
A abyste neřekli, tak pro začátek jedna lehká hádanka: jestlipak víte, které osobní auto neurčené do terénu mělo jako první sériově montovaný pohon všech kol? Z jakého stroje ten systém pocházel by už mohlo být o krapánek těžší

Dumam ze z kombajnu asik ne, ale z nejakeho houm edišn predvalečního traktoru by to bejt mohlo nebo z GAZikuhroch32 píše:Z jakého stroje ten systém pocházel by už mohlo být o krapánek těžší
Nejsi dalekost_Andy píše:Dumam ze z kombajnu asik ne...
Jo, ten je super, ale nevím, do jaké míry tam ten náhon byl kvůli terénu a do jaké kvůli zlepšení jízdních vlastností. Tipuju spíš to první, s ohledem na stav tehdejších komunikací...gusto píše:Daimler v roku 1907.
Vždycky jsem si myslel, že to byl Jensen Interceptor FF (Ferguson Formula - pohon 4x4 z traktoru).hroch32 píše:Takže otázku radši trochu upravím: U kterého prvního sériově vyráběného auta byl jako u prvního použit náhon na všechna kola, který měl sloužit především ke zlepšení trakce a jízdních vlastností obecně, jelikož s automobilem se do terénu nepočítalo.
No kdyžtak mě někdo opravte, ale nebyl náhodou Jensen Interceptor vyráběn ručně? Tedy žádná trapná sériovka, o kterou šlo v dotazu, ne?element5 píše:Vždycky jsem si myslel, že to byl Jensen Interceptor FF (Ferguson Formula - pohon 4x4 z traktoru).
Osobně nevidím důvod, proč by nebylo možné vyrábět sériové auto ručně...OndraH píše:No kdyžtak mě někdo opravte, ale nebyl náhodou Jensen Interceptor vyráběn ručně? Tedy žádná trapná sériovka, o kterou šlo v dotazu, ne?
No nevím, nepřijde mi že by množiny "sériově vyráběný" a "ručně vyráběný" měly průnik, ale to je jenom můj osobní dojem. Jinak Jensen Interceptor FF byl vyroben v počtu pouhých 320 ks (podle toho samého zdroje co uvádíš) takže já ho opravdu za sériově vyráběný model považovat nemůžu, přijde mi že by to pro něj byla urážkaelement5 píše: Osobně nevidím důvod, proč by nebylo možné vyrábět sériové auto ručně...Jinak, trochu jsem zagůglil a wiki píše tohle: The Jensen FF was a four-wheel drive (4WD) Grand Tourer (GT) car produced by the British manufacturer Jensen Motors between 1966 and 1971. It was the first non all-terrain production car equipped with 4WD... The use of four-wheel drive preceded the successful Audi Quattro by many years.
Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Myslím, že by to makalo jen pokud by na kole s větším prokluzem brzdila pakna ručky lépe.tomasss píše:Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Podlé mé jedné zkušenosti mi pomohlo držet auto trochu pod plynem a pravidelně pumpovat s ručkou...tomasss píše:Mel bych k tomuhle dotaz - kdyz auto stoji a jedno ze zadnich kol prokluzuje (otevreny diferencial, zadokolka a rucka na zadni kola), pomuze trochu pritahnout rucni brzdu, aby se cast sily prenesla na druhe kolo? Nebo by to fungovalo pouze za predpokladu ze by rucni brzda fungovala na protacejicim se kole lepe nez na tom druhem?tnemec píše:RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD
Jo, když o tom tak přemýšlím, tak to smysl dává.Sarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
Kdybych to vedel predevcirem tak jsem nemusel na Sumave ostudne zapadnout a nechat se ven tahat GetzemSarkasmic píše:Ne,funguje to.
naprostý souhlas - x-krát vyzkoušenoSarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...
Tak pod tohle se s radostí podepíšu, opět se projevila Tvoje schopnost v kostce vystihnout podstatnétnemec píše:Přihodím polínko do ohně FWD vs. RWD... prvních 8 nebo 9 let jsem sedlal RWD a teď mám FWD... RWD je rozhodně zábavnější, ale vyžaduje (bez asistence ESP) zkušenějšího a pohotovějšího řidiče. FWD je bezpečnější, předvídatelnější a více odpouští chyby. Zato se s ním mnoho zábavy neužije... ano, jde to utrhnout přes ručku, ale je to takové... lamerské... s elegancí plynem řízeného RWD se to nedá srovnat...
Dokud nenaložíš kufr po strop a nevyjedeš si na hory. Párkrát jsem s pěkně naloženou Fialkou jel a zlatá 740, stejné kopce zvládala s podstatně větší bravurou. Nehledě na to, že ten RWD může být RR. A to je teprv ta pravá trakcetnemec píše:...RWD má zato podle mých zkušeností podstatně horší trakci oproti FWD, které má hnanou nápravu zatíženou motorem...
Mno, ono taky výrobci se poslední dobou prý snaží naladit zadonáhony tak, aby se od předonáhonů moc nelyšily... Extrémem pak je tuším BMW, jehož některé modely prý dělají nedotáčivé smykytnemec píše:Na druhou stranu teď jsem měl na víkend půjčené RWD sešněrované ESP v novém Ečkovém MB a můžu zkonstatovat, že v takovém případě je už prakticky úplně jedno, která náprava je poháněná....
Vidíš, kdybys zavolal, mohl jsem Tě dojet vytáhnout Microutomasss píše:Kdybych to vedel predevcirem tak jsem nemusel na Sumave ostudne zapadnout a nechat se ven tahat GetzemSarkasmic píše:Ne,funguje to.![]()
Ty hele to mi nenapadlo... to muším zkusitLachtan píše:naprostý souhlas - x-krát vyzkoušenoSarkasmic píše:Ne,funguje to. Pánové,je vidět že jste nejezdily stroji jako žiguli,moskvič,F 125p... Tam to prostě ani jinak v zimě nešlo,než si dopomoci ruční brzdou. Nebot přibrzdímli jedno kolo,tak na druhé-sice taky přibrždené se nějaký ten výkon dostane. Není to ale nic světoborného. Pokud si to člověk uklouže už před laborováním s ručkou,tak je v hájí i tak...![]()
A pokud jste schopní koordinovat pohyby - pomaličku pouštět spojku a současně lehce přibržďovat a zároveň držet plyn a vyšším volnoběhu, tak to funguje i na předohraby
Uživatelé procházející toto fórum: Munoss