Ahoj, za poslední týden se mi stalo asi 3x, že mi při jízdě najednou spadly otáčky na nulu a motor prostě chcípnul. Nastartovat za jízdy šlo hned, tak jsem se začal připravovat na nejhorší, které přišlo dneska. Při jízdě spadly otáčky, na plynový pedál motor nereagoval, zařazená rychlost taky na nic a po zastavení jsem zkusil bezúspěšně nastartovat. Startér točí, občas to má tendenci jakoby chytnout, ale ve finále nechytne.
Tipuji to na palivový filtr, neboť co vím, tak ho za celou dobu (190tkm) asi nikdo neměnil.
Výměnu jsem našel, tak snad jí zvládnu https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=12462
Musí se to pak nějak odvzdušnit? Jsem na toto laik...
Dále mě napadá čerpadlo. Jak zjistím, zdali je v pořádku?
Svíčky mám měněné cca před půl rokem.
Nějaké další nápady?
Díky dopředu za rady a tipy a triky
Naposledy upravil(a) EarlSin dne 29 srp 2010 17:18, celkem upraveno 2 x.
co palivo? nenatankoval jsi náhodou směs benzínu s naftou? zjistíš pomocí papíru - jestli papír zůstane mastný tak máš naftu v benzínu. V takovém případě nejezdit, vypustit, vyčistit, reklamovat.
odvzdusovat asi nemusis, jelikoz tam je podavaci cerpadlo... jestli je to jako na v40 1,8i tak by na motoru u vstriku mela byt centralni rozvadeci lista paliva a z boku by tam mel byt ventilek jako u kola.. staci zmacknout a caka banzin... tak zjistis, jestli ti to tlakuje (pokud je to stejny...netusim)
sviti nejaky kontrolky na palubce?
jinak bych se asi taky priklanel k tomu snimaci otacek / polohy motoru
jeste me napadlo, kdyz moje v40 nereagovala na plyn (ale bezela na volnobeh), tak svitil znak lambdy a ve finale to byl vadnej snimac polohy skrtici klapky...
tak jsem zjistil, že do čerpadla nejde proud. Pojistka se na při zkoušení zkoušečkou nerozsvítila.
Rozdělal jsem skříň a zjistil jsem, že mi k ní vede jen jeden kabel. Zkoušel jsem i ABS, které je hned vedle a zjistil jsem, že tam není pravděpodobně ten přívodní kabel.
Kabel ale nemůžu najít!
Nebo je to tam nějak jinak řešené??
Nevíte někdo, které relátko je k palivovému čerpadlu?
Nějak ho tam nemůžu podle popisu najít.
tak kabel vede jeden ke 3 pojistkám, takže to bylo v pořádku... Jinak se mi podařilo dostat proud k palivovému čerpadlu, ale to se ani nehlo.
Takže ho jdu zkusit vyndat..
za poslední týden se mi asi 3x stalo, že mi zhasl motor při jízdě. Vždy to šlo nastartovat. Nicméně jsem to připisoval palivovému filtru - právě proto, že to pak zase 2 dny šlapalo v pohodě.
Dlouhodobě ale nic...
to vyzkouším hned, jak se mi to povede vyndat.
Nebo to mám nějak natáhnout?? Nemám zas tolik možností, dělám to před barákem na parkovišti.
Stačí jako přímo od baterky? Či od jinud?
Nicméně šťáva do něj jde, jen se nic nestane..
Ono jde o to jestli to má i kostru - může být přerušená. Jestli ti do čerpadla jde proud tak zkus kouskem drátu připojit kostru. Jestli i potom nic tak je to jasný.
raolsa píše:Ono jde o to jestli to má i kostru - může být přerušená. Jestli ti do čerpadla jde proud tak zkus kouskem drátu připojit kostru. Jestli i potom nic tak je to jasný.
Kabely odzkoušené, proud do toho jde, ale čerpadlo ani nepípne... Takže jdeme shánět...
Njn, Kelly je asi nejlevnější: Delphi 5802,- nebo origo Bosch 7200,-. Akorát, že je nemají na skladě. Nebo zkus http://www.saabtuning.cz tam jsem viděl ceny od 191,- euro (cca 4800,- kč) stránka pdf katalogu 115.
raolsa píše:Njn, Kelly je asi nejlevnější: Delphi 5802,- nebo origo Bosch 7200,-. Akorát, že je nemají na skladě. Nebo zkus http://www.saabtuning.cz tam jsem viděl ceny od 191,- euro (cca 4800,- kč) stránka pdf katalogu 115.
jj, viděl jsem to tam taky.
Ale asi zkusím nejdříve nějaký jetý...
Jinak raolso, děkuji za tipy a rady. A za trpělivost
raolsa píše:Njn, Kelly je asi nejlevnější: Delphi 5802,- nebo origo Bosch 7200,-. Akorát, že je nemají na skladě. Nebo zkus http://www.saabtuning.cz tam jsem viděl ceny od 191,- euro (cca 4800,- kč) stránka pdf katalogu 115.
jj, viděl jsem to tam taky.
Ale asi zkusím nejdříve nějaký jetý...
Jinak raolso, děkuji za tipy a rady. A za trpělivost
Mám funkčné čerpadlo z mojej V40.
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
Pasovalo, jen filtr, který je dole se musel trošku upravit - otočit o 180 stupňů. Práce na 2 minuty.
Jinak za týden jsem měl motorek doma a pan Beneš byl velmi ochotný...