Nezavisle topeni
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
Nezavisle topeni
rozhodl jsem se zridit tenhle topic pro zaznamenavani postrehu z prubehu instalace nezavisleho topeni. Sam budu instalovat NT do V745D24TIC
Pouzitelna topeni:
WEBASTO - Thermo Top C (pripadne P, Z, V)
EBERSPACHER - D5W S (SC, SW)
Instalacni manualy jsou u mne k dispozici k obema zminenym znackam.
Instalce se zda byt jednoducha, topeni se pripoji na vodni okruh topeni (horni vyvod topeni <> termostat), propoji se palivove cerpadlo k topeni a jako privod paliva se pouzije privod nafty k motoru (T - kus - da se pouzit i na neco jineho Karlosi). Dale staci pripojit saci a vyfukovou trubku s tlumicem. Problemem se ukazuje byt hlavne misto v motoru (idealni by bylo umisteni vlevo vedle motoru blizko termostatu, ale je tam moc trubek od ABS a pokud je v aute klima tak misto neni vubec...). Asi idealni variantou je umisteni pod baterii (pod levym svetlem) coz bohuzel znamena delsi hadice na vodu....
Pozor pokud nekupujete kompletni set pro zastavbu, obe firmy si nechaji za prislusenstvi celkem kralovsky zaplatit. Pro uplnost uvadim seznam polozek. Ceny doplnuji postupne:
-jednotka topeni (ebay cca 50 - 200 EUR)
-kabelovy svazek
-pojistkova skrinka
-rele (70 CZK)
-spinaci hodiny (od 1700 CZK dle provedeni)
-elektricke palivove cerpadlo (1500 - 2200 CZK
-elektricke vodni cerpadlo
-hadice na vodu
-hadice sani + filtr
-hadice vyfuku (500 CZK / metr)
-tlumic vyfuku
-drzak jednotky
-drobne dily
kompletni nova sada vychazi na cca 31 - 35000 CZK + cca 8000 za montaz - proti teto polozce bude videt, zda se DIY montaz metodou co se sezene vyplati nebo ne.....
Pokud mate nejake dotazy tak sem s nimi, casem chci tohle tema vyuzit jako zdroj pro clanek.....
Pouzitelna topeni:
WEBASTO - Thermo Top C (pripadne P, Z, V)
EBERSPACHER - D5W S (SC, SW)
Instalacni manualy jsou u mne k dispozici k obema zminenym znackam.
Instalce se zda byt jednoducha, topeni se pripoji na vodni okruh topeni (horni vyvod topeni <> termostat), propoji se palivove cerpadlo k topeni a jako privod paliva se pouzije privod nafty k motoru (T - kus - da se pouzit i na neco jineho Karlosi). Dale staci pripojit saci a vyfukovou trubku s tlumicem. Problemem se ukazuje byt hlavne misto v motoru (idealni by bylo umisteni vlevo vedle motoru blizko termostatu, ale je tam moc trubek od ABS a pokud je v aute klima tak misto neni vubec...). Asi idealni variantou je umisteni pod baterii (pod levym svetlem) coz bohuzel znamena delsi hadice na vodu....
Pozor pokud nekupujete kompletni set pro zastavbu, obe firmy si nechaji za prislusenstvi celkem kralovsky zaplatit. Pro uplnost uvadim seznam polozek. Ceny doplnuji postupne:
-jednotka topeni (ebay cca 50 - 200 EUR)
-kabelovy svazek
-pojistkova skrinka
-rele (70 CZK)
-spinaci hodiny (od 1700 CZK dle provedeni)
-elektricke palivove cerpadlo (1500 - 2200 CZK
-elektricke vodni cerpadlo
-hadice na vodu
-hadice sani + filtr
-hadice vyfuku (500 CZK / metr)
-tlumic vyfuku
-drzak jednotky
-drobne dily
kompletni nova sada vychazi na cca 31 - 35000 CZK + cca 8000 za montaz - proti teto polozce bude videt, zda se DIY montaz metodou co se sezene vyplati nebo ne.....
Pokud mate nejake dotazy tak sem s nimi, casem chci tohle tema vyuzit jako zdroj pro clanek.....
Naposledy upravil(a) travex dne 26 led 2006 10:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1757
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
mohu posloužit informacemi - v tatře jsem na podzim uvedl do provozu vzduchové benzinové topení
v kámošově avii jsem viděl naftový topení s čerpadlem paliva a to čerpadlo nápadně připomínalo čerpadla k webastům a ebrům - vypadá to jako zapouzdřená cívka. potřebuje to k funkci ss 12 voltů nebo nějaký impulsy? v tatře je daleko větší čerpadlo a napájí se ss napětím, je membránové a proud do cívky je přerušovám mechanickým vypínačem.
palivové čerpadlo podobné jako v avii jsem viděl ještě v mlhostrojích (na diskotéky)
delší dobu uvažuji o stejné vychytávce, elektrická část by neměla být problém, prosím Tě, co za elektroniku je přímo na topení Webasto (občas se na ebayi objeví jen holé topení bez "bižuterie")? je tam ovládání žhavení, větráku pro spalovací vzduch, ventil paliva, ochrany,... a do topení se přivede jen 12 V jako příkaz top! a nebo je vše výše uvedené ve zvláštní krabičce?
p.s. rozhodně bych použil dálkový ovládání, co když bych musel vyrazit dřív než jsem si včera při vystupování z auta myslel
v kámošově avii jsem viděl naftový topení s čerpadlem paliva a to čerpadlo nápadně připomínalo čerpadla k webastům a ebrům - vypadá to jako zapouzdřená cívka. potřebuje to k funkci ss 12 voltů nebo nějaký impulsy? v tatře je daleko větší čerpadlo a napájí se ss napětím, je membránové a proud do cívky je přerušovám mechanickým vypínačem.
palivové čerpadlo podobné jako v avii jsem viděl ještě v mlhostrojích (na diskotéky)
delší dobu uvažuji o stejné vychytávce, elektrická část by neměla být problém, prosím Tě, co za elektroniku je přímo na topení Webasto (občas se na ebayi objeví jen holé topení bez "bižuterie")? je tam ovládání žhavení, větráku pro spalovací vzduch, ventil paliva, ochrany,... a do topení se přivede jen 12 V jako příkaz top! a nebo je vše výše uvedené ve zvláštní krabičce?
p.s. rozhodně bych použil dálkový ovládání, co když bych musel vyrazit dřív než jsem si včera při vystupování z auta myslel
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 109
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rychvald
- Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04
jojo to uz neni jako v tatre jen topeni,spinac,cerpadlo, ty ebry uz maji samou elektroniku jak v sobe tak jeste zvlast krabicku s ridici elektronikou,kterou nenahradis.
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
schema co tu lezi je nepomerne slozitejsi nez schema k mnou popsanym modelum. Jak Eberspacher DxW x tak i Webasto Thermo Top x obsahuji ridici elektroniku a zadna externi ridici jednotka neni potreba! (pozor na verze CAN-BUS od firmy WEBASTO, ty neni mozne ovladat pomoci spinacich hodin!)
obecne pro oba typy plati:
- vodni pumpa je ovladana 12V ss bez jakekoliv regulace (tady dekuju za info o pumpe pro tuzemaky.....tohle se bude hodit...) pozadovany prutok je 700l/h
- palivova pumpa je ovladana impulsne 12V (pravouhly tvar impulsu), tzn nebezi kontinualne jako napriklad pumpa u benzinaku.....i kdyz ma "tlakovou" regulaci, tzn pri dosazeni urciteho tlaku pumpa sama vypina....
pro predstavu:
eberspacher ma dva konektory, jeden osmikolikovy (S1) a jeden dvoukolikovy (S2)
S1:
- cerveny +12V
- hnedy kostra
- zluty spinaci hodiny (spinano proti kostre pres rele v hodinach)
- zeleny palivova pumpa
- fialovy diagnostika, VAG protokol
- zlutocerveny ovladani rele pro spinani vetraku topeni v kabine vozidla
(jen vyse zminene je nutno zapojit)
S2: vodni pumpa
webasto je na tom podobne, zapojuji se jeden sestikolikovy a dva doukolikove (obe pumpy zvlast). Rozdil je ve spinacich hodinach, kde webasto nema rele, ale tranzistor a spina se ne proti kostre ale proti 12V, s tim ze napeti pri sepnutych hodinach je cca 7V
obecne pro oba typy plati:
- vodni pumpa je ovladana 12V ss bez jakekoliv regulace (tady dekuju za info o pumpe pro tuzemaky.....tohle se bude hodit...) pozadovany prutok je 700l/h
- palivova pumpa je ovladana impulsne 12V (pravouhly tvar impulsu), tzn nebezi kontinualne jako napriklad pumpa u benzinaku.....i kdyz ma "tlakovou" regulaci, tzn pri dosazeni urciteho tlaku pumpa sama vypina....
pro predstavu:
eberspacher ma dva konektory, jeden osmikolikovy (S1) a jeden dvoukolikovy (S2)
S1:
- cerveny +12V
- hnedy kostra
- zluty spinaci hodiny (spinano proti kostre pres rele v hodinach)
- zeleny palivova pumpa
- fialovy diagnostika, VAG protokol
- zlutocerveny ovladani rele pro spinani vetraku topeni v kabine vozidla
(jen vyse zminene je nutno zapojit)
S2: vodni pumpa
webasto je na tom podobne, zapojuji se jeden sestikolikovy a dva doukolikove (obe pumpy zvlast). Rozdil je ve spinacich hodinach, kde webasto nema rele, ale tranzistor a spina se ne proti kostre ale proti 12V, s tim ze napeti pri sepnutych hodinach je cca 7V
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: prag
- Zabanován: Trvale
Nezavisle topeni
hele travexi.to je sakra drahý.u volva origo topení (fa.NORDIK) vyjde na 25000kč i se spínacíma hodinama.to je už k zamyšlení.travex píše:kompletni nova sada vychazi na cca 31 - 35000 CZK + cca 8000 za montaz - proti teto polozce bude videt, zda se DIY montaz metodou co se sezene vyplati nebo ne.....
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
Nezavisle topeni
teda reknu ti cernej jestrabe, tohle je slovo do pranice.... rozhodne zajimavejsi nez uni set..... i kdyz dej mi deset minut a mozna bude jeden komplet set za 15000 novej!!!black hawk píše:hele travexi.to je sakra drahý.u volva origo topení (fa.NORDIK) vyjde na 25000kč i se spínacíma hodinama.to je už k zamyšlení.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
dotaz
posli mi hejla na travexr@seznam.cz manual ti prihodim jako prilohu do odpovedi. Zakladni instalacni ma asi 2MB a mam dve verze (jedna je pro VW T4 a druha je uni)josef 53 píše:Zdravim te Travexi, chtel bych te pozadat o ten instalacni manual pro topeni EBERSPACHER - D5W S (SC, SW). Predm dik
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
dotaz
dalsi doplneni:
Kabelovy svazek:
1x DRZAK NOZOVE POJISTKY - 4 POZICE
1x NOZOVA POJISTKA 5A
2x NOZOVA POJISTKA 10A
3m 1.0CERNY KABEL
15m 1.0HNEDY KABEL
6m 1.0CERVENY KABEL
4m 1.0MODRY KABEL
4m 1.0ZELENY KABEL
4m 1.0ZLUTY KABEL
4m 2,5CERVENY KABEL
4m 2.5HNE DY KABEL
6m 4.0CERVENY KABEL
2x KABELOVE OKO 6MM
1x RELE PREPINACI S DRZAKEM
1x PATICE RELE
naklady na material cca 530 CZK, delky dratu jsou uvedeny s vetsi rezervou, ale pri prumerne cene 6,5 CZK za metr to neni kriticke, radeji vice nez mene....
dale je potreba konektor topeni, prodava se jako kit vcetne spicek k nakrimpovani, cena 700 - 900 CZK dle typu (pekna darda!) - u Webasta nic jinehonezbyva u Ebru je sance originalni ustrihnout a nahradit jinym, pak ale nechejte po servisu diagnostiku topeni, mracili by se....
Kabelovy svazek:
1x DRZAK NOZOVE POJISTKY - 4 POZICE
1x NOZOVA POJISTKA 5A
2x NOZOVA POJISTKA 10A
3m 1.0CERNY KABEL
15m 1.0HNEDY KABEL
6m 1.0CERVENY KABEL
4m 1.0MODRY KABEL
4m 1.0ZELENY KABEL
4m 1.0ZLUTY KABEL
4m 2,5CERVENY KABEL
4m 2.5HNE DY KABEL
6m 4.0CERVENY KABEL
2x KABELOVE OKO 6MM
1x RELE PREPINACI S DRZAKEM
1x PATICE RELE
naklady na material cca 530 CZK, delky dratu jsou uvedeny s vetsi rezervou, ale pri prumerne cene 6,5 CZK za metr to neni kriticke, radeji vice nez mene....
dale je potreba konektor topeni, prodava se jako kit vcetne spicek k nakrimpovani, cena 700 - 900 CZK dle typu (pekna darda!) - u Webasta nic jinehonezbyva u Ebru je sance originalni ustrihnout a nahradit jinym, pak ale nechejte po servisu diagnostiku topeni, mracili by se....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
EBERSPACHER - D5W S
Davame sprecha do auta a je tady problem s tou podtlakovou vzduchovou klapkou takze by mi to asi topilo jen v pripade, ze by bezel motor. Musel jsem na ni aspon prozatim odpojit tahlo a klapku zaaretovat v otevrene poloze. Nemuzete mi nekdo poradit? Nemate nahodou tady nekdo 760 GLE s klimou a nezavislym topeni. Potrebuji schema elektriky.
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Žilina
EBERSPACHER - D5W EBERSPACHER - D3W
Jeden můj znamý se zabývá montážemi i prodejem nových i jetých Ebrů. Za starší topení po generálce včetně 2-leté garance, práce, montážě a malých spínacích hodin chce zhruba:
EBERSPACHER - D5W 20.000Kč
EBERSPACHER - D3W 13.000Kč
dálkové ovládání asi 20m 2000Kč(Jablotron)
originál 9.000 - 10.000kč dosah tuším 900m
Také jsem si nechal namontovat do svého wagenu. Motor ohřátý za chvíli, ve voze teplo, okna odmražená, no proste bomba udávaná spotřeba u 5kW topení velký výkon 0,62l/h, malý výkon 0,27l/h. No nekupte to. Hlavně šetření motoru při studených startech. Pár fotek jsem vložil do alba sekce bazar
EBERSPACHER - D5W 20.000Kč
EBERSPACHER - D3W 13.000Kč
dálkové ovládání asi 20m 2000Kč(Jablotron)
originál 9.000 - 10.000kč dosah tuším 900m
Také jsem si nechal namontovat do svého wagenu. Motor ohřátý za chvíli, ve voze teplo, okna odmražená, no proste bomba udávaná spotřeba u 5kW topení velký výkon 0,62l/h, malý výkon 0,27l/h. No nekupte to. Hlavně šetření motoru při studených startech. Pár fotek jsem vložil do alba sekce bazar
Naposledy upravil(a) josef 53 dne 12 úno 2006 17:55, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
EBERSPACHER - D5W EBERSPACHER - D3W
No návod na fotka je v Informacích pro uživatele a je dost podrobný. Jde o to to jenom vyzkoušet.josef 53 píše:Chtěl jsem vám poslat pár fotek, ale bohužel nevím jak bych to sem vložil.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 221
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 106
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
tady se mluvi o podtlakovem ventilu topeni, uz jsem to psal Josefovi jako SZ, ale pro jstotu jeste jednou sem:crtec píše:2 Josef - schemata mash v sekci 7/9 opravy
staci tocit vodou pomoci el. cerpadla (pri behu topeni) v opacnem smeru nez se tak deje pri spustenem motoru..... zeptal jsem se chytrejsich (diky Hawku) a uz jsem tomel i moznost zkusit na ventilu co mam v komore.... opravdu to funguje.....
problem nastane pokud chci nezavisle topeni pouzit jako prihrivac... tzn za behu motoru po startu pro rychlejsi ohrati vody... pak je nutne cerpadlo blokovat (jedno rele a par dratu.... to ze bezi motor se da jednoduse zjistit treba od policajta mazani)
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Žilina
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
polarita by prehodit sla, ale treba BOSCH cerpadlo je dobre i otocit fyzicky, je to klasicke odstredive "snekove" cerpadlo....ypsi píše:Jak je to cerpadlo konstruovane? Nedala by sa prehodit polarita?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
ventil topeni
Zatim jsem situaci ventilem topeni vyresil tak, ze jsem z nej sundal podtlakovou hadicku a zablendoval jsem ji. Slysel jsem ze tento ventil slouzi jen k tomu aby do topeni nesla studena voda, je tam teplotni cidlo, ktere pri 20 nebo 30°da impuls do rozdelovace podtlaku a ten otevre ventil topeni. Takze pokud by jste chteli ohrivat studeny motor, tak by doslo k prehrati topeni a naslednemu jeho vypnuti. V lete pak je tam ventil kvuli klimatizaci. Poustet topeni do protismeru by myslim nebylo zrovna to nejlepsi reseni. Topeni mam zabudovane. (foto, album, bazar). Verim, ze nakonec spolecnymi silami i tento problem vyresime. Pokud by mel nekdo z vas zname ve Volvu tak by to nemel byt vubec zadny problem protoze topeni se bezne do Volv montuji staci jen sehnat shema a neni co resit.
Naposledy upravil(a) josef 53 dne 13 úno 2006 19:25, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
ventil topeni
Crtec už sem nějaký schéma dávaljosef 53 píše: Pokud by mel nekdo z vas zname ve Volvu tak by to nemel byt vubec zadny problem protoze topeni se bezne do Volv montuji staci jen sehnat shema a neni co resit.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
ventil topeni
ty mas automatickou klimatizaci? ja mam na aute jen manualni (ve vystavbe) a ventil je ovladan podtlakem od packy topeni.. jinak ten hint s protismerem nezatracuj.... je to opravdu original provedeni.... rek bych ze volvoinzenyri vedeli proc to tak je.... ja osobne jsem si vyzkousel ze ventil se chova v protismeru jako zpetna klapka a udelam to presne timhle zpusobem...... bohuzel mi stale chybi palivove cerpadlo a tak mi nezbyva nez shanet a cekat, ze sezenu.... instalaci uz mam pripravenou, je to otazka jednoho odpoledne....josef 53 píše:Zatim jsem situaci ventilem topeni vyresil tak, ze jsem z nej sundal podtlakovou hadicku a zablendoval jsem ji. Pokud se nemylim tento ventil slouzi jen k tomu aby do topeni nesla studena voda, je tam teplotni cidlo, ktere pri 20 nebo 30°da impuls do rozdelovace podtlaku a ten otevre ventil topeni. Takze pokud by jste chteli ohrivat studeny motor, tak by doslo k prehrati topeni a naslednemu jeho vypnuti. V lete pak je tam ventil kvuli klimatizaci. Poustet topeni do protismeru by myslim nebylo zrovna to nejlepsi reseni. Topeni mam zabudovane. (foto, album, bazar). Verim, ze nakonec spolecnymi silami i tento problem vyresime. Pokud by mel nekdo z vas zname ve Volvu tak by to nemel byt vubec zadny problem protoze topeni se bezne do Volv montuji staci jen sehnat shema a neni co resit.
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
ventil topeni
mas to schema nebo jak vis, ze to je original provedeni? potom tam bude ale problem kdyz treba v zime ve velkem mrazu si budes chtet prihrat vodu tak to nepujde. nebo treba kdyz budes chtit trochu dobit baterku tak budes muset spracha vypnout, proto je mi divny, ze by to ti inzenyri tak vymysleli. vim,ze to sem nepatri ale zrovna dnes se mi rozpadlo obezny kolo ventilatoru topeni ve voze. nemate nekdo nahodou,nebo cely ventilator.travex píše:ty mas automatickou klimatizaci? ja mam na aute jen manualni (ve vystavbe) a ventil je ovladan podtlakem od packy topeni.. jinak ten hint s protismerem nezatracuj.... je to opravdu original provedeni.... rek bych ze volvoinzenyri vedeli proc to tak je.... ja osobne jsem si vyzkousel ze ventil se chova v protismeru jako zpetna klapka a udelam to presne timhle zpusobem...... bohuzel mi stale chybi palivove cerpadlo a tak mi nezbyva nez shanet a cekat, ze sezenu.... instalaci uz mam pripravenou, je to otazka jednoho odpoledne....josef 53 píše:Zatim jsem situaci ventilem topeni vyresil tak, ze jsem z nej sundal podtlakovou hadicku a zablendoval jsem ji. Pokud se nemylim tento ventil slouzi jen k tomu aby do topeni nesla studena voda, je tam teplotni cidlo, ktere pri 20 nebo 30°da impuls do rozdelovace podtlaku a ten otevre ventil topeni. Takze pokud by jste chteli ohrivat studeny motor, tak by doslo k prehrati topeni a naslednemu jeho vypnuti. V lete pak je tam ventil kvuli klimatizaci. Poustet topeni do protismeru by myslim nebylo zrovna to nejlepsi reseni. Topeni mam zabudovane. (foto, album, bazar). Verim, ze nakonec spolecnymi silami i tento problem vyresime. Pokud by mel nekdo z vas zname ve Volvu tak by to nemel byt vubec zadny problem protoze topeni se bezne do Volv montuji staci jen sehnat shema a neni co resit.
Neda mi to abych se s vami nepodelil o muj dnesni zazitek. Jak jsem jiz vyse psal rozpadlo se mi obezne kolo ventilatoru proto jsem se obratil na servis Volvo Zlin a svete div se byl mi nabidnut ventilator topeni i s kolem opravdu za Baťovu cenu celych 12031,-Kč. To je, ale sila co myslite?
Naposledy upravil(a) josef 53 dne 14 úno 2006 20:06, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Žilina
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé