D5 - zvláštní chování motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
Zdar všichni,
mám tady zajímavý příběh, o kterém nevím, co si mám myslet. Uvedu pár základních údajů:
* S60 2002 D5 120 kW
* 178.500 km
* před výměnou rozvodů, plánováno na další týden
* před výměnou oleje, naposledy měněno při 145.000, plánováno na další týden
* prakticky všechno na autě originál, pokud nepočítáme spotřební zboží typu filtry, brzdové destičky...
* měněno akorát turbo při 25.000 a pomocný řemen v rámci záruky
Teď ten příběh: jel jsem na služebku do Mnichova a akorát po dojezdu začala svítit kontrolka paliva. Normálně beru Fuel Save diesel od Shell. Jel jsem tedy v Mnichově také k Shell vzít stejnou naftu. Pak jsem ujel cca 20km, zaparkoval. Nadále jsem vyjížděl až dnes, ve středu na cestu domů. Nyní:
* Při sešlápnutí plynu při stojícím autě motor zní jinak... Těžko to popsat, jakoby motor byl o 8 let mladší (a možná menší) nebo pokud si představíte zvuk elektromotoru trolejbusu, smícháte s mým původním zvukem a snížíte hlasitost
* Hlasitost motoru při 150 je momentálně stejná jako byla před tankováním při 90
* Nejdřív jsem podezříval nižší výkon, ale spíše si myslím, že to bylo protože jsem ho chtěl vidět. Subjektivně si myslím, že možná výkon stoupnul, ale ruku do ohně na to nedám
* Spotřeba palubního počítače 5.9 litrů při průměrné rychlosti 160 km/h je opravdu divná a dříve ukazoval palubák více
* Reálně jsem při 300km z Mnichova spotřeboval opravdu 15-18 litrů, což není normální, zvlášť při plném topení a mém stylu jízdy.
Takže se ptám: co s tím může být? Jakto, že se toto děje? Veškerý názor je drahý a budu za něj velice vděčný! Díky moc
mám tady zajímavý příběh, o kterém nevím, co si mám myslet. Uvedu pár základních údajů:
* S60 2002 D5 120 kW
* 178.500 km
* před výměnou rozvodů, plánováno na další týden
* před výměnou oleje, naposledy měněno při 145.000, plánováno na další týden
* prakticky všechno na autě originál, pokud nepočítáme spotřební zboží typu filtry, brzdové destičky...
* měněno akorát turbo při 25.000 a pomocný řemen v rámci záruky
Teď ten příběh: jel jsem na služebku do Mnichova a akorát po dojezdu začala svítit kontrolka paliva. Normálně beru Fuel Save diesel od Shell. Jel jsem tedy v Mnichově také k Shell vzít stejnou naftu. Pak jsem ujel cca 20km, zaparkoval. Nadále jsem vyjížděl až dnes, ve středu na cestu domů. Nyní:
* Při sešlápnutí plynu při stojícím autě motor zní jinak... Těžko to popsat, jakoby motor byl o 8 let mladší (a možná menší) nebo pokud si představíte zvuk elektromotoru trolejbusu, smícháte s mým původním zvukem a snížíte hlasitost
* Hlasitost motoru při 150 je momentálně stejná jako byla před tankováním při 90
* Nejdřív jsem podezříval nižší výkon, ale spíše si myslím, že to bylo protože jsem ho chtěl vidět. Subjektivně si myslím, že možná výkon stoupnul, ale ruku do ohně na to nedám
* Spotřeba palubního počítače 5.9 litrů při průměrné rychlosti 160 km/h je opravdu divná a dříve ukazoval palubák více
* Reálně jsem při 300km z Mnichova spotřeboval opravdu 15-18 litrů, což není normální, zvlášť při plném topení a mém stylu jízdy.
Takže se ptám: co s tím může být? Jakto, že se toto děje? Veškerý názor je drahý a budu za něj velice vděčný! Díky moc
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Offline
- Příspěvky: 3068
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
D5 - zvláštní chování motoru
předpokládáš, že naše nafta je shodná s tou německoutom!s píše:Teď ten příběh: jel jsem na služebku do Mnichova a akorát po dojezdu začala svítit kontrolka paliva. Normálně beru Fuel Save diesel od Shell. Jel jsem tedy v Mnichově také k Shell vzít stejnou naftu.

_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
To přirozeně ne... Ale neříkej mi, že to bude tak dramatický rozdíl. Navíc, nafty tam bylo tolik, že si myslím, že jsem do té doby nemohl spálit to, co je v trubkách. Není možné, že to běží třeba jen na 4 válce? Protože jestli je to fakt jenom kvůli kvalitnější naftě, tak ji budu brát po cisternách... Navíc jsem tam tankoval už několikrát (je fakt, že ne tak s prázdnou nádrží) a žádnou změnu jsem nezaznamenal.eLzyx píše:předpokládáš, že naše nafta je shodná s tou německoutom!s píše:Teď ten příběh: jel jsem na služebku do Mnichova a akorát po dojezdu začala svítit kontrolka paliva. Normálně beru Fuel Save diesel od Shell. Jel jsem tedy v Mnichově také k Shell vzít stejnou naftu.
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5 - zvláštní chování motoru
Do Německa jsi jel proti větru a domů s větrem v zádech !?!?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 - zvláštní chování motoru
No, ja mám za to, že medzi nemeckou prémiovou a ČR/SR prémiovou naftou je kurwa rozdiel 
Zistil som to aj sám, aj pri obyčajnej nafte a potvrdili mi to aj kamoši v D, že pri tankovaní v SR auto zlenivie.
Bol aj prípad, že prišiel maník z Nórska alebo Švédska na týždňovú návštevu k príbuzným do SR na Mercedese a po natankovaní u nás chcel ísť s autom do servisu, či mu neodišlo turbo, lebo auto ako keby ani nechcelo ísť
... zvyknutý na ich kvalitu nafty pekne-krásne na Slovensku vytriezvel
Určite si mal aj subjektívne dojmy, ale ten rozdiel je markantný - nemci neoj.bávajú a tam to cetánové číslo sa naozaj pomaly blíži k 60-ke

Zistil som to aj sám, aj pri obyčajnej nafte a potvrdili mi to aj kamoši v D, že pri tankovaní v SR auto zlenivie.
Bol aj prípad, že prišiel maník z Nórska alebo Švédska na týždňovú návštevu k príbuzným do SR na Mercedese a po natankovaní u nás chcel ísť s autom do servisu, či mu neodišlo turbo, lebo auto ako keby ani nechcelo ísť


Určite si mal aj subjektívne dojmy, ale ten rozdiel je markantný - nemci neoj.bávajú a tam to cetánové číslo sa naozaj pomaly blíži k 60-ke

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
Boss píše:No, ja mám za to, že medzi nemeckou prémiovou a ČR/SR prémiovou naftou je kurwa rozdiel
Zistil som to aj sám, aj pri obyčajnej nafte a potvrdili mi to aj kamoši v D, že pri tankovaní v SR auto zlenivie.
Bol aj prípad, že prišiel maník z Nórska alebo Švédska na týždňovú návštevu k príbuzným do SR na Mercedese a po natankovaní u nás chcel ísť s autom do servisu, či mu neodišlo turbo, lebo auto ako keby ani nechcelo ísť... zvyknutý na ich kvalitu nafty pekne-krásne na Slovensku vytriezvel
![]()
Určite si mal aj subjektívne dojmy, ale ten rozdiel je markantný - nemci neoj.bávajú a tam to cetánové číslo sa naozaj pomaly blíži k 60-ke
Dobře, to máme výkon, ale způsobí to i snížení hlučnosti vozidla (značné snížení!) a zvuk jakoby omládl o 8 let? Po 3 kilometrech po tankování?
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Online
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5 - zvláštní chování motoru
To se mě nějak nechce zdát, že by to mohlo být (jenom) palivem. Já tankuji všude možně po evropě, a nějaký rozdíly nezaznamenávám. Teda - v HR na INA už neberu ani benzin, ptože kamarád měl na VW TDI CR spotřebu o 2litry větší jen na PP, a nedostal z toho víc jak 160. Po natankování na OMW ve SLO se vše vrátilo k normálu.
Nevím, spíš bych řekl, že si to měl nějaký zasratý, zakarbonovaný atd, nová, lepšéší skopčácká nafta z toho opět udělala D5.
Já osobně jezdím výhradně na benzinu a naleju pár panáku VIFu, teď už jezdím jen na VERVU a a tak nějak doufám, že pro Dé5ětku dělám maximum. Rozdíl mého motoru (86tkm) a motoru nového nějak nezaznamenávám. Tak nevím. Ty naše tankeštelle bych normálně zažaloval.
Nevím, spíš bych řekl, že si to měl nějaký zasratý, zakarbonovaný atd, nová, lepšéší skopčácká nafta z toho opět udělala D5.
Já osobně jezdím výhradně na benzinu a naleju pár panáku VIFu, teď už jezdím jen na VERVU a a tak nějak doufám, že pro Dé5ětku dělám maximum. Rozdíl mého motoru (86tkm) a motoru nového nějak nezaznamenávám. Tak nevím. Ty naše tankeštelle bych normálně zažaloval.
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 - zvláštní chování motoru
Tvoj motor ešte nemá nič najazdené, ogare ... to nie sú žiadne km, čo máš najazdenémr1 píše: Rozdíl mého motoru (86tkm) a motoru nového nějak nezaznamenávám. Tak nevím. Ty naše tankeštelle bych normálně zažaloval.

Ja neviem, či tom!s je prvý majiteľ, či je auto pôvodom z ČR, či sú to skutočné km na 2002-ku a to je dosť faktorov, aby sa niečo zmenilo ...
Okrem toho, palubák "odrbáva" spravidla o 0,5l
Ja beriem argumenty, že motor o niečo stíchol a o niečo sa znížila spotreba, aj keď 20 km je dosť málo

Možno akurát v tom čase bolo teplejšie a ČR/SR nafta s nedefinovateľnými prísadami sa pri inej teplote inak spaľuje - to na margo krátkeho prejazdu.
Veľa záleží a j od štýlu jazdy a mnohých ďalších faktorov.
Ale s pribúdajúcimi km pri kvalitnej nafte určite klesne hlučnosť a zníži sa o niečo spotreba

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70II D5 02
D5 - zvláštní chování motoru
kdesi na bmw fore som videl rozbor nafty v SR 2011 a vysledky boli katastrofalne . podla udajov je urcite najlepsie riesenie pouzivat Vif , vtedy dosiahne palivo aku taku kvalitu . no name pumpa mala taku naftu , ktora vraj mohla poskodit motor
! takze ja sa ani nedivim, ze po natankovani nemeckeho paliva sa deju zazraky , tie paliva su oproti nasim pretekarske ! najlepsie to maju ludia z BA , staci ist par km do rakuska a natankovat si nieco co ma uroven .

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Online
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5 - zvláštní chování motoru
Tak jasný, já vím, že na tom mám najetý málo, a že to není vypovídací údaj. NA druhou stranu na vosmpade máme TDI, lejeme normální naftu benzina+VIF a problémy také neznám. Sice TDI je oproti D5 lenivá hujda, ale pořád to tak nějak jede. Můj mechoš ten motor chválí, tvrdí že je ve slušné kondici.
Je jasný, že dobrá nafta může snížit spotřebu, zvýšit výkon. Ale podle mě ne tak razantně. Tohle je moc.
Je jasný, že dobrá nafta může snížit spotřebu, zvýšit výkon. Ale podle mě ne tak razantně. Tohle je moc.
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 - zvláštní chování motoru
No veď s tým súhlasímmr1 píše:Je jasný, že dobrá nafta může snížit spotřebu, zvýšit výkon. Ale podle mě ne tak razantně. Tohle je moc.

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
Boss píše:Tvoj motor ešte nemá nič najazdené, ogare ... to nie sú žiadne km, čo máš najazdenémr1 píše: Rozdíl mého motoru (86tkm) a motoru nového nějak nezaznamenávám. Tak nevím. Ty naše tankeštelle bych normálně zažaloval.![]()
Ja neviem, či tom!s je prvý majiteľ, či je auto pôvodom z ČR, či sú to skutočné km na 2002-ku a to je dosť faktorov, aby sa niečo zmenilo ...
Okrem toho, palubák "odrbáva" spravidla o 0,5l
Ja beriem argumenty, že motor o niečo stíchol a o niečo sa znížila spotreba, aj keď 20 km je dosť málo
Možno akurát v tom čase bolo teplejšie a ČR/SR nafta s nedefinovateľnými prísadami sa pri inej teplote inak spaľuje - to na margo krátkeho prejazdu.
Veľa záleží a j od štýlu jazdy a mnohých ďalších faktorov.
Ale s pribúdajúcimi km pri kvalitnej nafte určite klesne hlučnosť a zníži sa o niečo spotreba
První majitel nejsem, auto je původně z Itálie. Kilometrům se věřit dá - ověřeno v servisu. 70% z toho bylo najeto v posledních 3 letech.
Vím, že palubáku se nedá věřit, ale i tak je rozdíl, jestli ukazuje 8.5 nebo 6.5... Ale co jsem si přečetl různě na netu, tak CZ/SK nafta je opravdu na p**u. Překvapilo mě, že co se týče testů, tak dnes vyhrává Agip, na druhém místě Verva od Benziny (ti měli teď dokonce přijít s naftou s cetanovým číslem 60). Takže teď hodně uvažuji o změně značky a úplně zavrhnout CZ/SK Shell. Otázka je také jestli používat VIF... Do Peugeotu jsem byl zvyklý přidávat aditivum od Sheronu, zimní jsem dával i v létě a bylo kurevsky znát, když jsem ho tam zapomněl dát... Protože to ticho, ta spotřeba a po těch 400 km, co jsem s tím od toho tankování zase najel, tak i výkon zvednutý o 15-20% je fakt krok k tomu si na tom vytvořit závislost... Vždyť momentálně i při rychlosti 160 slyším víc pneumatiky než motor, a to nebývalo!!!

Mám ještě cca 800 km na rozhodování, co lít do nádrže dále... Ale jsem ochoten si připlatit (i při už tak vysokých cenách) klidně i 5 korun na litr, pokud to bude stát za to...
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5 - zvláštní chování motoru
Myslím že nejlepší dnes na našem trhu je Verva od benziny a do té není potřeba dávat nic. Já jsem ji zkoušel a dobrý ale pro mě drahy když už jedu k pumpě tak dávám TankONO přidám VIF a jsem o 4kč levnější než Verva. Běžně ale kupuji naftu pod rukou v kanistrech a nemám problém přidávám VIF jak v létě tak v zimě. Jo a motor u D5 teda moc nesliším ani ve dvoustovce
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Čadca
- Vůz: xc90, 2004, d5
D5 - zvláštní chování motoru
Jooo, jako lit kvalitni naftu a jeste stuningovanou primesi aditiva je veskrze krasne, ovsem nemenit olej v D5 jeste ani po ujeti 30 t.km se mi vidi jako docela brutalni zachazeni..
Do diskusi o kvalite-nekvalite paliva se nebudu zapojovat, vse je jasne jako cerstvy snih, jenom podotknu, ze na Agip mi to vzdycky jede o neco lip, i kdyz tam standardne davam vervu!
Ale opet se vratim k problemu a s mym skromnym nazorem, ze kdyz tam mam olej jako v zemedelskem traktoru a za predpokladu, ze D5 ma turbo mazane tymtez motorovym olejem z cehoz vychazim, mi vitr naval, ze snad kvalitnejsi palivo trochu provetralo ventily, rozcapalo karbon a pak potazmo adekvatne rozpohybovalo turbo a za tim snad vezi tahle big zahada..
Vim, muj amaterskej nazor si mohu strcit za klobouk, jenomze na santa klausy a dobre vily cvachtajici se v nemecke nafte, proste jaksi neverim..
Do diskusi o kvalite-nekvalite paliva se nebudu zapojovat, vse je jasne jako cerstvy snih, jenom podotknu, ze na Agip mi to vzdycky jede o neco lip, i kdyz tam standardne davam vervu!
Ale opet se vratim k problemu a s mym skromnym nazorem, ze kdyz tam mam olej jako v zemedelskem traktoru a za predpokladu, ze D5 ma turbo mazane tymtez motorovym olejem z cehoz vychazim, mi vitr naval, ze snad kvalitnejsi palivo trochu provetralo ventily, rozcapalo karbon a pak potazmo adekvatne rozpohybovalo turbo a za tim snad vezi tahle big zahada..
Vim, muj amaterskej nazor si mohu strcit za klobouk, jenomze na santa klausy a dobre vily cvachtajici se v nemecke nafte, proste jaksi neverim..

_________________
xc90, D5-120kw, 2004, automat
xc90, D5-120kw, 2004, automat
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
Kvalitnější nafta tam je, o tom není pochyb, ani podle testů. Co se týče pročištění, ano, tomu bych věřit, že tam něco takhle "vyhořelo". Co se týče oleje, ano, stydím se a ani nevíte jak. Problém je, že kilometry ubíhají rychleji, než jsem čekal, a opravdu jsem si nemyslel původně, že dám 3.500 km měsíčně... Stane se. Je to v plánu vyměnit to do 14 dnů i s rozvody a brzdami, do té doby to ale bude muset vydržet, protože není bohužel tolik času. Naštěstí teď se nikam dál nechystám.vladoxc90 píše:Jooo, jako lit kvalitni naftu a jeste stuningovanou primesi aditiva je veskrze krasne, ovsem nemenit olej v D5 jeste ani po ujeti 30 t.km se mi vidi jako docela brutalni zachazeni..
Do diskusi o kvalite-nekvalite paliva se nebudu zapojovat, vse je jasne jako cerstvy snih, jenom podotknu, ze na Agip mi to vzdycky jede o neco lip, i kdyz tam standardne davam vervu!
Ale opet se vratim k problemu a s mym skromnym nazorem, ze kdyz tam mam olej jako v zemedelskem traktoru a za predpokladu, ze D5 ma turbo mazane tymtez motorovym olejem z cehoz vychazim, mi vitr naval, ze snad kvalitnejsi palivo trochu provetralo ventily, rozcapalo karbon a pak potazmo adekvatne rozpohybovalo turbo a za tim snad vezi tahle big zahada..
Vim, muj amaterskej nazor si mohu strcit za klobouk, jenomze na santa klausy a dobre vily cvachtajici se v nemecke nafte, proste jaksi neverim..
Vážně Agip subjektivně lepší, než Verva? Pokud ano, potvrzuje to testy. I když Benzina se chlubí zvýšením cetanového čísla na hodnotu 60, tak nevím...
btw. napadlo mě dát ten motor seřídit - co vy na to? Vyplatí se to cenově, na kolik to vyjde?
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Online
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5 - zvláštní chování motoru
To cet.č. 60 je garantované minimum. Podle nějakých testů (nenejadu) se to pohybovalo 61-62. S tím olejem - no nevím, 33t není zas až tak moc přestřelený, když se to stane opravdu vyjímečně. D5 (moje) má psanou výměnu po 30, já za ten jár najedu tak 18-20 takže to měním ročně, ale i tak bych na jednu výměnu určitě víc jak těch dvacet nejezdil.
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 - zvláštní chování motoru
No, buďme realisti .... http://www.auto.cz/cim-vyssi-tim-lepsi-22895mr1 píše:To cet.č. 60 je garantované minimum. Podle nějakých testů (nenejadu) se to pohybovalo 61-62.
Garancia v ČR/SR u bežnej nafty podľa mňa ani zďaleka nefunguje ....
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Online
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
D5 - zvláštní chování motoru
No dyť, např.:
Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 ºC.
nebo tady:
Pro ilustraci poslední kontrola ze strany ČOI naměřila hodnotu 61,8 jednotek.
mě to stačí, abych ji bral. Já už několikrát za poslední cca pět járů četl podobných testů hafo. A většinou tvrdě vede benzina se svojí Vervou.
Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 ºC.
nebo tady:
Pro ilustraci poslední kontrola ze strany ČOI naměřila hodnotu 61,8 jednotek.
mě to stačí, abych ji bral. Já už několikrát za poslední cca pět járů četl podobných testů hafo. A většinou tvrdě vede benzina se svojí Vervou.
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70II D5 02
D5 - zvláštní chování motoru
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
-
Offline
- Příspěvky: 2177
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5 - zvláštní chování motoru
Nevím co bys na tom motoru chtěl seřizovat? Myslí že jedinny co bys mohl udělat tak nechat vyčistil EGR ventil do vstřikovačů bych zatim nelezltom!s píše:Kvalitnější nafta tam je, o tom není pochyb, ani podle testů. Co se týče pročištění, ano, tomu bych věřit, že tam něco takhle "vyhořelo". Co se týče oleje, ano, stydím se a ani nevíte jak. Problém je, že kilometry ubíhají rychleji, než jsem čekal, a opravdu jsem si nemyslel původně, že dám 3.500 km měsíčně... Stane se. Je to v plánu vyměnit to do 14 dnů i s rozvody a brzdami, do té doby to ale bude muset vydržet, protože není bohužel tolik času. Naštěstí teď se nikam dál nechystám.vladoxc90 píše:Jooo, jako lit kvalitni naftu a jeste stuningovanou primesi aditiva je veskrze krasne, ovsem nemenit olej v D5 jeste ani po ujeti 30 t.km se mi vidi jako docela brutalni zachazeni..
Do diskusi o kvalite-nekvalite paliva se nebudu zapojovat, vse je jasne jako cerstvy snih, jenom podotknu, ze na Agip mi to vzdycky jede o neco lip, i kdyz tam standardne davam vervu!
Ale opet se vratim k problemu a s mym skromnym nazorem, ze kdyz tam mam olej jako v zemedelskem traktoru a za predpokladu, ze D5 ma turbo mazane tymtez motorovym olejem z cehoz vychazim, mi vitr naval, ze snad kvalitnejsi palivo trochu provetralo ventily, rozcapalo karbon a pak potazmo adekvatne rozpohybovalo turbo a za tim snad vezi tahle big zahada..
Vim, muj amaterskej nazor si mohu strcit za klobouk, jenomze na santa klausy a dobre vily cvachtajici se v nemecke nafte, proste jaksi neverim..
Vážně Agip subjektivně lepší, než Verva? Pokud ano, potvrzuje to testy. I když Benzina se chlubí zvýšením cetanového čísla na hodnotu 60, tak nevím...
btw. napadlo mě dát ten motor seřídit - co vy na to? Vyplatí se to cenově, na kolik to vyjde?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 102
- Registrován: 14 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 2016 Superb Style 2.0TDi 110kW AUT
D5 - zvláštní chování motoru
Právě proto se ptám. Je dobré na tom něco udělat, co by mohlo zelpšít vlastnosti/chod/hlasitost/životnost motoru (krom výměny spotřebního zboží jako olej a filtry)? A jak je to s cenama?karelvolvo píše:Nevím co bys na tom motoru chtěl seřizovat? Myslí že jedinny co bys mohl udělat tak nechat vyčistil EGR ventil do vstřikovačů bych zatim nelezltom!s píše: Kvalitnější nafta tam je, o tom není pochyb, ani podle testů. Co se týče pročištění, ano, tomu bych věřit, že tam něco takhle "vyhořelo". Co se týče oleje, ano, stydím se a ani nevíte jak. Problém je, že kilometry ubíhají rychleji, než jsem čekal, a opravdu jsem si nemyslel původně, že dám 3.500 km měsíčně... Stane se. Je to v plánu vyměnit to do 14 dnů i s rozvody a brzdami, do té doby to ale bude muset vydržet, protože není bohužel tolik času. Naštěstí teď se nikam dál nechystám.
Vážně Agip subjektivně lepší, než Verva? Pokud ano, potvrzuje to testy. I když Benzina se chlubí zvýšením cetanového čísla na hodnotu 60, tak nevím...
btw. napadlo mě dát ten motor seřídit - co vy na to? Vyplatí se to cenově, na kolik to vyjde?
_________________
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
2009 Volvo XC60 AWD D5 136kW Summum (3.6.2012 - 13.9.2014)
2002 Volvo S60 D5 120kW Momentum (21.6.2011 - 3.6.2012)
2003 Peugeot 307 SW 2.0 HDI 79kW (11/2010 - 05/2011)
2005 Citroën C5 1.6 HDI 80kW (08/2010 - 04/2011)
1998 Daewoo Nubira 2.0 98kW (08/2009 - ?)
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 - zvláštní chování motoru
kua, ja som realista, ale takéto výsledky som nečakal

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé