kardan ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Tak mi v tydnu volali z kardanservisu, pane mate to hotovy, kardan byl naprosto v poradku a bez jakehokoliv rozvazeni.
Dneska jsem jeste na Feryho radu zkousel vule v homokinetakach, ale poloosy se ani na strane diferaku ani na strane kola pri lomcomani ani nehnou. Pri maximalnim vyheverovani kola tam je citit jen malinka vule.
Jen pro poradek, projevuje se to tak ze od cca 30kmh to zacne vibrovat, a cca od 40kmh prestane. Dneska jsem prezul kola a je to stejny, dela to jak pri D tak N, pri jizde z kopce na volnobeh i pod plynem (ale pod plynem vice). Diferak mam celej jinej a delalo to i s tim puvodnim.
Dneska jsem jeste na Feryho radu zkousel vule v homokinetakach, ale poloosy se ani na strane diferaku ani na strane kola pri lomcomani ani nehnou. Pri maximalnim vyheverovani kola tam je citit jen malinka vule.
Jen pro poradek, projevuje se to tak ze od cca 30kmh to zacne vibrovat, a cca od 40kmh prestane. Dneska jsem prezul kola a je to stejny, dela to jak pri D tak N, pri jizde z kopce na volnobeh i pod plynem (ale pod plynem vice). Diferak mam celej jinej a delalo to i s tim puvodnim.
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Jeste jsem zkousel pri maximalnim plynu mit ruku na radicce, a vibrace v ni citit temer nejsou i kdyz mi z toho zalehaji usi. Takze mi to pripada ze to musi byt vzadu nekde na poloosach. Jak je to u techhle aut, vyvazujou se i poloosy?
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2094
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Re: kardan ?
Při rychlosti 36kmh (10m/s, průměr kola 0,62m) se poloosy otočí 5krát za vteřinu, kardan má při téže rychlosti cca 25 otáček, což je 5 a 25 Hz. Myslím, že za dunění může jedině kardan, vibrace 5Hz by byly slyšet jako jednotlivé tupé údery (moje nedávná zkušenost: špatný zadní kotouč byl zhruba na šedesáti stupních svého obvodu "tlustější" a brzdil nestejnoměrně. Tato nestejnoměrnost se projevovala v rychlosti nad 80kmh duněním, při pomalé jízdě jako rány).
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2499
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
Re: kardan ?
To je informacestanda píše:Při rychlosti 36kmh (10m/s, průměr kola 0,62m) se poloosy otočí 5krát za vteřinu, kardan má při téže rychlosti cca 25 otáček, což je 5 a 25 Hz. Myslím, že za dunění může jedině kardan, vibrace 5Hz by byly slyšet jako jednotlivé tupé údery (moje nedávná zkušenost: špatný zadní kotouč byl zhruba na šedesáti stupních svého obvodu "tlustější" a brzdil nestejnoměrně. Tato nestejnoměrnost se projevovala v rychlosti nad 80kmh duněním, při pomalé jízdě jako rány).
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Pote co mi vcera Standuv prispevek zase probudil brouky v hlave
jsem dneska opet stravil den na rampe. Zjisteno ze:
- vibrace jsou citit i kdyz celej kardan odpojim, nejvic pri cca 1800rpm, kolem 2000rpm to prestane a opet zacina kolem 2500rpm.
- Intenzita je mensi nez s pripojenym kardanem, ale jestli to chapu spravne kardan zde pusobi jen jako zesilovac vibraci.
- Kdyz osahavam telo prevodovky, v miste kde je hydromenic a setrvak je vibrace nejmensi, temer neznatelna, a cim vic se presouvam dozadu k vystupu, tim je silnejsi. Pripominam ze vystupni kluzne lozisko i gufero jsem menil a i tesne po vymene to vibrovalo. Ze by byla nevyvazena priruba? Nebo nejaky lozisko naproti tomu vystupnimu? Koukal jsem do knizky o repasi aw71 a o zadnym takovym lozisku tam nic neni...

- vibrace jsou citit i kdyz celej kardan odpojim, nejvic pri cca 1800rpm, kolem 2000rpm to prestane a opet zacina kolem 2500rpm.
- Intenzita je mensi nez s pripojenym kardanem, ale jestli to chapu spravne kardan zde pusobi jen jako zesilovac vibraci.
- Kdyz osahavam telo prevodovky, v miste kde je hydromenic a setrvak je vibrace nejmensi, temer neznatelna, a cim vic se presouvam dozadu k vystupu, tim je silnejsi. Pripominam ze vystupni kluzne lozisko i gufero jsem menil a i tesne po vymene to vibrovalo. Ze by byla nevyvazena priruba? Nebo nejaky lozisko naproti tomu vystupnimu? Koukal jsem do knizky o repasi aw71 a o zadnym takovym lozisku tam nic neni...
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2094
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Re: kardan ?
Tojakože auto stojí na místě, kardan odpojenej, motor vrčí v libovolnejch otáčkách a nic nevibruje - ale když zařadíš rychlost, tak začnou vibrace? Jinak řečeno: vibrace začnou, až když se roztočí výstupní hřídel převodovky? Při zařazeném "N" se hřídel bez připojeného kardanu netočí? Tipnul bych, že je unášen vždy rotujícími částmi převodovky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Stando, nevim jaky zkazky jsi o mne slysel, ale na to abych osahaval telo prevodovky za jizdy jsem jeste porad moc malej fajnsmekr
Cili ano - auto drepi na miste s odpojenym kardanem. Situace s volicem v poloze N neni moc vypovidajici, nebot vlivem chybejici zateze kardanem se vystup prevodovky otaci samovolne. Nicmene, pokud mam v poloze P, tj vystup se netoci, vibrace ani pri vytaceni motoru nejsou, pokud mam v poloze D, vibrace jsou.

Cili ano - auto drepi na miste s odpojenym kardanem. Situace s volicem v poloze N neni moc vypovidajici, nebot vlivem chybejici zateze kardanem se vystup prevodovky otaci samovolne. Nicmene, pokud mam v poloze P, tj vystup se netoci, vibrace ani pri vytaceni motoru nejsou, pokud mam v poloze D, vibrace jsou.
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2094
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
Re: kardan ?
Jé - jak jsem mohl zapomenout zrovna na "péčko"?!
Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany
. Když si ale vybavím všechny ty spoječky, ložiska a zoubky - setinky, ťuťuňuňu - tak se divím, že se převodovka už dávno nevysypala...
Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu...

Z popisu situace to vypadá, že výstupní hřídel je, jak my odborníci říkáme, polamany

Zkus čeknout převodovku "stetoskopem" - tyčka v uchu, určitě znáš - třeba se po zařazení "D" ozve nějaký ťukání, bouchání nebo jinej nepravidelnej hluk ve fázi s otáčením výstupu...

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2271
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Re: kardan ?
jj,jak píše standa,závadu bych teda hledal uvnitř převodovky,jesi třeba příruba kardanu není šišatá,vyvaženost příruby na to bude mit malej vliv-při její váze je její obvodová rychlost takřka zanedbatelná. Jestli třeba není křivo nalisovaný ložisko?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)
TEL.: 731 241 432
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)
TEL.: 731 241 432
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Diky hosi, no jelikoz je to zjevne neco s prevodovkou, rozhodl jsem se to dalsim kuchanim te stavajici neresit a moje reseni misto toho vypada takhle...

Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
Dneska jsem dal novy lozisko a gufero na prirubu, novy gufero hydromenice, upravil zdvih olejovych akumulatoru a jeste cekam na gumovy tesnici kulicky ze Sterbohol + novou sadu tesneni na mozek + treci elementy a pak sup s tim do auta...pak se zase ozvu 
Jeste k ty co je ted v aute, spatne nalisovany lozisko asi ne, preci jen ta vodici rovina je vic jak 2cm dlouha, tam to krive nedas, spis se ti to zasekne pri lisovani.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 171
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
Re: kardan ?
no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Bohuzel, prevodovka sice byla zdrojem nekolika neprijemnosti, ale vibrace zustaly v nezmenene podobe. Je to predmetem dalsiho zkoumani...tir píše:no co ako to vyzera ? prestala ta vybracia v aute ja mam ten isty problem a neviem kde hladat chybu ostava diferak alebo prevodovka ...
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 171
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
Re: kardan ?
mne to robi niekde okolo 75 - 80 a vybruje to az do 100 - 110 a lezie mi to na nervy. mam vsetko nove ulozenie kardanu vyvazeny samozrejmost , loziska v zadnej naprave disky s pneu uplne nove vyvazene a neviem co to robi ked to v tvojom pripade nebola prevodovka tak nebude asi ani v mojom ostava potom uz asi len neaka vule v diferenciali cez ktoru sa potom tieto vybracie prenasaju na kardan co ???
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
Zkus hodit zadni napravu do vzduchu a postupne odpojovat. Nejdriv kardan od prevodovky, predni cast kardan od zadni casti, pak pripadne bez kol. A uvidis jak se to bude chovat... Vule v diferencialu by se asi projevovala jinak nez vibrace, spis nejaky huceni ci bzuceni - z osobni zkusenosti 

_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2271
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
Re: kardan ?
a co křížky?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)
TEL.: 731 241 432
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)
TEL.: 731 241 432
-
Offline
- Příspěvky: 171
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Vůz: volvo 740 D24T 2,4TD 1990 strieborna met
- Bydliště: Košice SLOVENSKO
Re: kardan ?
kardan je v poriadku dal som to vsetko skontrolovat a vyvazit a bolo to ok ja uz neviem kde hladat chybu ...
_________________
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
VOLVO S60R 2,5T 220kW 300HP AWD
Volvo S80 2,5 T 142 kw 2009
VOLVO 740 BUBUBUSHOVKA 2.4TD 1990
VOLVO S90 3.0 150Kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 885
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Re: kardan ?
Nejake novinky ve vysetrovani? Na jednom mem byvalem aute, dnes vlastnenem kamaradem, mezi 80-100 km/h neco duni tak priserne, ze by me z toho rozbolela hlava. Kdyz se to pred delsi dobou velmi intenzivne resilo v servisu, neprislo se vubec na nic a vymenena byla pulka auta. Napadlo me, ze bych tady mohl najit nejakou novou inspiraci, s autem si sice moc nejezdi, nicmene mam dojem, ze to musi mit nejake lepsi reseni.
_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další
-
Offline
- Příspěvky: 2772
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Leuven - Belgie
- Vůz: V40 D2 88kW MY2017
Re: kardan ?
U mne nic, uz jsem z toho byl natolik na prasky, ze jsem auto prodal a koupil jiny...
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 2.3 turbo
- Bydliště: Praha 4
Re: kardan ?
Zdar. Kdysi jsem řešil něco podobného a problém spočíval ve velkém zalomení kříže u převodovky. Vzniklo to po výměně silentbloků na motoru. Takže srovnat do roviny nebo nahradit kříž stejnoběžnym kloubem, ten funguje i zalomený.
-
Offline
- Příspěvky: 612
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
Re: kardan ?
mužu se jen tak letmo zeptat jaký mate rozměry kardanu u D24T ?.. koupil sem si uložení a ložisko a když sem to rozdělal a chtěl vyměnit tak sem zjistil že uloženy je vetší a ložisko taky ,..naměřil sem u stavjcího ložiska 40 mm vnitří a nový je 45mm nikde sem nanašel ani na skandixu uložení s 40mm vnitřním ložiskem .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Příspěvky: 612
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
Re: kardan ?



_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
Re: kardan ?
Myslím,že byly dva druhy uložení.Dokonce to co potřebuješ bych měl mít.Pozor,pokud se nepletu,tak uložení s druhým ložiskem nejde zkombinovat.trapiz píše:![]()
![]()
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 10765
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Re: kardan ?
Řešil jsem to taky, ale z katalogu jsme vyčetl, že jsou asi 3 druhy uložení a jediný podle čeho to poznat bylo vlízt pod auto a změřit si průměr štangle na kterou se rve ložisko.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
Jo a až to budeš přeobjednávat, tak si vezmi i ty krycí plechy, protože ty zmršíš při sundavání původního ložiska.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 612
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Náchodsko- Hořičky
Re: kardan ?
tak sem to vyřešil ,..nechal sem si u soustružníka vytočit futýrko ze 40mm na 45mm to sem nalisoval na kardan a na to pak to nový větší ložisko i to uložení ,... ale děkuju za nazor nejdřiv sem nevědel co s tim ,ale pak mě napadlo tohle a přišlo mě to jako nejrychlejší cesta .
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 10765
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Re: kardan ?
Jojo, dá se, dokonce se to pak líp nasazuje, nemusíš protahovat to ložisko po dýlce kardanu...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.