H4 - svietia obe vlakna

  • Autor
  • Zpráva
ziarovka
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 2 měsíce

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od ziarovka »

Zdravim, nenasiel som na fore nic co by mi pomohlo, skusim sa teda opytat.

blblo mi prave svetlo - zistil som ze je spalena koncovka pri ziarovke H4 - dokonca na oboch stranach a rovnako - na uzemnovacom kabli. Pri vymene som zistil, ze je spalena prave tato preto, ze stretavacie svetla svietia normalne, ale ked zapnem dialkove, tak svietia OBE VLAKNA v H4, co by predpokladam tak byt nemalo, a teda to prepalovalo uzemnovaci kabel. Takze sa to tam palilo, az zacal blbnut kontakt a preto svetlo slabo svietilo niekedy. ( zistil som aj, ze na svetle, kde bola ochranna krytka zvnutra sa to palilo viac, lebo sa to neodvetravalo tak dobre ako tam kde chybala ).

Vietem mi poradit, co dalej?

1. Je to NEBEZPECNE takto mat? Ziarovka vydrzala svietit takto cely rok ( 2 vlakna naraz ), pokym som to zistil, ale bojim sa ze by sa mohol kabel prepalit niekde inde a sposobit nejaky skrat.
2. Oprava - autorizak, elektrikar ?

3. teraz to vlastne funguje tak, ze pri zapnutych dialkovych svetlach svietia obe vlakna - taktika nehas co ta nepali?

Za rozumne odpovede vopred dakujem
_________________
Volvo S40, 2000, 1,8 l, 90 kW

Dzambor
Offline
Příspěvky: 514
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od Dzambor »

Co som davnejsie pozeral a ak si spravne pamatam, tak po zapnuti dialkovych stretavacky nezhasinaju.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od karelvolvo »

Dzambor píše:Co som davnejsie pozeral a ak si spravne pamatam, tak po zapnuti dialkovych stretavacky nezhasinaju.
U aut co mají oddělené světla a většinou žárovky H7 tak zůstávají tlumená svítit ale u klasiky jedné parabole a H4 by měli tlumené zhasnout ale někdy tomu tak není a na vině je některá z žárovek ale je to situace která nastává jednou za deset let !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od standa »

H4 není konstruovaná na trvalý provoz dálkového a tlumeného vlákna současně. Dobrý elektrikář vymění původní patice za tyhle keramický a všechny problémy by měli zmizet:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2374
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od Hájčus »

Nebo ze bys mel v cudu rele...?
Moje 480ES ma tez H4 a pokud sviti potkavaci, sviti jen jedno vlakno, pokud pritahnu packu dalkovek, jako bych ctel nekoho probliknout, ale nedocvaknu ji, jen drzim, sviti tez obe vlakna.. Kdyz docvaknu packu, aby se spustilo rele pro dalkova, tak ono rele dle meho nazoru potkavacky odpoji... Prave aby nesvitily obe vlakna naraz... Nemuze to byt tim?
Ja nevim, jen hazim do plena nazor ze skusenosti... Janek
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

ziarovka
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 2 měsíce

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od ziarovka »

V prvom rade dakujem vsetkym za konstruktivne odpovede:)

karelvolvo : ano, tiez to poznam tak, ze ked je H7, tak zostavaju svietit obe. Lenze u mna - H4 - skusal som to na oboch stranach s tromi ziarovkami, a na vsetkych svietili obe vlakna naraz, pri prepnuti na dialkove sa stretavacie vlakno nezhaslo, takze chybu ziarovky vylucujem

standa : vlastnim auto rok a tie ziarovky takto vydrzali rok, aj ked na to nie su konstruovane. Co sa tyka tych keramickych patiek, myslim, ze tie vyriesia iba problem spalovania sa plastovej patky, ale problem bude asi niekde inde ako v kontaktoch. Pokial by sa vsak nespalovali, tak by mi to vlastne aj vyhovovalo, pretoze by mi svetla fungovali tak ako maju:). Na druhej strane sa bojim toho, aby sa zemniaci kabel nespalil niekde v motore a nesposobil nejaky skrat.. neviem

Hajcus : hej, uvazoval som nad rele


Len by som este doplnil - ked som kupil auto, v jednom servise mi menili nejake veci a tiez som chcel aby mi vymenili nejake ziarovky co v interieri nesvietili. Ze ok, vsetko vymenili, vsetko svietilo. Ale v tom servise to boli taki idioti a neschopaci, ze posrali snad neposratelne ( napr. zle ulozeny tlmic, zle pritiahnute nejake veci.. ako vazne neveril som ze toto sa moze realne stat ), tak ma napadlo, ci oni pri tej vymene nemohli nieco poskodit - lebo si myslim, ze tie koncovky co tam boli spalene asi boli original a predsa auto nemohlo od vyroby svietit dvoma vlaknami v H4. ( auto nebolo spredu burane )


Co by ste odporucili dalej, elektrikar?

Dakujem
_________________
Volvo S40, 2000, 1,8 l, 90 kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od Urvanej »

Nemáš automatický denní svícení, že vlezeš do auta, otočíš klíčkem a rozsvítí se ti lampy?
Kdyby totiž přes dálkovou pojistku šly všechny 4ry vlákna, tak by to neustála, takže musíš mít zaplý oba okruhy naráz. Takže dobastlený automatický světla by mohli bejt ten problém.
Nevim jak je to u volva, ale při zapnutí dálek normálně auta vypínaji potkávačky, to přerušení je myslim v páčce pod volantem, nikoliv dvojitym rele, ale dvě solo relatka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ziarovka
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 2 měsíce

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od ziarovka »

Urvanej : automatické denné svietenie v aute nie je, ale neviem či to tak má byť, ale pri otočení kľúčom sa rozsvieti komplet celý interiér bez ohľadu na to, či zapnem alebo nezapnem svetlá
_________________
Volvo S40, 2000, 1,8 l, 90 kW

liguerex
Offline
Příspěvky: 37
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: SK
Vůz: V70, V70XC

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od liguerex »

ziarovka píše:neviem či to tak má byť, ale pri otočení kľúčom sa rozsvieti komplet celý interiér bez ohľadu na to, či zapnem alebo nezapnem svetlá
Toto je v poriadku, má to tak byť (predpokladám, že máš na mysli palubovku)
_________________
V70, B5244S2, 2001, manuál, 103 kW
V70XC, B5244T3, 2002, manuál, 147 kW

Rapid Brno
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 81
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostice
Vůz: Xc90 2005 d5 Chip 146kW
Bydliště: Kostice

H4 - svietia obe vlakna

Příspěvek od Rapid Brno »

Ahoj,

v tvém případě to vypadá na spečené kontakty v přepínači světel
_________________
je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé