AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#1 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

Jelikož mám dojem, že v poslední době se v každé třetí diskusi dostane na přetřes pohon všech kol. A taky proto, že se mě to s ohledem na mé bydliště docela týká. Rozhodl jsem se založit tuto diskusi, kde můžeme shromažďovat informace, dělit se o zkušenosti, chvástat se našimi miláčky a tak dále a tak podobně. Hlavně ovšem co se to týká pohonu všech kol. Nicméně "debatám" mezi předo a zado náhonáři se taky nebráním :twisted:


A abyste neřekli, tak pro začátek jedna lehká hádanka: jestlipak víte, které osobní auto neurčené do terénu mělo jako první sériově montovaný pohon všech kol? Z jakého stroje ten systém pocházel by už mohlo být o krapánek těžší :)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#2 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od st_Andy »

hroch32 píše:Z jakého stroje ten systém pocházel by už mohlo být o krapánek těžší :)
Dumam ze z kombajnu asik ne, ale z nejakeho houm edišn predvalečního traktoru by to bejt mohlo nebo z GAZiku :crazy:
Obrázek
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 03 led 2010 00:16, celkem upraveno 1 x.

GDPR_user

#3 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od GDPR_user »

Že by Subaru Leone??

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hajnej »

mě napadá suzuki. ale model vůbec.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#5 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od gusto »

Daimler v roku 1907.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#6 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od Tom85 »

Zadonáhon je kultovní, ale v bordelu mám nejlepší zkušenosti se starým Nissanem Patrol - spolehlivý držák, vypleská se kamkoliv, ale 15l/100km v klidném provozu bohužel není problem. To vše v motorizaci 2.8TD

EDIT: Respektovat gramatiku - vrátil jsem se z výčepu

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#7 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

st_Andy píše:Dumam ze z kombajnu asik ne...
Nejsi daleko ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#8 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

gusto píše:Daimler v roku 1907.
Jo, ten je super, ale nevím, do jaké míry tam ten náhon byl kvůli terénu a do jaké kvůli zlepšení jízdních vlastností. Tipuju spíš to první, s ohledem na stav tehdejších komunikací...

Takže otázku radši trochu upravím: U kterého prvního sériově vyráběného auta byl jako u prvního použit náhon na všechna kola, který měl sloužit především ke zlepšení trakce a jízdních vlastností obecně, jelikož s automobilem se do terénu nepočítalo.

Jen doufám, že mám spolehlivé informace :pardon:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

#9 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od element5 »

hroch32 píše:Takže otázku radši trochu upravím: U kterého prvního sériově vyráběného auta byl jako u prvního použit náhon na všechna kola, který měl sloužit především ke zlepšení trakce a jízdních vlastností obecně, jelikož s automobilem se do terénu nepočítalo.
Vždycky jsem si myslel, že to byl Jensen Interceptor FF (Ferguson Formula - pohon 4x4 z traktoru). :wink:
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#10 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od OndraH »

Osobně bych tipoval taky Subaru Leone 4WD Station Wagon, uveden na trh v roce 1972 (v Japonsku) Ale je pravda že u něj byl pohon všech kol zapínatelný.
element5 píše:Vždycky jsem si myslel, že to byl Jensen Interceptor FF (Ferguson Formula - pohon 4x4 z traktoru). :wink:
No kdyžtak mě někdo opravte, ale nebyl náhodou Jensen Interceptor vyráběn ručně? Tedy žádná trapná sériovka, o kterou šlo v dotazu, ne? :wink:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

element5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 343
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: V70RAWD

#11 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od element5 »

OndraH píše:No kdyžtak mě někdo opravte, ale nebyl náhodou Jensen Interceptor vyráběn ručně? Tedy žádná trapná sériovka, o kterou šlo v dotazu, ne? :wink:
Osobně nevidím důvod, proč by nebylo možné vyrábět sériové auto ručně... :wink: Jinak, trochu jsem zagůglil a wiki píše tohle: The Jensen FF was a four-wheel drive (4WD) Grand Tourer (GT) car produced by the British manufacturer Jensen Motors between 1966 and 1971. It was the first non all-terrain production car equipped with 4WD... The use of four-wheel drive preceded the successful Audi Quattro by many years.
_________________
Volvo V70R AWD (B5244T2)

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#12 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od tnemec »

Přihodím polínko do ohně FWD vs. RWD... prvních 8 nebo 9 let jsem sedlal RWD a teď mám FWD... RWD je rozhodně zábavnější, ale vyžaduje (bez asistence ESP) zkušenějšího a pohotovějšího řidiče. FWD je bezpečnější, předvídatelnější a více odpouští chyby. Zato se s ním mnoho zábavy neužije... ano, jde to utrhnout přes ručku, ale je to takové... lamerské... s elegancí plynem řízeného RWD se to nedá srovnat... RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD, které má hnanou nápravu zatíženou motorem...

Na druhou stranu teď jsem měl na víkend půjčené RWD sešněrované ESP v novém Ečkovém MB a můžu zkonstatovat, že v takovém případě je už prakticky úplně jedno, která náprava je poháněná. S ESP to nedovolí sebemenší prokluz (a celkově to auto mělo trakci až neuvěřitelnou, což bylo dané novými gumami v kombinaci s ESP). A s "vypnutým" ESP to dovolí prokluz o pár úhlových stupňů a pak to ESP stejně utne... Což je škoda, ale celkově musím říct, že tak dobře nastavené ESP jsem dlouho neviděl.

Jezdil jsem v posledním měsíci déle i s Passatem B5.5 s ESP a stejně jako s Ečkem jsem jezdil po normálních i zasněžených silnicích... a troufnu si trvdit, že běžný řidič při zapnutém ESP ani nepozná, která náprava přenáší výkon...

Stran AWD - na horách jsem vyzkoušel tátovu XC90 a chovala se celkem přijatelně, na starší verzi haldexu... vyhrabal se i po poměrně prudké zasněžené cestě, jakkoli eleganci a "samozřejmost" Discovery to nemělo ani náhodou... Nicméně hrabala i zadní kola, což mě potěšilo s 850 se po té cestě vyjet nedalo ani náhodou.

Btw jaké zkušenosti máte s Tracsem a Winter módem automatu vs. klasickým Dčkem? Já mám pocit, že s D a citlivou prací s plynem to má mnohem lepší trakci než při zapnutém Winter módu...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#13 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od OndraH »

element5 píše: Osobně nevidím důvod, proč by nebylo možné vyrábět sériové auto ručně... :wink: Jinak, trochu jsem zagůglil a wiki píše tohle: The Jensen FF was a four-wheel drive (4WD) Grand Tourer (GT) car produced by the British manufacturer Jensen Motors between 1966 and 1971. It was the first non all-terrain production car equipped with 4WD... The use of four-wheel drive preceded the successful Audi Quattro by many years.
No nevím, nepřijde mi že by množiny "sériově vyráběný" a "ručně vyráběný" měly průnik, ale to je jenom můj osobní dojem. Jinak Jensen Interceptor FF byl vyroben v počtu pouhých 320 ks (podle toho samého zdroje co uvádíš) takže já ho opravdu za sériově vyráběný model považovat nemůžu, přijde mi že by to pro něj byla urážka :green:
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od LukášM »

První 4WD sestrojil Ferdinand Porsche a byl to snad tahač návěsů, dá-li se tomu tak říct, bylo to roku 1900 :wink:

Jinak první sériovku nevím, ale co se týče již zmíněného Ruska, tak tam se vyráběl Moskvič 410 a kombi 411, jen pár tisíc, ale období již 1957 - 1961. Velmi podobný projekt byl Gaz Poběda M72.

Také velmi rané 4WD jsou Mercedes G5 (a předchůdci G) a BMW 325....

Ale jako pořádné silniční auto s 4 x 4 je opravdu Jensen.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od tomasss »

tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#16 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od Tom85 »

tomasss píše:
tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?
Myslím, že by to makalo jen pokud by na kole s větším prokluzem brzdila pakna ručky lépe.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#17 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od Sarkasmic »

Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#18 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od tnemec »

tomasss píše:
tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?
Podlé mé jedné zkušenosti mi pomohlo držet auto trochu pod plynem a pravidelně pumpovat s ručkou...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#19 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od Tom85 »

Sarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
Jo, když o tom tak přemýšlím, tak to smysl dává.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#20 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:Ne,funguje to.
Kdybych to vedel predevcirem tak jsem nemusel na Sumave ostudne zapadnout a nechat se ven tahat Getzem :D :%)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#21 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od Lachtan »

Sarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
naprostý souhlas - x-krát vyzkoušeno 8)

A pokud jste schopní koordinovat pohyby - pomaličku pouštět spojku a současně lehce přibržďovat a zároveň držet plyn a vyšším volnoběhu, tak to funguje i na předohraby :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#22 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

element5: Máš dva body, obojí správně :Bravo: Ještě se sluší dodat, že Interceptor měl i jako první auto ABS, pro změnu z letadala. Prostě Jensen Interceptor Ferguson Formula je můj sen. Ale to bych musel hodně zbohatnout, protože kromě toho, že ve slušném stavu je tak za 1M, bude neuvěřitelně nákladný na opravy (a jelikož je to Brit, tak asi budou třeba - viz P1800, jejíž výrobu Volvo urychleně přesouvalo právě od Jensena k sobě, protože ho náklady spojené s reklamacemi málem poslaly do insolvence...). A jako návdavek tenhle drobek (6.2 nebo 7.2l, V8) nepapká míň jak 20l... ale vždycky když se tu rozplíváte nad amerikama, tak si vzpomenu na Interceptora II, to je totiž pořádná muscle kára :twisted: Navíc s Britskou elegancí, a to fakt můžu :Rose:

OndraH: Dle výrobce se jedná o sériovou výrobu. Celkem jich bylo vyrobených něco kolem 6500, ve versi FF jen asi 320, ale furt to bylo "na pásu". To, že je to ruční nic neznamená, T613 se snad taky dělala ručně, ne? A je to sériově vyráběný automobil. Ale máš pravdu, že je to taková sériová/nesériová výroba. Prostě je to o správném uchopení pojmu :)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#23 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

tnemec píše:Přihodím polínko do ohně FWD vs. RWD... prvních 8 nebo 9 let jsem sedlal RWD a teď mám FWD... RWD je rozhodně zábavnější, ale vyžaduje (bez asistence ESP) zkušenějšího a pohotovějšího řidiče. FWD je bezpečnější, předvídatelnější a více odpouští chyby. Zato se s ním mnoho zábavy neužije... ano, jde to utrhnout přes ručku, ale je to takové... lamerské... s elegancí plynem řízeného RWD se to nedá srovnat...
Tak pod tohle se s radostí podepíšu, opět se projevila Tvoje schopnost v kostce vystihnout podstatné :Bravo: Jak jsem teď jezdil s 940, znovu jsem si připomněl, že a) umim ho*no; b) je to mnohem větší švanda.
tnemec píše:...RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD, které má hnanou nápravu zatíženou motorem...
Dokud nenaložíš kufr po strop a nevyjedeš si na hory. Párkrát jsem s pěkně naloženou Fialkou jel a zlatá 740, stejné kopce zvládala s podstatně větší bravurou. Nehledě na to, že ten RWD může být RR. A to je teprv ta pravá trakce :twisted:
tnemec píše:Na druhou stranu teď jsem měl na víkend půjčené RWD sešněrované ESP v novém Ečkovém MB a můžu zkonstatovat, že v takovém případě je už prakticky úplně jedno, která náprava je poháněná....
Mno, ono taky výrobci se poslední dobou prý snaží naladit zadonáhony tak, aby se od předonáhonů moc nelyšily... Extrémem pak je tuším BMW, jehož některé modely prý dělají nedotáčivé smyky :bad: Nevíš, o které se jedná? Já to mám jen ze zdroje jedna paní povídala.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#24 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od hroch32 »

tomasss píše:
Sarkasmic píše:Ne,funguje to.
Kdybych to vedel predevcirem tak jsem nemusel na Sumave ostudne zapadnout a nechat se ven tahat Getzem :D :%)
Vidíš, kdybys zavolal, mohl jsem Tě dojet vytáhnout Microu :lol: Nebo 850, ale tam by hrozilo, že by nás ta Micra tahala oba, protože na Fialce máme zimáky k ho*nu...
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1092
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#25 AWD, 4x4, Quattro, Haldex a jiné vymoženosti

Příspěvek od tnemec »

Lachtan píše:
Sarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
naprostý souhlas - x-krát vyzkoušeno 8)

A pokud jste schopní koordinovat pohyby - pomaličku pouštět spojku a současně lehce přibržďovat a zároveň držet plyn a vyšším volnoběhu, tak to funguje i na předohraby :wink:
Ty hele to mi nenapadlo... to muším zkusit :-) Ovšem obávám se, že na TDI to nepůjde, brzda odpojuje plyn (je tam e-plyn)...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“