V70 II D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Zdar všetci. Viem, že sa to tu už preberalo, ale potreboval by som ešte dobré rady hlavne od majiteľov V70 II D5.
V70 I má tacho do 240km/h a V70 II má tacho do 260 km/h. Je dvojka inak sprevodovaná alebo má odlišný soft ? Motory sú rovnaké, dvojka je ťažšia cca o 160kg. Je to tak, že dvojka má vyššiu konštrukčnú rýchlosť ? Má inú prevodovku alebo má päťka viac zubov ?
A aké pneu sú štandard na D5 ? V70 I má štandard 195/65 R15.
Pýtam sa preto, lebo tento týždeň idem kupovať V70 D5 a budú na nej asi letné gumy :(
Okrem toho mi ten tacháč nedá spať :)
Prosím o poznatky čím skôr 8) aby som to stihol 8) , pretože už keď predám moje zušľachtené druhé ja, cesty späť už nebude. :mrgreen:
P.S.: D5 je ročník 2000, takže malý skok.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

V70 II D5

Příspěvek od Honza »

Neřiď se podle tachometru "Kolik to má na tacháku" byla míra když já chodil do školy a ty jsi byl na houbách. Obě auta maji maximálku 210 +- pár drobnejch. Gumy jsou v základy taky stejný.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

D5 má z fabriky elektronicky omezenou maximálku na 210. Na V70 II jsou 16" kola základ. Takže minimální rozměr bude patrně 205/55 R16.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Honza píše:Neřiď se podle tachometru "Kolik to má na tacháku" byla míra když já chodil do školy a ty jsi byl na houbách. Obě auta maji maximálku 210 +- pár drobnejch. Gumy jsou v základy taky stejný.
No jo - na houbách .. 8)
Vsjo jásno už mnóga let, ale mi to nedalo spať a nemá to pre mňa ani logiku pridávať tam dvacku...
Je jasné, že sa trochu obávam ísť z V70 I do V70 II, ale už keď bude doma, nebude treba sa pýtať, pretože všetko zistím "on-line" . Teraz mám stále možnosť zostať pri jednotke.
Ak to teda dobre chápem, majú D5-ky aj TDI rovnaký motor, prevodovku a nejaké črevá.
Čo majú teda iné ? Okrem faceliftu, interiéru, zavesenia zadných kolies, váhy vzduchu a iných drobností.
A boli tam už vychytané muchy z jednotky ( napr. klíma,... ) ?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Dural8
Offline
Příspěvky: 1438
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 II D5

Příspěvek od Dural8 »

D5 ( první diesel Volvo ) vs staré TDI ( Audi ) jsou absolutně jiné motory.
Jde o to, že tak budeš mít staré TDI (103kW) v novém plášti ( D5 byla až od roku 2001, s TDI se chvíli překrývala coby silnější motor v nabídce ). Pokud by se už jednalo skutečně o D5 ( 96kW nebo 120kW, tak to bude krok kupředu ( 96kW můžeš nechat za kousek víc než 2 desítky tisíc předělat u Volva na 120kW ))

Tzn. maximálka stejná, jízdní vlastnosti V70 I. vs II. se tu probírali, díky váze je II. o poznání lenivější ( TDI vs TDI ).

260 na tacho je z důvodu úspory. Co myslíš že je jednoduší, vyrábět tachometry v jediné verzi a to do 260 pro všechny verze s tím, že se tam někdo nikdy nepodivá anebo vyrábět 260 a 240 jenom kvůli chrochtum? A je správně, nižší výrobní náklady stojí za všeobecnou globalizací jednotlivých součástek.
_________________
V60 D4

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

V70 II D5

Příspěvek od Honza »

Ve II jsem Audinu neviděl
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

Honza píše:Ve II jsem Audinu neviděl
Řekni hermanovi, ať ti jí ukáže ;-)

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

O.K. S tým tachom mi to nenapadlo a pritom také jednoduché :D
Takže motor aký mám teraz ( bude aj tak dymiť ) vrátane prevodovky a takmer všetkého bude aj v tejto D5- ke ( má to tam na 5. dverách ) aj s takým istým turbom, ak som to dobre pochopil.
Ale keď dali V70-ke nový "xsichtík", tak sa vôbec nevenovali vylepšeniam starých hriechov, ktoré mali TDI-čka ? Alebo tam pribudli ďalšie problémy ?
Mne sa páči obývačka na kolesách, odhlučnenie interiéru, aj na to, že to nebude až také živé ako moja V70 I si zvyknem. Ale aj tak mám obavy z nepoznaného ... :ryma:
.. aj keď - kto sa bojí, nech nechodí do lesa... 8)
Ono, vždy je to najhoršie, keď idem po svoje auto... :cry:
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5835
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

V70 II D5

Příspěvek od Honza »

Boss píše: Takže motor aký mám teraz ( bude aj tak dymiť ) vrátane prevodovky a takmer všetkého bude aj v tejto D5- ke ( má to tam na 5. dverách ) aj s takým istým turbom, ak som to dobre pochopil.
Teť máš v autě audinu a D5 je něco ůplně jinýho
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

Boss píše:Takže motor aký mám teraz ( bude aj tak dymiť ) vrátane prevodovky a takmer všetkého bude aj v tejto D5- ke ( má to tam na 5. dverách ) aj s takým istým turbom, ak som to dobre pochopil.
Ale keď dali V70-ke nový "xsichtík", tak sa vôbec nevenovali vylepšeniam starých hriechov, ktoré mali TDI-čka ? Alebo tam pribudli ďalšie problémy ?
Tím co to má napsáno na 5.dveřích bych se zas tolik neřídil. Jsou i lidi, co by si tam nalepili třeba R :mrgreen: Stačí kouknout na pár údajů a hned víš na čem si.
Starej Audi motor: 2,5D, 2461 cm3, 103 kW, D5252T
Motor Volvo D5 : D5, 2401 cm3, 120kW, D5244T
Každý z toho je konstrukčně úplně jinej motor! D5 má mnohem větší turbo, plní Euro 3 (v CZ zatím bez poplatku). Převodovka u D5 nevím, ale 2,5D je zpřevodovaný stejně jako tvoje TDI.
D5
výhody - tišší, kultivovanější, o něco menší spotřeba, míň kouří, rozvody až po 160tkm a levnější
nevýhody - vstřikovače náchylný na špatnou naftu, když odejdou, je to hodně drahý
2,5D
výhody - jednodušší technika, dostupnost použitých dílů
nevýhody- hrubý chod, kouřivost, drahý rozvody každých 120tkm, na V70II slabý, vhodný na velice klidnou a defenzívní jízdu

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Díky za postrehy - čím viac, tým lepšie. Ešte píšte :palec:
Viem, aký je rozdiel medzi 120kW (96kW) a 103kW, každopádne o TDI versus common-rail sa nemusíme baviť.
Auto, čo sa chystám kúpiť je TDI 103kW, čo má na 5.dverách D5, facelift z roku 2000.
Predpokladám, že to v interiéri bude o dosť tichšie.
Zaujíma ma hlavne:
- či je ten rodziel v akcelerácii až taký markantný,
- či má auto také isté muchy ako starší brat ( klíma, zlé štarty, .... ) - to zatiaľ nie je môj
prípad...
Predpokladám, že stabilizácia auta je lepšia ( neviem či má STC alebo DSTC - to sa dozviem možno zajtra ), je to tak ?
V kocke - mala by to byť obývačka na kolesách o niečo menej živšia ?

Tie kolesá už viem - 205/55 R16
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

Mě ten rozdíl v dynamice přišel docela markantní. Hlavně na pětku do cca 120km/h úplně mrtvý. No v nejhorším to necháš načipovat, což asi taky vyjde levnějc než v případě D5.
Na druhou stranu je odhlučnění na úplně jiný úrovni. U ohřátýho motoru ani na volnoběh a s vypnutým ventilátorem klimy/topení neni uvnitř slyšet, že sedíš v dieselu. Jestli je převodovka totožná nevím na 100%, ale na pětku úplně stejný otáčky ve stejný rychlosti jako u V70 I a připadá mi nelogický, že by dělali jinou převodovku k motorizaci která sloužila jen k překlenutí náběhu výroby motoru D5.
Jinak jestli tvoje stará V70I už má tu malou plastovou váhu vzduchu, taky by měla kouřit míň než třeba 850TDI, protože při obměně u modelovýho roku 99 modifikovalo i pár věcí na audi motoru, mimo jiné to má jiný trysky ve vstřikovačích. Takže tyhle modifikace maj i ty první V70II s 2,5D. Jinak žádnej oblak za tou V70 II 2,5D co si koupil můj bratránek v zrcátku vidět nebyl.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

No, ja mám 12/1998, takže tam bude asi klasická staršia váha vzduchu aj keď neviem ako vyzerajú. Ja mám krabičku cca 7x9mm - foto ( dúfam, že je to ako u žabožrútov pri vzduch.filtri ).
A ak som to dobre pochopil, tal menšia váha vzduchu - menej dymu ( menej živosti - kontroluje hlavne emisie ) ? Nemyslím ako priamoúmerne - menšia/menej, ale novšia sa stará o to, že motor menej dymí a je aj preto lenivší ( menej emisií ). Tak ?
Menšia dymivosť mi padne ako jeden z dobrých argumentov, okrem odhlučnenia a krajšieho faceliftu - to sú zatiaľ argumenty pre kúpu. A poplastovanie prahov.
A čo sa týka lenivosti na päťke, to by som riešil otáčkami na štvorke 2600-3000 ot/min by mohlo tento deficit napraviť ( aj keď čip by bol asi tak či tak v blízkom čase ).

A ako je stou stabilizáciou ? Mám taký dojem, že v II je to na lepšej úrovni, hlavne keď tam je DSTC. Ja mám iba TRACS, čo by malo byť ako keby klasické ESP ? A nemám ASR, takže mi to hrabe pri plnom kotli do kopca. Čo by pri DSTC nemalo. Dúfam, že to píšem správne :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Ešte som objavil, že II je o málo väčšia - rázvor, rozchod vpredu a vzadu, ...

⇓ Základné údaje o tomto vozidle
Názov modelu: Volvo V70 II 2.5 D
Kategórie: Combi
Dátum uvedenia na trh: 1 / 2000
Model: Volvo 70
Vyrobený: 2000 -
⇓ Karoséria, podvozok a ďalšie fyzické parametre vozidla
Rozmery (v x š x d): 4710 x 1804 x 1488 mm
Rozvor náprav: 2755 mm
Rozchod kolies vpredu: 1563 mm
Rozchod kolies vzadu: 1560 mm
Počet dverí: 5
Počet miest: 5
Pohotovostná hmotnosť: 1671 kg
Užitková hmotnosť: 479 kg
Hmotnosť brždeného prívesu: 1800 kg
Objem batožinového priestoru (min./max.): 103 / 1641 litrov
⇓ Motor, pohonná sústava vozidla
Druh motoru: radový
Umiestnenie motoru: vpredu naprieč
Príprava zmesi: vznetový motor s priamym vstrekom
Preplňovanie: turbodúchadlo
Zdvihový objem: 2461 ccm
Počet valcov: 5
Počet ventilov: 10
Poháňaná náprava: predná
Prevodovka: Manuálna
Počet rýchlostných stupňov (manuál): 5
⇓ Jazdný výkon vozidla
Točivý moment: 290 Nm pri 1900 otáčkach
Výkon motoru: 103 kW / 140 koní pri 4000 otáčkach
Max. rýchlosť: 200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9.9 s
⇓ Pohonné hmoty, spotreba paliva
Druh paliva: nafta
Objem nádrže: 70 litrov
Spotreba kombinovane: 6.5 litrov na 100 kilometrov
⇓ Štandardná výbava, bezpečnosť
Vybavenie interiéru: Autorádio s CD, Posilovač riadenia, Multifunkčný volant, Nastaviteľný volant, Palubný počítač, Centrálne uzamykanie na DO, Autoalarm, Tempomat, Imobilizér, Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, Otáčkomer, Elektrické ovládanie okien vpredu, Elektrické ovládanie okien vzadu, Bedrové opierky vpredu, Výškovo nastaviteľné predné sedadlá
Vybavenie exteriéru: Vyhrievané zrkadlá, Elektrické zrkadlá, Predné hmlovky, Hliníkové disky (Alu disky), Dojazdové rezervné koleso
Klimatizácia: automatická, dvojzónová
Asistenti: ABS, EBD
Počet airbagov: 4
Brzdy predné: kotúčové s vnútorým chladením
Brzdy zadné: kotúčové
Sériový rozmer pneu: 195/65 R 15 V


akurát rozmer pneu nie je celkom kóšer a je to z:
http://volvo.katalog-automobilov.sk/aut ... -ii-2-5-d/

To Dali: come on to web - čakám na tvoje postrehy, ale aj iných, hlavne príspevku vyššie 8)
Do zajtra sa musím rozhodnúť a pevne verím, že mi v tom trochu pomôžete vašimi postrehmi 8)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Dural8
Offline
Příspěvky: 1438
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 II D5

Příspěvek od Dural8 »

Boss píše:No, ja mám 12/1998, takže tam bude asi klasická staršia váha vzduchu aj keď neviem ako vyzerajú. Ja mám krabičku cca 7x9mm - foto ( dúfam, že je to ako u žabožrútov pri vzduch.filtri ).
A ak som to dobre pochopil, tal menšia váha vzduchu - menej dymu ( menej živosti - kontroluje hlavne emisie ) ? Nemyslím ako priamoúmerne - menšia/menej, ale novšia sa stará o to, že motor menej dymí a je aj preto lenivší ( menej emisií ). Tak ?
Menšia dymivosť mi padne ako jeden z dobrých argumentov, okrem odhlučnenia a krajšieho faceliftu - to sú zatiaľ argumenty pre kúpu. A poplastovanie prahov.
A čo sa týka lenivosti na päťke, to by som riešil otáčkami na štvorke 2600-3000 ot/min by mohlo tento deficit napraviť ( aj keď čip by bol asi tak či tak v blízkom čase ).

A ako je stou stabilizáciou ? Mám taký dojem, že v II je to na lepšej úrovni, hlavne keď tam je DSTC. Ja mám iba TRACS, čo by malo byť ako keby klasické ESP ? A nemám ASR, takže mi to hrabe pri plnom kotli do kopca. Čo by pri DSTC nemalo. Dúfam, že to píšem správne :)
Váha vzduchu vůbec nekoriguje emise v takovém měřítku jak si myslíš. To že je mechanicky menší neznamená nic, jak Ti Dali psal o příspěvěk výše, emise jsou snížené díky upgradu zastaralého TDI motoru ( včetně jiného typu vstřiků apod. ). To má za následek nižší emise. Jaká je tam váha vzduchu je putna, na TDI se prostě se*** tak to tak ber. Ono to není totiž jenom na TDI ale i na jiných typech, je to spíš typ auta od typu a dle dodavatele. Proslavené jsou tím samozřejmě BOSCH váhy.
Motor lenivější není, má úplně stejný průběh točivého momentu a výkon. Všimni si, že kdykoli došlo ke snížení emisí ( jakákoli automobilka ) tak to bylo na úkor výkonu.
Lenivější je to jako celek z důvodu vyšší pohotovostní hmotnosti.

Co se týče stabilizace tak STC = vylepšené TRACS ( protiprokluz kol ) s tím, že TRACS uměl jenom přibržďovat kola, STC navíc umí ubrat i výkon ( ubrat plyn ).
DSTC = ESP ( stabilizace podvozku za jízdy ) - to je teprve ta pravá stabilizace. STC ani TRACS stabilizace neni.
_________________
V60 D4

Dural8
Offline
Příspěvky: 1438
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 II D5

Příspěvek od Dural8 »

Boss píše:Ešte som objavil, že II je o málo väčšia - rázvor, rozchod vpredu a vzadu, ...

