oprava AWD na XC90 - domácí řešení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
MartinXC90
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od MartinXC90 »

BOBY píše:Ahoj všichni, potřebuji znát vaše zkušenosti s Volvo 4X4. Mám XC 90 najeto 150 tis. km. a rozbila se mi uhlová převodovka a ztrhnul se mi nějaký tisícihran, zkrátka jede mi to jen na přední kola. V aut. servisu mi řekli, že už má auto něco najeto :) a tak tomu odpovídá i opotřebení materiálu.
Pošlete mi svůj názor nebo zkušenost, to přeci není normální!!!!!!! :%)
Díky BOBY
Mne sa to stalo tiež. Moja XC90 mala 60 000 km. Za krizovatkou auto zacalo trhat az zastavilo. Ukazalo sa, ze je rozsipana uhlovka.
Mam aj fotodokumentaciu k celemu problemu, robil som si to vsetko sam (proste nedoverujem servisom - sorry servisaci, som taky).

Dojde k rozsipaniu rozvodovky = uhlovej prevodovky (synonymum rozvodovka AWD, uhlovka) v dosledku lozisk KARDANU.

Ostatne fora (USA, UK, Swedspeed, atd.) potvrdili podobny problem u XC90.

Problemom je kardan, resp. homokineticke klby (v pripade T5 a D5) na nom. Po case dojde k opotrebeniu a tym k zadrhavaniu a tym k poskodeniu tesnenia v rozvodovke - pri prirube na kardan. Olej z uhlovky pomaly ale isto odkvapka a dojde k zadrhnutiu ložiska pri prirube na kardan. Valceky z loziska sa dostanu k ozubenym kolesam a tym dojde k roztrhnutiu uhlovky, pripadne az poskodeniu ozubenia na vystupnom hriadeli z prevodovky pre uhlovku (tym, ze sa nemohla otacat uhlovka, oskrabalo zuby tisichranu).
Orig. homokineticke klby su japonske a vyrobca je znamy medzi loziskarmi v tom, ze ma makke materialy (poznaju to z inych aplikacii v strojnictve).
Orig nove nema vyznam objednavat, pretoze kardan ako celok je potrebne vyvazit a ceba lozik cez VOLVO je vysoka. Lacnejsie vyjde dat si vyrobit novy kardan s kriz. klbmi, ktore znesu omnoho vacsiu zataz a maju vacsiu zivotnost (len ich treba sem-tam mazat).

Btw.: v SR som nenasiel servis, ktory by vymenil kardan. Len dookola menia uhlovku a ta nova sa opat po niekolko 10 000 km pokazi (cca 50 000). A dookola... podobne aj v USA. Proste dookola menia uhlovku, pritom pricina je v kardane.

Takze odporucam nasledovne (ci ty alebo servis):
1.) Objednaj si orig. volvo uhlovku (polsko nie je lacnejsie, pouzite z vrakoviska nemusia byt bezchybne).
2.) Po vybrati uhlovky si poriadne skontroluj homokineticky klb (iba verzie T5 a D5; verzie T6 a V8 maju krizovy klb na kardane). Predpokladam, ze bude mierne alebo viac zadrhavat.
3.) vytiahnut kardan a dat si vyrobit novy s rovnakymi rozmermi a s krizovymi klbmi namiesto homokinetickych (5cm pozdlzna vola postacuje). Firma ti ho urcite aj vyvazi. Ak nemas taku firmu, dam ti kontakt na firmu v ZA, ktora robila mne a aj zopar dalsim volvakom komplet kardan.
4.) vyriesit 1000 hran (vyrobit novy bude lacnejsie ako zhanat orig.) v strojarskych firmach ti ho vyrobia.
5.) nasrobovat cele dokopy a jazdit

Ak potrebujes rady, postupy, kontakty alebo nieco, pokojne napis SZ. Zazil som ten pocit a je to neprijemne... VOLVO (Ford).
_________________
XC90, T5, 2004

hajnej
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 10147
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: XC70 P3 S80 P3

Kdo má zkušenosti s Volvo 4X4

Příspěvek od hajnej »

MartinXC90: super. takový popis to je skoro na nobelovku. i já se divím, že to jde všechno takhle nahradit. holt jsme šikovný národ.
ještě pošli info, kolik celá operace stojí?
díky
ještě mě napadá, zda neriskuješ nějaké fatální poškození těmi samo domo díly?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +290tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +400tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

BOBY
Offline
Příspěvky: 5
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od BOBY »

To je bomba Martin XC 90 pošli nějakej kontakt, kde jsou tak šikovný, je nás tu kolem 20 XC 90 a postupně to bude každej měnit :(
_________________
BOBY XC 90, 2,5 Turbo,zlatá metla, automat, r.v. 2005
bylo Volvo S60 T5, zlata metla

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2095
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Roger »

Neco obdobneho - vyroba na zakazku, nahrazeni jinymi dily - jsem absolvoval na V70R I AWD a popsal v topicu tady> https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=22590
Ted je na rade kardan resp. bude vymena za vyrobeny na zakazku - puvodni verze je take s krizky, ale stredova objimka s tou gumou a loziskem jsou uz spatne a od nich jdou citelne vibrace...takze take nahradni domaci reseni a za 50% ceny orig. dilu.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

MartinXC90
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od MartinXC90 »

Novy kardan vyrobeny na zakazku je lepsi nez povodny z vyroby. Dovody:
- pevnejsi (material aj uprava priemeru)
- krizove klby (=krizove capy) znesu vacsiu zataz ako orig. homokienticke klby
- pri poskodeni kriz. capu je jednoducha vymena za neporovnatelne nizsiu cenu ako orig. homikineticke klby

Krizove klby treba castejsie mazat vazelinou (cca 1 rocne alebo cca 30 000 km) a oni to vratia spolahlivostou.

Kardan je jedina suciastka neorig. VOLVO. Uhlovku som dal original, kupenu vo VOLVO v Ziline.
Ostatne som dal vysustruzit alebo vyhotovil doma (skrutky, atd., nakolko nie v kazdom obchode maju 8G a lepsie skrutky pozadovaneho tvaru). Takze neobavam sa tychto "nahradnych" dielov, jedine tych originalnych, pretoze neviem akej su kvality.

Moj kardan som si dal vyrobit na zakazku vo firme v Ziline (Slovensko). Cena cca 16 000 SKK (cca € 530), kompletne, t.j. dokumentacia, vyhotovenie, vyvazenie + poradenstvo.

Maju vyhodu, ze automobilove kardany Mercedes, BMW, Volvo, Renault (RX4) poznaju velmi dobre, maju skusenosti a tym sa vyhnete problemom.

Zaoberaju sa aj Turboduchadlami (Turbiny, Turbo) pre auta roznych znaciek.

Kontakt:

http://www.kardanservis.sk

http://www.kardanservis.sk/Servis/Kardany/kardanservis.htm

http://www.kardanservis.sk/Kontakt/kontakt.htm

Tel.: +421 41 700 2727
+421 sa da nahradit 00421 (Slovenska Republika)
_________________
XC90, T5, 2004

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 93
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Jižní čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od ponyvolvo »

Tady v čechách by to měli umět v GKN service,je to v Českých Budějovicích,Pekárenská ulice,naproti Jihotransu.Jestli mají pobočky i jinde nevim.
Dělá tam moje spolužačka ze základky.

Honza
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70XC MY2001 2,4T 147kW M58, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2095
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Roger »

ponyvolvo píše:Tady v čechách by to měli umět v GKN service,je to v Českých Budějovicích,Pekárenská ulice,naproti Jihotransu.Jestli mají pobočky i jinde nevim.
Dělá tam moje spolužačka ze základky.

Honza
Pekne, no a zkus zjistit ceny pls...alespon orientacne... :wink:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 93
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Jižní čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od ponyvolvo »

Roger píše:
ponyvolvo píše:Tady v čechách by to měli umět v GKN service,je to v Českých Budějovicích,Pekárenská ulice,naproti Jihotransu.Jestli mají pobočky i jinde nevim.
Dělá tam moje spolužačka ze základky.

Honza
Pekne, no a zkus zjistit ceny pls...alespon orientacne... :wink:
Potřebuju teda vědět na co se mám ptát,nebo nejlépe dokumentaci.
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70XC MY2001 2,4T 147kW M58, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

MartinXC90
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Žilina, Slovensko

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od MartinXC90 »

Dokumentácia nie je.

Vadis uvadza len objednavacie cislo kardanu. Nechcem tym robit reklamu, alebo navadzat, no odporucam firmu, ktora ma skusenosti s kardanom pre VOLVO, najlepsie aj na konkertny typ.

Cenu na kardan vam povedia, az ked im stary prinesiete, aby ho odmerali atd. a podla toho vyrobili novy.
(Cena zavisi aj od dlzky pozdlzneho posuvu, velkosti kriz. capov - aby sa zmestili treba dat male a male musia mat kvalitnejsi material aby zvladli zataz, a potom podla spotrebovaneho materialu a stredoveho loziska. Samozrejmostou musi byt vyvazenie).

Pri vyrabani treba na kardane urobit hrubsie priruby, pretoze tie povodne 5 mm hrube by sa zasadili hlboko do priruby uhlovky a nedali by sa navzajom prisrobovat koli priemeru hlavy skrutky.

Aj preto odporucam uvedenu firmu v SR.
_________________
XC90, T5, 2004

Švícko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 216
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Vůz: V70 II B5244S 2,4i20V silber manual
Bydliště: Č.Budějovice

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Švícko »

Mám v plánu koupit XC90 D5 136kw 2005 a mladší a když to tady čtu chci se zeptat neví někdo jestli už má tento model kardan jiný a nejsou tam tyto problémy nebo je to stejné? nebo od jakého roku to změnily?
_________________
JEVolvo S70 T5 176 kw B5234T3 r.v.1998 automat JE:Volvo V70 II, 2,4i 20V, 125 kW, B5244S*,r.v. 2003, manual JE:Chrysler Voyager 2,8 LX CRD 110kw r.v.2008 automat BYLO:Volvo 960 2,5 125 kw, B6254S ,r.v.1996, manual BYLO:Volvo V70 II, 2,4T, 147 kW, B5244T3*,r.v. 2002, manualBYLO:Volvo S70 2,4i 20V, 125kw, B5244S* , r.v. 1999 manual

tibetské dogy Aira, Irbísek, Brittany a Tara z chovatelské stanice VLÁDCE NOCI - http://www.vladcenoci.cz

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4360
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od wickey »

nechcem ti do toho kecat, ale si si ista, ze mas S60 T5 AWD?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2900
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od jarek.krizan »

Návod je to pěkný o tom nemá cenu diskutovat. Souhlasím i s tím, že kardany s homokineťáky nejsou ideální. Ovšem dost nechápu, jak někdo může jezdit do té doby, než se rozsypou ložiska. Pokud auto jezdí pravidelně na prohlídky, dá se zjistit problém na kardanu a řešit včas, dřív než dojde k destrukci úhlovky. Nezlobte se na mě, ale k takové závadě nedojde po několika km, ale až po pěkném nájezdu.
Jasně u takového auta by k tomu nemělo docházet, ale protože dochází, je potřeba hlídat a kontrolovat. Nejlépe napsat přímo do Volva výrobci a popsat problémy. Většinou nabídnou řešení zajímavější, jak běžný servis. Jasně i kardanservis je řešení, ale opět pozor, pokud nebude vystředěný a vyvážený, bude ještě destruktivnější jak originál.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

ponyvolvo
Offline
Příspěvky: 93
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Jižní čechy
Vůz: Volvo S80 2,5T AWD

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od ponyvolvo »

Máš pravdu předsedo. :D
_________________
Volvo S80 MY2004 2,5T AWD 154kW AW55-51SN,Volvo V70XC MY2001 2,4T 147kW M58, Volvo 244 2.4D manual-na PRODEJ Škoda 100L-na PRODEJ Trabant 601S 6x, Moto Guzzi V85TT Travel 2021,Škoda Fabia I 1,4 MPI 2001,VZV Balkancar 1733 3,2t Diesel Perkins-na prodej
bylo všechno možné od Volva(200,300,400,700,900,S80),Audi,BMW,Ford,Škoda,Velorex tel:603_870_251

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 432
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Conan »

V ČR bych kardan řešil zde:
http://www.kardany.cz/
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Codyhuman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 219
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Codyhuman »

Zdravím Tančíci!
Další tip na znatelně levnější opravu viz Průhonický magazín co mi dnes přišel do schránky 11/11/2014
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Joemilionare
Offline
Příspěvky: 494
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S80 AT 2,4 D5 02

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Joemilionare »

Panove vim ze je to stara zalezitost ale to znamena co sem tu vycetl ze T6 a V8 na to netrpi???
_________________
Bylo Volvo S60

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2095
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

oprava AWD na XC90 - domácí řešení

Příspěvek od Roger »

Ale v tom clanku je jen diferencial...ale obvykle se toho muze podelat daleko vic a drazsich dilu...u Haldexu i starsich visko verzi.
A teoreticky cim silnejsi motor, vyssi najezd, tim vic se to stava...takze T6, V8, ale i D5
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Munga, Zeb