Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#1 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Haben »

Tento týden jsem se stal novým vlastníkem Volva V70 I s motorem 2,5 TDi. Volba padla na toto auto, protože jsme pro rodinu potřeboval velký kufr a chtěl malou spotřebu. Snad dobrá volba. Auto má najeto 280 000 km (servisní knížka i opotřebení interiéru odpovídá), je z roku 2000, jsem 3. majitel, zdá se, že nikde nic neklepe, vše funguje, jak asi má. Minulý majitel provedl před cca 10 000 km následující opravy:
- kompletní výměna rozvodů (kladky, řemeny, vodní pumpa)
- repase alternátoru
- výměna předních brzdových kotoučů vč. brzdových desek a brzdné kapaliny
- výměna zadních tlumičů vč. zadních pružin
- výměna chladící kapaliny
- výměna motorového oleje vč. filtru
- předělání na xenony
- výměna náplně klimatizace
- výměna stabilizátorů a manžet

Včera jsme s rodinou udělali první delší výlet, cca 180 km do Beskyd a mám první otázky.
Otázky:
1) Co by jste ihned ještě prověřili, případně vyměnili?
2) Nástup turba pocitově přichází u 2. převodového stupně v cca 2500 ot/min, u 3. stupně v cca 2300 ot/min. není to pozdě? Čekal bych daleko dříve, jak se tady píše okolo 1800 ot/min. Jinak do cca 2000 ot/min se auto moc nehne.
3) při předjíždění nebo jízdě do kopce na plný plyn se od cca 3000 ot/min někdy projevuje takové cukání - chvíli akcelerace-chvíli neakceleruje - střídá se to tak během jedné vteřiny pořád dokola. V čem může být problém? Necuká to ale vždy, ale většinou ano. Na fóru se tady řešilo, že to mohou být buď špatné svíčky, či váha vzduchu...
4) Jak jsme se vraceli z hor, každý měl na botách trošku sněhu, ofukování na AUTO, teplota na 23°C, síla ofuku 30 min naplno, poté na 50%. Během hodiny a půl se neodmlžili plně boční skla vepředu - jen takové průduchy okolo větrání. Vzadu zamlženo, přední okno v pohodě. Je to tak normální, nebo vyčistit nějaké odtoky pod torpédem, či vyměnit pylový filtr, jak se na fŕou píše?

Díky za odpovědi
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#2 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

No já bych dodal to, že svíčkama to u dieslu asi nebude :D a co se týká zamlžování, začal byh tím kabinovým filtrem, drahý to není a když to tím nebude tak budeš dýchat alespoň "čistý" vzduch...nepíšeš to tam ( ikdyž předpokládám že se to udělalo) ale ještě bych vyměnil vzduchovej filtr a taky palivovej...( ten paliváč by mohl klidně dělat to cukání v záběru )

manuál nebo automat?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od dali »

2) Je to pozdě, správně má začít brát při cca 1750-1850 otáčkách. Částečný zlepšení, ale tak o 200 otáček jsem pozoroval po seřízení předvstřiku (předtím to jelo od cca 2000 otáček)
3) podle mě elektromagnetický přepínací ventil turba (N75), nachází se na trubce od airboxu k turbu, hned u váhy vzduchu, takovej plastovej váleček, do kterýho vedou 3 hadičky a jeden konektor. Mě se jeho porucha projevovala přesně jak popisuješ.
Zkus taky zkontrolovat všechny ty tenký podtlakový hadičky pod kapotou, jestli nějaká neni vypadlá, nebo děravá.
Váha vzduchu to taky může bejt, ale víc mi to sedí na N75.
Svíčky v nafťáku nemáš (ty žhavící nemají na chod zahřátého motoru vliv) to co si četl bylo o benzínovým autě a tam je to s projevama jednotlivých závad jinak.
Vzhledem k tomu jak se projevuje turbo, trochu bych se obával o jeho zdraví.
Pokud nechceš vyhazovat peníze kupováním dílů na blind, zajeď si nejdřív buď na diagnostiku, nebo si aspoň sežeň někoho se stejným autem a zkus vyměňovat díly. POZOR, pokud budeš odpojovat váhu vzduchu, vždy vypni a vytáhni klíček ze spínačky, jinak ti zůstane svítit kontrolka porucha motoru.
4) Zkus vyměnit pylovej filtr

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Haben »

Jo, manuál, jsem na to zapomněl, tak jsem to raději přidal do podpisu...
Díky za odpovědi, asi co nejdříve zajedu na diagnostiku, tam by se to mohlo odhalit. Zkusím požádat místního uživatele Jarka (Slušovice), protože do značkového SPX-CAR ve Zlíně se mi nechce. Nevím jak je to cenově v autorizovaném servise, ale předpokládám, že Jarek bude levnější a snad i dle Vašich zkušeností poctivější a vymění jen to, co bude opravdu potřeba.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5110
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#5 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Honza »

Haben píše:4) Jak jsme se vraceli z hor, každý měl na botách trošku sněhu, ofukování na AUTO, teplota na 23°C, síla ofuku 30 min naplno, poté na 50%. Během hodiny a půl se neodmlžili plně boční skla vepředu - jen takové průduchy okolo větrání. Vzadu zamlženo, přední okno v pohodě. Je to tak normální, nebo vyčistit nějaké odtoky pod torpédem, či vyměnit pylový filtr, jak se na fŕou píše?

Díky za odpovědi
Jak psal už Dali ten filtr, ale hlvně když vlezete celá rodinka do promrzlého auta tak sa zarosí až moc a větrák nestíhá. Nech vždy na prvních deset minut malinko pootevřený okno(a) cca 1cm aby pára mohla ven.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od dali »

Ještě dodám: oklepávat boty a pokud máš gumový koberce, tak je občas vytřít hadrem, pokud hadrový, tak je vzít do tepla vysušit, kdyby ten filtr nepomoh.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#7 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od lucki »

dali píše:Ještě dodám: oklepávat boty a pokud máš gumový koberce, tak je občas vytřít hadrem, pokud hadrový, tak je vzít do tepla vysušit, kdyby ten filtr nepomoh.
koberce su dobra rada. dostal som od jeziska gumenne a hmlenie sa zhorsilo pri snehu na topankach. s mlzenim sa mi osvedcilo pustat klimu.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#8 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od raadjek »

Co se týče odmlžení, tak si myslím že při tak velké vlhkosti (4 "zasněžení") jenom filtr nemusí pomoct. Určitě to chce pustit klimu - ta vysuší vzduch (ale filtr vyměň, tím nic nepokazíš, stejně je potřeba periodicky měnit).
Jinak turbo mi zabírá kolem 2000 - jenom podle pocitu (možná o něco dříve). Takže tvých 2300-2500 se mi zdá pozdě.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#9 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Haben »

Tak dnes jedu do servisu. Mluvil jsem s chlapíkem, od kterého jsem to kupoval a říkal, že je v pořádku, že turbo zabírá ve 2500 ot/min - prý je to tak nastavené kvůli spotřebě - tak nevím jestli se dá nastavovat náběh turba...
Jinak mám klasické látkové koberečky, boty jsme měli dle možností otřepané, ale na topení přes klimu jsem zapomněl. Vyzkouším a ten pylový filtr asi nechám vyměnit, pokud nebyl měněn při výměně náplně klimatizace. Zvládnu vyměnit pylový filtr sám nebo je potřeba nějaké speciál nástroje? Kde jej vůbec najdu?
Jsem hlavně zvědavý na to škubání při plném plynu... :unknown: :unknown: :unknown: :unknown: :unknown:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#10 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

Haben píše: Zvládnu vyměnit pylový filtr sám nebo je potřeba nějaké speciál nástroje? Kde jej vůbec najdu?
zvládneš. nevím jak u V70 I ale většinou ti stačí nějakej ten šroubovák nebo torx...a návod jak ho vyměnit nebo kde je docela často bývá na krabici od filtru...doporučuju aktivní uhlí
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#11 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od eLzyx »

_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#12 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

jo pravda, na to jsem zapomněl...kromě teda nějakýho toho torxu ( T25) ještě POTŘEBUJEŠ battery powered screw driver :D :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od pekelnik »

nechci strašit, ale u benzínového turba mám s plně sešlápnutým plynem podobné problémy. pravidelně se střídá lehký úbytek síly motoru s plnou silou. Mám taktéž velké podezření na turbo. zatím mi to nekouří, takže olej neprotéká skrz, tak to řeším zatím tak, že na plný plyn nejezdím. :pardon:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#14 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od doktor »

Haben píše:Tak dnes jedu do servisu. Mluvil jsem s chlapíkem, od kterého jsem to kupoval a říkal, že je v pořádku, že turbo zabírá ve 2500 ot/min - prý je to tak nastavené kvůli spotřebě - tak nevím jestli se dá nastavovat náběh turba...
to je nějakej nesmysl, dyť turbo tam je pro to, aby využívalo výfuckové plyny a tím zvyšovalo výkon, takže když nezabírá, tak to žere víc. A pochybuji, že se dá nastavit - je to pouze můj názor nemechanika.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#15 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

čéče doktore já ti nevím...názor mechanika nemam, ale názor amaterského fyzika možná jo...

páč čím tam jde víc vzduchu ( pomocí turba ) tím tam může jít víc paliva...a kolikrát dává výkon který nepotřebuješ, pokud turbo není roztáčené nemá žádný odpor a nespotřebovává energii na roztáčení...a taky klesá odpor při stlačování vzduchu ve válci...přijde mi to analogický asi jako proč má 2.4i menší spotřebu než 2.4T...stejnej objem...jen úvaha
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#16 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od lucki »

Lukaso píše:čéče doktore já ti nevím...názor mechanika nemam, ale názor amaterského fyzika možná jo...

páč čím tam jde víc vzduchu ( pomocí turba ) tím tam může jít víc paliva...a kolikrát dává výkon který nepotřebuješ, pokud turbo není roztáčené nemá žádný odpor a nespotřebovává energii na roztáčení...a taky klesá odpor při stlačování vzduchu ve válci...přijde mi to analogický asi jako proč má 2.4i menší spotřebu než 2.4T...stejnej objem...jen úvaha
pozor, pri normalnej jazde nema. pri jazde vo vyssich rychlostiach (resp. vo vyssich otackach - jazda sportovo) ma 2.4i vacsiu spotrebu. (napr. ja som na 1.7 turbo jazdil dialnicu pri 130 za 6.5 litra).
turbo je akysi sposob rekuperacie energie. zenie ti stlaceny vzduch do valcov cim napomaha ich ,,naplneniu,,. pri vyssom tlaku spaliny horia lepsie. navyse je lepsie ,,odvetranie,, explozneho priestoru.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#17 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od doktor »

lucki píše:
pozor, pri normalnej jazde nema. pri jazde vo vyssich rychlostiach (resp. vo vyssich otackach - jazda sportovo) ma 2.4i vacsiu spotrebu. (napr. ja som na 1.7 turbo jazdil dialnicu pri 130 za 6.5 litra).
turbo je akysi sposob rekuperacie energie. zenie ti stlaceny vzduch do valcov cim napomaha ich ,,naplneniu,,. pri vyssom tlaku spaliny horia lepsie. navyse je lepsie ,,odvetranie,, explozneho priestoru.
to podporuje mojí teorii, že turbo využívá spalin k lepšímu pohánění motoru / lepšímu spalování, tudíž dosáhne stejného výkonu za méně paliva, resp. vyššího výkonu za stejně paliva, tudíž šetří. Pochopitelně pouze ve vyšších otáčkách, kdy pracuje.

hezkej článek o turbodmychadlu na wiki, akorát neuvádí, zda je výsledná spotřeba s ohledem na dosažený výkon větší, či menší.

otázka zní, když dosáhnu stabilní výkon - třeba 120kW s atmosférou a turbomotorem, co bude v tu chvíli víc papat?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#18 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Haben »

tak jsem se vrátil ze servisu. Na škubání při plném plynu se podívají tuto středu.
K náběhu turba se vyjádřili tak, že u 5válce 2,5 Tdi, který je ve Volvu, je standardní náběh turba okolo 2500 ot/min, tak nevím, když říkáte něco jiného. Zkusit ještě jiný servis, co k tomu řeknou tam. Jinak turbo by mělo být zcela ok, před 2 měsíci se kontrolovalo a bylo v pořádku, do teď ujeto cca 500 km.
S tím mlžením oken. Pylový filtr byl také před 2 měsíci vyměněn, odtokové kanálky vyčištěny, takže se to zamlžilo nejspíše jen velkým počtem lidí. Jinak jsem se dozvěděl, že prý klimatizace funguje až od 5°C, že jinak by hrozilo zamrznutí kompresoru.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#19 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

lucki píše:pozor, pri normalnej jazde nema. pri jazde vo vyssich rychlostiach (resp. vo vyssich otackach - jazda sportovo) ma 2.4i vacsiu spotrebu. (napr. ja som na 1.7 turbo jazdil dialnicu pri 130 za 6.5 litra).
turbo je akysi sposob rekuperacie energie. zenie ti stlaceny vzduch do valcov cim napomaha ich ,,naplneniu,,. pri vyssom tlaku spaliny horia lepsie. navyse je lepsie ,,odvetranie,, explozneho priestoru.
rekuperaci energie si představuju jinak. zde se se využívá síly ( tlakové ) kterou vyvíjí motor a která je vnímána jako odpor...když bych to vzal do extrému tak si zacpi vejfuck a udělej do něj menší díru...moc ti to nepojede...při vyšším tlaku není lepší hoření ( co se týká kvality ) ale jde o to, že tam je toho vzduchu prostě víc takže se může spálit víc paliva, tudíš větší rozdíl teplot...přidání turba bych u tohohle typu motoru vnímal jako zvýšení maximálních hodnot kroutícího momentu a výkonu, jestli ale jde o zvýšení efektivity to si nejsem uplně jist...já když jezdím do nějakých 1800 otáček ( bo kdy to začne tlačit ) tak mam taky výrazně menší spotřebu než když fouká turbína...( to už je ale subjektivní )
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#20 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

doktor píše: otázka zní, když dosáhnu stabilní výkon - třeba 120kW s atmosférou a turbomotorem, co bude v tu chvíli víc papat?
v první řadě by si chtělo ujasnit že se bavíme o dieslu a o stejných objemech...dle mého názoru bude víc papat přeplňovanej motor...ale já se fakt nehádám, jenom o tom uvažuji...vzpomínám na co mě učili ve škole :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#21 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od dali »

Haben píše:Tak dnes jedu do servisu. Mluvil jsem s chlapíkem, od kterého jsem to kupoval a říkal, že je v pořádku, že turbo zabírá ve 2500 ot/min - prý je to tak nastavené kvůli spotřebě - tak nevím jestli se dá nastavovat náběh turba...
Každopádně bych si na někoho kdo něco takovýho tvrdí dal pozor. Buď se v tom sám nevyzná a nechal si to někde nakecat, nebo se úmyslně snaží něco takovýho nabulíkovat tobě. Celkem by mě zajímalo prostřednictvím čeho to nastavil tak aby turbo bralo až od 2500 otáček. Podle mě je vada někde v regulaci, nebo v turbu samotným. Možná bych si zkusil posvítit i na EGR ventil. Pokud by zůstával viset, podle mě by to hodně kouřilo.
Haben píše:tak jsem se vrátil ze servisu. Na škubání při plném plynu se podívají tuto středu.
K náběhu turba se vyjádřili tak, že u 5válce 2,5 Tdi, který je ve Volvu, je standardní náběh turba okolo 2500 ot/min, tak nevím, když říkáte něco jiného.
To mi teda palice nebere, mohl bys napsat v kterým servisu ti to říkali? I starý komůrkový turbodiesely zabírají od cca 2300 otáček. Tovární údaj maxima krouťáku je 290Nm@ 1900-3100. By mě zajímalo co ten krouťák podle nich drží na maximu v 1900 otáčkách, když turbo bere až od 2500 :%) ?
Naposledy upravil(a) dali dne 25 led 2010 16:08, celkem upraveno 1 x.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#22 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od doktor »

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#23 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Haben »

to je mi právě divné, že by turbo zabíralo tak pozdě... :unknown: :unknown: :unknown: , auto nijak při zrychlování nekouří. Jinak je to AutoServis Napajedla. Raději zajedu ještě někam jinam ve Zlíně, buď do autorizáku SPX-CAR nebo k Jarkovi do Slušovic.
Díky za odkaz na graf motoru a další info o motoru.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13054
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#24 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od raolsa »

Haben píše:Jinak jsem se dozvěděl, že prý klimatizace funguje až od 5°C, že jinak by hrozilo zamrznutí kompresoru.
To je nesmysl. Protože klima ti zároveň vysušuje vzduch. A že by zamrznul kompresor to jsen ještě neslyšel. Co by v něm jako mělo zamrznout??? Mě kompresor spíná i pří -15°c
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#25 Několik otázek k nově koupenému V70 I 2,5 TDi

Příspěvek od Lukaso »

to je zajímavej dotaz...je ale pravda, že když jsem měl ještě astru G tak tam byla manuál klima a v návodu psali, že se nesmí používat pokud je pod 5°...předpokládám že automatický klimy si to hlídají sami...nicméně jak to teda je? když zapneš klimu určitě se něco děje...ale co? mě napadá obrácenej cyklus ale to je asi blbost...jinak nevím jestli zamrzne kompresor, ale zkus si představit jakou by si měl teplotu chladícího media při expanzi když by bylo venku -15... :wink:
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“