Nezavisle topeni

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 10 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od standa »

Tak jak to, Sarkasmicu, pokračuje? :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

No od té doby,co jsem zjsitil že to čidlo je optické,to startuje pařádně,ale v chodu se to pořád moc neudrží. Pokud to valí na plnej céres tak bufík vyloženě štěká a z výfuku vyplyvuje saze-takže bych to viděl že webastovo čerpadlo má moc velký dávky paliva. Bufíku se pak nelíbí jak hoří a scípne...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

Takže topíme! A zapínáme se dálkově (Díky Stando...)
Poznatky:
Webasto čerpadlo je slabý a dává málo benzínu.
Tipy pro další kutily:
Zkontrolovat zda oba termospínače uvnitř topení vedou proud,když jsou studený
Dobře vyčistit ten rozprašovací a větrací mechanizmus
Nejlépe nevou svíčku
Vyčistit čidlo hlídače plamene

a mělo by to topit. U mě byl ještě problém se studenakama v RJ topeni.

Pokud by někdo potřeboval s něčím poradit,měl semto řezdělaný asi 20x a vládnu snad všemi schématy které k tomu na netu existujou. V dohledné době bych měl mít i origo volvo servisní příručku pro topení 091B


TO DRTIC: prosím postni konecne tu fotku spinacich hodin v loketce...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od standa »

Není zač 8)
Jenom bych zpřesnil, že čerpadlo Webasto dává na jeden zdvih míň paliva. Ardic má nižší frekvenci pulsů, takže to musí dohnat dávkou jednoho flusu...

Konečně mohu porovnat Ardicy a Webasta/Ebry: Ardic je kovářsky prostý, průhledný, nezáludný a účinný ve své jednoduchosti, říšské výrobky jsou precisní, vymazlené a vybavené tolika bezpečnostními prvky, až je div, že fungují :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Tom85 »

Tož gratulace. Jak tak na to koukám, byl to běh na dlouhou trať. :Bravo:

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

To ani ne,delalsem to tak celkem tejden.Ale vzhledem k tomu,že to není živoítně důležitá součást vozu,tak jsem měl závažnější věci na práci...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od LukášM »

Nějak mi nestartuje Ebr, slyším cvakání čerpadla, pak to chvíli odvětrává nebo co, ale asi nezapálí. Svíčka?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

v jádru začni tím,že zjistíš,jestli tam ten benzín opravdu teče. může to bejt jen zavzdusneny a benzin to neveme. Pak zmer jestli na zhavicku tece nakej pud-melo by bejt zhruba kolem 11V. Az toto provedes,dej vedet jak si dopadl...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 23 led 2010 19:45
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od René »

Nejde mi spustit nezávislé topení přes programování v levém ovladači. Nastavím spustit a hned naskočí vypnuto, žádný zvuk ani ťuk. Může být problém v pojistce? nebo s tím musím na diagnostiku. :x
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2279
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Sarkasmic »

a manualni start u toho existuje? že se nenastavuje čas,ale rovnou se to pustí?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 23 led 2010 19:45
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od René »

Jsou tam obě možnosti. Programování dvou časů spuštění a okamžitý start. Nic nefunguje.
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 254
Registrován: 15 srp 2009 07:43
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od RobertH »

Takhle se mi to chová když vytáhnu pojistku. Je to tuším č.1 v motorovém prostoru 25 nebo 30 A.
Taky mi to takhle dělalo, když jsem zapomněl připojit konektor k oběhovému čerpadlu, ale to bylo slyšet cvaknutí relé.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 23 led 2010 19:45
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od René »

Děkuji za typ. Mrknu na pojistky ale nevím který konektor a kde bych ho našel. Kdyby bylo foto bylo by to super ale díky v každém případě. :Bravo:
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 254
Registrován: 15 srp 2009 07:43
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od RobertH »

Nemyslím že by jsi měl konektor od čerpadla vypadlý. Já ho zapomněl připojit po opravě bufíku.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 23 led 2010 19:45
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od René »

Těď mi došlo, že si ten borec co rozebral a nafotil bufík a hlavně ho jako funkční poskládal. Tak už vidím, jak mě to čeká také. Můžeš mi trošku popsat jak na demontáž z auta? Myslím, že bude muset dolu nárazník. Mám k dispozici zvedák na auta i montážní jámu. Co je lepší použít?
Díky předem :beer:
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 254
Registrován: 15 srp 2009 07:43
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od RobertH »

No, já nemám ani jámu ani zvedák, ale nebylo jich ani třeba.
Po sundání nárazníku je bufík krásně vidět na 3 šroubech. 2 hadice a jeden konektor.
Ono v tom bufíku vlastně nic moc složitého není, takže rozložení a složení byl nakonec daleko menší problém, než jsem původně čekal.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

René
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 215
Registrován: 23 led 2010 19:45
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od René »

Dvě hadice píšeš, tak to se asi musí vypustit voda,ne?
_________________
Volvo XC70, D5, 120kW, 10/2002, automat, zlatá metal.,TV/RTI, bixenony, střešní okno, telefon... - prodáno
BMW X5, 3.0D, 160kW, 2006, modrá metal.
Suzuki GSR 600 R1, 2007, modrá metal.
TOYOTA RAV4, 2,0i, 2002, modrá metal.

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 254
Registrován: 15 srp 2009 07:43
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od RobertH »

No já to řešil tak, že jsem vzal dvoje sikovky, hadice stiskl těsně za bufíkem a sikovky zajistil el. páskami.
Po odpojení zašpuntoval (jak už tady někdo radil špunty od vína pasují přesně) a zajistil původními páskami. Při montáži opačný systém.
Dolíval jsem potom asi 2 deci chl. kapaliny.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

RobertH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 254
Registrován: 15 srp 2009 07:43
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od RobertH »

Ještě jsem zapoměl na naftovou hadičku. Sundat a zašpuntovat.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1490
Registrován: 01 lis 2006 22:27
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od Drtic »

omlouvam se za male zpozdeni :oops:
zde inkriminovana fotka ovladani z Bushovky 8)
bufik.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
This topic is 10 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“