Změna podsvícení budíků a celé palubovky
- Autor
- Zpráva
#1 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Máte někdo s tímhle problémem zkušenost?
Já jsem úchylnej na modrou barvu a zatím skoro v každým autě se mi to podařilo překopat, ale u Volvíka jsem se zadrhl...
Už mám vymyšlený jak překopu středovej panel... bohužel to bude ''drbačka'' na celej den...
Výhodu má Volvík v tom, že kryty budíků má čirý a má na žárovičkách modrý čepičky, tudíž svítí modrozeleně.
Ale čeká mě komplet rozdělání středovýho panelu a navrtání asi 18 dírek do kterých dám diody, aby svítily všechny znaky stejně. Modré diody v patici do žárovky (které jde koupit v obchodě) svítí jen na střed a nerozptylují světlo rovnoměrně jako klasická žárovka.
Dioda je na 3,6 Voltů, takže dám 4 do série, což je 14,4V aby to vydržely. 3 jsou málo, to bude fungovat jen s odporem, což při takovým počtu diod je v celku zbytečný.
Hodlám se do toho pustit co nejdřív, takže se později podělím i o foto a rady, jestli mě do té doby někdo nepřivede na lepší myšlenku...
Já jsem úchylnej na modrou barvu a zatím skoro v každým autě se mi to podařilo překopat, ale u Volvíka jsem se zadrhl...
Už mám vymyšlený jak překopu středovej panel... bohužel to bude ''drbačka'' na celej den...
Výhodu má Volvík v tom, že kryty budíků má čirý a má na žárovičkách modrý čepičky, tudíž svítí modrozeleně.
Ale čeká mě komplet rozdělání středovýho panelu a navrtání asi 18 dírek do kterých dám diody, aby svítily všechny znaky stejně. Modré diody v patici do žárovky (které jde koupit v obchodě) svítí jen na střed a nerozptylují světlo rovnoměrně jako klasická žárovka.
Dioda je na 3,6 Voltů, takže dám 4 do série, což je 14,4V aby to vydržely. 3 jsou málo, to bude fungovat jen s odporem, což při takovým počtu diod je v celku zbytečný.
Hodlám se do toho pustit co nejdřív, takže se později podělím i o foto a rady, jestli mě do té doby někdo nepřivede na lepší myšlenku...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 48
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Vůz: S40 D4204T 2.0l 2004
- Bydliště: Vyškov
#2 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Už se to řešilo,nemusíš je dávat do série,stačí ke každé dát rezistor,u diody je hlavní proud a ne napětí.A svítí dost,dělají se s různým vyzařovacím úhlem 60-120 stupňů,vysoce svítivé.....
_________________
Volvo S 40 2.0 98 kW 2004 (D4204T2) odpojený EGR
Volvo S 40 2.0 98 kW 2004 (D4204T2) odpojený EGR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#3 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Neni pravda, staci koupit matne s velkym uhlem.K@rlos píše:Modré diody v patici do žárovky (které jde koupit v obchodě) svítí jen na střed a nerozptylují světlo rovnoměrně jako klasická žárovka.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#4 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
No alespoň já takovou na zkoušku zkusil dát do podsvícení km v budíkách a na displeji uprostřed září kolečko a kolem to slábne... Proto jsem taky zvažoval tolik diod, aby svítilo všechno pěkně stejně... Tož teď kurňa nevím hoši...
#5 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
A na širší vyzařovací úhel jsem se ptal u nás v obcodě, kde prodávají veškerý součástky a tak... a paní mi řekla, že takový diody neexistujou, že to oni jen tak píšou, že to má takovej úhel a ve skutečnosti nemají... Tak nevím...Frenkie píše:Už se to řešilo,nemusíš je dávat do série,stačí ke každé dát rezistor,u diody je hlavní proud a ne napětí.A svítí dost,dělají se s různým vyzařovacím úhlem 60-120 stupňů,vysoce svítivé.....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#6 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak keca, ja mam celou palubku i pristroje podsvicenou ledkama a je to rovnomernejsi nez s zarovkama. Kupovano v GM na Krizikovy.K@rlos píše:A na širší vyzařovací úhel jsem se ptal u nás v obcodě, kde prodávají veškerý součástky a tak... a paní mi řekla, že takový diody neexistujou, že to oni jen tak píšou, že to má takovej úhel a ve skutečnosti nemají... Tak nevím...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
#7 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak mi prosím tě pošli odkaz na e-shop, asi si je objednám... Díky...tomasss píše:Tak keca, ja mam celou palubku i pristroje podsvicenou ledkama a je to rovnomernejsi nez s zarovkama. Kupovano v GM na Krizikovy.K@rlos píše:A na širší vyzařovací úhel jsem se ptal u nás v obcodě, kde prodávají veškerý součástky a tak... a paní mi řekla, že takový diody neexistujou, že to oni jen tak píšou, že to má takovej úhel a ve skutečnosti nemají... Tak nevím...
#8 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
myslíš třeba tyhle? http://www.gme.cz/cz/led-auto-blue-1200-95-p511-578.html
Nějaký takový mi doma ještě zbyly, ale namám je odzkoušený, takže ani nevím jak svítí...
Nějaký takový mi doma ještě zbyly, ale namám je odzkoušený, takže ani nevím jak svítí...
#9 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
A dokonce GM nám otevřeli v Přerově novej obchod , ale nemají je skladem.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#10 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
změnit vyzařovací úhel můžeš i zapilováním špičky diody. Jenom musíš dávat pozor, aby ses nepropiloval až na vodič
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
#11 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Jo jo, díky, teď to tady zrovna čtu na fóru, jak se stím perou ostatní...THOmasoj píše:změnit vyzařovací úhel můžeš i zapilováním špičky diody. Jenom musíš dávat pozor, aby ses nepropiloval až na vodič
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: S40 2.0D '04
#12 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Úchylama na modrou barvu se zabývá i tato firma:K@rlos píše:Máte někdo s tímhle problémem zkušenost?
Já jsem úchylnej na modrou barvu a zatím skoro v každým autě se mi to podařilo překopat, ale u Volvíka jsem se zadrhl...
Už mám vymyšlený jak překopu středovej panel... bohužel to bude ''drbačka'' na celej den...
Výhodu má Volvík v tom, že kryty budíků má čirý a má na žárovičkách modrý čepičky, tudíž svítí modrozeleně.
Ale čeká mě komplet rozdělání středovýho panelu a navrtání asi 18 dírek do kterých dám diody, aby svítily všechny znaky stejně. Modré diody v patici do žárovky (které jde koupit v obchodě) svítí jen na střed a nerozptylují světlo rovnoměrně jako klasická žárovka.
Dioda je na 3,6 Voltů, takže dám 4 do série, což je 14,4V aby to vydržely. 3 jsou málo, to bude fungovat jen s odporem, což při takovým počtu diod je v celku zbytečný.
Hodlám se do toho pustit co nejdřív, takže se později podělím i o foto a rady, jestli mě do té doby někdo nepřivede na lepší myšlenku...
http://www.bluetuning.cz/podsviceni.htm
asi budu taky úchylnej.
_________________
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
S40 2,0D, 100kW, 2004, model 2005, man.
V40 D4, 140kW, 2015, man
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#13 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Už se to tady řešilo
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#14 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak jsem se pánové do toho konečně pustil...
Pro začátek jsem si vzal menší sousto a předělal jsem vypínače na ovládání oken a vypínač na centrální zamykání v palubovce, což je skoro to samé...
Nejhorší byl začátek, když jsem rozdělal první vypínač a vysypali se z něj plíšky a kuličky. Ale nakonec jsem to dal dohromady a výsledek je níže na fotkách...
Ty plastový packy ve kterých byla žárovička jsem ucvakl, protože bylo málo místa a měl jsem doma obyč diody a nechtělo se mi kvůli tomu kupovat dalších 7 diod mini. Ale i tak to jde a nemusíte cvakat origo držák na žárovku (s použitím mini diod). Ale co už - diody už tam budou svítit věčně a odpadá nějaká výměna žároviček... při min. 50000 hodinách svítivosti se není ani čemu divit...
Teď se chystám na středovej panel a palubovku, ale to už asi taková sranda nebude.
Pro info: V každém vypínači jedna dioda a odpor 560 Ohmů... svítí to až dost, takže klidně odpor 680 Ohmů.
Pro začátek jsem si vzal menší sousto a předělal jsem vypínače na ovládání oken a vypínač na centrální zamykání v palubovce, což je skoro to samé...
Nejhorší byl začátek, když jsem rozdělal první vypínač a vysypali se z něj plíšky a kuličky. Ale nakonec jsem to dal dohromady a výsledek je níže na fotkách...
Ty plastový packy ve kterých byla žárovička jsem ucvakl, protože bylo málo místa a měl jsem doma obyč diody a nechtělo se mi kvůli tomu kupovat dalších 7 diod mini. Ale i tak to jde a nemusíte cvakat origo držák na žárovku (s použitím mini diod). Ale co už - diody už tam budou svítit věčně a odpadá nějaká výměna žároviček... při min. 50000 hodinách svítivosti se není ani čemu divit...
Teď se chystám na středovej panel a palubovku, ale to už asi taková sranda nebude.
Pro info: V každém vypínači jedna dioda a odpor 560 Ohmů... svítí to až dost, takže klidně odpor 680 Ohmů.
#15 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak fotky z telfonu 5MPix mi to neschroustlo, tak je budu muset upravit a dodám později... Teď už jdu vážně raději spinkat, ráno vstávám... Snad se k tomu zítra dostanu...
#16 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Výsledek
- Přílohy
-
- Fotografie01.jpg (49.98 KiB) Zobrazeno 2201 x
#17 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak úprava se zdařila a nedalo mi to a dodal jsem zbytek...
- Přílohy
-
- 1.jpg (48.86 KiB) Zobrazeno 2201 x
#18 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Foto ovladačů oken, centrálního zámku a osvětlení interiéru...
- Přílohy
-
- 8.jpg (13.33 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 7.jpg (24.47 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 6.jpg (14.42 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 5.jpg (9.04 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 4.jpg (13.43 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 3.jpg (64.65 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
- 2.jpg (61.15 KiB) Zobrazeno 2201 x
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#19 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
proti gustu žádný dišputát - jak říkali naši předkové...
Já osobně modrou nemusím (dokonce i nějaké výzkumy na toto téma potvrdily, že pro "pohodu" řidiče a tím pádem i bezpečnost provozu je nejlepší zelené podsvícení, následuje bílé/žluté, modré a nejhorší je červené), ale je to pouze názor (shodou okolností i můj)
Na přepínačích toho v zásadě nemáš moc co pokazit (ani vylepšit), jsem docela zvědavý, jak se popasuješ s ovladačem světel a hlavně palubkou - na tom si vylámali zuby i jiní (co se o toto pokoušeli) a hlavně já jsem v tomto směru neuvěřitelný pedant - podsvícení musí být naprosto rovnoměrný !!!
Nicméně, pokud se ti to líbí, tak to udělej alespoň pořádně a užívej si to
Já osobně modrou nemusím (dokonce i nějaké výzkumy na toto téma potvrdily, že pro "pohodu" řidiče a tím pádem i bezpečnost provozu je nejlepší zelené podsvícení, následuje bílé/žluté, modré a nejhorší je červené), ale je to pouze názor (shodou okolností i můj)
Na přepínačích toho v zásadě nemáš moc co pokazit (ani vylepšit), jsem docela zvědavý, jak se popasuješ s ovladačem světel a hlavně palubkou - na tom si vylámali zuby i jiní (co se o toto pokoušeli) a hlavně já jsem v tomto směru neuvěřitelný pedant - podsvícení musí být naprosto rovnoměrný !!!
Nicméně, pokud se ti to líbí, tak to udělej alespoň pořádně a užívej si to
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#20 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
No na to jsem taky zvědavej, jak to dopadne se zbytkem palubovky...
Začnu s ovladačema světel, protože to mi nesvítí skoro vůbec - spálila se tam asi někdy žárovka a všechny světlovody jsou očuzený a přiškvařený, takže spíš nesvítí než svítí...
Jo a nevíte náhodou někdo, kde se dá sehnat žárovka do ovládání světel a středovýho panelu (ventilátor,topení...)?
Kamarádovi nesvítí ani jedno a u nás v Mototechně je nemají. Jsou to takový krásný atypy...
Foto eventuelně dodám...
Začnu s ovladačema světel, protože to mi nesvítí skoro vůbec - spálila se tam asi někdy žárovka a všechny světlovody jsou očuzený a přiškvařený, takže spíš nesvítí než svítí...
Jo a nevíte náhodou někdo, kde se dá sehnat žárovka do ovládání světel a středovýho panelu (ventilátor,topení...)?
Kamarádovi nesvítí ani jedno a u nás v Mototechně je nemají. Jsou to takový krásný atypy...
Foto eventuelně dodám...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#21 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
v ovladačích ventilátoru a topení jsem je nedávno měnil. Měl jsem doma nějaký skleněnky, který byly akorát delší a měly kratší vývody. Asi nebudou nejideálnější, ale svítí, což je pro mě podstatný ...K@rlos píše:No na to jsem taky zvědavej, jak to dopadne se zbytkem palubovky...
Začnu s ovladačema světel, protože to mi nesvítí skoro vůbec - spálila se tam asi někdy žárovka a všechny světlovody jsou očuzený a přiškvařený, takže spíš nesvítí než svítí...
Jo a nevíte náhodou někdo, kde se dá sehnat žárovka do ovládání světel a středovýho panelu (ventilátor,topení...)?
Kamarádovi nesvítí ani jedno a u nás v Mototechně je nemají. Jsou to takový krásný atypy...
Foto eventuelně dodám...
Originál žárovky jsou tušim docela dost drahý (tušim, že tu někdo psal cenu okolo 100,-/ks). Nebo jsem pak viděl v nějakým eshopu diody i s tou plastovou paticí, jedna stála tušim okolo 30,-, ale kde to bylo už si opravdu nevzpomenu
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#22 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Stačí trošku pohledat - třeba tady a tadyK@rlos píše:...Jo a nevíte náhodou někdo, kde se dá sehnat žárovka do ovládání světel a středovýho panelu (ventilátor,topení...)?
Kamarádovi nesvítí ani jedno a u nás v Mototechně je nemají. Jsou to takový krásný atypy...
Foto eventuelně dodám...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#23 Změna podsvícení budíků a celé palubovky
Tak středovej panel proběhl inovací, ale půjde stejně předělat.
Foťák to sice vyfotil pěkně, ale ve skutečnosti to svítí slabě. Podle kontrolek na vnitřní okruh a klimy to je vidět-ty podle podsvícení září...
V každé patici na origo žárovku je jedna dioda s opilovanou čpičkou a odpor 560 Ohmů.
V novém provedení to bude vypadat asi tak, že pod každým kolečkem bude cca 4-5 diod. Držet to bude díky tavné pistoli, do patice na žárovku dám jen odpor a drátek, patici zastrčím dovnitř a zbytek už zapojím zepředu. Místa je tam dost a ovladače jdou jednoduše oddělat i s tou černou mřížkou okolo.
Výsledek sem hodím někdy příští týden, celej víkend jsem v práci, tak to nestihnu...
Foťák to sice vyfotil pěkně, ale ve skutečnosti to svítí slabě. Podle kontrolek na vnitřní okruh a klimy to je vidět-ty podle podsvícení září...
V každé patici na origo žárovku je jedna dioda s opilovanou čpičkou a odpor 560 Ohmů.
V novém provedení to bude vypadat asi tak, že pod každým kolečkem bude cca 4-5 diod. Držet to bude díky tavné pistoli, do patice na žárovku dám jen odpor a drátek, patici zastrčím dovnitř a zbytek už zapojím zepředu. Místa je tam dost a ovladače jdou jednoduše oddělat i s tou černou mřížkou okolo.
Výsledek sem hodím někdy příští týden, celej víkend jsem v práci, tak to nestihnu...
- Přílohy
-
- Panel.jpg (15.88 KiB) Zobrazeno 2141 x
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 25 Odpovědi
- 2657 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od standa
-
- 2 Odpovědi
- 1386 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od e.w.i.n.g.1
-
- 3 Odpovědi
- 641 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jiri.T
-
- 16 Odpovědi
- 360 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VlastikS80
-
- 4 Odpovědi
- 666 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wolfram1944