Omlouvám zbytečné téma. Velký TP uvádí pro pneu 205/50R16 LI87. Příště se nejdřív podívám. Dan
Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index? Návrh pneu by měl standardně uvažovat s rezervou a mírou bezpečnosti... Co myslíte?
D.
Fórum se přestěhovalo...
...z Brna do Prahy
Takže omluvte případný výpadek(budou se měnit IP adresy).
Zajsoft
PROSÍM SMAZAT - DĚKUJI.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
PROSÍM SMAZAT - DĚKUJI.
Naposledy upravil(a) Daniel Kout dne 21 říj 2010 11:47, celkem upraveno 3 x.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 730
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91
Tak teoreticky by si moh mít problém na technický, nebo při případné nehodě, kdy po právě takovejhlech detailech pojišťovny celkem jdou Nevim sice kolik V70I váží, ale osobně mi přijde nosnost těch pneu dost malá na takovýhle auto...
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5066
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91
Předpokládám, že by jsi správně měl mít obutý pneu se zátěžovým indexem větším, či rovným maximální provozní hmotnosti vozidla
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Zlín
- Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
- Bydliště: Zlín
Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91
Pokud výrobce uvádí, že pneumatiky musí mít minimálně LI 91 (tj. max. 615 kg na kolo), tak asi ví, proč nepovolil LI 87 (545 kg). Pochybuji, že 545 kg je 30% celkové hmotnosti V70.Danniel74 píše:Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index? Návrh pneu by měl standardně uvažovat s rezervou a mírou bezpečnosti... Co myslíte?
D.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info -
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)
-
Offline
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91
30% to asi nebude, možná 25
Ptal jsem se pouze proto, že nabídka je velice výhodná.... Ale Vaše odpovědi jsou více-méně jasný. D.
Ptal jsem se pouze proto, že nabídka je velice výhodná.... Ale Vaše odpovědi jsou více-méně jasný. D.
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Prachatice
- Vůz: Volvo zatím vybírám
Pneu s nižším indexem zátěže LI 87 vs. 91
Tak koukám, pěknej bordel. Já mám se stejným autem (jen plus LPT) a dokonce stejným ročníkem v TP uvedenou základní varaintu 87 W (+ u alternativních rozměrů ještě taky 88 H, 88 V a 88 W).Danniel74 píše:Ahoj, mám šanci výhodně koupit sadu nových zimních pneu Dunlop 205/50. Bohužel s indexem zátěže pouze 87 (tj. 1817 kg pro celé auto). Máme V70 I 2,4 a s tím co vozíme (max. 300 kg) se dostaneme na oficiální uváděnou hranu nosnosti. Je nutné mít pneu s LI 91 a nebo lze volit nižší index?...
Ty rychlostní indexy možná svoji logiku mají (základní W, snížená V u 195/60 resp. H u 186/65). Ale už nechápu, proč se mění taky nosnost - 205 x15 i x16 mají mít 87 a 205 x17. 195 a 185 mají mít 88. A už vůbec nechápu, jak může tolik lišit od Daniela (se stejným autem, dokonce o turbo lehčím) - požadavek 91 tedy o 3 čísla.
Tak si říkám, jestli to vůbec jsou (už potřetí opisovány nějakou úřednicí) důvěryhodné údaje. Ať už u mě či u něj. Nevíte, zda se dají autorizované údaje někde nahledat? Díky
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé