Ventilator topení V70

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#1 Ventilator topení V70

Příspěvek od doktor »

Tak mi na V70 kleknul interierový ventilátor. Zachrastěl, zavrněl a umřel.

Říkal jsem si , že se mu podívám na zoubek.

Vyndat lze lehce - 4 šrouby, odpojit konektor a je ven.

Co je oříšek, je jak sundat lopatky, abychom se vůbec někam dostali.

Z toho mála, co mám doma, jsem vykutil originální stahovák.
1.jpg
1.jpg (103.62 KiB) Zobrazeno 892 x
2.jpg
2.jpg (96.46 KiB) Zobrazeno 892 x
3.jpg
3.jpg (90.11 KiB) Zobrazeno 892 x
4.jpg
Pak už jenom otáčet, otáčet a pomalu leze ven. Čeká na nás tisícihran.
5.jpg
Pěkně blbě jde dolu ta pojistka na osičce, ale pak už to jde vyndat

Můj větrák je bohužel po smrti a podle mně neopravitelný. Povšimněte si zlomený plastový držák uhlíků.
6.jpg
6.jpg (101.26 KiB) Zobrazeno 892 x
Z druhé strany:
7.jpg

Je normální, že ulíky vyjezdí takovouhle díru ? :
8.jpg
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

GDPR_user

#2 Ventilator topení V70

Příspěvek od GDPR_user »

Bohužel bylo kdysi pravidlem,že uhlíky byly měkčí než komutátor.Od jisté doby je tomu naopak a tak místo výměny uhlíků za cca 100Kč je nutno koupit nový motorek za cca 2500Kč

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#3 Ventilator topení V70

Příspěvek od pavel.2 »

Než bych to vyhodil, tak bych to zkusil slepit , odvrtal bych ty nýty, vyndal ten plast, vyndal uhlíky a pořádně očistil pak zdrsnil i okolo prasklin, pokud možno dal tenký materiál přes a použil dobré dvousložkové lepidlo , asi by to chtělo vyrobit přípravek který to udrží v správné poloze.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 Ventilator topení V70

Příspěvek od doktor »

moc se mi nezamlouvá stav toho komutátoru, takže si asi ušetřím námahu.

Už jsem kontaktoval Davida1202 o ojetej.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 Ventilator topení V70

Příspěvek od karelvolvo »

pavel.2 píše:Než bych to vyhodil, tak bych to zkusil slepit , odvrtal bych ty nýty, vyndal ten plast, vyndal uhlíky a pořádně očistil pak zdrsnil i okolo prasklin, pokud možno dal tenký materiál přes a použil dobré dvousložkové lepidlo , asi by to chtělo vyrobit přípravek který to udrží v správné poloze.
Si teda dobrodruh já bych koupil nový myslím že se dá koupit jen motorek bez vrtulky odhad 1200-1700kč a máš na deset let pokoj a když ne tak se v tom budeš pořád jen rejpat
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

GDPR_user

#6 Ventilator topení V70

Příspěvek od GDPR_user »

pavel.2 píše:Než bych to vyhodil, tak bych to zkusil slepit , odvrtal bych ty nýty, vyndal ten plast, vyndal uhlíky a pořádně očistil pak zdrsnil i okolo prasklin, pokud možno dal tenký materiál přes a použil dobré dvousložkové lepidlo , asi by to chtělo vyrobit přípravek který to udrží v správné poloze.
A co uděláš s ojetým komutátorem,který nepřenáší proud???

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#7 Ventilator topení V70

Příspěvek od doktor »

karelvolvo píše:
pavel.2 píše:Než bych to vyhodil, tak bych to zkusil slepit , odvrtal bych ty nýty, vyndal ten plast, vyndal uhlíky a pořádně očistil pak zdrsnil i okolo prasklin, pokud možno dal tenký materiál přes a použil dobré dvousložkové lepidlo , asi by to chtělo vyrobit přípravek který to udrží v správné poloze.
Si teda dobrodruh já bych koupil nový myslím že se dá koupit jen motorek bez vrtulky odhad 1200-1700kč a máš na deset let pokoj a když ne tak se v tom budeš pořád jen rejpat

Myslím si, že budu mít toto auto ještě tak 1 až 2 roky, koupím ojetý větrák a budu doufat, že vydrží.
Nepotřebuji větrák, co vydrží dalších 10 let a bude stát majland.

Nový holý elektromotor by byl poněkud problém, protože závada je zrovna na tom pouzdru a to je nalisované do celého držáku, takže si ušetřím práci.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#8 Ventilator topení V70

Příspěvek od pavel.2 »

Je otázka kolik zbývá síly té mědi v probroušeném místě pokud tam bude něco málo přes 50% toho co tam schází je šance že to pár let ještě vydrží , proč by nepřeváděl proud stačí lehce vzít jemným pilníkem.
PS: já za dvě hodky v práci 1200,- nedostanu.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#9 Ventilator topení V70

Příspěvek od doktor »

martinopel píše: A co uděláš s ojetým komutátorem,který nepřenáší proud???

Já si právě myslím, že se tam nějak ty uhlíky kously a tím povolil ten plast.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#10 Ventilator topení V70

Příspěvek od pavel.2 »

doktor píše: Nový holý elektromotor by byl poněkud problém, protože závada je zrovna na tom pouzdru a to je nalisované do celého držáku, takže si ušetřím práci.
Holý motor by měl být komplet jen nasadíš lopatky a dá se do držáku

něco podobného jako na 850ku
Přílohy
motor topeniJPG.JPG
motor topeniJPG.JPG (71.84 KiB) Zobrazeno 857 x
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#11 Ventilator topení V70

Příspěvek od doktor »

na 850 to vypadá jinak.

U V70 je to plechové pouzdro slisované s tím talířem držáku - viz obr č. 5. Navíc osička je specifická, tisícihran.

Na celém elektromotoru není výrobní číslo. Něco jako Bosch či Hella, prostě nic. Jenom Made in USA a šmitec. Na plastu je akorát číslo volvodílu
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

pavel.2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 416
Registrován: 12 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 10

#12 Ventilator topení V70

Příspěvek od pavel.2 »

doktor píše: Já si právě myslím, že se tam nějak ty uhlíky kously a tím povolil ten plast.
Kdyby se kously byl by ten komutátor určitě poškozen větší vrypy atd. takhle to vypadá na klasika opotřebení chce to prozkoumat kolik je ještě uhlíku zbývá v tom plastovém vedení zda má ještě rezervu na vysunutí . proč to prasklo je otázka pokud uklíky už nemohou ven tak vzniká teplo při větším jiskření už několikrát jsem o kousek prodloužil drátek co drží uhlík v max vzdálenosti a pohoda běhá to dál.

Já to tam dal jen proto že jsem nepochopil co obnáší : " závada je zrovna na tom pouzdru a to je nalisované do celého držáku. "
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#13 Ventilator topení V70

Příspěvek od dali »

doktor píše:moc se mi nezamlouvá stav toho komutátoru, takže si asi ušetřím námahu.

Už jsem kontaktoval Davida1202 o ojetej.
Budeš ten koupenej před montáží rozebírat? Možná by to nebylo od věci, když už na to máš technologii :wink: Aspoň budeš vědět jak moc se na něj můžeš spolehnout.

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#14 Ventilator topení V70

Příspěvek od yoby »

dali píše: Budeš ten koupenej před montáží rozebírat? Možná by to nebylo od věci, když už na to máš technologii :wink: Aspoň budeš vědět jak moc se na něj můžeš spolehnout.
Neznáš pravidlo "nešahej do funkčních věcí, páč se pak pos... :D "
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“