Tak jsem se zbavil cukání motoru, maximálky 80km/h a průměrné spotřeby 20L - stačilo jen, abych nahradil hyper-super-mega-cool svíčky Bosch Super Plus (pořízeno za 500kč/kus) svíčkami Brisk A-line za 65kč/kus. Sice na nich ještě nemám najeto těch 40.000km po kterých šly boschky kakat, ale i kdyby měly exnout každých 10.000km furt je to 2x levnější
Může mi někdo dodat rozumný argument k čemu jsou ty předražené svíčky dobré?
drewid píše:Tak jsem se zbavil cukání motoru, maximálky 80km/h a průměrné spotřeby 20L - stačilo jen, abych nahradil hyper-super-mega-cool svíčky Bosch Super Plus (pořízeno za 500kč/kus) svíčkami Brisk A-line za 65kč/kus. Sice na nich ještě nemám najeto těch 40.000km po kterých šly boschky kakat, ale i kdyby měly exnout každých 10.000km furt je to 2x levnější
Může mi někdo dodat rozumný argument k čemu jsou ty předražené svíčky dobré?
Tie Boschky vobec nemuseli byt zle otazne je ako dlho si ich mal.
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
drewid píše:Volvo originál jsem v originál volvo servise originálně vyměnil - za cca 3000kč, šly kakat po 8tis. km
Takže mi nějakej originál může vlézt někam !
Tak ja som mal vo svojej 1,8cmicke original Volvo naposledy menené podľa servisnej knižky pred cca 100tis km a stále boli ok. akurát pri ich vybratí som si musel naskladať metrovú páku
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
nepíš o čom nič nevieš. Mám Boschky FGR 7DQE a sú výborné. Lepšie ako Volvo originál a a vydržia hodne. Predpokladám že drewid zvolil nesprávny typ pre svoj preplňovaný T5 motor.
Super Plus je vhodný tak do fábie a nie do T5, mal si zvoliť minimálne Platinum 4+
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
Správny typ pre Tvoj motor drewid je Bosch FR7 DPP 10 s odtrhom elektród 0,7mm po novom označené ako FR7DPP+
Uz si to tu raz riesil https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=15085&start=25
Ak si mal tento typ, tak ok, neverim vsak ze Ti Brisky vydrzia dlhsie alebo ze su lepsie.
Kam spadne prepálený zbytok sviečky? šetriť na sviečkach na T5tke je blbosť prepáč drewid. Nerozumiem ľuďom čo si kúpia Rko (teraz nemyslím Teba) a potom plačú nad tým aké je to drahé. Dajú do toho 10w-40 polosyntetický olej, lebo 0w-50 syntetiku to žerie, tankujú benzín pofidérnej kvality ala Jurki, JRD a pod., lebo je lacný a dajú do toho najlacnejšie sviečky a potom sa čudujú keď sa im tie sviečky rozlámu vo valci, prinajlepšom spália na uhol.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
nepíš o čom nič nevieš. Mám Boschky FGR 7DQE a sú výborné. Lepšie ako Volvo originál a a vydržia hodne. Predpokladám že drewid zvolil nesprávny typ pre svoj preplňovaný T5 motor.
Super Plus je vhodný tak do fábie a nie do T5, mal si zvoliť minimálne Platinum 4+
viem nieco o tom ake sme mali problemy kvoli par stoviek km starym novym boschkam...ked si trocha pohladas na internete tak vela chvaly sa nedocitas, tak som rad ze aspon ty si spokojny
inak polosyntetika pre T5 od normalnej znacky je bezna vec, pre motor co uz co-to najazdil a nepretekas s nim na okruhu
berzerker píše:
viem nieco o tom ake sme mali problemy kvoli par stoviek km starym novym boschkam...ked si trocha pohladas na internete tak vela chvaly sa nedocitas, tak som rad ze aspon ty si spokojny
inak polosyntetika pre T5 od normalnej znacky je bezna vec, pre motor co uz co-to najazdil a nepretekas s nim na okruhu
Akým napíš typ, na akom aute? je rozdiel Boschka vyrobená na Taiwane za pár korún , a vyššej kvality a triedy v Nemecku.
Polosyntetika na T5 je hovadizmus. Potom sa stávajú veci ako prečo sa mi pokazil motor?? Ako jeden na našom fóre, a to zvolil celkom ok olej, mal len slabšiu teplotnú špecifikáciu.
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
berzerker píše:o svieckach sa hadat nebudem lebo neviem kde boli vyrobene ani typ si uz nepamatam ale s tym olejom si pekne vedla
snad nemusim ist fotit manual k autu kde je to jasne napisane
Co je v manuale? ze vs auto s vacsim najazdom by malo papat nizsiu vizkozitu? Ano je to vseobecne pravidlo, pretoze olej sluzi na vymedzenie voli ktore vyssim najazdom nastanu. Nieje vsak hlupost liat podpriemerny olej z nissim teplotnym rozsahom dajme tomu 10w-40 do preplnovaneho turbomotoru? Kde je poziadavka na kvalitny olej umerna zivotnosti celeho mazaneho povrchu?
kludne si lej mineral do T5 ak si myslis ze je to ok. Je to Tvoj motor.
_________________ est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine
Peťo píše:Co je v manuale? ze vs auto s vacsim najazdom by malo papat nizsiu vizkozitu? Ano je to vseobecne pravidlo, pretoze olej sluzi na vymedzenie voli ktore vyssim najazdom nastanu. Nieje vsak hlupost liat podpriemerny olej z nissim teplotnym rozsahom dajme tomu 10w-40 do preplnovaneho turbomotoru? Kde je poziadavka na kvalitny olej umerna zivotnosti celeho mazaneho povrchu?
kludne si lej mineral do T5 ak si myslis ze je to ok. Je to Tvoj motor.
Připadá mi, že jsme každej v jiným kině Evidentně o tom máš něco přečtený (googlit umí i osmiletý dítě) ale realita je někde jinde. V manuálu od tvojí ultimativní 1,8 z roku 98 budeš mít na 99% naprosto stejnej obrázek:
image 1919.jpg
A když už si takovej nabušenej teoretik, tak si zkus něco přečíst o vhodnosti použití mastný vody (0W-cokoli) v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků.
dali píše: zkus něco přečíst o vhodnosti použití mastný vody (0W-cokoli) v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků.
10W40 je pro motor z minulého století a naše podmínky naprosto v poho. Přesto osobně dávám 5W40 hlavně kvůli zimě a rychlejšímu promazání studeného motoru.
Polosyntetika nebo syntetika jsou více či méně pouze marketingové termíny - minerální původem jsou oleje všechny.
Na druhé straně si rád přečtu názory odborníků o vhodnosti použití mastné vody v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků, mohl bych požádat o odkaz?
deanoli píše:
Na druhé straně si rád přečtu názory odborníků o vhodnosti použití mastné vody v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků, mohl bych požádat o odkaz?
Nejsem odborník, jsem jen blbej ekonom, a zrovna tohle neni z mojí hlavy, ani z internetu (a mám v jedinej den v týdnu kdy mám volno jiný věci na práci, než to hledat), ale z praxe, už jsem o tom slyšel od více lidí který se zabývaj autama. U novějších motorů údajně bylo počítáno s použitím mastný vody, tím pádem mají mazací kanálky o menším průměru.
dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...když se teda chcem řídit jenom touhle tabulkou. Osobně jsem toho názoru, a že jsem hodně dlouho toto řešil s X různýma lidma, že 10W40 do T5 nepatří, do GLT bych ho i nalil, tam jsou rizika podstatně menší.
_________________ Když petr marek neunese pravdu edituje a maže cizí posty. To jest známka lepšího osobního charakteru a demokratického smýšlení dospělého jedince.
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Kein píše:dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...
Nevšim, protože 850 mám jako druhý auto s kterým v zimě nejezdím... právě proto je konkrétně pro mě 5W40 naprostá zbytečnost. Možná nějaká 10W cosi víc než 40 by vzhledem ke stylu jakým 850 používám stála za úvahu, nebo ta 5W50. Peníze vzhledem k tomu, co s tím najedu neřeším, a tu 10W40 kupuju od Mobilu. Dost velkou váhu pro mě mělo, že mi 10W40 do T5 poradil Marra.
Kein píše:dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...
Nevšim, protože 850 mám jako druhý auto s kterým v zimě nejezdím... právě proto je konkrétně pro mě 5W40 naprostá zbytečnost. Možná nějaká 10W cosi víc než 40 by vzhledem ke stylu jakým 850 používám stála za úvahu, nebo ta 5W50. Peníze vzhledem k tomu, co s tím najedu neřeším, a tu 10W40 kupuju od Mobilu. Dost velkou váhu pro mě mělo, že mi 10W40 do T5 poradil Marra.
Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrt
karelvolvo píše:
Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrt
smarja to je kravina!! jen se koukni kolik jezdi V50/V70, lejeme 5W nebo 0W a turbo nikdo neresi z duvodu mazani/nemazani. Jediny kdo resil turbo byl Pavluna, kteremu nejaky cizi predmet znicil saci lopatku turba.
Konecne pochop, ze nakladak a osobak nema stejny motor.