Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 230
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od LukyKolin »

Nazdárek Volvisti !!!
možná zbytečná informace ke koncernovému 2.5 TDI , ale dnes jsem měnil plochý řemen pohánějící klimu, altík a čerpadlo serva.
Tak jsem rovnou vyměnil ložiska v kladkách.

Poskytnu info pro další volvisty kterým nevadí improvizovat a ušetřit nějaký ten peníz......omlouvám se pokud to tu již bylo.

Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.

Ložisko kladky : 6303 2RS
Ložisko kladky napínáku : 6203 2RS

S pozdravem Lukáš
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 19 lis 2009 20:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

selap
Offline
Příspěvky: 1507
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od selap »

Sice to už zde před časem bylo,ale je skvělé,že jsi opět připomenul,že při trošce zručnosti a chuti do práce jdou ušetřit tisíce. :)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 856
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od ksw »

Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.

Ložisko kladky : 6303
Ložisko kladky napínáku : 6203

S pozdravem Lukáš[/quote]
pochvala a dotaz ,značení těch ložisek máš dle českého katalogü ?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

LukyKolin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 230
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od LukyKolin »

ksw píše:Ložiska v kladkách jdou po odvrtání nýtů a poté nahrazení šrouby (5mm) s pojistnými matkami normálně a snadno vyměnit...cena obou značkových ložisek do 200 kč.

Ložisko kladky : 6303
Ložisko kladky napínáku : 6203

S pozdravem Lukáš

pochvala a dotaz ,značení těch ložisek máš dle českého katalogü ?

6303 2RS je 17 x 47 x 14

6203 2RS je 17x 40 x12

jsou to normalizované rozměry....SKF, FAG, VKL, TIMKEN a další.....všichni to mají stejný
Naposledy upravil(a) LukyKolin dne 19 lis 2009 20:12, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od karelvolvo »

Hlavně to musí být kvalitní ložiska a nebo se dá ušetřit ještě víc a pokud již není pozdě tak ložiska kvalitním tukem zlehka přimáznout. Mám to vyzkoušené na kamionech a funguje to v pohodě i na alternátorech
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 856
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od ksw »

karelvolvo píše:Hlavně to musí být kvalitní ložiska a nebo se dá ušetřit ještě víc a pokud již není pozdě tak ložiska kvalitním tukem zlehka přimáznout. Mám to vyzkoušené na kamionech a funguje to v pohodě i na alternátorech
no dobře ,ale jak ten tuk tam dostaneš,aby později nevytekl?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od karelvolvo »

U některých ložisek jdou celkem v pohodě vyloupnout namažu a zaklopím. A někde to dám přes injekční stříkačku a jehlu. Třeba na mé 460TD jsou kladky na rozvodech tam to vyloupnout nejde a musím to OČKOVAT! Co nevidět budu nasazovat třetí rozvodák a kladka žádná jen ji mažu. A na mé 340D kladky jedou už šestý řemen!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 856
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od ksw »

karelvolvo píše:U některých ložisek jdou celkem v pohodě vyloupnout namažu a zaklopím. A někde to dám přes injekční stříkačku a jehlu. Třeba na mé 460TD jsou kladky na rozvodech tam to vyloupnout nejde a musím to OČKOVAT! Co nevidět budu nasazovat třetí rozvodák a kladka žádná jen ji mažu. A na mé 340D kladky jedou už šestý řemen!
dík za info,také jsem o tom druhém či dalším promazání přemýšlel,protože ložisko ,pokud je
zralé na výměnu,tak má prostě vůli,a kdykoliv jsem měnil,tak tam vůle nebyla,jen jsem měl strach,aby ložisko se starým vyschlým tukem se nezadřelo. A ještě dotaz,když "očkuješ"
nemáš obavy,že tuk při rotaci ložiska unikne ven a zaolejuje řemeny?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od karelvolvo »

Nemám s tím problém dávám většinou vazelinu co je do nábojů kol na návěsy BPW taková modrá.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 856
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od ksw »

karelvolvo píše:Nemám s tím problém dávám většinou vazelinu co je do nábojů kol na návěsy BPW taková modrá.
takže vazelina je konzistentní a neunikne ani za horkých letních dnů při delší jízdě.
co to je ta BPW.kdybys tak dal celé značení,náklaďák nemám,tak mi to nic neříká.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2376
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od karelvolvo »

BPW je jeden z asi čtyř výrobců náprav pro přívěsy a návěsy. Bývalo psáno že se má tuk na těchto nápravách měnit každých 500tk ale běžně se to dělá až se to z nějakého důvodu rozdělává třeba výměna brzdového obložení. Dnes se dělají nerozebiratelné ložiskové bloky teda nerozebiratelné jak pro koho
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 396tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 740tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 229tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 186tkm S60 D5 2002 stříbrná 250tkm

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 856
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: lancia k
Bydliště: Olomouc city a okolí

Výměna napínáku a kladky drážkového řemene D5252T

Příspěvek od ksw »

karelvolvo píše:BPW je jeden z asi čtyř výrobců náprav pro přívěsy a návěsy. Bývalo psáno že se má tuk na těchto nápravách měnit každých 500tk ale běžně se to dělá až se to z nějakého důvodu rozdělává třeba výměna brzdového obložení. Dnes se dělají nerozebiratelné ložiskové bloky teda nerozebiratelné jak pro koho
tak to už je slušná porce kilometrů,jinak dík za info,někdy polaboruju,také už mám kolikáté auto,povětšinou jsem měnil jen řemen a na ložiska jsem počkal dle sluchu,nikdy se však zvukově neprojevila,auto jsem však většinou prodal do nájezdu 250tkm.jen teď jsem s řemenem měnil ozubenou kladku co vyrovnává tah v řemenu rozvodu.mimochodem kanadský výrobek...
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“