Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Offline
Příspěvky: 918
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Zeb »

Prosím, jak vyměním palivový filtr TDIčka ve V70 I? Je šroubovací - dole ho čapnu do klíče na olejový filtr a vytočím ho ven, nebo musím nahoře povolit matky na hadičkách? A jak ho odvzdušním? Na starý 440 TD bylo mechanický čerpadlo, kterým jsem si zapumpoval a odvzdušnil. Tady nic takového není.
A další věc, jak z něj mohu vypustit vodu? Když dole pootočím tím plastovým kolečkem, nic nevyteče. Opět se vrátím ke staré 440, kde jsem dole pootočil kolečkem a zapumpoval pumpičkou a upustil kus nafty s případnou vodou a bordelem do skleničky.
Díky!
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

selap
Offline
Příspěvky: 1503
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od selap »

Podle toho jak filtr vypadá,stačí vytočit(popř. budu opraven),ale u toho odvodnění se zátku nesmíš bát víc vytočit,dlouho to těsní.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Zeb
Offline
Příspěvky: 918
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Zeb »

selap píše:ale u toho odvodnění se zátku nesmíš bát víc vytočit,dlouho to těsní.
No já jsem ji vytočil tak, že mi zůstala v ruce a nevytekla ani kapka. Tak buď je tam nějakej cucek svinstva, nebo nevím. Aktuálně je tam rok / cca 45.000 km Bosh filtr.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5825
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Honza »

Filtr vyměň celej. Před montáží nového ho naplň naftou a normálně natočit.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Zeb
Offline
Příspěvky: 918
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Zeb »

Honza píše:Filtr vyměň celej. Před montáží nového ho naplň naftou a normálně natočit.
Ok, možnost naplnit ho předem naftout mě nenapadla :o
Takže dole ho za vyčnívající část chytnu a vytočím. Nahoře s hadičkama nic dělat nebudu? Je to tak? Abych něco neurval...
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5825
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Honza »

Můžeš ho chytit za celý tělo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Zeb
Offline
Příspěvky: 918
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Zeb »

Díky moc, zítra s ním zatočím :evil:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 230
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od LukyKolin »

Zeb píše:
Honza píše:Filtr vyměň celej. Před montáží nového ho naplň naftou a normálně natočit.
Ok, možnost naplnit ho předem naftout mě nenapadla :o
Takže dole ho za vyčnívající část chytnu a vytočím. Nahoře s hadičkama nic dělat nebudu? Je to tak? Abych něco neurval...

Nevím jestli to má V70 TDI stejně jak 850....ale filtr se nevytáčí, ale povoluje šroubem ze zhora..... musíš nahoře na filtru povolit ten šroub co drží hadici ( myslím že to je na 17 mm klíč ) , vyndáš šroub, dvě měděný podložky a pak 22 mm klíčem povoluješ ten filtr , druhou rukou ho přidržíš a povoluješ tím 22 klíčem dokud ti nezůstane filtr v ruce....

Pak ho nalej, utáhni tím 22 klíčem ,podložky vyžíhej, nebo dej nový a napoj hadici....

Nic na tom nejde zkazit.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5825
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Honza »

LukyKolin píše:Nevím jestli to má V70 TDI stejně jak 850....ale filtr se nevytáčí, ale povoluje šroubem ze zhora..... musíš nahoře na filtru povolit ten šroub co drží hadici ( myslím že to je na 17 mm klíč ) , vyndáš šroub, dvě měděný podložky a pak 22 mm klíčem povoluješ ten filtr , druhou rukou ho přidržíš a povoluješ tím 22 klíčem dokud ti nezůstane filtr v ruce....

Pak ho nalej, utáhni tím 22 klíčem ,podložky vyžíhej, nebo dej nový a napoj hadici....

Nic na tom nejde zkazit.
Asi to tak bude, už jsem to dlouho nedělal páč nerad beru mechanikovi práci.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

honza.850
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: KROMĚŘÍŽ
Vůz: S80 II D5
Bydliště: Kroměříž

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od honza.850 »

Ahoj co se týče fitru tak bud je tam ten šroub, 17tka klíč, nebo musíš točit filtrem a zadržíš si to proti točení cca. 19klíč nebo taky 17tka klíč nahoře, jak jsou hadičky. Co se týče odvzdušnění tak tak na to tam je 6mm šroubek nahoře v tom hliníku, a tím to můžeš napustit. Dlouho to drvá, než to nasaje naftu, tak doporučuji předem zalít naftou.
_________________
VOLVO S80 II D5

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 939
Registrován: 15 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od pepa.paur »

no on ten filtr je v takovém držáku, mě nejde vyndat nahoru kvůli krátkým hadicím, takže nejdřív povolím naboku šroub který svírá filtr v držáku, pak povolím ty tři matky nahoře, co drží celej držák filtru a pustím ho dolů. Jinak ten filtr je našroubovanej na té horní části s hadicema podobně jako olejovej filtr. Jednou jsem to odvodňoval, vytekla spodem jen nafta, tak už to nedělám, jen měním celej filtr.
filtr.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Nehas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II. 2,5D 103kW 2000
Bydliště: Praha 4

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od Nehas »

Mám to stejně, jako to je na té fotce. Za co se má chytit ten vršek s hadicem? Nejde s tím hnout ani o píď. Asi to dlouho nikdo neměnil.
_________________
V70 II TDI 103kW, r.v. 2000, 5st. man.
VAZ 2102 1,2 karb. 44kW, r.v. 1981, 4st. man.

J.Elner
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Zábřeh na Moravě

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od J.Elner »

Pro pepa - paur.(volvo 850,2,5l.20v.r.v.1995)Rád bych Ti touto cestou poděkoval ;/byť od Tvého příspěvku uplynula dlouhá doba/za zaslanou přílohu umístění palivového filtru kterou jsem viděl až dnes. Tak dobře své volvo již znám, že jsem ani o palivovém filtru dříve přesněji nevěděl podle přísloví,co Tě nebolí, o tom zpravidla ani nevíš.
Každý z nás se možná již někdy přesvědčil; /kdo ne, má fakticky smůlu/,že dobrý přítel je svým způsobem posel dobra v nouzi.Někdy jsme ti poslové my sami, jindy nám rady druzí naopak oplatí.Za všechny přátelé vozů volvo Ti proto Tímto děkuji za dobře udílené a míněné rady, které stojí jistě námahu, znalosti a nesporně i čas.Díky nim;(a tedy i Tvé pomoci) jsou naše duše motoristů trvale vis major spojeny.J.Elner

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1169
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od David Patočka »

Palivové filtry jsou u staré 850, V70I a V70 II odlišné.
Jeden se šroubuje celý do držáku filtru, a ten druhý se přišroubovává šroubem vedoucím skrz těleso držáku filtru. My to děláme většinou vyndané celé venku ve svěráku, časově to vyjde nastejno, jen se u toho nemusíš vztekat hlavou v motoru.

Každopádně ani jeden z těchto filtrů nedorvávejte násilím, pouze s citem dotáhnout.
Pokud se to přepískne, filtr se zbortí a prohne v horní části tak, že časem začne přisávat vzduch, a to je potom pěkné zimní startování.
Taktéž se doporučuje minimálně dotáhnout všechny šroubové spony na palivových hadičkách v okolí, a ty co se nedotahují, tak zkusit, zda se volně neprotáčejí na trubce, kde jsou připojeny.

I takovéto mikronetěsnosti dokážou pěkně potrápit při ranním startu.

Nejlepší, mnou vyzkoušený způsob detekce přisávání vzduchu je : odsávačku na brzdy napojit na přívod nafty až u čerpadla a sledovat bubliny. Postupně dotahuji všechny dostupné spoje a spony, až bubliny přestanou běhat do odsávačky. Potom to chytá ráno na škrtnutí.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1775
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Postup výměny palivového filtru V70 I TDI

Příspěvek od kwiko »

treba nato speci kluc, alebo aspon vhodny univerzalny kluc na filtre a casto celkom dost velku silu.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé