Nezavisle topeni

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 10 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Nezavisle topeni

Příspěvek od travex »

rozhodl jsem se zridit tenhle topic pro zaznamenavani postrehu z prubehu instalace nezavisleho topeni. Sam budu instalovat NT do V745D24TIC

Pouzitelna topeni:

WEBASTO - Thermo Top C (pripadne P, Z, V)
EBERSPACHER - D5W S (SC, SW)

Instalacni manualy jsou u mne k dispozici k obema zminenym znackam.

Instalce se zda byt jednoducha, topeni se pripoji na vodni okruh topeni (horni vyvod topeni <> termostat), propoji se palivove cerpadlo k topeni a jako privod paliva se pouzije privod nafty k motoru (T - kus - da se pouzit i na neco jineho Karlosi). Dale staci pripojit saci a vyfukovou trubku s tlumicem. Problemem se ukazuje byt hlavne misto v motoru (idealni by bylo umisteni vlevo vedle motoru blizko termostatu, ale je tam moc trubek od ABS a pokud je v aute klima tak misto neni vubec...). Asi idealni variantou je umisteni pod baterii (pod levym svetlem) coz bohuzel znamena delsi hadice na vodu....

Pozor pokud nekupujete kompletni set pro zastavbu, obe firmy si nechaji za prislusenstvi celkem kralovsky zaplatit. Pro uplnost uvadim seznam polozek. Ceny doplnuji postupne:

-jednotka topeni (ebay cca 50 - 200 EUR)
-kabelovy svazek
-pojistkova skrinka
-rele (70 CZK)
-spinaci hodiny (od 1700 CZK dle provedeni)
-elektricke palivove cerpadlo (1500 - 2200 CZK
-elektricke vodni cerpadlo
-hadice na vodu
-hadice sani + filtr
-hadice vyfuku (500 CZK / metr)
-tlumic vyfuku
-drzak jednotky
-drobne dily

kompletni nova sada vychazi na cca 31 - 35000 CZK + cca 8000 za montaz - proti teto polozce bude videt, zda se DIY montaz metodou co se sezene vyplati nebo ne.....

Pokud mate nejake dotazy tak sem s nimi, casem chci tohle tema vyuzit jako zdroj pro clanek.....
Naposledy upravil(a) travex dne 26 led 2006 10:46, celkem upraveno 1 x.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2040
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

mohu posloužit informacemi - v tatře jsem na podzim uvedl do provozu vzduchové benzinové topení

v kámošově avii jsem viděl naftový topení s čerpadlem paliva a to čerpadlo nápadně připomínalo čerpadla k webastům a ebrům - vypadá to jako zapouzdřená cívka. potřebuje to k funkci ss 12 voltů nebo nějaký impulsy? v tatře je daleko větší čerpadlo a napájí se ss napětím, je membránové a proud do cívky je přerušovám mechanickým vypínačem.

palivové čerpadlo podobné jako v avii jsem viděl ještě v mlhostrojích (na diskotéky)

delší dobu uvažuji o stejné vychytávce, elektrická část by neměla být problém, prosím Tě, co za elektroniku je přímo na topení Webasto (občas se na ebayi objeví jen holé topení bez "bižuterie")? je tam ovládání žhavení, větráku pro spalovací vzduch, ventil paliva, ochrany,... a do topení se přivede jen 12 V jako příkaz top! a nebo je vše výše uvedené ve zvláštní krabičce?

p.s. rozhodně bych použil dálkový ovládání, co když bych musel vyrazit dřív než jsem si včera při vystupování z auta myslel 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 127
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jojo to uz neni jako v tatre jen topeni,spinac,cerpadlo, ty ebry uz maji samou elektroniku jak v sobe tak jeste zvlast krabicku s ridici elektronikou,kterou nenahradis.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 127
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

jenom pro predstavu schema horkovzdusneho,benzinoveho ebra [img]album_pic.php?pic_id=538[/img]
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

Teda, nevyzera to prilis jednoducho, skoda ze ta schemka nie je v lepsom rozliseni :cry:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2040
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

smarkusi, to sis spletl, to je schema raketoplánu :lol:

vážně: nevypadá to tak strašně, samý relátko, pojistka, blbosti. já nechci nahrazovat řídící jednotku, ale jen ty blbosti

mohl bys mi to prosím poslat v lepší kvalitě na stanislav.dosadil@post.cz ?

dík
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

schema co tu lezi je nepomerne slozitejsi nez schema k mnou popsanym modelum. Jak Eberspacher DxW x tak i Webasto Thermo Top x obsahuji ridici elektroniku a zadna externi ridici jednotka neni potreba! (pozor na verze CAN-BUS od firmy WEBASTO, ty neni mozne ovladat pomoci spinacich hodin!)

obecne pro oba typy plati:

- vodni pumpa je ovladana 12V ss bez jakekoliv regulace (tady dekuju za info o pumpe pro tuzemaky.....tohle se bude hodit...) pozadovany prutok je 700l/h
- palivova pumpa je ovladana impulsne 12V (pravouhly tvar impulsu), tzn nebezi kontinualne jako napriklad pumpa u benzinaku.....i kdyz ma "tlakovou" regulaci, tzn pri dosazeni urciteho tlaku pumpa sama vypina....


pro predstavu:

eberspacher ma dva konektory, jeden osmikolikovy (S1) a jeden dvoukolikovy (S2)

S1:
- cerveny +12V
- hnedy kostra
- zluty spinaci hodiny (spinano proti kostre pres rele v hodinach)
- zeleny palivova pumpa
- fialovy diagnostika, VAG protokol
- zlutocerveny ovladani rele pro spinani vetraku topeni v kabine vozidla
(jen vyse zminene je nutno zapojit)

S2: vodni pumpa

webasto je na tom podobne, zapojuji se jeden sestikolikovy a dva doukolikove (obe pumpy zvlast). Rozdil je ve spinacich hodinach, kde webasto nema rele, ale tranzistor a spina se ne proti kostre ale proti 12V, s tim ze napeti pri sepnutych hodinach je cca 7V
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

[quote="smarkus"]jenom pro predstavu schema horkovzdusneho,benzinoveho ebra quote]

zminene schema vypada jako schema pro typy BxL x a DSxL x od eberspacheru... tedy pro horkovzdusna topeni......pripadne by to mohl byt nejaky jiny typ nez jsem zminil ja.... horkovzdusne topeni bych doporucil spise do vzduchem chlazeneho auta nebo karavanu (pripadne nakladaku).... nevyhoda horkovzdusneho topeni je ze neni ohrivan zaroven i motor, ale je pouze vyhrivana kabina.... (i kdyz by asi sel nejak vymyslet vymenik vzduch/voda prro ohrev chladici kapaliny)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 127
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Příspěvek od smarkus »

ano jak jsem napsal jeto schema na horkovzdusny eber vodni se do T613 nemontovaly,az do T700. Je to navod na B5L a D5L schema je stejne jak na B5L-benzin tak D5L-nafta.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od black hawk »

travex píše:kompletni nova sada vychazi na cca 31 - 35000 CZK + cca 8000 za montaz - proti teto polozce bude videt, zda se DIY montaz metodou co se sezene vyplati nebo ne.....
hele travexi.to je sakra drahý.u volva origo topení (fa.NORDIK) vyjde na 25000kč i se spínacíma hodinama.to je už k zamyšlení.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Nezavisle topeni

Příspěvek od travex »

black hawk píše:hele travexi.to je sakra drahý.u volva origo topení (fa.NORDIK) vyjde na 25000kč i se spínacíma hodinama.to je už k zamyšlení.
teda reknu ti cernej jestrabe, tohle je slovo do pranice.... rozhodne zajimavejsi nez uni set..... i kdyz dej mi deset minut a mozna bude jeden komplet set za 15000 novej!!!
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž

dotaz

Příspěvek od josef 53 »

Zdravim te Travexi, chtel bych te pozadat o ten instalacni manual pro topeni EBERSPACHER - D5W S (SC, SW). Predm dik
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: dotaz

Příspěvek od travex »

josef 53 píše:Zdravim te Travexi, chtel bych te pozadat o ten instalacni manual pro topeni EBERSPACHER - D5W S (SC, SW). Predm dik
posli mi hejla na travexr@seznam.cz manual ti prihodim jako prilohu do odpovedi. Zakladni instalacni ma asi 2MB a mam dve verze (jedna je pro VW T4 a druha je uni)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Re: dotaz

Příspěvek od travex »

dalsi doplneni:

Kabelovy svazek:

1x DRZAK NOZOVE POJISTKY - 4 POZICE
1x NOZOVA POJISTKA 5A
2x NOZOVA POJISTKA 10A
3m 1.0CERNY KABEL
15m 1.0HNEDY KABEL
6m 1.0CERVENY KABEL
4m 1.0MODRY KABEL
4m 1.0ZELENY KABEL
4m 1.0ZLUTY KABEL
4m 2,5CERVENY KABEL
4m 2.5HNE DY KABEL
6m 4.0CERVENY KABEL
2x KABELOVE OKO 6MM
1x RELE PREPINACI S DRZAKEM
1x PATICE RELE

naklady na material cca 530 CZK, delky dratu jsou uvedeny s vetsi rezervou, ale pri prumerne cene 6,5 CZK za metr to neni kriticke, radeji vice nez mene....

dale je potreba konektor topeni, prodava se jako kit vcetne spicek k nakrimpovani, cena 700 - 900 CZK dle typu (pekna darda!) - u Webasta nic jinehonezbyva u Ebru je sance originalni ustrihnout a nahradit jinym, pak ale nechejte po servisu diagnostiku topeni, mracili by se....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž

EBERSPACHER - D5W S

Příspěvek od josef 53 »

Davame sprecha do auta a je tady problem s tou podtlakovou vzduchovou klapkou takze by mi to asi topilo jen v pripade, ze by bezel motor. Musel jsem na ni aspon prozatim odpojit tahlo a klapku zaaretovat v otevrene poloze. Nemuzete mi nekdo poradit? Nemate nahodou tady nekdo 760 GLE s klimou a nezavislym topeni. Potrebuji schema elektriky.
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

Na 760 by sa nejaka ta schemka nasla.
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od josef 53 »

mohl by jsi mi ty schematka nafotit nebo podb.
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž

EBERSPACHER - D5W EBERSPACHER - D3W

Příspěvek od josef 53 »

Jeden můj znamý se zabývá montážemi i prodejem nových i jetých Ebrů. Za starší topení po generálce včetně 2-leté garance, práce, montážě a malých spínacích hodin chce zhruba:
EBERSPACHER - D5W 20.000Kč
EBERSPACHER - D3W 13.000Kč

dálkové ovládání asi 20m 2000Kč(Jablotron)
originál 9.000 - 10.000kč dosah tuším 900m

Také jsem si nechal namontovat do svého wagenu. Motor ohřátý za chvíli, ve voze teplo, okna odmražená, no proste bomba udávaná spotřeba u 5kW topení velký výkon 0,62l/h, malý výkon 0,27l/h. No nekupte to. Hlavně šetření motoru při studených startech. Pár fotek jsem vložil do alba sekce bazar
Naposledy upravil(a) josef 53 dne 12 úno 2006 17:55, celkem upraveno 2 x.
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7933
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: EBERSPACHER - D5W EBERSPACHER - D3W

Příspěvek od Honza »

josef 53 píše:Chtěl jsem vám poslat pár fotek, ale bohužel nevím jak bych to sem vložil.
No návod na fotka je v Informacích pro uživatele a je dost podrobný. Jde o to to jenom vyzkoušet.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

2josef 53: pls hod na toho cloveka kontakt do sekce Kontakty, myslim ze tohle bude zajimave pro vicero lidi
dik
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

2 Josef - schemata mash v sekci 7/9 opravy
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

crtec píše:2 Josef - schemata mash v sekci 7/9 opravy
tady se mluvi o podtlakovem ventilu topeni, uz jsem to psal Josefovi jako SZ, ale pro jstotu jeste jednou sem:

staci tocit vodou pomoci el. cerpadla (pri behu topeni) v opacnem smeru nez se tak deje pri spustenem motoru..... zeptal jsem se chytrejsich (diky Hawku) a uz jsem tomel i moznost zkusit na ventilu co mam v komore.... opravdu to funguje.....

problem nastane pokud chci nezavisle topeni pouzit jako prihrivac... tzn za behu motoru po startu pro rychlejsi ohrati vody... pak je nutne cerpadlo blokovat (jedno rele a par dratu.... to ze bezi motor se da jednoduse zjistit treba od policajta mazani)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

ypsi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

Příspěvek od ypsi »

Jak je to cerpadlo konstruovane? Nedala by sa prehodit polarita?
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

ypsi píše:Jak je to cerpadlo konstruovane? Nedala by sa prehodit polarita?
polarita by prehodit sla, ale treba BOSCH cerpadlo je dobre i otocit fyzicky, je to klasicke odstredive "snekove" cerpadlo....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

josef 53
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž

ventil topeni

Příspěvek od josef 53 »

Zatim jsem situaci ventilem topeni vyresil tak, ze jsem z nej sundal podtlakovou hadicku a zablendoval jsem ji. Slysel jsem ze tento ventil slouzi jen k tomu aby do topeni nesla studena voda, je tam teplotni cidlo, ktere pri 20 nebo 30°da impuls do rozdelovace podtlaku a ten otevre ventil topeni. Takze pokud by jste chteli ohrivat studeny motor, tak by doslo k prehrati topeni a naslednemu jeho vypnuti. V lete pak je tam ventil kvuli klimatizaci. Poustet topeni do protismeru by myslim nebylo zrovna to nejlepsi reseni. Topeni mam zabudovane. (foto, album, bazar). Verim, ze nakonec spolecnymi silami i tento problem vyresime. Pokud by mel nekdo z vas zname ve Volvu tak by to nemel byt vubec zadny problem protoze topeni se bezne do Volv montuji staci jen sehnat shema a neni co resit.
Naposledy upravil(a) josef 53 dne 13 úno 2006 19:25, celkem upraveno 1 x.
_________________
BMW 735 iA 1987
Volvo 745 GLE B230E 1986 kombi 96kW/131PS
Volvo XC70 2,4 D5 AWD Cross Country 2003


+420 608 736 333
This topic is 10 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“