⇓ Základné údaje o tomto vozidle

Hmotnosť brždeného prívesu: 1800 kg
Objem batožinového priestoru (min./max.): 103 / 1641 litrov
Sériový rozmer pneu: 195/65 R 15 V


akurát rozmer pneu nie je celkom kóšer a je to z:
http://volvo.katalog-automobilov.sk/aut ... -ii-2-5-d/
Akorát hmotnost přívěsu je max. 1600kg povolená přímo od Volva na všechny jejich auta, cokoli navíc je nelegální a že Ti tam ouřada připíše klidně 2t neznamená, že je tam můžeš tahat.
Pneu osobně mám 205/55/16, tam začíná nabídka až do 18" vždy s ekvivalentním navýšením šířky a snížením výšky. Jako zimní pneu mám povolené opět 205/55/16 a to na plechových ráfcích. 195/65/15 bych na tom asi nechtěl vidět, fuj fuj velebnosti :mrgreen:
Jinak rozměrem to ale odpovídá, takže je asi klidně možné, že tam jsou psané, pro Tebe by měl být etalonem techničák a co je napsané v něm a ne co plácne kdejakej jouda na net jenom aby se auto prodalo. To vidíš třeba na objemu batožinového priestoru ne? 103l jako minimum se Ti nezdá jako kravina?
_________________
V60 D4

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Dural8 píše:
Boss píše:Ešte som objavil, že II je o málo väčšia - rázvor, rozchod vpredu a vzadu, ...

⇓ Základné údaje o tomto vozidle

Hmotnosť brždeného prívesu: 1800 kg
Objem batožinového priestoru (min./max.): 103 / 1641 litrov
Sériový rozmer pneu: 195/65 R 15 V


akurát rozmer pneu nie je celkom kóšer a je to z:
http://volvo.katalog-automobilov.sk/aut ... -ii-2-5-d/
Akorát hmotnost přívěsu je max. 1600kg povolená přímo od Volva na všechny jejich auta, cokoli navíc je nelegální a že Ti tam ouřada připíše klidně 2t neznamená, že je tam můžeš tahat.
Pneu osobně mám 205/55/16, tam začíná nabídka až do 18" vždy s ekvivalentním navýšením šířky a snížením výšky. Jako zimní pneu mám povolené opět 205/55/16 a to na plechových ráfcích. 195/65/15 bych na tom asi nechtěl vidět, fuj fuj velebnosti :mrgreen:
Jinak rozměrem to ale odpovídá, takže je asi klidně možné, že tam jsou psané, pro Tebe by měl být etalonem techničák a co je napsané v něm a ne co plácne kdejakej jouda na net jenom aby se auto prodalo. To vidíš třeba na objemu batožinového priestoru ne? 103l jako minimum se Ti nezdá jako kravina?
Jasné, že neverím všetkému, čo píšu na webe ( ani v TV ), beriem tie hodnoty s rezervou. Ale verím, že je o niečo väčšia, lebo keď som parkoval pri II, tak vizuálne aj tak pôsobila. Hodnoty veľkosti batožinového priestoru a spotreby uvádzané na nete takmer vôbec nepozerám.
Pneu som sa dočítal ako štandard 205/55 R16, takže toho sa aj držím.
Zatiaľ som naklonený ku kúpe, aj keď moju V70 I mám vyšperkovanú a okrem oleja a filtrov zatiaľ nie je dôvod najbližších cca 50k km niečo meniť.
Ale ešte som sa nerozhodol. Niekto vidí výhody u Taliana, ja osobne mám z neho zatiaľ obavy. Doteraz som mal iba autá z D.
Zatiaľ nasávam poznatky a dobrá každá rada :)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

Jsem tady...
Takže ta menší kouřivost u modernizovanýho motoru je daná asi hlavně těma tryskama - mají větší úhel rozprášení 160° oproti 150° který měla stará verze a mají to tak všechny VW. Ta menší váha vzduchu (plastová jako maj třeba oktávky) na kouřivost vliv nemá, když už to modernizovali, tak tam dali novější typ (mimochodem ta nová vydrží asi tak třetinovej nájezd co ta stará, ale zase se dá bez větších problémů sehnat v jakýchkoli autodílech za cca 2-3 tisíce oproti cca 6-10 tisícům za tu starou klapkovou) je prostě součástí novějšího systému řízení motoru. Mimochodem tahle novější elektronika tě například nenechá zaslepit EGR ventil, právě proto, že se klade důraz na emise. U starýho typu s klapkovou váhou to jde bez problémů. Díky těm jinak udělaným tryskám bych nestrčil ruku do ohně za to že ta novější verze při menší kouřivosti jede hůř než ta stará (například se mi z toho eště před chipem podařilo dostat 225 km/h a eště to nebylo na konci).
-15" kola na V70II fyzicky nepůjdou nasadit vepředu, nevejdou se přes větší brzdy
-1600 kg tažný u auta s normálníma zadníma tlumičema 1800 u auta s nivomatama - naprosto legálně povoleno výrobcem - bylo to tak už u V70I
0-100 za 9,9 s mi připadá u V70II 2,5D nepravděpodobný, protože za 9,9 s to tenhle motor umí ve V70 I, která jede líp, protože je lehčí.

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Dík za postrehy. Ešte stále mi môžete písať svoje názory :palec:
Ešte by ma zaujímalo, ako to je s cyklovačom stieračov u II. Je tam oproti I niečo naviac alebo je tiež pevný interval a iba jeden ( vpredu, vzadu ) ?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Dural8
Offline
Příspěvky: 1438
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 II D5

Příspěvek od Dural8 »

dali píše: -1600 kg tažný u auta s normálníma zadníma tlumičema 1800 u auta s nivomatama - naprosto legálně povoleno výrobcem - bylo to tak už u V70I
Já mám tedy informace rozlišné, 1600 je max. i kdybys měl cokoli. A to tedy z VACu, tak nevím.
_________________
V60 D4

Dural8
Offline
Příspěvky: 1438
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

V70 II D5

Příspěvek od Dural8 »

Boss píše:Dík za postrehy. Ešte stále mi môžete písať svoje názory :palec:
Ešte by ma zaujímalo, ako to je s cyklovačom stieračov u II. Je tam oproti I niečo naviac alebo je tiež pevný interval a iba jeden ( vpredu, vzadu ) ?
Na páčce stěračů máš prstýnek kterým si nastavuješ délku prodlevy. ( je to ten samý, kterým se na druhé straně - blinkrech - ovládá palubní PC )
Jak je to se zadkem nevím, S60 stěrač vzad nemá :mrgreen:
Ale podle toho, co mají páčky, tak bych řekl, že zadek bude bez možnosti nastavení intervalu, tedy pevně přednastavený.
_________________
V60 D4

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Dural8 píše:
dali píše: -1600 kg tažný u auta s normálníma zadníma tlumičema 1800 u auta s nivomatama - naprosto legálně povoleno výrobcem - bylo to tak už u V70I
Já mám tedy informace rozlišné, 1600 je max. i kdybys měl cokoli. A to tedy z VACu, tak nevím.
Dík za info. Auto nemá ťažné, tak to budem riešiť až niekedy na jar alebo v lete. A isté je, že to bude ako so súčasnou V70 I , ktorá má ŤZ - nikdy som nebol prístupný ťahať za sebou viac ako cca 700 kg nákladu a aj to len sem-tam.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Mám ešte poslednú otázku :)
Ak by nebol v aute palubák, malo by auto II-ka ukazovateľ vonkajšej teploty a kontrolku ?
Je to viazané na palubák alebo nie ?
A dá sa určiť podľa foto, či má palubák ?
Vydedukoval som, že má tempomat a ovládanie rádia na volante. Má STC ( nie DSTC ) - to som sa dozvedel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 II D5

Příspěvek od dali »

No, vzhledem k tomu, že to má i tempomat, pochybuju, že to může nemít palubák. Spíš bych tipoval, že V70II se bez palubního počítače ani nedodávaly...

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

V70 II D5

Příspěvek od Boss »

Tak som nakoniec kúpil dvojku a s ťažkým srdcom som sa rozlúčil s mojou jednotkou. :ryma:
Som zatiaľ spokojný a foto dodám hneď ako bude aspoň umytá - teraz je riadne zapráskaná z ciest. :mrgreen:
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé