850tka dotazy

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

Zdravím vospolok, pred par dnami som sa stal majitelom 850tky predchadzajuci majitel tvrdil ze motor je v absolutnom poriadku a keby nemal zalusk na nieco novsie tak by ho ani nepredaval.. Voz ma najazdenych 318tis km, ja som na nom spravil 2500km a ked som ho kupil tak bola hladina oleja tesne pod vrchnou riskou dnes som vytiahol mierku a a mam daleko pod minimom...
Tak dotaz co treba menit? semeringy ventilov? tesnenie hlavy? cital som ze tie vozy kapanek papkaju ale toto je podla mna az moc...
Ale mam problem netusim podla coho objednavat diely... podla TP to ma 2345ccm -103KW a typ motora je B5252/51
ale ked som pozeral typy motorov v katalogu autokelly tak som tam motor z takymi parametrami nenasiel...
Viem o nom ze je to DOHC a to je asi tak vsetko.. tak a ted babo rad...
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

850tka dotazy

Příspěvek od raolsa »

V Autokelly ho vedou jako 2,5. :good: Jinak jestli olej neteče nikde okolo, tak je to složitější. Můžou to být ty simerinky na ventilech, ale i třeba opotřebované pístní kroužky. A to je pak skoro na GO motoru.
Nestál jsi při měření nějak z kopce nebo do kopce. Musíš stát na rovině jinak je to zavádějící.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

mna od toho odradzalo len tolko ze ja mam v technicaku ze 2345ccm a v tom autokelly boli sice KW zhodne ale pisu tam 2435.
tak motor dymi aj pri beznej jazde na volnobeh sice nie ale pri jazde to dymi... a neake podrobnejsie info o tom moturku mi niekto viete posunut lebo netusim co to je za moturek proste som bezhlavo kupil...
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

850tka dotazy

Příspěvek od raolsa »

Jestli to kouří (modře) i když je to teplé tak je to jasný a můžeš se připravit na minimálně výměnu kroužků, GO motoru nebo koupi motoru jiného. :unknown: Být tebou tak přemýšlím nad tím to vrátit a koupit Volvo jiné.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

na modro to nedymi je to taky viac menej cierno sivy dym. hmm vratit pochybujem ze to bude mozne... co mozu stat kruzky a GO takeho motora?
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

SlavomirSK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 79
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: Volvo V50 a V70
Bydliště: Bratislava

850tka dotazy

Příspěvek od SlavomirSK »

zeby dalsi pacient na odvetranie klukovky ...

dymi ti to cez mierku oleja ked je nastartovany motor?
a ked odsrobujes viko na nalievanie oleja tak je pretlak?

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=23400
_________________
Volvo V50 2.0D MY2008

ex: Volvo V70 2.5T B5254T M58 AWD '97 "Volwerin"

ex: Tatra 613 3.5l V8 '87, Tatra 613-2 na šrot, Šáde 120 "Zrzavá bestie"

Petr.L
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberec

850tka dotazy

Příspěvek od Petr.L »

No už to vypadá, že spotřeba oleje u těchto motorů bude asi bolest. Od horní po spodní rysku je to 1,5 L oleje. Jestli jsi na to najezdil 2500km tak to sice není hodně, ale já když měl zacpané odvětrání klikové skříně, tak mi vyteklo klidně litr oleje po padesáti kilometrech. První bych se podíval na simerinky co jsou pod rozdělovačem a snímačem natočení vačkové hřídele, ten je na druhé vačce pod takovou černou záslepkou, vede z toho malej kablík. Dál bych se podíval na zadní stranu motoru, jestli to netlačí přes těsnění. No a také bych zkusil změřit kompresi, jestli není některý z válců KO. Já mám kompresi v nejhorším případě 8 ale normálně jezdím a ještě dlouho jezdit budu ( klep klep na dřevo ) Fakt pomohlo to odvětrání, jinak si to hledá cestu jinudy a je schopný to ty simerinky vyrážet.
_________________
Volvo V70 2.5 TDi, 103kW, r.v.98 Obrázek
EX - Volvo 850 2.5 20V, B5254S, 125kW, r.v.95 Obrázek
Feroza 1.6 16V 70kW Obrázek

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: sk- trnava

850tka dotazy

Příspěvek od berzerker »

este doplnim ze u T5 je klasicke miesto uniku oleja hadicka z prepadu oleja od turba do vane - presnejsie na vstupe do vane netesni O-kruzok
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

no a uz som z toho zase paf... auto som sice nemal pri sebe kedze je vycestovane ale co to tu citam tak som bol v tom ze to turbo nema a teraz ze prepad z turba??? to mi dako nepasuje.... je to 103kw verzia cize to asik nebude turbovi moturek
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

850tka dotazy

Příspěvek od doktor »

můžeš napsat VIN ať se někam pohneme.
kód motoru je napsaný zboku na černém plastovém krytu rozvodů, taktéž zezadu od motorové stěny na bloku motoru vlevo na malé plošce cca 5x2 cm mezi blokem a krytem rozvodů.

Co máš napsané na horním krytu ventilů? Volvo DOHC anebo Volvo 20valve?
Co máš napsané na airboxu? Je tam napsané TURBO či nikoliv?

Podle mě máš motor 2,5L (2435) 10V (106kw) event 20V (125kw)
Ideálně je prohlídnout si motor zespodu, zda-li neteče olej po zadní stěně (těsnění pod víkem ventilů). Dále změřit komprese ve válcích.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 407
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: sk- trnava

850tka dotazy

Příspěvek od berzerker »

PATaMAT píše:no a uz som z toho zase paf... auto som sice nemal pri sebe kedze je vycestovane ale co to tu citam tak som bol v tom ze to turbo nema a teraz ze prepad z turba??? to mi dako nepasuje.... je to 103kw verzia cize to asik nebude turbovi moturek
to som myslel vseobecne, podla vsetkeho nemas T5-tku
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

hoffi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 302
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

850tka dotazy

Příspěvek od hoffi »

Pro upřesnění,pokud máš motor o výkonu 103kW , je obsah motoru 2435 a ne 2345 !!! Pokud si to dobře vyčetl z TP,může to bých chyba úředníka,který to tak zapsal.Turbo to nebude určitě,spíš bych řekl,že se jen povedlo někomu přehodit číslice.(B5252 DOHC je deseti ventil)
V tom případě při vyhledávání (třeba v auto kelly) musíš hledat 2.5 10v ( dřív se zaokrouhlovalo nahoru,proto 2.5,dnes je to 2.4).
Jinak tyhle motory při tomhle nájezdu mívají sklon k papání oleje,mě to taky žralo 0,5-1 l na 1000km.Zprvu jsem to chtěl řešit,ale v podstatě by to stálo tolik,že se nevyplatí taková investice.Myslím že auto jezdí do dneška a dělá dobrou službu i s tou spotřebou oleje.....
Naposledy upravil(a) hoffi dne 20 dub 2010 16:44, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 302
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

850tka dotazy

Příspěvek od hoffi »

doktor píše:můžeš napsat VIN ať se někam pohneme.
kód motoru je napsaný zboku na černém plastovém krytu rozvodů, taktéž zezadu od motorové stěny na bloku motoru vlevo na malé plošce cca 5x2 cm mezi blokem a krytem rozvodů.

Co máš napsané na horním krytu ventilů? Volvo DOHC anebo Volvo 20valve?
Co máš napsané na airboxu? Je tam napsané TURBO či nikoliv?

Podle mě máš motor 2,5L (2435) 10V (106kw) event 20V (125kw)
Ideálně je prohlídnout si motor zespodu, zda-li neteče olej po zadní stěně (těsnění pod víkem ventilů). Dále změřit komprese ve válcích.
Jen tě opravím,pokud je to rok 94´ je výkon desetiventilu 103kW , sto šest bylo až po faceliftu r.v 1995-

Souhlasím s těmi úniky pod víkem,častá věc,ale jinak je to loterie ...... :o
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

no takze uzs om sa dokopal k tomua by som si konecne zistil co to je za moturek je to B5252 DOHC 10ventilek a prisiel som na to ze trosicku mi olej pretekal popod viko ventilov cize tesnenicko vymenene olejik vymeneny aj komplet filtre a hla zrazu spotreba oleja vyrazne klesla... teraz dolievam po 3tis km cca 0,5l cize to dalej nemam v plane riesit... diki za pomoc chlopaky
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

J.Elner
Offline
Příspěvky: 11
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Zábřeh na Moravě

850tka dotazy

Příspěvek od J.Elner »

Připomínka k motoru volvo 850.
Je to asi dva týdny, kdy jsem se zajímal o podobný problém, abych poznal motor.Mám obsah 2435, 103 Kw,r.1992.Rozvodový řemen by se měl měnit vždy při max ujetých 120Tk.K tomu napínací kladka,a vodní čerpadlo.I když neteče!Pak filtry,symerinky u kardanů.Podívat se, zda nepropouští olej.A co svislé čepy řízení?Nezapomněls? Pokud ano,TK může být šokem.Pokud vím, červená se tam občas i tráva.Pamatuj na bubny a brzdy.Co neubrzdíš,to na přechodu pro chodce neukecáš.Dáš-li svému volvu co potřebuje,Tvůj pes bude možná na jeho věrnost po čase žárlit.Mnozí z nás znají možná lépe svůj vůz než anatomii své ženy.Ptej se na cokoliv, teda - krom našeho věku.Žádný z nás, kdo má volvo, srdcem nestárne. Ač jsme někteří snad i šediví, jsme i po šedesátce -díky volvu - stále kluci.
Vítej u nás. J.Elner

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

850tka dotazy

Příspěvek od tomasss »

J.Elner píše:Mnozí z nás znají možná lépe svůj vůz než anatomii své ženy.
:D :good:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

PATaMAT
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Michalovce - Slovakia

850tka dotazy

Příspěvek od PATaMAT »

tak toto je fundovana odpoved a dakujem za privitanie. rozvody boli mene pred 20tis km komplet z kladkami aj vodnym cerpadlom - predosli majitel mi dodal fakturu od servisu kde to robili a bol som sa aj informovat v tom servise ci nieco take robili...brzdy su v poriadku a naprav az na jeden cap vsetko oka ale aj to je na plane v blizkej dobe...
_________________
Volvo 850 2.4i rv.94

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé