Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
- Autor
- Zpráva
#1 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Krásný večer všem.
Měl bych dotaz ohledně kontrolky dobíjení.Po zapnutí klíčku se rozsvítí všechny kontrolky.Po postupném zhasínání(bez nastartováného motoru) zhasne většina, tak jak to má být.Zhasne ale i kontrolka dobíjení coz by být nemělo.Zůstane svítit kontrolka motoru a oleje.Pak jde normálně nastartovat a pozhasíná to všechno.
Nabíjení sem měřil.Po nastartování je na baterce 14,1V.Po vypnutí motoru kolem 12,5V.Nicméně mi občas hlasí palubák EL.POWER SYSTEM SERVICE REQUIRED.A to jen těsně po nastartování,pak to zmizí.
Má S80 nějáké relé, které by mohlo něják "viset"?Myslím, co se týká kontrolky dobíjení?A taky sem slyšel, že je v altíku celkem 9 diod.3 kladné,3 záporné a pak ještě 3 "budící"?Těch 6 hlavních sem měřil a jsou v pořádku.Kde bych mohl najít ty 3 zbývající?
Děkuju za každou odpověď.M
Měl bych dotaz ohledně kontrolky dobíjení.Po zapnutí klíčku se rozsvítí všechny kontrolky.Po postupném zhasínání(bez nastartováného motoru) zhasne většina, tak jak to má být.Zhasne ale i kontrolka dobíjení coz by být nemělo.Zůstane svítit kontrolka motoru a oleje.Pak jde normálně nastartovat a pozhasíná to všechno.
Nabíjení sem měřil.Po nastartování je na baterce 14,1V.Po vypnutí motoru kolem 12,5V.Nicméně mi občas hlasí palubák EL.POWER SYSTEM SERVICE REQUIRED.A to jen těsně po nastartování,pak to zmizí.
Má S80 nějáké relé, které by mohlo něják "viset"?Myslím, co se týká kontrolky dobíjení?A taky sem slyšel, že je v altíku celkem 9 diod.3 kladné,3 záporné a pak ještě 3 "budící"?Těch 6 hlavních sem měřil a jsou v pořádku.Kde bych mohl najít ty 3 zbývající?
Děkuju za každou odpověď.M
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#2 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
V první řadě dej altík na osciloskop a podívej se jestli nekolísá křivka.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#3 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Tak ten bohužel nemám..Nejde to zjistit "jednodušeji"?jarek.krizan píše:V první řadě dej altík na osciloskop a podívej se jestli nekolísá křivka.
Díky za reakci.
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#4 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Mě to připadá nejjednodušší. Předpokládám, že už si zjistil jestli má dobré ukostření a není studený spoj na kabelu. Pokud si přeměřil diody, tak jsi určitě kontroloval i uhlíky a kroužky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#5 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
To už jsem zjišťoval.Kostry, špatné spoje atd..Navíc je tam nový regulátor i s uhlíky.A kde jsou ty zbývající 3 diody?Nebo v tomhle altíku nejsou?(je to BOSCH 120A)..jarek.krizan píše:Mě to připadá nejjednodušší. Předpokládám, že už si zjistil jestli má dobré ukostření a není studený spoj na kabelu. Pokud si přeměřil diody, tak jsi určitě kontroloval i uhlíky a kroužky.
Děkuji..
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#6 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Jsou tam všechny, ale jak jsi spojil vinutí opět s diodovým blokem ? Předpokládám, že jsi to měl komplet rozebraný, aby jsi mohl ty diody proměřit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#7 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Právě, že neměl..měřil jsem to přímo na autě když jsem měnil ten regulátor.A to bude asi chyba..I když svým způsobem by se to taky dalo měřit se spojeným vinutím.Pokud by nějáká dioda byla ve zkratu, tak by mi to nehodilo ubytek na přechodu diody(šlo by to nejkratší cestou přes vinutí a zkratovanou diodu) a v závěrném směru to samé..A to bylo v pořádku..jarek.krizan píše:Jsou tam všechny, ale jak jsi spojil vinutí opět s diodovým blokem ? Předpokládám, že jsi to měl komplet rozebraný, aby jsi mohl ty diody proměřit.
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#8 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
diody mají přes vinutí obvod, tak se s jistotou nedá měřit.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#9 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Takže musí altík ven?.. Zvláštní je, že to jinak nabijí dobře.Jak se potom provádí znovuuchycení můstku na vinutí statoru?Letování asi nepřichází v úvahu,viď?jarek.krizan píše:diody mají přes vinutí obvod, tak se s jistotou nedá měřit.
Děkuju moc za tvojí ochotu.M
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#10 Kontrolka dobíjení.Zvláštní chování..
Vinutí s diodovým blokem bývá spojeno bodovými sváry. Altík musí ven, je to takový ježek v kleci.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 463 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 19 Odpovědi
- 519 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven
-
- 9 Odpovědi
- 241 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PEST
-
- 32 Odpovědi
- 2992 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 4 Odpovědi
- 359 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sarkasmic