
Může mi někdo dodat rozumný argument k čemu jsou ty předražené svíčky dobré?

Tie Boschky vobec nemuseli byt zle otazne je ako dlho si ich mal.drewid píše:Tak jsem se zbavil cukání motoru, maximálky 80km/h a průměrné spotřeby 20L - stačilo jen, abych nahradil hyper-super-mega-cool svíčky Bosch Super Plus (pořízeno za 500kč/kus) svíčkami Brisk A-line za 65kč/kus. Sice na nich ještě nemám najeto těch 40.000km po kterých šly boschky kakat, ale i kdyby měly exnout každých 10.000km furt je to 2x levnější![]()
Může mi někdo dodat rozumný argument k čemu jsou ty předražené svíčky dobré?
drewid píše:Tak měl jsem je cca těch 40tis. km, ale za ty peníze by měly vydržet navěky !
Tak ja som mal vo svojej 1,8cmicke original Volvo naposledy menené podľa servisnej knižky pred cca 100tis km a stále boli ok. akurát pri ich vybratí som si musel naskladať metrovú pákudrewid píše:Volvo originál jsem v originál volvo servise originálně vyměnil - za cca 3000kč, šly kakat po 8tis. km![]()
Takže mi nějakej originál může vlézt někam !
berzerker píše:hmmm zas kvalitne vyrobky Bosch
viem nieco o tom ake sme mali problemy kvoli par stoviek km starym novym boschkam...ked si trocha pohladas na internete tak vela chvaly sa nedocitas, tak som rad ze aspon ty si spokojnyPeťo píše:berzerker píše:hmmm zas kvalitne vyrobky Boschnepíš o čom nič nevieš. Mám Boschky FGR 7DQE a sú výborné. Lepšie ako Volvo originál a a vydržia hodne. Predpokladám že drewid zvolil nesprávny typ pre svoj preplňovaný T5 motor.
Super Plus je vhodný tak do fábie a nie do T5, mal si zvoliť minimálne Platinum 4+
Akým napíš typ, na akom aute? je rozdiel Boschka vyrobená na Taiwane za pár korún , a vyššej kvality a triedy v Nemecku.berzerker píše: viem nieco o tom ake sme mali problemy kvoli par stoviek km starym novym boschkam...ked si trocha pohladas na internete tak vela chvaly sa nedocitas, tak som rad ze aspon ty si spokojny
inak polosyntetika pre T5 od normalnej znacky je bezna vec, pre motor co uz co-to najazdil a nepretekas s nim na okruhu
Co je v manuale? ze vs auto s vacsim najazdom by malo papat nizsiu vizkozitu? Ano je to vseobecne pravidlo, pretoze olej sluzi na vymedzenie voli ktore vyssim najazdom nastanu. Nieje vsak hlupost liat podpriemerny olej z nissim teplotnym rozsahom dajme tomu 10w-40 do preplnovaneho turbomotoru? Kde je poziadavka na kvalitny olej umerna zivotnosti celeho mazaneho povrchu?berzerker píše:o svieckach sa hadat nebudem lebo neviem kde boli vyrobene ani typ si uz nepamatam ale s tym olejom si pekne vedla![]()
snad nemusim ist fotit manual k autu kde je to jasne napisane
Připadá mi, že jsme každej v jiným kiněPeťo píše:Co je v manuale? ze vs auto s vacsim najazdom by malo papat nizsiu vizkozitu? Ano je to vseobecne pravidlo, pretoze olej sluzi na vymedzenie voli ktore vyssim najazdom nastanu. Nieje vsak hlupost liat podpriemerny olej z nissim teplotnym rozsahom dajme tomu 10w-40 do preplnovaneho turbomotoru? Kde je poziadavka na kvalitny olej umerna zivotnosti celeho mazaneho povrchu?
kludne si lej mineral do T5 ak si myslis ze je to ok. Je to Tvoj motor.
10W40 je pro motor z minulého století a naše podmínky naprosto v poho. Přesto osobně dávám 5W40 hlavně kvůli zimě a rychlejšímu promazání studeného motoru.dali píše: zkus něco přečíst o vhodnosti použití mastný vody (0W-cokoli) v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků.
Nejsem odborník, jsem jen blbej ekonom, a zrovna tohle neni z mojí hlavy, ani z internetu (a mám v jedinej den v týdnu kdy mám volno jiný věci na práci, než to hledat), ale z praxe, už jsem o tom slyšel od více lidí který se zabývaj autama. U novějších motorů údajně bylo počítáno s použitím mastný vody, tím pádem mají mazací kanálky o menším průměru.deanoli píše: Na druhé straně si rád přečtu názory odborníků o vhodnosti použití mastné vody v konfrontaci s průměrem mazacích kanálků, mohl bych požádat o odkaz?
Nevšim, protože 850 mám jako druhý auto s kterým v zimě nejezdím... právě proto je konkrétně pro mě 5W40 naprostá zbytečnost. Možná nějaká 10W cosi víc než 40 by vzhledem ke stylu jakým 850 používám stála za úvahu, nebo ta 5W50. Peníze vzhledem k tomu, co s tím najedu neřeším, a tu 10W40 kupuju od Mobilu. Dost velkou váhu pro mě mělo, že mi 10W40 do T5 poradil Marra.Kein píše:dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...
Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrtdali píše:Nevšim, protože 850 mám jako druhý auto s kterým v zimě nejezdím... právě proto je konkrétně pro mě 5W40 naprostá zbytečnost. Možná nějaká 10W cosi víc než 40 by vzhledem ke stylu jakým 850 používám stála za úvahu, nebo ta 5W50. Peníze vzhledem k tomu, co s tím najedu neřeším, a tu 10W40 kupuju od Mobilu. Dost velkou váhu pro mě mělo, že mi 10W40 do T5 poradil Marra.Kein píše:dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...
karelvolvo píše: Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrt
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé