vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#1 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od travex »

jen pro vasi inspiraci az budete resit podobny problem:

projevy: vibrace rizeni v rychlostech nad 110 kmh, pri brzdeni v rychlostech nad 40 kmh podobne chovani jako brutalne krivy kotouc, hluk od predni napravy pri jizde po kostkach, tvrde razy pri prejezdu pricnych nerovnosti z prave strany. Nepravidelne sjeta kola, neustala nutnost prevyvazovani

zavada: volna napravnice na leve strane a volny sroub silentbloku motoru v pravo. Zjisteno za pomoci sluzeb STK na natrasacce po prizvenutni motoru zvedakem.


PS: pisu to sem proto, ze taky muzete hledat chybu tam kde neni a nezkontrolovat neco tak samozrejmeho jako je upevneni napravnice....treba to nekomu z vas usetri priste dva mesice hledani, ktere jsem stravil ja... opet jsem dokazal, ze pro les neni videt stromy.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#2

Příspěvek od veetec »

hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#3

Příspěvek od Honza »

veetec píše:hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
Nápravnice už tu byla vysvětlovaná, je to prakticky těleso nápravy a na sto procet bys ji měl mít.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od travex »

veetec píše:hola Travexi, teď jsem si náhodou přečetl, cos tu tak pěkně napsal, mám pocit, že to jsou přesně ty projevy, které má dědeček z podpisu, nevím sice, co je nápravnice, ale předpokládám, že to taky vlastním, pokud se to netýká serva, což asi netýká... myslíš, že by to mohlo být totéž i u mé dvojky?
dvojka ma napravnici i ulozeni motoru a nevidim sebensi duvod proc by se neco podobneho nemohlo na dvojce stat take....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#5

Příspěvek od Jarda S40 »

4Veetec - nejsem si už jist, ale tobě problémy po výměně kotoučů vždy na chvíli zmizí, ne? Pak by to nemohlo bejt Travexovou nemocí.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#6

Příspěvek od veetec »

no právě Jardo, ale znáš to, tonoucí se i stýbla chytá... a jak psal Travex, abyste nehledali potíž tam kde není... já už vážně nevím, co mi mají zkontrolovat... já vůbec nevím, jestli ty reklamované kotouče nějak zkoumají nebo to prostě berou šmahem, vzhledem k tomu, že to za mě vyřizuje servis, tak vážně nevím... :?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#7

Příspěvek od travex »

veetec píše:no právě Jardo, ale znáš to, tonoucí se i stýbla chytá... a jak psal Travex, abyste nehledali potíž tam kde není... já už vážně nevím, co mi mají zkontrolovat... já vůbec nevím, jestli ty reklamované kotouče nějak zkoumají nebo to prostě berou šmahem, vzhledem k tomu, že to za mě vyřizuje servis, tak vážně nevím... :?
jenom dodam, ze kdyz jsem vymenil kotouce tak to taky na chvilku zmizelo, ale jen do doby, nez si kotouce "sedly" a zacaly fungovat jak maji (novy kotouc s destickami nikdy nebrzdi jak by mel hned po namontovani).....

jenom dodam, pokud mas pochybnost o stavu predni napravy, zaplt si na jakekoliv STK za 150 CZK "pravidelnou prohlidku" a v jejim ramci si muzes ve spolupraci s technikem sam prohlednout co tvoje naprava na natrasacce dovede.... je to asi nejefektivnejsi forma jak zjistit co je spatne, jinak budes menit a menit a menit a dopadnes jako ja... kdybych nemenil a jen na STK rovnou tak jsem si usetril mozna i tri mesice badani a meneni vseho mozneho.... na druhou stranu nelituji kompletne zrepasovane predni napravy.....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#8

Příspěvek od Jarda S40 »

4Travex - s STK zcela souhlasím, již v 80.letech jsem tam jezdil s náklaďáky, když jsme nevěděli kde je vlastně vůle podvozku. Jak říkáš, za pár korun si člověk ušetří mraky hledání a "nejdůležitější je správná diagnóza" :lol:

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#9

Příspěvek od veetec »

taktak, diagnoza je vážná věc... proto jsem to svěřil odpornému servisu a jak jsem dopadl... co půl roku mi mění kotouče... už je to zase jak vejtřaska, a to sem vejtřaskou nikdy nejel... ta přední náprava asi dostává pěkně zabrat a myslím, že toho na ní je ještě celkem dost původního... až na nějaký kloubky... já zkusím ukecat bývalýho servisáka, ať tam se mnou vleze, až se vrátí z Brazílie...
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#10 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

Resil jsem pred cca 10kkm vibrace volantu, projevuje se to pri jizde cca 100kmh+, pri pribrzdeni vibrace zesili. Mel jsem nove cepy rizeni, silenbloky stabilizatoru, nove kosti, spodni kulove cepy, nove brzdove pistky + prachovky v brzdicich, napravnici utahlou 8) a nakonec se to spravilo pouhou vymenou kotoucu (puvodne kotouce + desky ATE, ted nove kotouce TRW, desky nechany).
Problem je ten, ze jsem ujel tech cca 10kkm a vibrace se vraceji :crazy: co mi muze takhle systematicky nicit kotouce?
Aby se zvlnil, jediny co me napada je krivej naboj (dosedaci plochy brzdice i kotouce mam ocisteny)...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#11 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od Sarkasmic »

hm,a co třeba ložisko???
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:hm,a co třeba ložisko???
Jj, dyt to pisu, naboj :wink:
Jak se da identifikovat vadny lozisko v naboji? Nijak to nehuci...
EDIT: Ok, jsem objednan na zmereni hazivosti naboje...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

tomasss píše:
Sarkasmic píše:hm,a co třeba ložisko???
Jj, dyt to pisu, naboj :wink:
Jak se da identifikovat vadny lozisko v naboji? Nijak to nehuci...
EDIT: Ok, jsem objednan na zmereni hazivosti naboje...
Ja se na to vys..u :x
oba predni naboje (tj. vcetne lozisek) vymeneny za nove, hazivost obou naboju zmerena nulova, hazivost kotoucu ktery se pri vymene davaly pryc znacna...
A ten kepl mi po dalsich 10kkm na novejch kotoucich a nabojich uz zase vibruje :%)
Zrepasuju asi ty brzdice co sundam z doktorova1 auta a budu se modlit protoze tohle snad neni mozny :%)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#14 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od Drtic »

tomasss píše: Zrepasuju asi ty brzdice co sundam z doktorova1 auta a budu se modlit protoze tohle snad neni mozny :%)
to je snad posledni moznost
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od raolsa »

Jaké jsi tam dával kotouče? Značkové nebo něco levnějšího? Co styl jízdy? Zažil jsem, že se kotouče, po pár tis. km a jízdě z kopce, zvlnily. Zkus změřit házivost. Nejlépe "hodinkama".
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

raolsa píše:Jaké jsi tam dával kotouče? Značkové nebo něco levnějšího? Co styl jízdy? Zažil jsem, že se kotouče, po pár tis. km a jízdě z kopce, zvlnily. Zkus změřit házivost. Nejlépe "hodinkama".
Kotouce nejdriv ATE, pak TRW a naposledy Brembo. Vsechno nevrtane. Styl jizdy mam co se tyce brzdeni hodne klidny. Hazivost viz muj predchozi prispevek.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#17 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od Roger »

pak uz snad jedine montaz, delas si to sam? - co dosedaci plochy kotoucu, medena pasta?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

Roger píše:pak uz snad jedine montaz, delas si to sam? - co dosedaci plochy kotoucu, medena pasta?
Tohle jsem resil snad jako prvni - dosedaci plochy naboju, vnitrni strana kotoucu, vnejsi strana kotoucu, disky - vsechno vzany dratakem, leskly jak psi kule, medena pasta pouze po obvodu diry v disku - nebylo mi doporuceno davat ji na dosedaci plochy.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#19 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od Roger »

tak zrejme vibruje neco jineho a pri nizkych rychlostech to neni pozorovatelne...brzdice samotne jak by mohly zpusobovat vibrace, snad spatne desky mozna ...
co disky nejsou narazene, poloosy ok?
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od tomasss »

Roger píše:tak zrejme vibruje neco jineho a pri nizkych rychlostech to neni pozorovatelne...brzdice samotne jak by mohly zpusobovat vibrace, snad spatne desky mozna ...
co disky nejsou narazene, poloosy ok?
no tak vzhledem k tomu ze kotouce co z auta sundam maji hazivost vysokou a koutouce ktery dam na auto novy maji hazivost nulovou, predpokladam ze jedina moznost jsou zvlneny kotouce, nebo ne? A brzdice prave pokud by pribrzdovaly tak by vyhrali kotouce a ty by se pak zvlnili. diskama ani gumama to neni, poloosy netusim ale nechapu vazbu poloos na zvlnnei kotoucu...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#21 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od Drtic »

tomasss píše: poloosy netusim ale nechapu vazbu poloos na zvlnnei kotoucu...
Taky mas na mysli predni kotouce. Tam toho moc na napravach k rozbiti neni...resp. Mas je v lepsim stavu nez ja a me to nehazi.
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 vibrace v rizeni pri vysokych rychlostech a pri brzdeni

Příspěvek od jarek.krizan »

Kotouče na těchto autech jsou zákeřná věc. Je potřeba aby neházely všechny 4 kotouče. Možná se to bude zdát divné, ale mám to vyzkoušeno. Jeden křivý kotouč, dokáže zkřivit jiný kotouč i na druhé nápravě.
Kvalita kotoučů na devítky a sedmičky je všeobecně otřesná.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“