V70 TDI zhaveni

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
mates
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 413
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno/Dolní Kounice
Vůz: XC90 V8

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od mates »

Tak jsem se vyptával na více info ohledně toho 2.5TDI: Nedávno měnil žhaviče, některé vstřiky byly taky KO, tak ty taky. V létě a když je motor zahřátej, tak auto startuje hned, jakmile je pod nulou (stačí mínus 0,5), tak se ukáže kontrolka žhavení, motor nažhaví, auto chytne hned a jede se. Problém je při teplotách kolem nuly, kdy je sice venku kosa, ale ještě se neukáže kontrolka žhavení. Motor nežhaví a tím pádem trvá cca. 5 vteřin než to chytne a baterka to prostě nevydrží. Teplý motor už pak zase startuje OK. Mechoš mu poradil, kdyby bylo možné někam umístit tlačítko, kterým by si v těchto teplotách mohl zapnout žhavení manuálně, že by bylo po problému. Myslím, že řešení to není špatné a úplně mimo mísu, jen jsem v tomto naprosto mimo a nevím, kam takový čudlíček zapojit. Kucí, prosím prosím smutně koukám.. :cry: :oops: :cry:
_________________
je: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998, černá metal- eRko
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988, černá metal.-Volvík

selap
Offline
Příspěvky: 1501
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od selap »

Zcela laicky bych asi přehryzl drát od čidla teploty aby si auto chvíly myslelo,že je hrozna kosa.Tzn. bych na ten drát aplikoval obyč. spínač.
Podotýkám,že nejsem v elektrotechnicky vzdělán:)
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 939
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od pepa.paur »

mates píše:No, to si taky myslím, ale to šémátko by prý pomohlo toho šotka najít. Fakt nikdo netušíte?
nějaká schémata jsou tady, stránka je polsky, schémata pak anglicky, snad to bude k něčemu

http://mojevolvo.pl/wiki/Volvo_V70
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od dali »

selap píše:Zcela laicky bych asi přehryzl drát od čidla teploty aby si auto chvíly myslelo,že je hrozna kosa.Tzn. bych na ten drát aplikoval obyč. spínač.
Podotýkám,že nejsem v elektrotechnicky vzdělán:)
Přesně to bych udělal já :palec: Řídící jednotka si bude myslet, že je mínus maximum co dokáže změřit.

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 939
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od pepa.paur »

dali píše:
selap píše:Zcela laicky bych asi přehryzl drát od čidla teploty aby si auto chvíly myslelo,že je hrozna kosa.Tzn. bych na ten drát aplikoval obyč. spínač.
Podotýkám,že nejsem v elektrotechnicky vzdělán:)
Přesně to bych udělal já :palec: Řídící jednotka si bude myslet, že je mínus maximum co dokáže změřit.
Dráty hryzejte opatrně, taky by se mohla rozsvítit kontrolka a bude po legraci.
Mě stačilo odpojit kabel ke žhavicím svíčkám a už svítila.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4755
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od dali »

josef.paur píše:
dali píše: Přesně to bych udělal já :palec: Řídící jednotka si bude myslet, že je mínus maximum co dokáže změřit.
Dráty hryzejte opatrně, taky by se mohla rozsvítit kontrolka a bude po legraci.
Mě stačilo odpojit kabel ke žhavicím svíčkám a už svítila.
U audi pochybuju...Kromě toho když víš čím si jí rozsvítil, můžeš jezdit jako by se nechumelilo a nenechat si kazit legraci ;-)

mates
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 413
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno/Dolní Kounice
Vůz: XC90 V8

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od mates »

Díky pánové, myslím, že by to mělo mechošovi stačit. V práci postahuji ty šémátka, odkážu ho na drát čidla teploty a uvidíme jak to dopadne. Každopádně jestli se to povede, tak myslím, že by to více lidem mohlo zachránit jejich dlouhé zimní starty. Ještě jednou moc díky :palec: :pij:
_________________
je: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998, černá metal- eRko
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988, černá metal.-Volvík

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 939
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

V70 TDI zhaveni

Příspěvek od pepa.paur »

dali píše: U audi pochybuju...Kromě toho když víš čím si jí rozsvítil, můžeš jezdit jako by se nechumelilo a nenechat si kazit legraci ;-)
No po výměně svíček a několika nastartováních přestala svítit, ještě dřív než jsem se stihnul objednat na diagnostiku, takže pohoda. Mimochodem žhavily už jenom dvě a nastartoval jsem i v -17, i když už to bylo asi na hranici.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, volvočesky ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, volvočesky ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, volvočesky ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zeb