Chladivo na kobreci u řidiče

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Včera jsem vysypával bordel z podlážky u řidiče a když jsem jí dávál zpátky. Všiml jsem si, že mám kompletně promočenej kobereček. Identifikoval jsem to jako chladící kapalinu. Kontrola expanzní nádobky chladiva ukázala taky nějáky úbytek. Ráno jsem to dolil a dnes to zkusím oddeklovat (plast pod volantem). Dočetl jsem se, že by to mohl být vodní ventil topení. Jak složitá je případně jeho výměna?

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 737
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Záleží na tom, co máš za verzi topení - pokud máš klimu, případně přípravu pro klimu, ventil bude v motorovém prostoru. Potom je to téměř jistě radiátor topení. Nečeká Tě moc příjemná oprava, ale nic si z toho nedělej, budu ji dělat dokonce podruhé - nainstaloval jsem nový vadný radiátor - doporučuju před instalací ozkoušet, včetně renomovaných značek.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

Tom85 píše:Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?
to nemusis je to radiator nebo hadice kolem neho a nebo jeste ventil.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

Tom85 píše:Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?
a jeste jestli chces mam ho novej na sklade a stoji 1980,- a i strej tady je ten ti necham pokud je za 800 kč
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Dnes po práci to zkontroluju a kdyžtak se domluvíme.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 737
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Jsou dva typy, mrkni se, jestli máš kohout topení v motorovém prostoru, nebo ne. Údajně jsou známy i případy, kdy to v případě netěsného ventilu po hadicích stékalo přes přepážku, i když a se jednalo o verzi s kohoutem v motorovém prostoru. Jinak 2 000 je dobrá cena, za Nissens jsem dal 3 500 a teče.

Pokud jsi tuto opravu nikdy nedělal, počítej den až dva na rozborku a den na smontování. Nezapomeň vyjmout všechny koberce (i zadní, protože tím vedením to steče i dozadu), promýt je jarovou vodou a vysušit. Samo to nevyschne. I na topení to schne dost dlouho, obávám se, že za noc to suchý nebude. Aspoň u 760.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Fajný. Provedu analýzu a dám vědět. Díky za rady.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1064
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od travex »

Tom85 píše:Fajný. Provedu analýzu a dám vědět. Díky za rady.
sazim na ventil, prosakovat bude skrt teleso kolem tesneni u ovladaci paky ventilu....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

HonzaA píše:Jsou dva typy, mrkni se, jestli máš kohout topení v motorovém prostoru, nebo ne. Údajně jsou známy i případy, kdy to v případě netěsného ventilu po hadicích stékalo přes přepážku, i když a se jednalo o verzi s kohoutem v motorovém prostoru. Jinak 2 000 je dobrá cena, za Nissens jsem dal 3 500 a teče.

Pokud jsi tuto opravu nikdy nedělal, počítej den až dva na rozborku a den na smontování. Nezapomeň vyjmout všechny koberce (i zadní, protože tím vedením to steče i dozadu), promýt je jarovou vodou a vysušit. Samo to nevyschne. I na topení to schne dost dlouho, obávám se, že za noc to suchý nebude. Aspoň u 760.
Nechci nic rikat ale za den na tom nema co delat a jeste dvacitku cigaret u toho.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 737
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Nechci nic říkat, ale pravděpodobně není zběhlej automechanik a ani nebude chtít svoje auto rozebírat jako nějakej vrak. Dá se to udělat rychle, když víš, jak na to. Nehledě na to, že když nejsi dobytek a uděláš vše důkladně, tedy včetně toho, že necháš vyschnout koberce, zabere to nějakej čas. Nechal bych si na to opravdu víc času. Nechci si honit ego, abych tady vykřikoval, že se to dá stihnout za pár hodin a potom Toma přivedl do průšvihu s časem. Myslím, že každej máme jinej přístup, Zbyňku.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Fery
Offline
Příspěvky: 278
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Fery »

Ventil topení se nechá vyměnit do hodinky se vším všudy. Ale budeš mít v zádech křivici a omačkaný kolena ...

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5796
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od neuman zdenek »

Tom85 píše:Včera jsem vysypával bordel z podlážky u řidiče a když jsem jí dávál zpátky. Všiml jsem si, že mám kompletně promočenej kobereček. Identifikoval jsem to jako chladící kapalinu. Kontrola expanzní nádobky chladiva ukázala taky nějáky úbytek. Ráno jsem to dolil a dnes to zkusím oddeklovat (plast pod volantem). Dočetl jsem se, že by to mohl být vodní ventil topení. Jak složitá je případně jeho výměna?
:shock: to mě tedy mrzí
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3246
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od doktor »

neuman zdenek píše: :shock: to mě tedy mrzí
To si tak neber. Jsou věci, které neovlivníš a nemůžeš tušit.

Já prodal kamrádovi skutečně spolehlivého Golfa II , ´85 za 3000 a jednu sadu kol na Volvo, tutti frutti kára denně v provozu - žádnej tuning, poctivý auto. A druhej den se najednou vysekal zámek u kufru. Za 2 měsíce se mu něco šprajclo v elektrice, normálně večer zaparkoval a ráno už ani neškytl a on neví, co s tím může být. A to šlapal jak hodinky, v zimě v létě na první natočení... Mě za 5 let provozu nikdy nenechalo v průseru, nedal bych na něj dopustit
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Je to naštěstí jen ten ventil, jednou za 10 vteřin si ukápne. Přístupný to není nic moc, ale vyměnit se to dá.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od standa »

povol víčko expanzky - oprava za tři vteřiny :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2457
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od jarek.krizan »

vyměň ho hned, dokud není napitý koberec. Tak strašná ta výměna není, pokud se dokážeš zkroutit jak žížala.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Tak jsem to dnes konečně vyměnil a bylo to poměrně jednoduché, když pominu naprosto tristní dostupnost onoho komponentu. 8)

Richardz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Zdravím, tak jsem narazil při dnešním luxování na stejnou závadu. :( Mokrej koberec u řidiče.
Prosím o alespoň stručný popis opravy. Kde a co začít kuchat a jak.
Mám 744 r.v. 90 bez klimy, klasická sedmičková palubka.
Předem díky za vaše tipy.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 452
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od kV8ba »

Tady je obrázek topení, ten ventil je č.37
A tady http://www.edisk.cz/stahni/80976/topeni.pdf_1.44MB.html je postup výměny radiátoru co je ve Vadisu, je to sice na 940 (na sedmu tam není), ale bude to stejné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Richardz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Kubo díky! Tak je to ten ventil. Kape, prevít jeden! No nic, objednávám novej u Kučery.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Richardz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Minulý týden jsem ten ventil vyměnil. Nic těžkýho, ale nejvíc mě porápilo opětovné uchycení táhla a destistupňový mráz. Koberce budou muset počkat na příhodnější počasí a mých pár volnejch dní.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 737
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Schne to zatraceně dlouho, počítej s tím...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4671
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Ondra. »

Tohle je nějakej syndrom VRZČ už i mě to potkalo :shock:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1199
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od VanThomas »

Není to jenom u vás.. :x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé