Chyba v dobíjení u S80?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 49
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#1 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od scunk »

Zdravím všechny.
Mám takový problém.Dnes sem si všimnul,že po zapnutí klíčku se všechny kontrolky rozsvítí(to je asi v pořádku) :) .Ale co už asi v pořádku není je to,že při postupném zhasínání zhasne i kontrolka nabíjení.Pak jde normálně nastartovat a zhasne to vsechno(lambda a olej).Je špatné relé, nebo neco jiného?Setkal se s tím někdo někdy?Vím, že to ješte předevčírem nedělalo.
Za každé postřehy budu rád.Napětí na baterce při nabíjení sem ještě neměřil..
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#2 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od lumiere.c »

scunk píše:Zdravím všechny.
Mám takový problém.Dnes sem si všimnul,že po zapnutí klíčku se všechny kontrolky rozsvítí(to je asi v pořádku) :) .Ale co už asi v pořádku není je to,že při postupném zhasínání zhasne i kontrolka nabíjení.Pak jde normálně nastartovat a zhasne to vsechno(lambda a olej).Je špatné relé, nebo neco jiného?Setkal se s tím někdo někdy?Vím, že to ješte předevčírem nedělalo.
Za každé postřehy budu rád.Napětí na baterce při nabíjení sem ještě neměřil..
Zkus změřit napětí na baterce při vypnutém motoru,a naopak.Samotné napětí ti nic moc neřekne,ale alespoň poznáš jaký je tam rozdíl jestli tam nějaký je.Kdyby to bylo v normálu,zkusil bych nabít baterku.Zkontroluj uzěmnění alternátoru,motoru...
Až potom bych řešil dobíjení,nebo alternátor.
_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 49
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#3 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od scunk »

Tak napětí na baterce při vypnutém motoru je 12,25V a při nastartovaném 13,6V.Zvláštní je,že sem při přepnutí multimetru na střídavé napětí sem naměřil při jdoucím motoru na baterce 30V střídavých.Je to normální?..Další věc je,že po cca 5ti minutách nastartovaného motoru je alternátor dost horký.Je pravda,že jak sem s tím laboroval, tak mi autí hlásilo slabou baterku.Rozpálí se altík za tak krátkou dobu, když krmí poloprázdnou baterii?
Teď sem měřil všechny diody a jsou v pořádku.Vinutí také není prošlehlý.Teď jedině regulátor..ale když to zas dává správné napětí(tedy myslím).Jak je vůbec zapojená kontrolka?Přes regulátor?..
Děkuji za reakci.
Michal
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#4 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od lumiere.c »

scunk píše:Tak napětí na baterce při vypnutém motoru je 12,25V a při nastartovaném 13,6V.Zvláštní je,že sem při přepnutí multimetru na střídavé napětí sem naměřil při jdoucím motoru na baterce 30V střídavých.Je to normální?..Další věc je,že po cca 5ti minutách nastartovaného motoru je alternátor dost horký.Je pravda,že jak sem s tím laboroval, tak mi autí hlásilo slabou baterku.Rozpálí se altík za tak krátkou dobu, když krmí poloprázdnou baterii?
Teď sem měřil všechny diody a jsou v pořádku.Vinutí také není prošlehlý.Teď jedině regulátor..ale když to zas dává správné napětí(tedy myslím).Jak je vůbec zapojená kontrolka?Přes regulátor?..
Děkuji za reakci.
Michal
myslím že hodnoty na baterce jsou normální.teď bych zkusil baterku nabít.Když bude problém trvat,bude načaté relé.uzemnění si měřil?multimetr musí ukazovat na zkratu nulu.
_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 49
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

#5 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od scunk »

lumiere.c píše:
scunk píše:Tak napětí na baterce při vypnutém motoru je 12,25V a při nastartovaném 13,6V.Zvláštní je,že sem při přepnutí multimetru na střídavé napětí sem naměřil při jdoucím motoru na baterce 30V střídavých.Je to normální?..Další věc je,že po cca 5ti minutách nastartovaného motoru je alternátor dost horký.Je pravda,že jak sem s tím laboroval, tak mi autí hlásilo slabou baterku.Rozpálí se altík za tak krátkou dobu, když krmí poloprázdnou baterii?
Teď sem měřil všechny diody a jsou v pořádku.Vinutí také není prošlehlý.Teď jedině regulátor..ale když to zas dává správné napětí(tedy myslím).Jak je vůbec zapojená kontrolka?Přes regulátor?..
Děkuji za reakci.
Michal
myslím že hodnoty na baterce jsou normální.teď bych zkusil baterku nabít.Když bude problém trvat,bude načaté relé.uzemnění si měřil?multimetr musí ukazovat na zkratu nulu.
Ted budu mít možná lama otázku..kde najdu uzemnení alternátoru?A relé je kde prosím?
Díky ti za obětavé odpovědi.
Michal
_________________
Volvo S80, r.v 2000, 2,5 TDi, 103kW - bylo
Volvo S80 II, r.v 2007, D5, 136kW

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#6 Chyba v dobíjení u S80?

Příspěvek od lumiere.c »

jeden měřící hrot přilož přímo na kovovou část alternátoru,a druhý kamkoliv na kostru.multimetr musí ukázat nulu.relé by mělo být v motorovém prostoru.ja ho mám označeno jako relé 2.U S80 nevím.
_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“