Trpaslík vs obr podruhé, tentokrát je však trpaslíkem toyota yaris. Pokud to měl být pokus o vyvrácení výsledku testu modus vs 940 tak to asi úplně nevyšlo.
Takze klasickej vysledek - ve volvu ma poranenou nohu, v prckovi ma nohy sice v perfektnim poradku, ale ma to hacek - ma zlomenej vaz nebo aspon pekelne poranenou krcni pater...
tomasss píše:Takze klasickej vysledek - ve volvu ma poranenou nohu, v prckovi ma nohy sice v perfektnim poradku, ale ma to hacek - ma zlomenej vaz nebo aspon pekelne poranenou krcni pater...
Hlavně opět poslali prcka těsně vedle motoru Volva.
martinopel píše:Hlavně opět poslali prcka těsně vedle motoru Volva.
Přesně tak. Navíc opět neprobrali, jak by dopadli ti vzadu a na místě spolujezdce. Toyota opět odletěla do strany, což je to nejhorší, co se může stát. Ale přijde mi, že tentokrát z toho Volvo vyšlo líp než s Modusem. Respektive Toyota dostala taky pěkně zabrat (viz zlomený A sloupek). Kdyby to Volvo dostalo na motor, tak je Toyota nasračky.... Na druhou stranu v tom článku píšou, že Volvo bylo toho času nejbezpečnější auto a jeho souputníci by dopadli mnohem hůř, což je bez debaty. A taky je pravda, že na poli bezpečnosti se za poslední léta fakt udělalo hodně, zvlášť u malých aut. Třeba při nárazu do stromu, pokud by nešel přes motor, je ta Toyota bez debaty bezpečnější. Jednak je lehčí, takže má menší kinetickou energii, druhak má tužší kabinu.
Konečný závěr tedy je: nechtěl bych sedět ani v jednom!!!
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
hroch32 píše:
Přesně tak. Navíc opět neprobrali, jak by dopadli ti vzadu a na místě spolujezdce. Toyota opět odletěla do strany, což je to nejhorší, co se může stát. Ale přijde mi, že tentokrát z toho Volvo vyšlo líp než s Modusem. Respektive Toyota dostala taky pěkně zabrat (viz zlomený A sloupek). Kdyby to Volvo dostalo na motor, tak je Toyota nasračky.... Na druhou stranu v tom článku píšou, že Volvo bylo toho času nejbezpečnější auto a jeho souputníci by dopadli mnohem hůř, což je bez debaty. A taky je pravda, že na poli bezpečnosti se za poslední léta fakt udělalo hodně, zvlášť u malých aut. Třeba při nárazu do stromu, pokud by nešel přes motor, je ta Toyota bez debaty bezpečnější. Jednak je lehčí, takže má menší kinetickou energii, druhak má tužší kabinu.
Konečný závěr tedy je: nechtěl bych sedět ani v jednom!!!
No obávám se ,že právě pi nárazu do stromu vy v toyotě dopadli mnohem hůř než ve Volvu.
zo zaberov je jasne vidiet, ze ked predok volva dosiahol A stlpik Yarisu, bol predok toyoty zhruba na urovni stredu predneho kolesa volva. Are toyotu sa deformacna praca v tomto momente skoncila a isla cela na vrub deformacie volva. Tymto vlastne volvo "partnersky" pomohlo toyote k dlhsiemu casu na spomalenie, az kym sa nestretli kabiny oboch vozidiel a toyota sa nasledkom toho otocila (aj tento moment je pre posadku velmi zaporny).
Celkom rad by som videl zrazku dvoch Yarisov, ktovie ako by dopadla? Rychlo by si totiz navzajom vycerpali deformacne zony a nastal by stret tvrdych kabin s velkym pretazenim posadok ... V tomto krashteste by som radsej sedel v tom 20 rokov starom volve ...
_________________ Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Jo a všimněte si, toho porovnání rychlostí... střetli se při 64 km/h (oba jeli touto rychlostí) a podle měření to bylo pro 945 jako v 55 km/h do zdi, zatímco pro Yarise jako v 75 km/h do zdi... čili rychlosti se NESČÍTAJÍ. O ten součet se na základě poměru hmotnosti podělí...
Ale stejně nevěřím, že se zas neobjeví nějaký blbec, který bude tady nebo v novinách "zaklínadlo" o sečtených rychlostech opakovat
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
martinopel píše:No obávám se ,že právě pi nárazu do stromu vy v toyotě dopadli mnohem hůř než ve Volvu.
Asi hodně záleží, kam by to koupili – pokud na čumec a +- doprostřed, tak není co řešit, Volvo by to pobralo daleko líp. Pokud ale "na světlo", tak by výsledek mohl být pro Toyotu lepší, neb Volvo by se do toho opřelo celou vahou, která je o poznání větší. Ale znovu by na tom ve Volvu byli líp ti, kteří by nebyli právě v deformované části (zase kvůli přetížení). Docela by mě zajímalo, jak by si vedli při bočním nárazu. Toyota má sice pevnější kabinu, jenže já tam mám kolena na volantu a ve dveřích, u Volva mám kolem prostor (navíc, nemají některé 9xx už i SIPS?). Takže ono je to těžké posuzovat. Nejlepší je nesedět ani v jednom.
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
mne by zajímal crash test modus vs modus / yaris vs yaris.
ad sčítání rychlostí, to je celkem ftákovina... ale i s tou zdí bych asi byl opatrný, přecijen zeď má jinou deformační zónu
_________________ V70 5.2000 I.generace 2.5TDi
několik w353 v různém stavu pojízdnosti, Opel agila 1.2
Kdy už přestanou takhle trapákovat, a zkusí 850 vs prd ?? Opravdu mě už unavuje koukat na testy, kde proti sobě pustí auta s 20letým odstupem...trapné... Nehledě na to, že bych rád věděl, jak na tom moje auto opravdu je...
vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.
Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.
Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,
utržená aorta anebo srdce = konečná
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
doktor píše:vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.
Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.
Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,
utržená aorta anebo srdce = konečná
Takže ta rotace není problém, třeba z hlediska páteře?
_________________ Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
doktor píše:vetšina čelních nárazů je podle mé zkušenosti na světlo a vetšina aut se zrotuje.
Výhodu oproti čelnímu nárazu na střed bych viděl v tom, že se dosti velká část kinetické energie zachová na rotaci a další odhození auta v původním směru jízdy.
Pri přímem čelním střetu ve velké rychlosti bývájí častokrát tou obrovskou decelerační energií velice vážná vnitřní poranění i když třeba lidi nemusí být tolik zranění navenek.
příklad: často se utrhne/natrhne spolujezdci slezina ( od pásu), u řidiče zase játra,
u obou dvou zase řezné rány do krku od pásu,
utržená aorta anebo srdce = konečná
Zvláštní, já právě někde slyšel/četl, že problém je právě ta rotace, při které se trhají orgány. I by mi to z hlediska fyziky přišlo logické, ale zase praxe je praxe (navíc moje Fy je tragédie...).
_________________ Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
výsledek poškození závisí dle mého názoru na výsledké energii, kterou tělo obdrží a pak kam přesně je ta energie do těla nasměrovaná. Fyzikálně, čim víc energie se spotřebuje na rotace, demolice plechů a další pohyb vozidla, tím lépe pro posádku.
Ta rotace není nikterak závratná ( myslím rychlá) je to pouhá půlotáčka za 1-2 sekundy...
Třeba švih hlavy dopředu a dozadu ( whiplash sy.) je daleko horším postižením - viz crash testy, ja se kácí krk při čelním střetu.
Mé zkušenosti jsou, že čelní náraz dopadne vždy hůř, při nárazu na světlo to často odnese jenom noha ( na brzdě, anebo spojce) - auta jsou od sebe klidně 100 metrů a přitom jsou to totálky
_________________ V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE