kardan ?

Pro sedmy a devítky
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2477
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: kardan ?

Příspěvek od LukášM »

standa píše:Při rychlosti 36kmh (10m/s, průměr kola 0,62m) se poloosy otočí 5krát za vteřinu, kardan má při téže rychlosti cca 25 otáček, což je 5 a 25 Hz. Myslím, že za dunění může jedině kardan, vibrace 5Hz by byly slyšet jako jednotlivé tupé údery (moje nedávná zkušenost: špatný zadní kotouč byl zhruba na šedesáti stupních svého obvodu "tlustější" a brzdil nestejnoměrně. Tato nestejnoměrnost se projevovala v rychlosti nad 80kmh duněním, při pomalé jízdě jako rány).
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
To je informace :good:


_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

Pote co mi vcera Standuv prispevek zase probudil brouky v hlave :good: jsem dneska opet stravil den na rampe. Zjisteno ze:
- vibrace jsou citit i kdyz celej kardan odpojim, nejvic pri cca 1800rpm, kolem 2000rpm to prestane a opet zacina kolem 2500rpm.
- Intenzita je mensi nez s pripojenym kardanem, ale jestli to chapu spravne kardan zde pusobi jen jako zesilovac vibraci.
- Kdyz osahavam telo prevodovky, v miste kde je hydromenic a setrvak je vibrace nejmensi, temer neznatelna, a cim vic se presouvam dozadu k vystupu, tim je silnejsi. Pripominam ze vystupni kluzne lozisko i gufero jsem menil a i tesne po vymene to vibrovalo. Ze by byla nevyvazena priruba? Nebo nejaky lozisko naproti tomu vystupnimu? Koukal jsem do knizky o repasi aw71 a o zadnym takovym lozisku tam nic neni...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2012
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Re: kardan ?

Příspěvek od standa »

Tojakože auto stojí na místě, kardan odpojenej, motor vrčí v libovolnejch otáčkách a nic nevibruje - ale když zařadíš rychlost, tak začnou vibrace? Jinak řečeno: vibrace začnou, až když se roztočí výstupní hřídel převodovky? Při zařazeném "N" se hřídel bez připojeného kardanu netočí? Tipnul bych, že je unášen vždy rotujícími částmi převodovky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

Stando, nevim jaky zkazky jsi o mne slysel, ale na to abych osahaval telo prevodovky za jizdy jsem jeste porad moc malej fajnsmekr :green:
Cili ano - auto drepi na miste s odpojenym kardanem. Situace s volicem v poloze N neni moc vypovidajici, nebot vlivem chybejici zateze kardanem se vystup prevodovky otaci samovolne. Nicmene, pokud mam v poloze P, tj vystup se netoci, vibrace ani pri vytaceni motoru nejsou, pokud mam v poloze D, vibrace jsou.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2012
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno

Re: kardan ?

Příspěvek od standa »

Jé - jak jsem mohl zapomenout zrovna na "péčko"?! :)
Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany :P . Když si ale vybavím všechny ty spoječky, ložiska a zoubky - setinky, ťuťuňuňu - tak se divím, že se převodovka už dávno nevysypala...

Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu... :o
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2178
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: kardan ?

Příspěvek od Sarkasmic »

jj,jak píše standa,závadu bych teda hledal uvnitř převodovky,jesi třeba příruba kardanu není šišatá,vyvaženost příruby na to bude mit malej vliv-při její váze je její obvodová rychlost takřka zanedbatelná. Jestli třeba není křivo nalisovaný ložisko?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

Diky hosi, no jelikoz je to zjevne neco s prevodovkou, rozhodl jsem se to dalsim kuchanim te stavajici neresit a moje reseni misto toho vypada takhle...
DSC00107.JPG
Dneska jsem dal novy lozisko a gufero na prirubu, novy gufero hydromenice, upravil zdvih olejovych akumulatoru a jeste cekam na gumovy tesnici kulicky ze Sterbohol + novou sadu tesneni na mozek + treci elementy a pak sup s tim do auta...pak se zase ozvu :green:
Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

tir
Offline
Příspěvky: 171
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

Re: kardan ?

Příspěvek od tir »

no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

tir píše:no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
Bohuzel, prevodovka sice byla zdrojem nekolika neprijemnosti, ale vibrace zustaly v nezmenene podobe. Je to predmetem dalsiho zkoumani...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

tir
Offline
Příspěvky: 171
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

Re: kardan ?

Příspěvek od tir »

mne to robi niekde okolo 75 - 80 a vybruje to az do 100 - 110 a lezie mi to na nervy. mam vsetko nove ulozenie kardanu vyvazeny samozrejmost , loziska v zadnej naprave disky s pneu uplne nove vyvazene a neviem co to robi ked to v tvojom pripade nebola prevodovka tak nebude asi ani v mojom ostava potom uz asi len neaka vule v diferenciali cez ktoru sa potom tieto vybracie prenasaju na kardan co ???
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

Zkus hodit zadni napravu do vzduchu a postupne odpojovat. Nejdriv kardan od prevodovky, predni cast kardan od zadni casti, pak pripadne bez kol. A uvidis jak se to bude chovat... Vule v diferencialu by se asi projevovala jinak nez vibrace, spis nejaky huceni ci bzuceni - z osobni zkusenosti :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2178
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: kardan ?

Příspěvek od Sarkasmic »

a co křížky?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

tir
Offline
Příspěvky: 171
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
Bydliště: Košice SLOVENSKO

Re: kardan ?

Příspěvek od tir »

kardan je v poriadku dal som to vsetko skontrolovat a vyvazit a bolo to ok ja uz neviem kde hladat chybu ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 882
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Re: kardan ?

Příspěvek od HonzaA »

Nejake novinky ve vysetrovani? Na jednom mem byvalem aute, dnes vlastnenem kamaradem, mezi 80-100 km/h neco duni tak priserne, ze by me z toho rozbolela hlava. Kdyz se to pred delsi dobou velmi intenzivne resilo v servisu, neprislo se vubec na nic a vymenena byla pulka auta. Napadlo me, ze bych tady mohl najit nejakou novou inspiraci, s autem si sice moc nejezdi, nicmene mam dojem, ze to musi mit nejake lepsi reseni.
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

U mne nic, uz jsem z toho byl natolik na prasky, ze jsem auto prodal a koupil jiny...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

gretzky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 2.3 turbo
Bydliště: Praha 4

Re: kardan ?

Příspěvek od gretzky »

Zdar. Kdysi jsem řešil něco podobného a problém spočíval ve velkém zalomení kříže u převodovky. Vzniklo to po výměně silentbloků na motoru. Takže srovnat do roviny nebo nahradit kříž stejnoběžnym kloubem, ten funguje i zalomený.

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 593
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: kardan ?

Příspěvek od trapiz »

mužu se jen tak letmo zeptat jaký mate rozměry kardanu u D24T ?.. koupil sem si uložení a ložisko a když sem to rozdělal a chtěl vyměnit tak sem zjistil že uloženy je vetší a ložisko taky ,..naměřil sem u stavjcího ložiska 40 mm vnitří a nový je 45mm nikde sem nanašel ani na skandixu uložení s 40mm vnitřním ložiskem .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 593
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: kardan ?

Příspěvek od trapiz »

:ryba: :ryba: :ryba:
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

GDPR_user

Re: kardan ?

Příspěvek od GDPR_user »

trapiz píše::ryba: :ryba: :ryba:
Myslím,že byly dva druhy uložení.Dokonce to co potřebuješ bych měl mít.Pozor,pokud se nepletu,tak uložení s druhým ložiskem nejde zkombinovat.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11456
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: kardan ?

Příspěvek od Urvanej »

Řešil jsem to taky, ale z katalogu jsme vyčetl, že jsou asi 3 druhy uložení a jediný podle čeho to poznat bylo vlízt pod auto a změřit si průměr štangle na kterou se rve ložisko.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 593
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Re: kardan ?

Příspěvek od trapiz »

tak sem to vyřešil ,..nechal sem si u soustružníka vytočit futýrko ze 40mm na 45mm to sem nalisoval na kardan a na to pak to nový větší ložisko i to uložení ,... ale děkuju za nazor nejdřiv sem nevědel co s tim ,ale pak mě napadlo tohle a přišlo mě to jako nejrychlejší cesta .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11456
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: kardan ?

Příspěvek od Urvanej »

Jojo, dá se, dokonce se to pak líp nasazuje, nemusíš protahovat to ložisko po dýlce kardanu...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Drtic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1447
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 B5244T3 '02

Re: kardan ?

Příspěvek od Drtic »

Rad bych vsechny upozornil, ze se tady na foru vyskytuje nejmenovany clovek ktery prenasi nemoc vibrujicich kardanu na ostatni! Doporucuju proto vsechny, co si s nim v Susce napriklad menili volanty, aby zkontrolovali sve kardany! :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11456
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: kardan ?

Příspěvek od Urvanej »

Koukals, jesi ti tam Betmen nenamotal polštář, nebo něco jinýho?
[img]http://i253.photobucket.com/albums/hh77 ... 75f637.jpg[/img]
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2729
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Re: kardan ?

Příspěvek od tomasss »

Srandicky srandicky...koukej zjistit kdo je strujcem meho byvaleho nestesti, nebo ti za trest koupim flasku metaxy.
Zodpovedne soucastce pak navrhuju provest neco obzvlast morbidniho.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Zpět na „700 / 900 - opravy“