Mne sa to stalo tiež. Moja XC90 mala 60 000 km. Za krizovatkou auto zacalo trhat az zastavilo. Ukazalo sa, ze je rozsipana uhlovka.BOBY píše:Ahoj všichni, potřebuji znát vaše zkušenosti s Volvo 4X4. Mám XC 90 najeto 150 tis. km. a rozbila se mi uhlová převodovka a ztrhnul se mi nějaký tisícihran, zkrátka jede mi to jen na přední kola. V aut. servisu mi řekli, že už má auto něco najeto a tak tomu odpovídá i opotřebení materiálu.
Pošlete mi svůj názor nebo zkušenost, to přeci není normální!!!!!!!
Díky BOBY
Mam aj fotodokumentaciu k celemu problemu, robil som si to vsetko sam (proste nedoverujem servisom - sorry servisaci, som taky).
Dojde k rozsipaniu rozvodovky = uhlovej prevodovky (synonymum rozvodovka AWD, uhlovka) v dosledku lozisk KARDANU.
Ostatne fora (USA, UK, Swedspeed, atd.) potvrdili podobny problem u XC90.
Problemom je kardan, resp. homokineticke klby (v pripade T5 a D5) na nom. Po case dojde k opotrebeniu a tym k zadrhavaniu a tym k poskodeniu tesnenia v rozvodovke - pri prirube na kardan. Olej z uhlovky pomaly ale isto odkvapka a dojde k zadrhnutiu ložiska pri prirube na kardan. Valceky z loziska sa dostanu k ozubenym kolesam a tym dojde k roztrhnutiu uhlovky, pripadne az poskodeniu ozubenia na vystupnom hriadeli z prevodovky pre uhlovku (tym, ze sa nemohla otacat uhlovka, oskrabalo zuby tisichranu).
Orig. homokineticke klby su japonske a vyrobca je znamy medzi loziskarmi v tom, ze ma makke materialy (poznaju to z inych aplikacii v strojnictve).
Orig nove nema vyznam objednavat, pretoze kardan ako celok je potrebne vyvazit a ceba lozik cez VOLVO je vysoka. Lacnejsie vyjde dat si vyrobit novy kardan s kriz. klbmi, ktore znesu omnoho vacsiu zataz a maju vacsiu zivotnost (len ich treba sem-tam mazat).
Btw.: v SR som nenasiel servis, ktory by vymenil kardan. Len dookola menia uhlovku a ta nova sa opat po niekolko 10 000 km pokazi (cca 50 000). A dookola... podobne aj v USA. Proste dookola menia uhlovku, pritom pricina je v kardane.
Takze odporucam nasledovne (ci ty alebo servis):
1.) Objednaj si orig. volvo uhlovku (polsko nie je lacnejsie, pouzite z vrakoviska nemusia byt bezchybne).
2.) Po vybrati uhlovky si poriadne skontroluj homokineticky klb (iba verzie T5 a D5; verzie T6 a V8 maju krizovy klb na kardane). Predpokladam, ze bude mierne alebo viac zadrhavat.
3.) vytiahnut kardan a dat si vyrobit novy s rovnakymi rozmermi a s krizovymi klbmi namiesto homokinetickych (5cm pozdlzna vola postacuje). Firma ti ho urcite aj vyvazi. Ak nemas taku firmu, dam ti kontakt na firmu v ZA, ktora robila mne a aj zopar dalsim volvakom komplet kardan.
4.) vyriesit 1000 hran (vyrobit novy bude lacnejsie ako zhanat orig.) v strojarskych firmach ti ho vyrobia.
5.) nasrobovat cele dokopy a jazdit
Ak potrebujes rady, postupy, kontakty alebo nieco, pokojne napis SZ. Zazil som ten pocit a je to neprijemne... VOLVO (Ford).