treba ho nastavovať zhruba po 30 000km,lebo sa vraj naťahuje remeň a tým sa posunie nastavenie čerpadla.tak to dám nastaviť a uvidíme.
_________________
terazky:V70 TDI 99/103kw tmavá zelená met.,SAAB 9-3 2,2TiD,VW LT TDi

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#16 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

Ozivim trochu tema,hlasim problem i za tepla..nekdy napoprvy,ale obcas toci dlouho,pak sice naskoci,ale z vyfuku vylitnou klasicky oblaka dymu,stejne jako v zime..a to se stavalo v tech vedrech ted..vzdy naskoci najednou vsechny valce,resp.zadny nepokulhava,chod motoru je taky po startu ok..coto toto?tlaky?predvstrik mi serizovali spolecne s rozvodama,zhaveni v lete asi nesmysl,tak ted babo rad :unknown:
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#17 TDI zlé štarty

Příspěvek od ..::Philip::.. »

mam take ted trosku delsi start jen bez dymu. prisuzuji to vedru
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#18 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

ti nevim čeče...u mě je to takovy nevyzpytatelny, jak kdy..po ranu rozhodne neni 35 stupnu..prave ze to dela hlavne po ranu pri prvnim startu..pres den pohoda
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 TDI zlé štarty

Příspěvek od raolsa »

Nepadá ti nafta? Zkus vyměnit hadičky přepadu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#20 TDI zlé štarty

Příspěvek od Ondra. »

u těchto motorů se taky může unavit startér a pak netočí dostatečně silně...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#21 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

hadicky meneny za novy uz davno..ten starter je realnejsi, dostal minulou zimu naprdel (startoval jsem cely mesic kdyz byly nejvetsi mrazy bez zhaveni) tak jsem ho asi dodelal...nic no, musim pred zimou udelat repas :)
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 TDI zlé štarty

Příspěvek od raolsa »

Njn startér, běžná bolest ochcávek :lol: myslel jsem, že u Volva to problémy nedělá.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#23 TDI zlé štarty

Příspěvek od Ondra. »

raolsa píše:Njn startér, běžná bolest ochcávek :lol: myslel jsem, že u Volva to problémy nedělá.
no abych pravdu řek nepovažuju 1,9 TDI (66 kw) za tolik rozdílný motor jako 2,5 TDI u Volva, nedivil bych se kdyby startéry byly prakticky stejné...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#24 TDI zlé štarty

Příspěvek od raolsa »

Může být, je tam jenom o hrnek navíc. :D . 66kw tdi ochcávku má zeťák, teď jsem mu dělal těsnění pod hlavou. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 858
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#25 TDI zlé štarty

Příspěvek od wolf »

Takze u me pred zimou probehlo premereni tlaku-na svy kilometry vice nez dobry,v tom problem nebyl,dal zrepasovany starter a vymeneny kabel ke zhavicum a svete div se,od te doby startuju nabrnk :Yahoo!:
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“