Jé - jak jsem mohl zapomenout zrovna na "péčko"?!
Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany . Když si ale vybavím všechny ty spoječky, ložiska a zoubky - setinky, ťuťuňuňu - tak se divím, že se převodovka už dávno nevysypala...
Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu...
jj,jak píše standa,závadu bych teda hledal uvnitř převodovky,jesi třeba příruba kardanu není šišatá,vyvaženost příruby na to bude mit malej vliv-při její váze je její obvodová rychlost takřka zanedbatelná. Jestli třeba není křivo nalisovaný ložisko?
Diky hosi, no jelikoz je to zjevne neco s prevodovkou, rozhodl jsem se to dalsim kuchanim te stavajici neresit a moje reseni misto toho vypada takhle...
DSC00107.JPG
Dneska jsem dal novy lozisko a gufero na prirubu, novy gufero hydromenice, upravil zdvih olejovych akumulatoru a jeste cekam na gumovy tesnici kulicky ze Sterbohol + novou sadu tesneni na mozek + treci elementy a pak sup s tim do auta...pak se zase ozvu
Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
mne to robi niekde okolo 75 - 80 a vybruje to az do 100 - 110 a lezie mi to na nervy. mam vsetko nove ulozenie kardanu vyvazeny samozrejmost , loziska v zadnej naprave disky s pneu uplne nove vyvazene a neviem co to robi ked to v tvojom pripade nebola prevodovka tak nebude asi ani v mojom ostava potom uz asi len neaka vule v diferenciali cez ktoru sa potom tieto vybracie prenasaju na kardan co ???
Zkus hodit zadni napravu do vzduchu a postupne odpojovat. Nejdriv kardan od prevodovky, predni cast kardan od zadni casti, pak pripadne bez kol. A uvidis jak se to bude chovat... Vule v diferencialu by se asi projevovala jinak nez vibrace, spis nejaky huceni ci bzuceni - z osobni zkusenosti
Nejake novinky ve vysetrovani? Na jednom mem byvalem aute, dnes vlastnenem kamaradem, mezi 80-100 km/h neco duni tak priserne, ze by me z toho rozbolela hlava. Kdyz se to pred delsi dobou velmi intenzivne resilo v servisu, neprislo se vubec na nic a vymenena byla pulka auta. Napadlo me, ze bych tady mohl najit nejakou novou inspiraci, s autem si sice moc nejezdi, nicmene mam dojem, ze to musi mit nejake lepsi reseni.
_________________ 244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
mužu se jen tak letmo zeptat jaký mate rozměry kardanu u D24T ?.. koupil sem si uložení a ložisko a když sem to rozdělal a chtěl vyměnit tak sem zjistil že uloženy je vetší a ložisko taky ,..naměřil sem u stavjcího ložiska 40 mm vnitří a nový je 45mm nikde sem nanašel ani na skandixu uložení s 40mm vnitřním ložiskem .
_________________ moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Řešil jsem to taky, ale z katalogu jsme vyčetl, že jsou asi 3 druhy uložení a jediný podle čeho to poznat bylo vlízt pod auto a změřit si průměr štangle na kterou se rve ložisko.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
tak sem to vyřešil ,..nechal sem si u soustružníka vytočit futýrko ze 40mm na 45mm to sem nalisoval na kardan a na to pak to nový větší ložisko i to uložení ,... ale děkuju za nazor nejdřiv sem nevědel co s tim ,ale pak mě napadlo tohle a přišlo mě to jako nejrychlejší cesta .
_________________ moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Rad bych vsechny upozornil, ze se tady na foru vyskytuje nejmenovany clovek ktery prenasi nemoc vibrujicich kardanu na ostatni! Doporucuju proto vsechny, co si s nim v Susce napriklad menili volanty, aby zkontrolovali sve kardany!
Srandicky srandicky...koukej zjistit kdo je strujcem meho byvaleho nestesti, nebo ti za trest koupim flasku metaxy.
Zodpovedne soucastce pak navrhuju provest neco obzvlast morbidniho.
zdar ,taky mě to vibruje a hučí a uz mě to leze na nervy nemůžu jet jak víc jak 80km a to sem přezul na letní a už se měnil uložení i s ložiskem a neska sem to hodil na kozy a zařadil 4 a potom 5 a víc to děla když to je v tahu tak sem to zkoušel bez kol a furt stejný ale napadlo mě sundat kotouč a zkusit rukou otočit a počítalo to jakoby ložiska ale nevim jestli to nemůže bejd v diferáku, , jestli to nemůžou bejt právje ono , jinak kardan má docela vůli
_________________ moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
zdar tak sem to snad objevil už mě to nedalo a skusil sem kříže mají vuji a jeden má tendenci se nedotáčet , mají nato narok 560 t.k co sem měřil tak by to mel bejt křiž 24 x 74 ale nevim jestli ne 24x74,5 ,potom by mohl byt schodný třeba s mercedese.. ?.. poradte kde popřipade koupit
_________________ moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
trapiz píše:zdar tak sem to snad objevil už mě to nedalo a skusil sem kříže mají vuji a jeden má tendenci se nedotáčet , mají nato narok 560 t.k co sem měřil tak by to mel bejt křiž 24 x 74 ale nevim jestli ne 24x74,5 ,potom by mohl byt schodný třeba s mercedese.. ?.. poradte kde popřipade koupit