Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 230
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
Nazdárek Volvisti !!!
možná zbytečná informace ke koncernovému 2.5 TDI , ale dnes jsem měnil plochý řemen pohánějící klimu, altík a čerpadlo serva.
Tak jsem rovnou vyměnil ložiska v kladkách.
Poskytnu info pro další volvisty kterým nevadí improvizovat a ušetřit nějaký ten peníz......omlouvám se pokud to tu již bylo.
Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.
Ložisko kladky : 6303 2RS
Ložisko kladky napínáku : 6203 2RS
S pozdravem Lukáš
možná zbytečná informace ke koncernovému 2.5 TDI , ale dnes jsem měnil plochý řemen pohánějící klimu, altík a čerpadlo serva.
Tak jsem rovnou vyměnil ložiska v kladkách.
Poskytnu info pro další volvisty kterým nevadí improvizovat a ušetřit nějaký ten peníz......omlouvám se pokud to tu již bylo.
Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.
Ložisko kladky : 6303 2RS
Ložisko kladky napínáku : 6203 2RS
S pozdravem Lukáš
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 19 lis 2009 20:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
Sice to už zde před časem bylo,ale je skvělé,že jsi opět připomenul,že při trošce zručnosti a chuti do práce jdou ušetřit tisíce. 

_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 856
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: lancia k
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.
Ložisko kladky : 6303
Ložisko kladky napínáku : 6203
S pozdravem Lukáš[/quote]
pochvala a dotaz ,značení těch ložisek máš dle českého katalogü ?
Ložisko kladky : 6303
Ložisko kladky napínáku : 6203
S pozdravem Lukáš[/quote]
pochvala a dotaz ,značení těch ložisek máš dle českého katalogü ?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 230
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
ksw píše:Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.
Ložisko kladky : 6303
Ložisko kladky napínáku : 6203
S pozdravem Lukáš
pochvala a dotaz ,značení těch ložisek máš dle českého katalogü ?
6303 2RS je 17 x 47 x 14
6203 2RS je 17x 40 x12
jsou to normalizované rozměry....SKF, FAG, VKL, TIMKEN a další.....všichni to mají stejný
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 19 lis 2009 20:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
Hlavně to musí být kvalitní ložiska a nebo se dá ušetřit ještě víc a pokud již není pozdě tak ložiska kvalitním tukem zlehka přimáznout. Mám to vyzkoušené na kamionech a funguje to v pohodě i na alternátorech
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 856
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: lancia k
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
no dobře ,ale jak ten tuk tam dostaneš,aby později nevytekl?karelvolvo píše:Hlavně to musí být kvalitní ložiska a nebo se dá ušetřit ještě víc a pokud již není pozdě tak ložiska kvalitním tukem zlehka přimáznout. Mám to vyzkoušené na kamionech a funguje to v pohodě i na alternátorech
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
U některých ložisek jdou celkem v pohodě vyloupnout namažu a zaklopím. A někde to dám přes injekční stříkačku a jehlu. Třeba na mé 460TD jsou kladky na rozvodech tam to vyloupnout nejde a musím to OČKOVAT! Co nevidět budu nasazovat třetí rozvodák a kladka žádná jen ji mažu. A na mé 340D kladky jedou už šestý řemen!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 856
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: lancia k
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
dík za info,také jsem o tom druhém či dalším promazání přemýšlel,protože ložisko ,pokud jekarelvolvo píše:U některých ložisek jdou celkem v pohodě vyloupnout namažu a zaklopím. A někde to dám přes injekční stříkačku a jehlu. Třeba na mé 460TD jsou kladky na rozvodech tam to vyloupnout nejde a musím to OČKOVAT! Co nevidět budu nasazovat třetí rozvodák a kladka žádná jen ji mažu. A na mé 340D kladky jedou už šestý řemen!
zralé na výměnu,tak má prostě vůli,a kdykoliv jsem měnil,tak tam vůle nebyla,jen jsem měl strach,aby ložisko se starým vyschlým tukem se nezadřelo. A ještě dotaz,když "očkuješ"
nemáš obavy,že tuk při rotaci ložiska unikne ven a zaolejuje řemeny?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
Nemám s tím problém dávám většinou vazelinu co je do nábojů kol na návěsy BPW taková modrá.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 856
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: lancia k
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
takže vazelina je konzistentní a neunikne ani za horkých letních dnů při delší jízdě.karelvolvo píše:Nemám s tím problém dávám většinou vazelinu co je do nábojů kol na návěsy BPW taková modrá.
co to je ta BPW.kdybys tak dal celé značení,náklaďák nemám,tak mi to nic neříká.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 2376
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
- Bydliště: Vrchoslavice
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
BPW je jeden z asi čtyř výrobců náprav pro přívěsy a návěsy. Bývalo psáno že se má tuk na těchto nápravách měnit každých 500tk ale běžně se to dělá až se to z nějakého důvodu rozdělává třeba výměna brzdového obložení. Dnes se dělají nerozebiratelné ložiskové bloky teda nerozebiratelné jak pro koho
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm
-
Offline
- Příspěvky: 856
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Vůz: lancia k
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T
tak to už je slušná porce kilometrů,jinak dík za info,někdy polaboruju,také už mám kolikáté auto,povětšinou jsem měnil jen řemen a na ložiska jsem počkal dle sluchu,nikdy se však zvukově neprojevila,auto jsem však většinou prodal do nájezdu 250tkm.jen teď jsem s řemenem měnil ozubenou kladku co vyrovnává tah v řemenu rozvodu.mimochodem kanadský výrobek...karelvolvo píše:BPW je jeden z asi čtyř výrobců náprav pro přívěsy a návěsy. Bývalo psáno že se má tuk na těchto nápravách měnit každých 500tk ale běžně se to dělá až se to z nějakého důvodu rozdělává třeba výměna brzdového obložení. Dnes se dělají nerozebiratelné ložiskové bloky teda nerozebiratelné jak pro koho
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(