Co všechno je třeba zabezpečit u auta při odstavení na zimu venku?
Odpojeni baterie, novej olej, jak s rucční brzdou zatahnout/nezathnout?
Co se může za těch několik měsicu stát? přireznou brzdy, zatuhne turbo?
odstaveni auto na zimu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
odstaveni auto na zimu
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
-
Offline
- Příspěvky: 371
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
odstaveni auto na zimu
Něco se řešilo tady https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=27028 sice se tam mluví o naftě ale je to jedno, těsnění na dveřích se omačkává stejně u benzíňáka jako u nafťáka 

_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............

Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1045
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
odstaveni auto na zimu
Zeptej se uzivatele Jojo, nedavno tu predvadel jak vyndava motor aby se mu nevymackaly silentbloky 

-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
odstaveni auto na zimu
1 - rucnu brzdu nezatahovat !!!
2 - auto postavit na drevene spaliky pod prahy aby sa neunavili péra
3 - dvere nechat pootvorene - jednak sa bude auto vetrat a jednak sa neotlacia gumy na dverach
4 - auto odstavovat po dlhsej jazde - aby bol dobre zohriaty motor a bolo minimalne kondezovanej vody v oleji
5 - odstavovat s velfobinom v nadrzi, nadrz plna benzinu (aby znutra nerezla)
6 - bateriu odpojit a dat do tepla, raz za 3 mesiace nabit
7 - do sania pri odstavovani motora nastriekat pomerne dost oleja (motoroveho, najlepsie M2T)
Samozrejme auto musi ist do garaze umyte, navoskovane a preschnute.
Tot postup u trabanta.
V zavislosti na extremnosti mozes niektore body vypustit
.
2 - auto postavit na drevene spaliky pod prahy aby sa neunavili péra
3 - dvere nechat pootvorene - jednak sa bude auto vetrat a jednak sa neotlacia gumy na dverach
4 - auto odstavovat po dlhsej jazde - aby bol dobre zohriaty motor a bolo minimalne kondezovanej vody v oleji
5 - odstavovat s velfobinom v nadrzi, nadrz plna benzinu (aby znutra nerezla)
6 - bateriu odpojit a dat do tepla, raz za 3 mesiace nabit
7 - do sania pri odstavovani motora nastriekat pomerne dost oleja (motoroveho, najlepsie M2T)
Samozrejme auto musi ist do garaze umyte, navoskovane a preschnute.
Tot postup u trabanta.


_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 654
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha, Frymburk
- Vůz: S70 5254, Silver
odstaveni auto na zimu
Víceméně s Tomášem souhlasím, ale vzhledem k ředění benzínu s těmi biosračkami je správná trvanlivost okolo 3 - 4 měsíců, takže plnou bych určitě nedával, spíš bych nechal jen na dně pouze ke startování. Jinak je ten postup docela dobrej.
David
David
_________________
Mercedes W221, non Volvo.
Mercedes W221, non Volvo.
-
Offline
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
odstaveni auto na zimu
aj tak by som preventivne aspon raz za dva tyzdne nastartoval a premazal cele auto.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 669
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
- Bydliště: Praha
odstaveni auto na zimu
Zvlášť, když nádrže jsou většinou už plastové.Švéd píše:Víceméně s Tomášem souhlasím, ale vzhledem k ředění benzínu s těmi biosračkami je správná trvanlivost okolo 3 - 4 měsíců, takže plnou bych určitě nedával, spíš bych nechal jen na dně pouze ke startování. David
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
odstaveni auto na zimu
Asi po Vánocích zazimuju žumpiče takže mě tohle téma zajímá. Pár věcím ale nerozumím...a navíc pro mě to auto nemá moc cenu takže se mi nechce dělat nic zbytečně 
To: Tomas BB, SK :
Nějak tomu nerozumím. Když jezdím tak se péra neunavují? Když jezdím taky jezdím se zavřenými dveřmi, proč by se měli nějak enormě otlačovat těsnění na dveřích? Nádrž za běžného provozu přeci taky nerezne ne? ( třeba u plynařů kteří mají pořád jen rezervu )
Ber to jako dotaz, asi mi něco uniká

To: Tomas BB, SK :
Nějak tomu nerozumím. Když jezdím tak se péra neunavují? Když jezdím taky jezdím se zavřenými dveřmi, proč by se měli nějak enormě otlačovat těsnění na dveřích? Nádrž za běžného provozu přeci taky nerezne ne? ( třeba u plynařů kteří mají pořád jen rezervu )
Ber to jako dotaz, asi mi něco uniká

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 1594
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
odstaveni auto na zimu
tady se jedná o návod na starej vehikl-rozumej young/old timer. Tam šlo o to,že ty auta dřív jezdili velmi málo,často měli listaky,tesnení bylo z gumy negumy-tudíž se toto vše činilo-navíc je pravda,že když koupíš trábu nebo šáde po dědovi co to tak činil,je vše neochozene a neotlačené. Ono v dnešní době se takový vobštrukce ani nevyplatí. Obzvlášt u vehiklu jako žumpič. Věsměs stačí aby na autě nelěžel přes zimu metr sněhu a netlačilo to na péra a gumy vo tunu víc,aby byl fridex,olej a nabitá baterka-tot staci pro auto bez dobové hodnoty. U aut co maj trochu smysl udržovat-před zazimováním vyměnit olej,projet a dat do garaze. Dofouknout gumy,vyndat gumový rohožky,nechat pootevřený okýnka a dveře na prvím západu zámku a hotovo. Jednou za mesic skocit dobýt baterku Nic víc se vymejslet nemusí...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
odstaveni auto na zimu
Ako pise SARKASMIK ide o navod ako zazimovat trabiho.
nadze su plastove az od urcitej doby, ale napriklad ak sa nemylim, moja S70 1998 ma plechovu. A ze rezne ale to nevidis je fakt, pozri sa niekedy do nadrze starej JAWY alebo trabanta. Toto plati samozrejme aj v pripade, ze malokedy tankujes ledva do pol nadrze. Treba casto tankovat do plnej.
S tymi gumamy na oknach - pozri sa na svoje auto, budes ich mat otlacene. A to su z kvatilnejsieho materialu ako boli kedysi, casto prifil aky potrebujes na veteranka nezozenies.
Je to ho viacej, zalezi od toho ako to chces zazimovat a ako si to auto sanujes. Ak ho budes mat este 10 rokov, nema to vyznam.
nadze su plastove az od urcitej doby, ale napriklad ak sa nemylim, moja S70 1998 ma plechovu. A ze rezne ale to nevidis je fakt, pozri sa niekedy do nadrze starej JAWY alebo trabanta. Toto plati samozrejme aj v pripade, ze malokedy tankujes ledva do pol nadrze. Treba casto tankovat do plnej.
S tymi gumamy na oknach - pozri sa na svoje auto, budes ich mat otlacene. A to su z kvatilnejsieho materialu ako boli kedysi, casto prifil aky potrebujes na veteranka nezozenies.
Je to ho viacej, zalezi od toho ako to chces zazimovat a ako si to auto sanujes. Ak ho budes mat este 10 rokov, nema to vyznam.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
odstaveni auto na zimu
V případě trabanta je bod 4 poněkud nadbytečnýTomas BB, SK píše:Ako pise SARKASMIK ide o navod ako zazimovat trabiho.


_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
odstaveni auto na zimu
aha tak o dává smysl 
no popravdě V40 budu mít asi do doby co bude buď jezdit a nebo s ní budou únosné problémy...( tipuju tak max ještě 2 roky ) a potom půjde rovnou bráchovi do regálů...
spíš mi jde o to, že na V40 se mi nechce kupovat ( na těch pár dní ) zimní pneu...od od Vánoc po cca únor březen moc kšefty nejsou takže bych na ty drobnosti používal S60...a šlo mi o to co udělat abych si třeba přez zimu nenadělal na nějaký problém...zatím chápu, že z něj mam sundat metr sněhu a občas nabít baterku...
co takhle ho 1x za měsíc trochu potrápit na sněhu?

no popravdě V40 budu mít asi do doby co bude buď jezdit a nebo s ní budou únosné problémy...( tipuju tak max ještě 2 roky ) a potom půjde rovnou bráchovi do regálů...
spíš mi jde o to, že na V40 se mi nechce kupovat ( na těch pár dní ) zimní pneu...od od Vánoc po cca únor březen moc kšefty nejsou takže bych na ty drobnosti používal S60...a šlo mi o to co udělat abych si třeba přez zimu nenadělal na nějaký problém...zatím chápu, že z něj mam sundat metr sněhu a občas nabít baterku...
co takhle ho 1x za měsíc trochu potrápit na sněhu?

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 105
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: okres Verona
odstaveni auto na zimu
Nabizim reseni. Udelej to takhle, a narvi to do regalu. Na jare preju hezkou zabavu. 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14420
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
odstaveni auto na zimu
Jsi mě předběhl.EcoPower píše:Nabizim reseni. Udelej to takhle, a narvi to do regalu. Na jare preju hezkou zabavu.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1723
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
odstaveni auto na zimu
EcoPower píše:Nabizim reseni. Udelej to takhle, a narvi to do regalu. Na jare preju hezkou zabavu.


_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
odstaveni auto na zimu
Tak sa sakra mylis!!! Aj u trabiho vznika v motore kondenz, cim odstavujes motor chladnejsi, tym viac. Voda ti potom riedi olejovy film na loziskach a stenach valca a potom je moznost korozie ovela vacsia. Ciastocne sa eliminuje "zadusenim" motora olejom striekanym do sania tesne pred odstavenim (viz bod 7), ale v zasade sa motor musi odstavovat teply. Dvojtaktny motor je na koroziu lozisk velmi nachylny, preto ma M2T a vsetky ostatne 2T oleje silne antikorozivne prisady.VanThomas píše:V případě trabanta je bod 4 poněkud nadbytečnýTomas BB, SK píše:Ako pise SARKASMIK ide o navod ako zazimovat trabiho.![]()
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14420
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
odstaveni auto na zimu
No na jaře zase vezmeš svářečku a začneš "montovat".Lukaso píše:no má to jeden háček...( V40tkáři ať mi prominou ) ale vzhledem k tomu že V40 starších ročníků se dá "rozebrat" pouze flexou tak nevím jak pak na jaře

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé