850TDi stále chcípe motor

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#1 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Tak mám stále stejný problém. Motor stále chcípe, nemá plný výkon a po nastartování kolísají otáčky... To vlastně dělá i při jízdě.. Cuká. Závada se projeví takto: Při jízdě mi motor cuká, nemá plný výkon. Dojde k rozsvícení kotrolky Lambda a motor zhasne. Někdy pomůže třikrát otočit klíčkem a jedu dál. Někdy stojím třeba 30min :( Mám po repasu čerpadlo, turbo, nové vstřiky, stop ventil, relátka, vyčištěná nádrž, profouknutý přívod paliva... Motor někdy špatně startuje, někdy zase dobře, někdy jede krásně, ale černě kouří, nemá na to vliv teplota vzduchu nebo déšť. Prosííím pomoooc. Už mě to tŕapí 9 měsíců a fakt už nemám další peníze, které do toho vrazit :(
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od lucki »

pldvk píše:Tak mám stále stejný problém. Motor stále chcípe, nemá plný výkon a po nastartování kolísají otáčky... To vlastně dělá i při jízdě.. Cuká. Závada se projeví takto: Při jízdě mi motor cuká, nemá plný výkon. Dojde k rozsvícení kotrolky Lambda a motor zhasne. Někdy pomůže třikrát otočit klíčkem a jedu dál. Někdy stojím třeba 30min :( Mám po repasu čerpadlo, turbo, nové vstřiky, stop ventil, relátka, vyčištěná nádrž, profouknutý přívod paliva... Motor někdy špatně startuje, někdy zase dobře, někdy jede krásně, ale černě kouří, nemá na to vliv teplota vzduchu nebo déšť. Prosííím pomoooc. Už mě to tŕapí 9 měsíců a fakt už nemám další peníze, které do toho vrazit :(
cierny dym je zle spalovanie nie?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

GDPR_user

#3 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od GDPR_user »

pldvk píše:Tak mám stále stejný problém. Motor stále chcípe, nemá plný výkon a po nastartování kolísají otáčky... To vlastně dělá i při jízdě.. Cuká. Závada se projeví takto: Při jízdě mi motor cuká, nemá plný výkon. Dojde k rozsvícení kotrolky Lambda a motor zhasne. Někdy pomůže třikrát otočit klíčkem a jedu dál. Někdy stojím třeba 30min :( Mám po repasu čerpadlo, turbo, nové vstřiky, stop ventil, relátka, vyčištěná nádrž, profouknutý přívod paliva... Motor někdy špatně startuje, někdy zase dobře, někdy jede krásně, ale černě kouří, nemá na to vliv teplota vzduchu nebo déšť. Prosííím pomoooc. Už mě to tŕapí 9 měsíců a fakt už nemám další peníze, které do toho vrazit :(
Trysky máš seřízené?Co čidlo teploty??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#4 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Trysky mam nove.Teplota na to nema vliv.Dela to stejne v zime i v lete, za studena i za tepla...
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#5 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od dali »

Tady se řešilo něco hodně podobnýho: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=19949 snad ti to pomůže.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#6 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Díky za typ...Ale malá otázka, kde najdu snímač otáček?
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#7 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od dali »

Jestli se nemýlím, tak snímač je zepředu dole na bloku, hned u spojky/setrváku.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#8 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od doktor »

Jestli se rozsvítí lambda, tak diagnostika musí napsat nějakou chybu. Čidlo teploty vody by mohlo být taky příčinou, protože dává motoru vadné informace o aktuální teoplotě a systém pak špatně dávkuje palivo. Diagnostika vadné čidlo odhalí.
Taky to může být špatným výfukem.

V podstatě 3 skupiny možností.

1. tvorba směsi
2. elektronika (kam patři krom jiného i imobilizer)
3. výfuk

Je potřeba alespoň vytipovat okruh problému, resp. vyloučit to, co je určitě v pořádku. Vzledem k tomu, že ti to někdy dělá a někdy ti to jede normálně, bych tipoval na okruh elektroniky. Vlastnosti elektroniky můžou být závislé na teplotě v motorovém prostoru, zejména pak různá relátka, kabely a spoje.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od dali »

doktor píše:.
Taky to může být špatným výfukem.
Doktore, věz, že pokud se bavíme čistě o mobilitě, ne o výkonu, u diesela je naprosto jedno co máš od turba dál, na funkci to prostě nemá vliv. OK, kdyby někdo vylil vejfuk betonem nebo do něj nastříkal montážní pěnu, asi bys to nenastartoval.
Vědomosti nabyté z provozu benzínových aut zkrátka na řešení problémů naftových aut (a naopak) aplikovat nelze :wink: ... sám jsem se o tom přesvědčil když vadná váha vzduchu znehybnila mojí 850, což by se u chrochta nikdy nestalo, ten prostě jede dál pouze s nižším výkonem...

Další věci, který mě napadaj, že to můžou způsobovat:
- elektronickej pedál plynu
- snímač na hlavním vstřiku (jedinej vstřikovač, do kterýho vede drát)

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#10 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od doktor »

ještě mě napadá tohle: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=53&t=26149&p=294247#p294247

Osobně ale spíše sázím na problém elektroniky jak jsem psal, dali na to sází taky jak koukám.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#11 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

V neděli mi kamarad půjčí snímáč otáček,tak uvidíme. Váha vzduchu už je podobným způsobem vyloučena a co se týče teplotních čidel,diagnostika nic a navíc se to projevuje za tepla i za studena.Někdy je problém i při startu.Prostě nenastartuji.
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od doktor »

imobilizer, kontakty ve spínačce, kontakty ŘJ, ukostření.

kontrola všech kontaktů , spojů, relátek.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#13 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Tak dnes se mi to stalo zase. Vybaven měřákem, jsem změřil zda na stop ventilu je proud a výlsledek? Nebyl :( Auto za jízdy chcíplo a ta jsem nevypínal klíček a změřil to. Může řídící jednotka tohle udělat? Nebo je problém někde v nějakým kontaktu???
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#14 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od karelvolvo »

Zkus si natáhnout na cívku stálé plus a uvidíš
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#15 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Tak jsem si tedy na cívku stálé plus přivedl... A dvě zajímovosti. Ta první je, že to dělá stále to samé... A ta druhé i když je na cívce stále plus, tak vypnutím klíčku vypnu motor. A já si myslel, že to nepůjde... :%)
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#16 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od doktor »

vypnutím klíčku vypínáš i naftové čerpadlo, ne?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#17 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

A tam je ještě někde podávací čerpadlo? Jsem žádné nenašel.Možná kdybych věděl kde hledat.
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#18 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od dali »

pldvk píše:A tam je ještě někde podávací čerpadlo? Jsem žádné nenašel.Možná kdybych věděl kde hledat.
100% neni. Díky tomu neni vůbec dobrej nápad nechat si dojít naftu...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#19 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Neznáte někdo dobrého, ale vážně dobrého mechanika, který by mi to opravil?
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#20 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Tak auto je už 14 dní v servise. Teď vytáhli čerpadlo, že prý tam nefunguje to ovládání paliva... Tak jsem zvědavej...
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#21 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

Tak auto je doma... A je opravené. Celý problém byl v čerpadle. Bylo prý zacpané tak, že museli kanálky čistit vrtáčkem. A to tankuji zásadně jen na Shellce. Takže tam už taky ne...
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#22 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od Davidian »

Gratuluji a hurááá,
ale nedá mi to, v prvním příspěvku máš napsáno že čerpadlo je po repasu a teď Ti našli ucpané kanálky, tak kde teda udělali soudruzi chybu:)
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 850 2,5tdi r.v.96
Bydliště: Hradec Králové

#23 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od pldvk »

To máš pravdu, čerpadlo v loni opravovali v Bosh servisu v pardubicích za 12tis. V říjnu jsem jim tam auto vezl znova, že chcípe.Řekli, že jsem si špatně nastavil předvstřik a naučtovali si i kompletní čištění palivové soustavy. Cena dalších 4tis.Potom zase doporučili vyměnit stop ventil. No a nakonec mi to vyřešil jeden známí, který dělá čerpadla. Takže pro všechny...Pozor na Bosh servis v Pardubicích.Nejsem jediný, co s nimi měl nějaký problém.
_________________
Volvo 850 2,5 Tdi r.v 96 kombi 1300000km a kdo má víc? :D
Volvo V 70 II 2,4 D5 r.v.2002

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Otnice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001

#24 850TDi stále chcípe motor

Příspěvek od zzet »

pldvk píše:To máš pravdu, čerpadlo v loni opravovali v Bosh servisu v pardubicích za 12tis. V říjnu jsem jim tam auto vezl znova, že chcípe.Řekli, že jsem si špatně nastavil předvstřik a naučtovali si i kompletní čištění palivové soustavy. Cena dalších 4tis.Potom zase doporučili vyměnit stop ventil. No a nakonec mi to vyřešil jeden známí, který dělá čerpadla. Takže pro všechny...Pozor na Bosh servis v Pardubicích.Nejsem jediný, co s nimi měl nějaký problém.
Měl jsem skoro podobnej problém,nakonec to dopadlo že mě odešla elektronika v čerpadle(nová 30tis!!!),oprava za 10tis.
Doporučil bych ti tankovat na Benzině "diesel verva",vyšel v testech nejlepší a má čistící účinky!Já na něj jezdím a je to znát.
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“