Odpouštění chladiva

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#1 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

Tak ještě jeden dotaz. Po tom co mi tekl ventil topení, znatelně poklesla hladina chladiva. Momentálně jsem někde u rysky "MIN" a jelikož si nejsem jist koncentrací, rozhodl jsem se chladivo vyměnit kompletně. Dozvěděl jsem se, že kdesi na motoru na straně u spolujezdce zezadu bloku je odpouštěcí šroub/zátka. Takže jestli chápu dobře, pokud odpojím hadice u "radiátoru", dám teplotu na MAX a zároveň vyšroubuju tu zátku, mělo by mi vytéct maximální (v daných podmínkách) možné množství starého chladiva? Porůznu jsem se dočetl, že není od věci celý chladící okruh "propláchnout" vodou, ale při současných teplotách se mi to nezdá moc rozumné. Díky za rady.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#2 Odpouštění chladiva

Příspěvek od doktor »

Tom85 píše:Tak ještě jeden dotaz. Po tom co mi tekl ventil topení, znatelně poklesla hladina chladiva. Momentálně jsem někde u rysky "MIN" a jelikož si nejsem jist koncentrací, rozhodl jsem se chladivo vyměnit kompletně. Dozvěděl jsem se, že kdesi na motoru na straně u spolujezdce zezadu bloku je odpouštěcí šroub/zátka. Takže jestli chápu dobře, pokud odpojím hadice u "radiátoru", dám teplotu na MAX a zároveň vyšroubuju tu zátku, mělo by mi vytéct maximální (v daných podmínkách) možné množství starého chladiva? Porůznu jsem se dočetl, že není od věci celý chladící okruh "propláchnout" vodou, ale při současných teplotách se mi to nezdá moc rozumné. Díky za rady.
já bych radši koupil hustoměr (30 kč) a zkontroloval toleranci teplot, než to měnit celé.

Moc tomu nerozumím ale proplachování dle mého názoru nemá smysl. V destilce přeci nejsou nečistoty ani minerály, takže trubky by měly být ok.

A když už výměna, tak já bych to vytáhl žanetkou (stříkačkou) a nasogastrální sondou.. :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#3 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit. :)

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 Odpouštění chladiva

Příspěvek od doktor »

Tom85 píše:Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit. :)
já bych jel podle barvy a šmitec: červená-zelená-modrá. Dyť je to stejně putna. hlavně, že to nezmrzne.
Jinak se ti to prodraží, protože to spolkne podle mně i 2-3 flašky.

Předchozí majitel ( tys to kupoval zde na fóru, ne? ) ti řekne, co tam nalejt.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#5 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

Jj, ale já dostal grátis od znamýho mechanika 10L červený, tak jí tam chci dát.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#6 Odpouštění chladiva

Příspěvek od neuman zdenek »

doktor píše:
Tom85 píše:Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit. :)
já bych jel podle barvy a šmitec: červená-zelená-modrá. Dyť je to stejně putna. hlavně, že to nezmrzne.
Jinak se ti to prodraží, protože to spolkne podle mně i 2-3 flašky.

Předchozí majitel ( tys to kupoval zde na fóru, ne? ) ti řekne, co tam nalejt.
no strašně rád bych Tomášovi řekl co tam je ale sám nevím ,já jsem to jen změřil aby to v zimě nepopraskalo a dál jsem nic neřešil
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#7 Odpouštění chladiva

Příspěvek od doktor »

Já myslím, že když tam naliješ cokoliv, tak to bude jedno. Dyť jsou to jenom trubky. ( a teď mě automechanici ukamenují :lol: )
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#8 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

No to nevadí. Stejně to co tam je teď je modrý a já mám červenou. Co jsem o tom četl tak tam bude o něco odlišné složení a i na těch kanystrech je uvedeno, že se odlišná chladiva nemají míchat. Proto se snažím zjistit jak z toho to starý co nejlépe dostat.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Sergej »

Tom85 píše:No to nevadí. Stejně to co tam je teď je modrý a já mám červenou. Co jsem o tom četl tak tam bude o něco odlišné složení a i na těch kanystrech je uvedeno, že se odlišná chladiva nemají míchat. Proto se snažím zjistit jak z toho to starý co nejlépe dostat.
Naliat demi vodu, prejst par km (nechat ohriat aby sa otvoril termostat), nechat ochladnut a vyliat. Pripadne zopakovat este raz a naliat novu nemrzku.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Odpouštění chladiva

Příspěvek od marra »

no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5784
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#11 Odpouštění chladiva

Příspěvek od neuman zdenek »

marra píše:no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
no nejsem s toho moudrej ,a co by se stalo, jinak :?:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Odpouštění chladiva

Příspěvek od marra »

co jsem zkoušel, myslim tim fyzicky, tak nemrznoucí kapalina z původních -20 to spadlo na -5 tzn. že sis vlastně namíchal mrznoucí kapalinu :mrgreen:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Sergej »

A pri vyssich teplotach sa zacne vysledny produkt zrazat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#14 Odpouštění chladiva

Příspěvek od doktor »

marra píše:no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
jsem přesvědčen, že se ty glykoly dohromady promíchají, určitě nebudou spolu chemicky reagovat, proste se v sobě rozpustí, stejně ako se oba rozpouštějí ve vodě a teplotná odolnost bude průměrem zastoupení obou kapalin.

jediný problém by mohl nastat, kdyby byly spolu nemíchatelné (nerozpustitelné), ale o tom pochybuji
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15 Odpouštění chladiva

Příspěvek od jarek.krizan »

Doktore, mysli si co chceš, ale já bych tam červenou nedával. Marra má pravdu je to odzkoušeno a je to na průser. Jedině pořádně propláchnout a to minimálně 3x. To fakt není sranda a ty 2 chladící se spolu nesnáší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#16 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

Průplach bude. Snad najdu ten odpouštěcí šroub na bloku.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#17 Odpouštění chladiva

Příspěvek od doktor »

jarek.krizan píše:Doktore, mysli si co chceš, ale já bych tam červenou nedával. Marra má pravdu je to odzkoušeno a je to na průser. Jedině pořádně propláchnout a to minimálně 3x. To fakt není sranda a ty 2 chladící se spolu nesnáší.
jo víc hlav víc ví, ja o tom vím prd, kdybych měl 10 litrů červený, tak to samosebou taky nemíchám. Ale já bych to stejně sám nedělal a nechal bych to servisu. Neumím to a ani setím netrápím.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#18 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Drtic »

Odpousteci sroub na bloku najdes, u me mel takovej jakoby nahubek na hadici. Ja osobne jsem proplachoval a vyplatilo se... vylitalo spousty bordelu, predtim tam misto destilky byla lita normalni voda. Proplachoval jsem nejakou hadici od vodni pumpy ci kde..uz nevim. A zatkou to litalo ven. Od te doby to znatelne lip topi a uz tam leju jen destilku + nemrzku..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#19 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

Drtic píše:Odpousteci sroub na bloku najdes, u me mel takovej jakoby nahubek na hadici. Ja osobne jsem proplachoval a vyplatilo se... vylitalo spousty bordelu, predtim tam misto destilky byla lita normalni voda. Proplachoval jsem nejakou hadici od vodni pumpy ci kde..uz nevim. A zatkou to litalo ven. Od te doby to znatelne lip topi a uz tam leju jen destilku + nemrzku..
A kde presne je ? :neutral:

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1740
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#20 Odpouštění chladiva

Příspěvek od standa »

zhruba pod čtvrtou svíčkou (nejblíž převodovce) v úrovni olejového filtru, má to náústek na hadici. po povolení (tuším 13mm) asi nic nepoteče - náústek zcela vyšroubovat a díru prošťárat vrtákem 4-5mm
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#21 Odpouštění chladiva

Příspěvek od Tom85 »

standa píše:zhruba pod čtvrtou svíčkou (nejblíž převodovce) v úrovni olejového filtru, má to náústek na hadici. po povolení (tuším 13mm) asi nic nepoteče - náústek zcela vyšroubovat a díru prošťárat vrtákem 4-5mm
Stando, děkuju.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“