Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

Přišel jsem na zajímavou věc, která by mohla souviset s obecně vyšší spotřebou zážehových motorů Volvo.


A nebo taky ne. :lol:


Takže, u mojí 850 T5 166kW, mě překvapila vysoká výstupní teplota spalin z výfuku. Ruku tam udržím, ale horké jsou dost. Test nehořlavosti své ruky jsem dělal po klidné jízdě. U předchozího Mondea 2,5 V6 125 kW byla teplota spalin výrazně nižší.

Pokud jsou spaliny na konci výfuku horké, obsahují v sobě teplo, které nebylo využito pro mechanickou práci (tj. pro radostný pohyb vpřed :lol: ), ale je mařeno. To by měla být obecná teorie platná pro tepelné stroje. Je jasné, že účinnost spalovacích motorů je nízká a na odvod tepla máme v autech chladičů hned několik, ale vysoká teplota spalin mě překvapila. Jasně, že Volvo motor 2,3 má výrazně vyšší litrový výkon, tepotu spalin jsem zkoušel na autě po delší klidné cestě bez výrazného využívání výkonu.


Co myslíte, má vyšší teplota výfukových plynů souvislost s vyšší spotřebou?


Díky za názory

Dan


p.s.: A jak horký dech má vaše Volvo? :mrgreen:
_________________
S90 B5

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1532
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od koch »

moje s60 ma taky docela horky dech...
viewtopic.php?f=54&t=14182&p=160951&hilit=vyfuk+s60#p160951

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

Hmmm, to jsem už četl a celkem mě to vystrašilo. :shock:


Současnou 850ku s automatem se snažím prodat - do rodiny potřebujeme manuál. Nicméně pokud auto neprodám, mám ve spřáteleném servisu domluvenou celkovou inspekci spodku, vč. podobných překvapení, které se stalo Tobě.

Jinak, jediný použitelný materiál okolo horkých věcí je titan a nebo nerez ocel. :mrgreen:
_________________
S90 B5

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1532
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od koch »

Danniel74 píše:Hmmm, to jsem už četl a celkem mě to vystrašilo. :shock:


Současnou 850ku s automatem se snažím prodat - do rodiny potřebujeme manuál. Nicméně pokud auto neprodám, mám ve spřáteleném servisu domluvenou celkovou inspekci spodku, vč. podobných překvapení, které se stalo Tobě.

Jinak, jediný použitelný materiál okolo horkých věcí je titan a nebo nerez ocel. :mrgreen:
no ja myslim ze kdyz je ten hlinik i kolem podstatne teplejsich casti vyfuku v predni casti tak mu vzadu u tlumice taky nebude spatne...
ja myslim ze vyssi teploty tech plynu jsou prave u motoru s turbem, u atmosfery jsou podle mne nizsi...

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

koch píše:
Danniel74 píše:Hmmm, to jsem už četl a celkem mě to vystrašilo. :shock:


Současnou 850ku s automatem se snažím prodat - do rodiny potřebujeme manuál. Nicméně pokud auto neprodám, mám ve spřáteleném servisu domluvenou celkovou inspekci spodku, vč. podobných překvapení, které se stalo Tobě.

Jinak, jediný použitelný materiál okolo horkých věcí je titan a nebo nerez ocel. :mrgreen:
no ja myslim ze kdyz je ten hlinik i kolem podstatne teplejsich casti vyfuku v predni casti tak mu vzadu u tlumice taky nebude spatne...
ja myslim ze vyssi teploty tech plynu jsou prave u motoru s turbem, u atmosfery jsou podle mne nizsi...


S tím titanem to byla sranda. :mrgreen:

Hliník je v poho - měl by mít z běžných materiálů nejlepší odrazivost tepla. Proto se dává jako tepelný štít.
_________________
S90 B5

dab
Offline
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od dab »

Titan je křehkej, ni?
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

Menhir
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Menhir »

dab píše:Titan je křehkej, ni?
Řekl bych naopak. Třeba titanový brejle jsou strašně pružný a "nezlomitelný". :razz:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Mirus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Valtice

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Mirus »

moje T5 má taky horký dech, dokonce po návratu z dovolené cca po 1000 km v tahu jsem auto nechal před barákem do rána a když jsem ho pak uklidil do garáže tak byl trávník v místě tlumiče výfuku zeschlý a už to nerozelenal.
_________________
V850 T5, 155 kW 1994
V70II D5,120 kW 2002
XC70 D4,133kW 2016
Mitsubishi L200 2022

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

Tak to máme pěkný horkokrevníky ..... nebo horkodešníky :mrgreen:


S koupí 850ky jsem se stal lehce paranoidní :lol: a všechno bych měnil. Taky jsem poznal, že jet s tímto autem do servisu, kam jsem jezdil dlouhé roky, a kde 850ku vidí poprvé není zrovna výhra. :twisted:



p.s.: Ještě jsem zaznamenal kouř - resp. mlhu z motorového prostoru. Není toho moc - spíš takový opat. Co by to tak mohlo být??? :?: Jako spaliny to nesmrdí.
_________________
S90 B5

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

dab píše:Titan je křehkej, ni?

Není, právě naopak. Snese toho sakra moc. Má velmi vysokou mez únavy.

Proto se z něho dělaj draky extémně zatěžovaných letadel, aut. Co třeba takový SR-71 Blackbird :twisted: :!:
_________________
S90 B5

dab
Offline
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od dab »

Já jen, že titanový brejle hodně praskaly.
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

dab píše:Já jen, že titanový brejle hodně praskaly.

Já mám taky titanovky......drahé jak svině. Teď se mi trochu odřely.... a ehle není to titan 8)


Ale s tím titanem na tepelný štít to měla být sranda. :)
_________________
S90 B5

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3077
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od eLzyx »

Na konec výfuku jsem nikdy nešehal, nenapadlo by mě to, ale třeba u Astry jsem dokázal "rozsvítit" svody do oranžova :lol: U volva se mi to zatím nepovedlo.
To, že jsou výfukové plyny horké nemusí znamenat, že je motor méně účinný. Může to být tím, že je výfuková soustava nedokáže "dostatečně" ochladit. Je otázka jestli je to dobře nebo špatně. Osobně si myslím, že když první část "nedostatečně" ochladí výfukové plyny, prodlouží tím životnost koncových dílů výfuku(nekondenzuje v nich voda, resp. rychleji se odpaří)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Daniel Kout »

eLzyx píše:Na konec výfuku jsem nikdy nešehal, nenapadlo by mě to, ale třeba u Astry jsem dokázal "rozsvítit" svody do oranžova :lol: U volva se mi to zatím nepovedlo.
To, že jsou výfukové plyny horké nemusí znamenat, že je motor méně účinný. Může to být tím, že je výfuková soustava nedokáže "dostatečně" ochladit. Je otázka jestli je to dobře nebo špatně. Osobně si myslím, že když první část "nedostatečně" ochladí výfukové plyny, prodlouží tím životnost koncových dílů výfuku(nekondenzuje v nich voda, resp. rychleji se odpaří)

To zní logicky - a dobře. :palec:


Je fakt, že Mondeo mělo proti 850ce opravdu dloooohý výfuk. To máte trubky sem a tam .... a těch tlumičů. :lol:
_________________
S90 B5

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1532
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od koch »

eLzyx píše:Osobně si myslím, že když první část "nedostatečně" ochladí výfukové plyny, prodlouží tím životnost koncových dílů výfuku(nekondenzuje v nich voda, resp. rychleji se odpaří)
ja bych rek ze to je spis opacne... vice rozpalovany plech tlumice shnije driv...

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3077
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od eLzyx »

nechci se hádat. Nejsem chemik, abych určil jestli železo ve styku s vodou, případně solí rezne víc za vysokých teplot, nebo za běžných teplot.
Můj názor je takový, že když je ten plech rozpálený, tak se voda na povrchu výfuku rychleji a ve větším množství odpaří. Takže rezpodporující(oxidační) složky na výfuk působí kratší dobu.

drobné info z wiki:
Působením vzdušné vlhkosti se železo snadno oxiduje za tvorby hydratovaných oxidů (rez). Tato reakce přitom nevede k ochraně materiálu povrchovou pasivací jako u mnoha jiných kovových prvků, protože vrstva rzi se snadno odlupuje a koroze pokračuje do hloubky materiálu. V suchém vzduchu (bez vlhkosti) reaguje železo s kyslíkem až při teplotě 150 °C a se samotnou vodou železo bez přítomnosti kyslíku vůbec nereaguje.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1532
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od koch »

ok, zajimava teorie, kdybych nevidel tlumic vyfuku ktery jsem menil tak bych to bral...
nedalo mi to a tlumic jsem po demontazi rozrezal abych videl ten zazrak i zevnitr... klasika, tlumic je rozdeleny prepazkama, nektere dutiny jsou vycpane necim jako sklena vata... ty dutiny, ve kterych izolace byla byly na povrchu nedotcene, jako nove, ta dutina ktera nebyla izolovana a jeji steny, na ktere naprimo fucel horky vyfukovy plyn byly zvenku rezave a sezrane jak reseto...
ty extremni teploty na ktere se ten plech zahriva a nasledne se ochlazuje denno denne meni vlastnosti oceli, roztahuje, stahuje, narusuje se tim pozinkova uprava...

LPBoss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - západ
Vůz: S70 TDI 1997

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od LPBoss »

eLzyx píše:Na konec výfuku jsem nikdy nešehal, nenapadlo by mě to, ale třeba u Astry jsem dokázal "rozsvítit" svody do oranžova :lol: U volva se mi to zatím nepovedlo.
To, že jsou výfukové plyny horké nemusí znamenat, že je motor méně účinný. Může to být tím, že je výfuková soustava nedokáže "dostatečně" ochladit. Je otázka jestli je to dobře nebo špatně. Osobně si myslím, že když první část "nedostatečně" ochladí výfukové plyny, prodlouží tím životnost koncových dílů výfuku(nekondenzuje v nich voda, resp. rychleji se odpaří)
Nevim jak je to u T5 ale u 2.5ky je přes svody kryt ady je udržel hezky v teple. :oops:

Podle mých znalostí je dobře že se ve výfuku spaliny neochladí protože teplou rourou vyletí mnohlem rychleji než studenou.

A k tomu porovnání bych měl taky asi vysvětlení. u mondea jdou spaliny z motoru rovnou do výfuku ale u vulva který má turbo nejdřív projdou skrs to turbo který neni probleem při ostřejší jízdě rozpálit do ruda ;-) :lol:
_________________
V60 - 2021 Polestar
XC90- 2020 T8
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1649
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava
Zabanován: until 11 srp 2024 02:00

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od Kein »

eLzyx píše:nechci se hádat. Nejsem chemik, abych určil jestli železo ve styku s vodou, případně solí rezne víc za vysokých teplot, nebo za běžných teplot.
Můj názor je takový, že když je ten plech rozpálený, tak se voda na povrchu výfuku rychleji a ve větším množství odpaří. Takže rezpodporující(oxidační) složky na výfuk působí kratší dobu.

promíň ale to je blbost 8) já měl na výšce sice chemii jenom rok, ale vím, že pravidelným zahříváním a schlazováním ztrací slitina nebo v našem případě pozinkovaný kov sve vlastnosti tvrdost/měkkost apod -> takže se v zinkové vrstvě dělají mikropóry, které pouštějí vlhkost a rez není nic jiného, než železo, které se za přístupu kyslíku, který je ve vzduchu, přemění na oxid železitý = ten rezavý bazmek, kterému říkáme rez. Samozřejmě záleží z čeho je výfuk udělán...
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od hroch32 »

Kein píše:
eLzyx píše:nechci se hádat. Nejsem chemik, abych určil jestli železo ve styku s vodou, případně solí rezne víc za vysokých teplot, nebo za běžných teplot.
Můj názor je takový, že když je ten plech rozpálený, tak se voda na povrchu výfuku rychleji a ve větším množství odpaří. Takže rezpodporující(oxidační) složky na výfuk působí kratší dobu.

promíň ale to je blbost 8) já měl na výšce sice chemii jenom rok, ale vím, že pravidelným zahříváním a schlazováním ztrací slitina nebo v našem případě pozinkovaný kov sve vlastnosti tvrdost/měkkost apod -> takže se v zinkové vrstvě dělají mikropóry, které pouštějí vlhkost a rez není nic jiného, než železo, které se za přístupu kyslíku, který je ve vzduchu, přemění na oxid železitý = ten rezavý bazmek, kterému říkáme rez. Samozřejmě záleží z čeho je výfuk udělán...
Taky nejsem chemik, ale v principu máš pravdu. Jen rez vzniká při kontaktu s vodou, protože on to nakonec není jen jednoduchý oxid, ale je tam ještě hydroxy skupina, takže FeO(OH). Doufám, že nekecám, ale takhle nám to třídní mlátila do hlavy :mrgreen:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

dab
Offline
Příspěvky: 75
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od dab »

Nooo, f principu je to pravda. Nemusí to ale být voda, nýbrž stačí vlhkost. Já bych to moc neřešil, dynamika reakcí voda (vodní pára) + oxid siřičitý + oxidy dusíku + vysoká teplota taky může znamenat, že máš ve vejfuku lučavku královskou. :o)
Vejfuk prostě rezne a musí se vobčas vyměnit, no.
Nehledě na to, že při vysoké teplotě železo přímo reaguje s kyslíkem (prakticky vzato hoří, nic jiného to není) voda nehraje žádnou roli, ta se tam tuším natáhne sama od sebe potom, bo oxid železa je poněkud hygroskopický. Ale neberte mě za slovo, už mi to vyčpělo z hlávky. :spat:
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

LPBoss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 187
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - západ
Vůz: S70 TDI 1997

Vysoká teplota spalin z výfuku u 850 T5

Příspěvek od LPBoss »

dab píše:Nooo, f principu je to pravda. Nemusí to ale být voda, nýbrž stačí vlhkost. Já bych to moc neřešil, dynamika reakcí voda (vodní pára) + oxid siřičitý + oxidy dusíku + vysoká teplota taky může znamenat, že máš ve vejfuku lučavku královskou. :o)
Vejfuk prostě rezne a musí se vobčas vyměnit, no.
Nehledě na to, že při vysoké teplotě železo přímo reaguje s kyslíkem (prakticky vzato hoří, nic jiného to není) voda nehraje žádnou roli, ta se tam tuším natáhne sama od sebe potom, bo oxid železa je poněkud hygroskopický. Ale neberte mě za slovo, už mi to vyčpělo z hlávky. :spat:
Do chemie vůbec nevidim tak že vám věřim všem. ;-)
To co jsem psal platilo k tomu prvnímu příspěvku ale omylem sem dal asi dole odpovědět a né citovat tak sem se do vaší chemie nechtěně přimotal 8)
_________________
V60 - 2021 Polestar
XC90- 2020 T8
V60 - 2014 D6 hybrid
S60- 2001 T5 manuál
V70 III - 2008 2,4D 120Kw automat
C30 - 2007 D5 132Kw automat
Bylo- V50 D2 manuál
Bylo- S70 2,5 Tdi 400+
Bylo- S70 2,5 20v
Bylo-S70 2,5 20v
Bylo - 850 - 1993, 2,5 20V - man.
Bylo - 460 - 1992, 1,8 - Automat

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé