kardan ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 108
- Registrován: 21 roků 4 měsíce
- Bydliště: Nedvědice
- Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
- Bydliště: Nedvědice
-
Offline
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
kardan ?
Tak tento problém řeším taky.Bouchání z pod auta.
Vyměnil jsem uložení kardanu a problém nevyřešen,tak jsem seděl u pc a studoval veškeré ty věci co souvisí s kardanem na různých forech.
Zadohrab vlastním poprvé a jen chvíli,takže je tady spousta pro mě nových věcí,jako jsem se třeba dočetl,že diferák má 3 silentbloky a že toto by mohl být můj problém.Hned lehám pod auto čumím co to tam všechno je a nacházím spodní dva silentbloky,které se zdají být v pořádku,hledám výše nad difem a tam třetí silentblok totálně urvaný.
Proto při přeřazování ty rány v zadní části z pod auta.Diferák chodí,samozřejmě i s kardanem tak 2cm nahoru,dolu.
Zítra obědnávám u pana Kučery.
Ted bych rád kdybyněkdo napsal,co mě čeká při výměně.
Co musím udělat,odpojit sundat atd.
Bude stačit difer popustit dolů,nebo ůplně sundat?
Pořádně jsem to neprohlížel.ale určitě vím,že místa tam moc není.
Díky za rady,kterými bych se mohl řídit.
Vyměnil jsem uložení kardanu a problém nevyřešen,tak jsem seděl u pc a studoval veškeré ty věci co souvisí s kardanem na různých forech.
Zadohrab vlastním poprvé a jen chvíli,takže je tady spousta pro mě nových věcí,jako jsem se třeba dočetl,že diferák má 3 silentbloky a že toto by mohl být můj problém.Hned lehám pod auto čumím co to tam všechno je a nacházím spodní dva silentbloky,které se zdají být v pořádku,hledám výše nad difem a tam třetí silentblok totálně urvaný.
Proto při přeřazování ty rány v zadní části z pod auta.Diferák chodí,samozřejmě i s kardanem tak 2cm nahoru,dolu.
Zítra obědnávám u pana Kučery.
Ted bych rád kdybyněkdo napsal,co mě čeká při výměně.
Co musím udělat,odpojit sundat atd.
Bude stačit difer popustit dolů,nebo ůplně sundat?
Pořádně jsem to neprohlížel.ale určitě vím,že místa tam moc není.
Díky za rady,kterými bych se mohl řídit.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
kardan ?
Pokud je to silentblok v hliníkovém rameni,měl bych mít kompletní rameno.Renoš píše:Tak tento problém řeším taky.Bouchání z pod auta.
Vyměnil jsem uložení kardanu a problém nevyřešen,tak jsem seděl u pc a studoval veškeré ty věci co souvisí s kardanem na různých forech.
Zadohrab vlastním poprvé a jen chvíli,takže je tady spousta pro mě nových věcí,jako jsem se třeba dočetl,že diferák má 3 silentbloky a že toto by mohl být můj problém.Hned lehám pod auto čumím co to tam všechno je a nacházím spodní dva silentbloky,které se zdají být v pořádku,hledám výše nad difem a tam třetí silentblok totálně urvaný.
Proto při přeřazování ty rány v zadní části z pod auta.Diferák chodí,samozřejmě i s kardanem tak 2cm nahoru,dolu.
Zítra obědnávám u pana Kučery.
Ted bych rád kdybyněkdo napsal,co mě čeká při výměně.
Co musím udělat,odpojit sundat atd.
Bude stačit difer popustit dolů,nebo ůplně sundat?
Pořádně jsem to neprohlížel.ale určitě vím,že místa tam moc není.
Díky za rady,kterými bych se mohl řídit.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 886
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
kardan ?
když pišeš že tam maš tři silentbloky tak předpokladam že maš multilink zadni napravu a utrženej je ten horni středovy silentblok, to by znamenalo vyndat diferak ven jinak se tam nedostaneš.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 21 roků 2 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
kardan ?
tak, tak, máš pravdu předsedo.marra píše:když pišeš že tam maš tři silentbloky tak předpokladam že maš multilink zadni napravu a utrženej je ten horni středovy silentblok, to by znamenalo vyndat diferak ven jinak se tam nedostaneš.
Renoš má podle podpisu ježka v kleci. Přeji hodně pevných nervů při opravě.
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
-
Offline
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
kardan ?
No tak takové odpovědi jsem se obával.marra píše:když pišeš že tam maš tři silentbloky tak předpokladam že maš multilink zadni napravu a utrženej je ten horni středovy silentblok, to by znamenalo vyndat diferak ven jinak se tam nedostaneš.
Vyndat diferak ven obnáší co všechno?Vyndat poloosy,odmontovat vše co souvisí s tou klecí na difu?
Opravdu by nestačilo,odmontovat jen některé části,a difer nějakým způsobem popustit pro lepší manipulaci,bez toho,abych ho vypouštěl a vytahoval poloosy?

Mám ještě čas než přijde matroš poštou,tak chci posbírat ještě nějaké informace.
Tím pádem asi výměnu neprovedu pod zvedákem že?

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
kardan ?
Fery provádí údržbu difu vrchem - dírou vystřiženou v podlaze 

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 174
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
kardan ?
Mrkni se sem, http://www.k-jet.org/files/greenbooks/700/TP31201-1_700_multi-link_rear_suspension.pdf je to originální manuál na opravy a údržbu multilink nápravy, včetně návodu na výměnu onoho silentbloku. Jinak kamarád co ho už měnil na jiném autě mi říkal že diferák nemusel ven, že to celé jenom popustil ale na vlastní oči jsem to neviděl.Renoš píše:No tak takové odpovědi jsem se obával.
Vyndat diferak ven obnáší co všechno?Vyndat poloosy,odmontovat vše co souvisí s tou klecí na difu?
Opravdu by nestačilo,odmontovat jen některé části,a difer nějakým způsobem popustit pro lepší manipulaci,bez toho,abych ho vypouštěl a vytahoval poloosy?![]()
Mám ještě čas než přijde matroš poštou,tak chci posbírat ještě nějaké informace.
Tím pádem asi výměnu neprovedu pod zvedákem že?
Olej nemusíš vypouštět, poloosy nejsou do diferenciálu zastrčené, takže při odpojení ti náplň neuteče.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
kardan ?
Díky Ondro to je dostačující,zbytek si ověřím v praxi.
Příští týden,by mohl silentblok dorazit a potom co nejdříve do toho.
Příští týden,by mohl silentblok dorazit a potom co nejdříve do toho.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
kardan ?
Tak po středeční výměně rozvodů za pomocí kamaráda jsem se o víkendu pustil do výměny silentbloku difu.
Nebylo to zas až taková hrůza jak jsem si myslel.
Nejdříve jsem shodil tu klec,se šroubama nebyl problém,vyšrouboval šrouby ze silentbloků a diferák spustil kam mě pustily poloosy a kardan.
Starý silentblok jsem opatrně vysekal ven a nový nalisoval přes šroub a takový domácí přípraveček nazpět.
Pravda je,že toho místa tam je moc poskromnu a lepší je to ve dvou lidech každý z jedné strany(v mém případě pomohl tchán)protože uhlídat obě strany pod autem je problém.
Potom jsem ještě měnil obě manžety poloosy a nemoh sem sundat kloub z poloosy tak jsem ji vytáhl celou a vyměnil je z opačného konce.
Takže docela prácička,ale ta spokojenost,nikde nic nebouchá.
Nebylo to zas až taková hrůza jak jsem si myslel.
Nejdříve jsem shodil tu klec,se šroubama nebyl problém,vyšrouboval šrouby ze silentbloků a diferák spustil kam mě pustily poloosy a kardan.
Starý silentblok jsem opatrně vysekal ven a nový nalisoval přes šroub a takový domácí přípraveček nazpět.
Pravda je,že toho místa tam je moc poskromnu a lepší je to ve dvou lidech každý z jedné strany(v mém případě pomohl tchán)protože uhlídat obě strany pod autem je problém.
Potom jsem ještě měnil obě manžety poloosy a nemoh sem sundat kloub z poloosy tak jsem ji vytáhl celou a vyměnil je z opačného konce.
Takže docela prácička,ale ta spokojenost,nikde nic nebouchá.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvky: 174
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha východ
- Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
kardan ?
A nechal jsis zkontrolovat geometrii? Pokud ano tak sorry že Tě podceňuju
Ono totiž to při každém zásahu můžeš rozhodit a autí pak získá velice zajímavé jízdní vlastnosti (v negativním slova smyslu)

_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Mne to dela trosku jinou vec - po delsi jizde dopredu kdyz zastavim a z D-cka tam dam R-ko (couvam), tak se odnekud ze zadni napravy ozve takove kovove lupnuti nebo spis cvaknuti. Mam multilink, vsechny tri silentbloky diferaku meneny (marra). Muze to taky delat to ulozeni kardanu? Pri jizde ani akceleraci se to nijak neprojevuje... nebo je to nejaka neskodna vule v ozubenych prevodech diferaku?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
kardan ?
Vím,že musím na geometrii včera nebylo kde,tak doufám,že se tam co nejdříve dostanu.OndraH píše:A nechal jsis zkontrolovat geometrii? Pokud ano tak sorry že Tě podceňujuOno totiž to při každém zásahu můžeš rozhodit a autí pak získá velice zajímavé jízdní vlastnosti (v negativním slova smyslu)
Aspon jsem se snažil dát to co nejlépe zpět jak to bylo,podle toho jak byly otištěné ty podložky na šroubech.
Mám to od rodičů 100km,tak bych nerad jel třeba šejdrem,což by se mohlo v pohodě stát.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
kardan ?
Mne to robi tiez a skor by som to typoval na vodiace tycky brzdovych strmenov (pri meneni smeru jazdy vacsinou stojis na brzde) a silentbloky ulozenia zadnej napravy.tomasss píše:Mne to dela trosku jinou vec - po delsi jizde dopredu kdyz zastavim a z D-cka tam dam R-ko (couvam), tak se odnekud ze zadni napravy ozve takove kovove lupnuti nebo spis cvaknuti. Mam multilink, vsechny tri silentbloky diferaku meneny (marra). Muze to taky delat to ulozeni kardanu? Pri jizde ani akceleraci se to nijak neprojevuje... nebo je to nejaka neskodna vule v ozubenych prevodech diferaku?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Tak uz to nedela - marra vzadu dotahl nejaky srouby - coz mi pripomina ze jsem se ho zapomnel zeptat kterytomasss píše:Mne to dela trosku jinou vec - po delsi jizde dopredu kdyz zastavim a z D-cka tam dam R-ko (couvam), tak se odnekud ze zadni napravy ozve takove kovove lupnuti nebo spis cvaknuti. Mam multilink, vsechny tri silentbloky diferaku meneny (marra). Muze to taky delat to ulozeni kardanu? Pri jizde ani akceleraci se to nijak neprojevuje... nebo je to nejaka neskodna vule v ozubenych prevodech diferaku?

Jinak zacina se mi pri prudsi akceleraci taky ozyvat jakesi dute klepani, lozisko kardanu asi odchazi...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Prosim o radu
Po vymene stredoveho loziska kardanu i jeho gumoveho ulozeni auto pri rychlostech 20-50 a pak 70+ vibruje. Siri se to od kardanu, pred vymenou jeho ulozeni to nedelalo. Jsou taktez vymeneny silenbloky motoru, diferaku, prevodovky a vystupni lozisko na hrideli prevodovky (a nespravilo se to tim). Na kloubech kardanu vule nejsou, ze by ulitlo vyvazovaci zavazicko na kardanu taky neni videt. Co to muze byt, kdyz pred vymenou jsem s tim jezdil vic nez 180 a po vibracich ani pamatky?

Po vymene stredoveho loziska kardanu i jeho gumoveho ulozeni auto pri rychlostech 20-50 a pak 70+ vibruje. Siri se to od kardanu, pred vymenou jeho ulozeni to nedelalo. Jsou taktez vymeneny silenbloky motoru, diferaku, prevodovky a vystupni lozisko na hrideli prevodovky (a nespravilo se to tim). Na kloubech kardanu vule nejsou, ze by ulitlo vyvazovaci zavazicko na kardanu taky neni videt. Co to muze byt, kdyz pred vymenou jsem s tim jezdil vic nez 180 a po vibracich ani pamatky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
kardan ?
Vystředit.tomasss píše:Prosim o radu![]()
Po vymene stredoveho loziska kardanu i jeho gumoveho ulozeni auto pri rychlostech 20-50 a pak 70+ vibruje. Siri se to od kardanu, pred vymenou jeho ulozeni to nedelalo. Jsou taktez vymeneny silenbloky motoru, diferaku, prevodovky a vystupni lozisko na hrideli prevodovky (a nespravilo se to tim). Na kloubech kardanu vule nejsou, ze by ulitlo vyvazovaci zavazicko na kardanu taky neni videt. Co to muze byt, kdyz pred vymenou jsem s tim jezdil vic nez 180 a po vibracich ani pamatky?
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Ee, at dam klec s ulozenim doleva, doprava, dopredu, dozadu nebo pekne doprostred, vibruje to stale stejne.martinopel píše:Vystředit.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2379
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
kardan ?
Vyvážit kardan. Nebo možná není stejně složený na drážky. Nic mě jinak nenapadá. Ještě je možnost, že se uvolnila podložka co je uvnitř kardanu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Uz jsi treti kdo to rika, takze to tak asi bude...jen nechapu jak je mozny, i kdyz bylo stary ulozeni vymackany, ze se to neprojevilo ve vyssich rychlostech...jarek.krizan píše:Vyvážit kardan.
Je, o tom zadna...jarek.krizan píše:Nebo možná není stejně složený na drážky.
Podlozka? Kardan je dutej ne?jarek.krizan píše:Ještě je možnost, že se uvolnila podložka co je uvnitř kardanu.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2379
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
kardan ?
Kardan je dutý a za drážkami je nalisovaná, nebo nabodovaná podložka a pokud se uvolní, může způsobit nevyváženost. Mohlo by se to stát, pokud je v drážkách hodně vazelíny a při zasunutí kardanů do sebe se stlačí vzduch za drážkami natolik rychle, že nestihne uniknout malou dírkou uprostřed podložky a podložka se vyhne směrem dovnitř, nebo vypadne. Na Volvu podložky jsou, ale ještě se mi to nestalo, ale asi se to stát může, tak jak třeba na Oplu, nebo BMW.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Tak problem skutecne je ve slozeni predni a zadni casti kardanu. Dneska jsem se v tom hrabal a zjistil, ze "usi" predniho a zadniho dilu nejsou uplne v rovine, ale o 2-3 zuby stredoveho tisicihranu posunute. Provedl jsem korekci, ale stale spatny, takze znova na hever a zadni dil jsem otocil o 180°. Ve vysledku kardan lehce vibruje pri rychlosti cca 30km/h, pokud jedu pomaleji nebo rychleji tak je to uplne v pohode. Spokojenej uplne nejsem, ale aspon se s tim da ject po dalnici...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
kardan ?
A mám to také. Po výměně středového ložiska kardanu silné vibrace a hluk při 70+. V prvním kole nápravy jsem zjistil, že mechanik sestavil kardan na drážkách asi náhodně. Pootočený. Pootočil jsem tedy klouby všechny stejně do zákrytu. Nepomohlo. Tak jsem na drážkách otočil o 180 stupnů. Je to o dost lepší, ale pořád 80+ hluk, vibrace. Vystředění nepomáhá, před výměnou střed.ložiska vibrace žádné. S pneu problém není, zkoušel jsem jiné. Co dál? Zmiňovaná podložka? Vyvážit kardan (závažíčka na něm jsou)? Je možné, že původně byl kardan složený jinak, pootočený o nějakou drážku, mám se pouštět do pootáčení? Výměnu ložiska dělal automechanik a zapomněl si složení označit, pak to složil náhodně.
-
Offline
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Hehe
No ja se o vikendu dostal na rampu, takze jsem ozkousel obe polohy (vzajemne vuci sobe pootocene o 180 stupnu). Pokud to slozim tak ze drazky jsou na stejne strane, vibruje to trochu jen kolem 40, jinak nic. Pokud to dam tak ze drazka na zadni casti kardanu je "nahore" a drazka na predni casti "dole", vibruje to podstatne vic (30-40, 70+).
Podlozku jsem zkouknul, ta je ok.
Jinak nesklada se to presne podle drazek, ty jsou jen pro spravnou orientaci prave toho natoceni o 180 stupnu, na presnost se to sklada aby "usi" kardanu licovaly.
Mne zrejme ceka vymena kardanu, minimalne ty predni casti

Podlozku jsem zkouknul, ta je ok.
Jinak nesklada se to presne podle drazek, ty jsou jen pro spravnou orientaci prave toho natoceni o 180 stupnu, na presnost se to sklada aby "usi" kardanu licovaly.
Mne zrejme ceka vymena kardanu, minimalne ty predni casti

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé