Chladivo na kobreci u řidiče

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#1 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Včera jsem vysypával bordel z podlážky u řidiče a když jsem jí dávál zpátky. Všiml jsem si, že mám kompletně promočenej kobereček. Identifikoval jsem to jako chladící kapalinu. Kontrola expanzní nádobky chladiva ukázala taky nějáky úbytek. Ráno jsem to dolil a dnes to zkusím oddeklovat (plast pod volantem). Dočetl jsem se, že by to mohl být vodní ventil topení. Jak složitá je případně jeho výměna?

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#2 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Záleží na tom, co máš za verzi topení - pokud máš klimu, případně přípravu pro klimu, ventil bude v motorovém prostoru. Potom je to téměř jistě radiátor topení. Nečeká Tě moc příjemná oprava, ale nic si z toho nedělej, budu ji dělat dokonce podruhé - nainstaloval jsem nový vadný radiátor - doporučuju před instalací ozkoušet, včetně renomovaných značek.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#3 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106
Kontaktovat uživatele:

#4 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

Tom85 píše:Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?
to nemusis je to radiator nebo hadice kolem neho a nebo jeste ventil.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106
Kontaktovat uživatele:

#5 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

Tom85 píše:Klimu nemám. Toho radiátoru se právě bojím. :?
a jeste jestli chces mam ho novej na sklade a stoji 1980,- a i strej tady je ten ti necham pokud je za 800 kč
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#6 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Dnes po práci to zkontroluju a kdyžtak se domluvíme.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#7 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Jsou dva typy, mrkni se, jestli máš kohout topení v motorovém prostoru, nebo ne. Údajně jsou známy i případy, kdy to v případě netěsného ventilu po hadicích stékalo přes přepážku, i když a se jednalo o verzi s kohoutem v motorovém prostoru. Jinak 2 000 je dobrá cena, za Nissens jsem dal 3 500 a teče.

Pokud jsi tuto opravu nikdy nedělal, počítej den až dva na rozborku a den na smontování. Nezapomeň vyjmout všechny koberce (i zadní, protože tím vedením to steče i dozadu), promýt je jarovou vodou a vysušit. Samo to nevyschne. I na topení to schne dost dlouho, obávám se, že za noc to suchý nebude. Aspoň u 760.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#8 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Fajný. Provedu analýzu a dám vědět. Díky za rady.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#9 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od travex »

Tom85 píše:Fajný. Provedu analýzu a dám vědět. Díky za rady.
sazim na ventil, prosakovat bude skrt teleso kolem tesneni u ovladaci paky ventilu....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106
Kontaktovat uživatele:

#10 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Zbynek »

HonzaA píše:Jsou dva typy, mrkni se, jestli máš kohout topení v motorovém prostoru, nebo ne. Údajně jsou známy i případy, kdy to v případě netěsného ventilu po hadicích stékalo přes přepážku, i když a se jednalo o verzi s kohoutem v motorovém prostoru. Jinak 2 000 je dobrá cena, za Nissens jsem dal 3 500 a teče.

Pokud jsi tuto opravu nikdy nedělal, počítej den až dva na rozborku a den na smontování. Nezapomeň vyjmout všechny koberce (i zadní, protože tím vedením to steče i dozadu), promýt je jarovou vodou a vysušit. Samo to nevyschne. I na topení to schne dost dlouho, obávám se, že za noc to suchý nebude. Aspoň u 760.
Nechci nic rikat ale za den na tom nema co delat a jeste dvacitku cigaret u toho.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#11 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Nechci nic říkat, ale pravděpodobně není zběhlej automechanik a ani nebude chtít svoje auto rozebírat jako nějakej vrak. Dá se to udělat rychle, když víš, jak na to. Nehledě na to, že když nejsi dobytek a uděláš vše důkladně, tedy včetně toho, že necháš vyschnout koberce, zabere to nějakej čas. Nechal bych si na to opravdu víc času. Nechci si honit ego, abych tady vykřikoval, že se to dá stihnout za pár hodin a potom Toma přivedl do průšvihu s časem. Myslím, že každej máme jinej přístup, Zbyňku.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#12 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Fery »

Ventil topení se nechá vyměnit do hodinky se vším všudy. Ale budeš mít v zádech křivici a omačkaný kolena ...

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#13 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od neuman zdenek »

Tom85 píše:Včera jsem vysypával bordel z podlážky u řidiče a když jsem jí dávál zpátky. Všiml jsem si, že mám kompletně promočenej kobereček. Identifikoval jsem to jako chladící kapalinu. Kontrola expanzní nádobky chladiva ukázala taky nějáky úbytek. Ráno jsem to dolil a dnes to zkusím oddeklovat (plast pod volantem). Dočetl jsem se, že by to mohl být vodní ventil topení. Jak složitá je případně jeho výměna?
:shock: to mě tedy mrzí
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#14 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od doktor »

neuman zdenek píše: :shock: to mě tedy mrzí
To si tak neber. Jsou věci, které neovlivníš a nemůžeš tušit.

Já prodal kamrádovi skutečně spolehlivého Golfa II , ´85 za 3000 a jednu sadu kol na Volvo, tutti frutti kára denně v provozu - žádnej tuning, poctivý auto. A druhej den se najednou vysekal zámek u kufru. Za 2 měsíce se mu něco šprajclo v elektrice, normálně večer zaparkoval a ráno už ani neškytl a on neví, co s tím může být. A to šlapal jak hodinky, v zimě v létě na první natočení... Mě za 5 let provozu nikdy nenechalo v průseru, nedal bych na něj dopustit
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#15 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Je to naštěstí jen ten ventil, jednou za 10 vteřin si ukápne. Přístupný to není nic moc, ale vyměnit se to dá.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#16 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od standa »

povol víčko expanzky - oprava za tři vteřiny :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od jarek.krizan »

vyměň ho hned, dokud není napitý koberec. Tak strašná ta výměna není, pokud se dokážeš zkroutit jak žížala.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#18 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Tom85 »

Tak jsem to dnes konečně vyměnil a bylo to poměrně jednoduché, když pominu naprosto tristní dostupnost onoho komponentu. 8)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#19 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Zdravím, tak jsem narazil při dnešním luxování na stejnou závadu. :( Mokrej koberec u řidiče.
Prosím o alespoň stručný popis opravy. Kde a co začít kuchat a jak.
Mám 744 r.v. 90 bez klimy, klasická sedmičková palubka.
Předem díky za vaše tipy.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#20 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od kV8ba »

Tady je obrázek topení, ten ventil je č.37
A tady http://www.edisk.cz/stahni/80976/topeni.pdf_1.44MB.html je postup výměny radiátoru co je ve Vadisu, je to sice na 940 (na sedmu tam není), ale bude to stejné.
Přílohy
topeni 740.JPG
topeni 740.JPG (63.83 KiB) Zobrazeno 1941 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#21 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Kubo díky! Tak je to ten ventil. Kape, prevít jeden! No nic, objednávám novej u Kučery.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#22 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Richardz »

Minulý týden jsem ten ventil vyměnil. Nic těžkýho, ale nejvíc mě porápilo opětovné uchycení táhla a destistupňový mráz. Koberce budou muset počkat na příhodnější počasí a mých pár volnejch dní.
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#23 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od HonzaA »

Schne to zatraceně dlouho, počítej s tím...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#24 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od Ondra. »

Tohle je nějakej syndrom VRZČ už i mě to potkalo :shock:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#25 Chladivo na kobreci u řidiče

Příspěvek od VanThomas »

Není to jenom u vás.. :x
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“