vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
jen pro vasi inspiraci az budete resit podobny problem:
projevy: vibrace rizeni v rychlostech nad 110 kmh, pri brzdeni v rychlostech nad 40 kmh podobne chovani jako brutalne krivy kotouc, hluk od predni napravy pri jizde po kostkach, tvrde razy pri prejezdu pricnych nerovnosti z prave strany. Nepravidelne sjeta kola, neustala nutnost prevyvazovani
zavada: volna napravnice na leve strane a volny sroub silentbloku motoru v pravo. Zjisteno za pomoci sluzeb STK na natrasacce po prizvenutni motoru zvedakem.
PS: pisu to sem proto, ze taky muzete hledat chybu tam kde neni a nezkontrolovat neco tak samozrejmeho jako je upevneni napravnice....treba to nekomu z vas usetri priste dva mesice hledani, ktere jsem stravil ja... opet jsem dokazal, ze pro les neni videt stromy.....
projevy: vibrace rizeni v rychlostech nad 110 kmh, pri brzdeni v rychlostech nad 40 kmh podobne chovani jako brutalne krivy kotouc, hluk od predni napravy pri jizde po kostkach, tvrde razy pri prejezdu pricnych nerovnosti z prave strany. Nepravidelne sjeta kola, neustala nutnost prevyvazovani
zavada: volna napravnice na leve strane a volny sroub silentbloku motoru v pravo. Zjisteno za pomoci sluzeb STK na natrasacce po prizvenutni motoru zvedakem.
PS: pisu to sem proto, ze taky muzete hledat chybu tam kde neni a nezkontrolovat neco tak samozrejmeho jako je upevneni napravnice....treba to nekomu z vas usetri priste dva mesice hledani, ktere jsem stravil ja... opet jsem dokazal, ze pro les neni videt stromy.....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 228
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nižbor
- Vůz: 240 GL, B230F, 1989
- Bydliště: Nižbor
hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5064
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Nápravnice už tu byla vysvětlovaná, je to prakticky těleso nápravy a na sto procet bys ji měl mít.veetec píše:hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
dvojka ma napravnici i ulozeni motoru a nevidim sebensi duvod proc by se neco podobneho nemohlo na dvojce stat take....veetec píše:hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 228
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nižbor
- Vůz: 240 GL, B230F, 1989
- Bydliště: Nižbor
no právě Jardo, ale znáš to, tonoucí se i stýbla chytá... a jak psal Travex, abyste nehledali potíž tam kde není... já už vážně nevím, co mi mají zkontrolovat... já vůbec nevím, jestli ty reklamované kotouče nějak zkoumají nebo to prostě berou šmahem, vzhledem k tomu, že to za mě vyřizuje servis, tak vážně nevím... :?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
-
Offline
- Příspěvky: 1044
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
jenom dodam, ze kdyz jsem vymenil kotouce tak to taky na chvilku zmizelo, ale jen do doby, nez si kotouce "sedly" a zacaly fungovat jak maji (novy kotouc s destickami nikdy nebrzdi jak by mel hned po namontovani).....veetec píše:no právě Jardo, ale znáš to, tonoucí se i stýbla chytá... a jak psal Travex, abyste nehledali potíž tam kde není... já už vážně nevím, co mi mají zkontrolovat... já vůbec nevím, jestli ty reklamované kotouče nějak zkoumají nebo to prostě berou šmahem, vzhledem k tomu, že to za mě vyřizuje servis, tak vážně nevím... :?
jenom dodam, pokud mas pochybnost o stavu predni napravy, zaplt si na jakekoliv STK za 150 CZK "pravidelnou prohlidku" a v jejim ramci si muzes ve spolupraci s technikem sam prohlednout co tvoje naprava na natrasacce dovede.... je to asi nejefektivnejsi forma jak zjistit co je spatne, jinak budes menit a menit a menit a dopadnes jako ja... kdybych nemenil a jen na STK rovnou tak jsem si usetril mozna i tri mesice badani a meneni vseho mozneho.... na druhou stranu nelituji kompletne zrepasovane predni napravy.....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 228
- Registrován: 19 roků 2 měsíce
- Bydliště: Nižbor
- Vůz: 240 GL, B230F, 1989
- Bydliště: Nižbor
taktak, diagnoza je vážná věc... proto jsem to svěřil odpornému servisu a jak jsem dopadl... co půl roku mi mění kotouče... už je to zase jak vejtřaska, a to sem vejtřaskou nikdy nejel... ta přední náprava asi dostává pěkně zabrat a myslím, že toho na ní je ještě celkem dost původního... až na nějaký kloubky... já zkusím ukecat bývalýho servisáka, ať tam se mnou vleze, až se vrátí z Brazílie...
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Resil jsem pred cca 10kkm vibrace volantu, projevuje se to pri jizde cca 100kmh+, pri pribrzdeni vibrace zesili. Mel jsem nove cepy rizeni, silenbloky stabilizatoru, nove kosti, spodni kulove cepy, nove brzdove pistky + prachovky v brzdicich, napravnici utahlou a nakonec se to spravilo pouhou vymenou kotoucu (puvodne kotouce + desky ATE, ted nove kotouce TRW, desky nechany).
Problem je ten, ze jsem ujel tech cca 10kkm a vibrace se vraceji co mi muze takhle systematicky nicit kotouce?
Aby se zvlnil, jediny co me napada je krivej naboj (dosedaci plochy brzdice i kotouce mam ocisteny)...
Problem je ten, ze jsem ujel tech cca 10kkm a vibrace se vraceji co mi muze takhle systematicky nicit kotouce?
Aby se zvlnil, jediny co me napada je krivej naboj (dosedaci plochy brzdice i kotouce mam ocisteny)...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1597
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
hm,a co třeba ložisko???
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Jj, dyt to pisu, nabojSarkasmic píše:hm,a co třeba ložisko???
Jak se da identifikovat vadny lozisko v naboji? Nijak to nehuci...
EDIT: Ok, jsem objednan na zmereni hazivosti naboje...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Ja se na to vys..utomasss píše:Jj, dyt to pisu, nabojSarkasmic píše:hm,a co třeba ložisko???
Jak se da identifikovat vadny lozisko v naboji? Nijak to nehuci...
EDIT: Ok, jsem objednan na zmereni hazivosti naboje...
oba predni naboje (tj. vcetne lozisek) vymeneny za nove, hazivost obou naboju zmerena nulova, hazivost kotoucu ktery se pri vymene davaly pryc znacna...
A ten kepl mi po dalsich 10kkm na novejch kotoucich a nabojich uz zase vibruje
Zrepasuju asi ty brzdice co sundam z doktorova1 auta a budu se modlit protoze tohle snad neni mozny
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1051
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
to je snad posledni moznosttomasss píše: Zrepasuju asi ty brzdice co sundam z doktorova1 auta a budu se modlit protoze tohle snad neni mozny
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13463
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Jaké jsi tam dával kotouče? Značkové nebo něco levnějšího? Co styl jízdy? Zažil jsem, že se kotouče, po pár tis. km a jízdě z kopce, zvlnily. Zkus změřit házivost. Nejlépe "hodinkama".
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Kotouce nejdriv ATE, pak TRW a naposledy Brembo. Vsechno nevrtane. Styl jizdy mam co se tyce brzdeni hodne klidny. Hazivost viz muj predchozi prispevek.raolsa píše:Jaké jsi tam dával kotouče? Značkové nebo něco levnějšího? Co styl jízdy? Zažil jsem, že se kotouče, po pár tis. km a jízdě z kopce, zvlnily. Zkus změřit házivost. Nejlépe "hodinkama".
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1823
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
pak uz snad jedine montaz, delas si to sam? - co dosedaci plochy kotoucu, medena pasta?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Tohle jsem resil snad jako prvni - dosedaci plochy naboju, vnitrni strana kotoucu, vnejsi strana kotoucu, disky - vsechno vzany dratakem, leskly jak psi kule, medena pasta pouze po obvodu diry v disku - nebylo mi doporuceno davat ji na dosedaci plochy.Roger píše:pak uz snad jedine montaz, delas si to sam? - co dosedaci plochy kotoucu, medena pasta?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1823
- Registrován: 18 roků 10 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
tak zrejme vibruje neco jineho a pri nizkych rychlostech to neni pozorovatelne...brzdice samotne jak by mohly zpusobovat vibrace, snad spatne desky mozna ...
co disky nejsou narazene, poloosy ok?
co disky nejsou narazene, poloosy ok?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvky: 2158
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
no tak vzhledem k tomu ze kotouce co z auta sundam maji hazivost vysokou a koutouce ktery dam na auto novy maji hazivost nulovou, predpokladam ze jedina moznost jsou zvlneny kotouce, nebo ne? A brzdice prave pokud by pribrzdovaly tak by vyhrali kotouce a ty by se pak zvlnili. diskama ani gumama to neni, poloosy netusim ale nechapu vazbu poloos na zvlnnei kotoucu...Roger píše:tak zrejme vibruje neco jineho a pri nizkych rychlostech to neni pozorovatelne...brzdice samotne jak by mohly zpusobovat vibrace, snad spatne desky mozna ...
co disky nejsou narazene, poloosy ok?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1051
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Taky mas na mysli predni kotouce. Tam toho moc na napravach k rozbiti neni...resp. Mas je v lepsim stavu nez ja a me to nehazi.tomasss píše: poloosy netusim ale nechapu vazbu poloos na zvlnnei kotoucu...
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2404
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni
Kotouče na těchto autech jsou zákeřná věc. Je potřeba aby neházely všechny 4 kotouče. Možná se to bude zdát divné, ale mám to vyzkoušeno. Jeden křivý kotouč, dokáže zkřivit jiný kotouč i na druhé nápravě.
Kvalita kotoučů na devítky a sedmičky je všeobecně otřesná.
Kvalita kotoučů na devítky a sedmičky je všeobecně otřesná.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé