Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Odkazy na ruzna videa - YouTube, Metacafe, Google, apod.
  • Autor
  • Zpráva
L4W
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 595
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Šumperk
Vůz: Volvo XC90 D5 MY07

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od L4W »

Trpaslík vs obr podruhé, tentokrát je však trpaslíkem toyota yaris. Pokud to měl být pokus o vyvrácení výsledku testu modus vs 940 tak to asi úplně nevyšlo.

1. část - příprava na test
https://www.youtube.com/watch?v=qwv2vKxX48g

2. část - zpomalené záběry nárazu
https://www.youtube.com/watch?v=_-OgTtDwoBI

3. část - po srážce
https://www.youtube.com/watch?v=vXzs6gvfHhs

Související článek
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... 945-1.9939
Někde by tam prý měl být i v angličtině, ale nenašel jsem :(
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW

ftv Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od ftv »

_________________
1996 945 Polar B200FT manuál stříbrná
1997 945 Polar B200FT manuál modrá LPG
1991 960 B204FT manuál zelená

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2159
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od tomasss »

Takze klasickej vysledek - ve volvu ma poranenou nohu, v prckovi ma nohy sice v perfektnim poradku, ale ma to hacek - ma zlomenej vaz nebo aspon pekelne poranenou krcni pater...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user Ověřený

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od GDPR_user »

tomasss píše:Takze klasickej vysledek - ve volvu ma poranenou nohu, v prckovi ma nohy sice v perfektnim poradku, ale ma to hacek - ma zlomenej vaz nebo aspon pekelne poranenou krcni pater...
Hlavně opět poslali prcka těsně vedle motoru Volva.

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od wickey »

zajimalo by me obdobne video s 850
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

hroch32 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od hroch32 »

martinopel píše:Hlavně opět poslali prcka těsně vedle motoru Volva.
Přesně tak. Navíc opět neprobrali, jak by dopadli ti vzadu a na místě spolujezdce. Toyota opět odletěla do strany, což je to nejhorší, co se může stát. Ale přijde mi, že tentokrát z toho Volvo vyšlo líp než s Modusem. Respektive Toyota dostala taky pěkně zabrat (viz zlomený A sloupek). Kdyby to Volvo dostalo na motor, tak je Toyota nasračky.... Na druhou stranu v tom článku píšou, že Volvo bylo toho času nejbezpečnější auto a jeho souputníci by dopadli mnohem hůř, což je bez debaty. A taky je pravda, že na poli bezpečnosti se za poslední léta fakt udělalo hodně, zvlášť u malých aut. Třeba při nárazu do stromu, pokud by nešel přes motor, je ta Toyota bez debaty bezpečnější. Jednak je lehčí, takže má menší kinetickou energii, druhak má tužší kabinu.

Konečný závěr tedy je: nechtěl bych sedět ani v jednom!!!
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

GDPR_user Ověřený

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od GDPR_user »

hroch32 píše: Přesně tak. Navíc opět neprobrali, jak by dopadli ti vzadu a na místě spolujezdce. Toyota opět odletěla do strany, což je to nejhorší, co se může stát. Ale přijde mi, že tentokrát z toho Volvo vyšlo líp než s Modusem. Respektive Toyota dostala taky pěkně zabrat (viz zlomený A sloupek). Kdyby to Volvo dostalo na motor, tak je Toyota nasračky.... Na druhou stranu v tom článku píšou, že Volvo bylo toho času nejbezpečnější auto a jeho souputníci by dopadli mnohem hůř, což je bez debaty. A taky je pravda, že na poli bezpečnosti se za poslední léta fakt udělalo hodně, zvlášť u malých aut. Třeba při nárazu do stromu, pokud by nešel přes motor, je ta Toyota bez debaty bezpečnější. Jednak je lehčí, takže má menší kinetickou energii, druhak má tužší kabinu.

Konečný závěr tedy je: nechtěl bych sedět ani v jednom!!!
No obávám se ,že právě pi nárazu do stromu vy v toyotě dopadli mnohem hůř než ve Volvu.

tnemec Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od tnemec »

velmi zajímavé... v tomto crashtestu bych raději seděl v 945, protože ta rotace v Yarisu musí být smrtící... pěkně ji devítka požrala...
Naposledy upravil(a) tnemec dne 16 bře 2009 11:22, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Tomas BB, SK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od Tomas BB, SK »

zo zaberov je jasne vidiet, ze ked predok volva dosiahol A stlpik Yarisu, bol predok toyoty zhruba na urovni stredu predneho kolesa volva. Are toyotu sa deformacna praca v tomto momente skoncila a isla cela na vrub deformacie volva. Tymto vlastne volvo "partnersky" pomohlo toyote k dlhsiemu casu na spomalenie, az kym sa nestretli kabiny oboch vozidiel a toyota sa nasledkom toho otocila (aj tento moment je pre posadku velmi zaporny).
Celkom rad by som videl zrazku dvoch Yarisov, ktovie ako by dopadla? Rychlo by si totiz navzajom vycerpali deformacne zony a nastal by stret tvrdych kabin s velkym pretazenim posadok ... V tomto krashteste by som radsej sedel v tom 20 rokov starom volve ...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

tnemec Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od tnemec »

Jo a všimněte si, toho porovnání rychlostí... střetli se při 64 km/h (oba jeli touto rychlostí) a podle měření to bylo pro 945 jako v 55 km/h do zdi, zatímco pro Yarise jako v 75 km/h do zdi... čili rychlosti se NESČÍTAJÍ. O ten součet se na základě poměru hmotnosti podělí...

Ale stejně nevěřím, že se zas neobjeví nějaký blbec, který bude tady nebo v novinách "zaklínadlo" o sečtených rychlostech opakovat :-)
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

hroch32 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od hroch32 »

martinopel píše:No obávám se ,že právě pi nárazu do stromu vy v toyotě dopadli mnohem hůř než ve Volvu.
Asi hodně záleží, kam by to koupili – pokud na čumec a +- doprostřed, tak není co řešit, Volvo by to pobralo daleko líp. Pokud ale "na světlo", tak by výsledek mohl být pro Toyotu lepší, neb Volvo by se do toho opřelo celou vahou, která je o poznání větší. Ale znovu by na tom ve Volvu byli líp ti, kteří by nebyli právě v deformované části (zase kvůli přetížení). Docela by mě zajímalo, jak by si vedli při bočním nárazu. Toyota má sice pevnější kabinu, jenže já tam mám kolena na volantu a ve dveřích, u Volva mám kolem prostor (navíc, nemají některé 9xx už i SIPS?). Takže ono je to těžké posuzovat. Nejlepší je nesedět ani v jednom.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Bobes
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 241
Registrován: 16 roků
Bydliště: Dobříš / Brno
Vůz: V70 2,5TDi I.generace 2000, manuál
Bydliště: Dobříš / Brno

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od Bobes »

mne by zajímal crash test modus vs modus / yaris vs yaris.
ad sčítání rychlostí, to je celkem ftákovina... ale i s tou zdí bych asi byl opatrný, přecijen zeď má jinou deformační zónu :)
_________________
V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2

Kein Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1647
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava
Zabanován: until 11 srp 2024 02:00

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od Kein »

Kdy už přestanou takhle trapákovat, a zkusí 850 vs prd ?? Opravdu mě už unavuje koukat na testy, kde proti sobě pustí auta s 20letým odstupem...trapné... Nehledě na to, že bych rád věděl, jak na tom moje auto opravdu je...
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

milanmoon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 71
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od milanmoon »

by ma zaujmalo ako na bezpecnost vplyva poloha sedaku, vieme ze niektory jazdia skoro polohe lezmo.
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

doktor Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3216
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od doktor »

vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.

Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.

Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,

utržená aorta anebo srdce = konečná
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

tnemec Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od tnemec »

doktor píše:vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.

Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.

Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,

utržená aorta anebo srdce = konečná
Takže ta rotace není problém, třeba z hlediska páteře?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

hroch32 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od hroch32 »

doktor píše:vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.

Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.

Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,

utržená aorta anebo srdce = konečná
Zvláštní, já právě někde slyšel/četl, že problém je právě ta rotace, při které se trhají orgány. I by mi to z hlediska fyziky přišlo logické, ale zase praxe je praxe (navíc moje Fy je tragédie...).
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

doktor Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3216
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od doktor »

výsledek poškození závisí dle mého názoru na výsledké energii, kterou tělo obdrží a pak kam přesně je ta energie do těla nasměrovaná. Fyzikálně, čim víc energie se spotřebuje na rotace, demolice plechů a další pohyb vozidla, tím lépe pro posádku.

Ta rotace není nikterak závratná ( myslím rychlá) je to pouhá půlotáčka za 1-2 sekundy...
Třeba švih hlavy dopředu a dozadu ( whiplash sy.) je daleko horším postižením - viz crash testy, ja se kácí krk při čelním střetu.

Mé zkušenosti jsou, že čelní náraz dopadne vždy hůř, při nárazu na světlo to často odnese jenom noha ( na brzdě, anebo spojce) - auta jsou od sebe klidně 100 metrů a přitom jsou to totálky
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Ondra. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Crash test Volvo 945 vs Toyota Yaris

Příspěvek od Ondra. »

opět se potvrdilo staré pravidlo- malý mrchy brát jedině čelně
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Zpět na „Video“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé