PROSÍM SMAZAT - DĚKUJI.

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 PROSÍM SMAZAT - DĚKUJI.

Příspěvek od Daniel Kout »

Omlouvám zbytečné téma. Velký TP uvádí pro pneu 205/50R16 LI87. Příště se nejdřív podívám. Dan


Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index? Návrh pneu by měl standardně uvažovat s rezervou a mírou bezpečnosti... Co myslíte?
D.
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 21 říj 2010 11:47, celkem upraveno 3 x.
_________________
S90 B5

Ing.Magor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 733
Registrován: 15 roků
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91

Příspěvek od Ing.Magor »

Tak teoreticky by si moh mít problém na technický, nebo při případné nehodě, kdy po právě takovejhlech detailech pojišťovny celkem jdou :wink: Nevim sice kolik V70I váží, ale osobně mi přijde nosnost těch pneu dost malá na takovýhle auto...
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#3 Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91

Příspěvek od Lachtan »

Předpokládám, že by jsi správně měl mít obutý pneu se zátěžovým indexem větším, či rovným maximální provozní hmotnosti vozidla :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 426
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#4 Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91

Příspěvek od libre »

Danniel74 píše:Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index? Návrh pneu by měl standardně uvažovat s rezervou a mírou bezpečnosti... Co myslíte?
D.
Pokud výrobce uvádí, že pneumatiky musí mít minimálně LI 91 (tj. max. 615 kg na kolo), tak asi ví, proč nepovolil LI 87 (545 kg). Pochybuji, že 545 kg je 30% celkové hmotnosti V70.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#5 Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91

Příspěvek od Daniel Kout »

30% to asi nebude, možná 25 :D

Ptal jsem se pouze proto, že nabídka je velice výhodná.... Ale Vaše odpovědi jsou více-méně jasný. D.
_________________
S90 B5

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#6 Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91

Příspěvek od vrnued »

Danniel74 píše:Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index?...
Tak koukám, pěknej bordel. Já mám se stejným autem (jen plus LPT) a dokonce stejným ročníkem v TP uvedenou základní varaintu 87 W (+ u alternativních rozměrů ještě taky 88 H, 88 V a 88 W).
Ty rychlostní indexy možná svoji logiku mají (základní W, snížená V u 195/60 resp. H u 186/65). Ale už nechápu, proč se mění taky nosnost - 205 x15 i x16 mají mít 87 a 205 x17. 195 a 185 mají mít 88. A už vůbec nechápu, jak může tolik lišit od Daniela (se stejným autem, dokonce o turbo lehčím) - požadavek 91 tedy o 3 čísla.
Tak si říkám, jestli to vůbec jsou (už potřetí opisovány nějakou úřednicí) důvěryhodné údaje. Ať už u mě či u něj. Nevíte, zda se dají autorizované údaje někde nahledat? Díky
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“