kardan ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
kardan ?
Jé - jak jsem mohl zapomenout zrovna na "péčko"?!
Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany . Když si ale vybavím všechny ty spoječky, ložiska a zoubky - setinky, ťuťuňuňu - tak se divím, že se převodovka už dávno nevysypala...
Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu...
Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany . Když si ale vybavím všechny ty spoječky, ložiska a zoubky - setinky, ťuťuňuňu - tak se divím, že se převodovka už dávno nevysypala...
Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1596
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
kardan ?
jj,jak píše standa,závadu bych teda hledal uvnitř převodovky,jesi třeba příruba kardanu není šišatá,vyvaženost příruby na to bude mit malej vliv-při její váze je její obvodová rychlost takřka zanedbatelná. Jestli třeba není křivo nalisovaný ložisko?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Diky hosi, no jelikoz je to zjevne neco s prevodovkou, rozhodl jsem se to dalsim kuchanim te stavajici neresit a moje reseni misto toho vypada takhle...
Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
Dneska jsem dal novy lozisko a gufero na prirubu, novy gufero hydromenice, upravil zdvih olejovych akumulatoru a jeste cekam na gumovy tesnici kulicky ze Sterbohol + novou sadu tesneni na mozek + treci elementy a pak sup s tim do auta...pak se zase ozvu Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 110
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
kardan ?
no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Bohuzel, prevodovka sice byla zdrojem nekolika neprijemnosti, ale vibrace zustaly v nezmenene podobe. Je to predmetem dalsiho zkoumani...tir píše:no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 110
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
kardan ?
mne to robi niekde okolo 75 - 80 a vybruje to az do 100 - 110 a lezie mi to na nervy. mam vsetko nove ulozenie kardanu vyvazeny samozrejmost , loziska v zadnej naprave disky s pneu uplne nove vyvazene a neviem co to robi ked to v tvojom pripade nebola prevodovka tak nebude asi ani v mojom ostava potom uz asi len neaka vule v diferenciali cez ktoru sa potom tieto vybracie prenasaju na kardan co ???
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Zkus hodit zadni napravu do vzduchu a postupne odpojovat. Nejdriv kardan od prevodovky, predni cast kardan od zadni casti, pak pripadne bez kol. A uvidis jak se to bude chovat... Vule v diferencialu by se asi projevovala jinak nez vibrace, spis nejaky huceni ci bzuceni - z osobni zkusenosti
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 110
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
kardan ?
kardan je v poriadku dal som to vsetko skontrolovat a vyvazit a bolo to ok ja uz neviem kde hladat chybu ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
kardan ?
Nejake novinky ve vysetrovani? Na jednom mem byvalem aute, dnes vlastnenem kamaradem, mezi 80-100 km/h neco duni tak priserne, ze by me z toho rozbolela hlava. Kdyz se to pred delsi dobou velmi intenzivne resilo v servisu, neprislo se vubec na nic a vymenena byla pulka auta. Napadlo me, ze bych tady mohl najit nejakou novou inspiraci, s autem si sice moc nejezdi, nicmene mam dojem, ze to musi mit nejake lepsi reseni.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
U mne nic, uz jsem z toho byl natolik na prasky, ze jsem auto prodal a koupil jiny...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
kardan ?
mužu se jen tak letmo zeptat jaký mate rozměry kardanu u D24T ?.. koupil sem si uložení a ložisko a když sem to rozdělal a chtěl vyměnit tak sem zjistil že uloženy je vetší a ložisko taky ,..naměřil sem u stavjcího ložiska 40 mm vnitří a nový je 45mm nikde sem nanašel ani na skandixu uložení s 40mm vnitřním ložiskem .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12375
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kardan ?
Řešil jsem to taky, ale z katalogu jsme vyčetl, že jsou asi 3 druhy uložení a jediný podle čeho to poznat bylo vlízt pod auto a změřit si průměr štangle na kterou se rve ložisko.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
kardan ?
tak sem to vyřešil ,..nechal sem si u soustružníka vytočit futýrko ze 40mm na 45mm to sem nalisoval na kardan a na to pak to nový větší ložisko i to uložení ,... ale děkuju za nazor nejdřiv sem nevědel co s tim ,ale pak mě napadlo tohle a přišlo mě to jako nejrychlejší cesta .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12375
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kardan ?
Jojo, dá se, dokonce se to pak líp nasazuje, nemusíš protahovat to ložisko po dýlce kardanu...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
kardan ?
Rad bych vsechny upozornil, ze se tady na foru vyskytuje nejmenovany clovek ktery prenasi nemoc vibrujicich kardanu na ostatni! Doporucuju proto vsechny, co si s nim v Susce napriklad menili volanty, aby zkontrolovali sve kardany!
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 12375
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
kardan ?
Koukals, jesi ti tam Betmen nenamotal polštář, nebo něco jinýho?
[img]http://i253.photobucket.com/albums/hh77/nel6211/mattress3_zpsc475f637.jpg[/img]
[img]http://i253.photobucket.com/albums/hh77/nel6211/mattress3_zpsc475f637.jpg[/img]
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Srandicky srandicky...koukej zjistit kdo je strujcem meho byvaleho nestesti, nebo ti za trest koupim flasku metaxy.
Zodpovedne soucastce pak navrhuju provest neco obzvlast morbidniho.
Zodpovedne soucastce pak navrhuju provest neco obzvlast morbidniho.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
kardan ?
asi se podivam pod auto, zda se mi ze tam neco trosku vrze
-
Offline
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
kardan ?
zdar ,taky mě to vibruje a hučí a uz mě to leze na nervy nemůžu jet jak víc jak 80km a to sem přezul na letní a už se měnil uložení i s ložiskem a neska sem to hodil na kozy a zařadil 4 a potom 5 a víc to děla když to je v tahu tak sem to zkoušel bez kol a furt stejný ale napadlo mě sundat kotouč a zkusit rukou otočit a počítalo to jakoby ložiska ale nevim jestli to nemůže bejd v diferáku, , jestli to nemůžou bejt právje ono , jinak kardan má docela vůli
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
kardan ?
zdar tak sem to snad objevil už mě to nedalo a skusil sem kříže mají vuji a jeden má tendenci se nedotáčet , mají nato narok 560 t.k co sem měřil tak by to mel bejt křiž 24 x 74 ale nevim jestli ne 24x74,5 ,potom by mohl byt schodný třeba s mercedese.. ?.. poradte kde popřipade koupit
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Příspěvky: 2624
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
kardan ?
V Skandixe ?trapiz píše:zdar tak sem to snad objevil už mě to nedalo a skusil sem kříže mají vuji a jeden má tendenci se nedotáčet , mají nato narok 560 t.k co sem měřil tak by to mel bejt křiž 24 x 74 ale nevim jestli ne 24x74,5 ,potom by mohl byt schodný třeba s mercedese.. ?.. poradte kde popřipade koupit
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 458
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
kardan ?
no ..sem se díval ael stejnak nevim kerej ,koukal sem se ze se da sehna 24x74,5 ..ale 24,74 nevim nevim ..nahodou nikdo nevý na tuty rozměry ?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé