Vykon PRV endzinu 2.8 V6

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Pri brouzdani po siti jsem narazil na

http://www.505turbo.com/forum/index.php ... #entry6672

kde je zmineno, ze motor z produkce PRV ma velmi neefektivni odvod spalin. Resi se to montazi jakychsi drzaku (headers). Vykon pri zachovani atmosferickeho motoru a puvodni klikovce by mel jit nastavit na cca 200 koni (uprava sani, odstraneni katu, ...). Kuprikladu stejny motor montovany do Citroenu XM ma seriovy vykon 170 koni.

Navic podle

http://www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html

by mela prevodovka zvyseny vykon v pohode snest. Otazka tedy je - ma tu nekdo zkusenosti s temito motory? Ma nekdo tuseni co jsou to ty headers? Jak je to s nastavenim regulatoru tlaku, a dalo by se par koni nahnat jinym nastavenim RJ? Vim ze u atmosfery je to nic moc, ale zase u 110kw by to uz neco hodit mohlo :poc:


PS: Vcera jsem chtel na semaforech ukazat nagelovanymu typkovi v naftovym seatu akceleraci a bylo to tak tak :shock: tak zjistuju moznosti :lol:
PPS: motor za turboverzi 2.3 menit nechci
Naposledy upravil(a) tomasss dne 13 říj 2008 14:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#2 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od jou81 »

Že ty jsi kvůli tomu pomerančovýmu skoroautu nemohl usnout ? :mrgreen:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

jou81 píše:Že ty jsi kvůli tomu pomerančovýmu skoroautu nemohl usnout ? :mrgreen:
Ve snu se mi pres okynko smal a pak mi ujel :!: :!: :!: :lol:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od pekelnik »

se na něj vyprdni. máš volvo s motorem konstruovaným v roce 1973, tak z toho nedělej závodníčku ;-)
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#5 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

pekelnik píše:se na něj vyprdni. máš volvo s motorem konstruovaným v roce 1973, tak z toho nedělej závodníčku ;-)
Ja vim...nechci se poustet do zadnych vetsich akci, ale pokud by byla pravda to co pisou na onom webu o neefektivnim sbernem potrubi a sani, tak zase proc si jednoduchou operaci nepridat par koni ;-) Navic soused ma XMko a vim ze tech 30 koni navic je sakra znat :prace:
Naposledy upravil(a) tomasss dne 14 říj 2008 13:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

jaky mate nazor na nastavitelny regulator tlaku paliva?

http://honda.autodoplnky.cz/honda-accor ... t-s1495253

Tento palivový ventil zvyšuje výkon motoru během akcelerace, obohacením palivové směsi. Pracuje stejnou rychlostí i se stejným průtokem paliva jako originál ventil. Montáž je velice snadná, díky podrobnému montážnímu návodu, který je přiložen v balení. Princip činnosti: Elektrické palivové čerpadlo zásobuje vstřikovací zařízení palivem pod vysokým tlakem, který je kontrolován a udržován originál palivovým regulátorem. Na originál regulátoru se nedá žádným způsobem modifikovat tlak a většinou je konstantně nastaven na 3 bary. Během akcelerace, ale motor potřebuje více paliva pod vyšším tlakem než dodává originál regulátor, tím je výkon a zrychlení motoru omezeno. U našich výkonných palivových regulátorů je možné pomocí stavěcího šroubu přímo regulovat tlak paliva. Regulátory jsou dostupné s přednastaveným tlakem 2, 3 a 3,5 baru ( dle typu vozu ). Během akcelerace se tlak zvyšuje 1,7 krát rychleji než u originál regulátoru, což umožňuje daleko lepší přísun paliva, lepší spalování a požitek z jízdy a zrychlení Vašeho vozu. Vyšší tlak paliva rovněž lépe obohacuje palivovou směs čímž podněcuje lepší spalování. Výsledky z POWER regulátorem paliva jsou následující: - lepší pocit z jízdy, žádné ztráty na výkonu během akcelerace a až 8% nárůst výkonu Vašeho vozu. POZOR, pouze pro benzínové motory.

http://www.carperformanceuk.co.uk/760-2 ... 20985.html
http://www.tuning.sk/dokument-pbv_regul ... mp_ventily
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:jaky mate nazor na nastavitelny regulator tlaku paliva?

http://honda.autodoplnky.cz/honda-accor ... t-s1495253

Tento palivový ventil zvyšuje výkon motoru během akcelerace, obohacením palivové směsi. Pracuje stejnou rychlostí i se stejným průtokem paliva jako originál ventil. Montáž je velice snadná, díky podrobnému montážnímu návodu, který je přiložen v balení. Princip činnosti: Elektrické palivové čerpadlo zásobuje vstřikovací zařízení palivem pod vysokým tlakem, který je kontrolován a udržován originál palivovým regulátorem. Na originál regulátoru se nedá žádným způsobem modifikovat tlak a většinou je konstantně nastaven na 3 bary. Během akcelerace, ale motor potřebuje více paliva pod vyšším tlakem než dodává originál regulátor, tím je výkon a zrychlení motoru omezeno. U našich výkonných palivových regulátorů je možné pomocí stavěcího šroubu přímo regulovat tlak paliva. Regulátory jsou dostupné s přednastaveným tlakem 2, 3 a 3,5 baru ( dle typu vozu ). Během akcelerace se tlak zvyšuje 1,7 krát rychleji než u originál regulátoruPochopil by som keby napisali, ze pocas akceleracie sa tlak zvysi 1,7X - to by aj malo zmysel. Ako vsak zabezpecia rychlejsi narast tlaku mi nie je jasne. A tiez to, ako zistia ze prave akcelerujes... To by slo vyhodnotenim okamzieho tlaku paliva v liste a jeho trendom., což umožňuje daleko lepší přísun paliva, lepší spalování a požitek z jízdy a zrychlení Vašeho vozu. Vyšší tlak paliva rovněž lépe obohacuje palivovou směs čímž podněcuje lepší spalování. Výsledky z POWER regulátorem paliva jsou následující: - lepší pocit z jízdy, žádné ztráty na výkonu během akcelerace a až 8% nárůst výkonu Vašeho vozu. POZOR, pouze pro benzínové motory.

http://www.carperformanceuk.co.uk/760-2 ... 20985.html
http://www.tuning.sk/dokument-pbv_regul ... mp_ventily
Pokial je to cele len o tom, ze vymenis 3 barovy regulator za 3,5Bar myslim ze hlavnym efektom bude hlavne zvysenie spotreby
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše: Pochopil by som keby napisali, ze pocas akceleracie sa tlak zvysi 1,7X - to by aj malo zmysel. Ako vsak zabezpecia rychlejsi narast tlaku mi nie je jasne. A tiez to, ako zistia ze prave akcelerujes... To by slo vyhodnotenim okamzieho tlaku paliva v liste a jeho trendom. Pokial je to cele len o tom, ze vymenis 3 barovy regulator za 3,5Bar myslim ze hlavnym efektom bude hlavne zvysenie spotreby

v te slovenske verzi to je tak jak rikas...

http://www.tuning.sk/dokument-pbv_regul ... mp_ventily
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

k problematice "headers"

https://turbobricks.com/showthrea ... ight=b280f"

takze jestli to dobre chapu, jde o vyfukove sberne potrubi

A na turborbricks oznacuji jako nejlepsi seriove vyrabene a kompatibilni svody na Renault Alpine A310

http://www.simon-auto.de/alpine/englisch/241000ssb.htm
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Sergej »

Tie nerezove potrubia su pekne, maju vyhodu ze aspon nehrdzaveju.
Ten ventil - vyskusaj a poreferuj...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Tie nerezove potrubia su pekne, maju vyhodu ze aspon nehrdzaveju.
Ten ventil - vyskusaj a poreferuj...
Ono je to tezke, svody by staly kolem 10kkc, pricemz zisk kolem 30hp je temer jisty, riziko poskozeni motoru nula.
Regulator vychazi na cca 800 korun, zisk nejisty ("az" 10% = 15hp) a riziko...no nevim...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#12 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Btw tady je cely souhr kladu a zaporu PRV motoru

http://www.geocities.com/davemcbean/V6.html

a v zaporech je onen neefektivni system sberneho potrubi.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#13 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od GDPR_user »

tomasss píše:
Sergej píše:Tie nerezove potrubia su pekne, maju vyhodu ze aspon nehrdzaveju.
Ten ventil - vyskusaj a poreferuj...
Ono je to tezke, svody by staly kolem 10kkc, pricemz zisk kolem 30hp je temer jisty, riziko poskozeni motoru nula.
Regulator vychazi na cca 800 korun, zisk nejisty ("az" 10% = 15hp) a riziko...no nevim...
Pokud bys měl zájem prodávám B230FT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše:Pokud bys měl zájem prodávám B230FT
Vzhledem k tomu, ze to swap motoru neni legalni a slozitost je trosku nad moje predstavy, tak pokracuju v dotazu - mate nekdo zkusenost s regulatory tlaku paliva? Nebo jine upgrady na benzinove atmosfery?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Tak jsem napsal par firmam co delaji nerezove svody o cenovou nabidku, tak uvidim...:)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Sergej »

O tuningu na atmosferach tu kdesi pisal aj Jarek Krizan. Predovsetkym musi byt motor v perfektnom stave - treba skontrolovat vahadla, vacky, ventily, pripadne upravit casovanie, pomerat tlaky...
Najjednoduchsou upravou moze byt uprava vyfukovych zvodov, odstranenie katalyzatora...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Najjednoduchsou upravou moze byt uprava vyfukovych zvodov, odstranenie katalyzatora...
K tomu odstraneni katalyzatoru - budou s tim pak problemy na stk? Projde to emisemi? Ten katalyzator co je tam ted uz je nejspis taky davno mrtvy, a emisema to proslo...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#18 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od jou81 »

Zajímavé čtení, ty si opravdu nedáš pokoj :shock: :lol:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

jou81 píše:Zajímavé čtení, ty si opravdu nedáš pokoj :shock: :lol:
Docela me tema optimalizace vykonu atmosferickych benzinu zajima, tak kdyz nic jineho, aspon se dozvim nove veci...a treba informace o vysoce neefektivni geometrii vyfukovych svodu me docela prekvapila.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
jou81 píše:Zajímavé čtení, ty si opravdu nedáš pokoj :shock: :lol:
Docela me tema optimalizace vykonu atmosferickych benzinu zajima, tak kdyz nic jineho, aspon se dozvim nove veci...a treba informace o vysoce neefektivni geometrii vyfukovych svodu me docela prekvapila.
tak, tak... K tym zvodom: zalezi na tom kto to hovori, a ci to je aj niecim podlozene - placebo efekt je silny. V kazdom pripade vyzeraju nerezove zvody ovela lepsie ako liatinove.
Pokial je kat naozaj mrtvy, nema ho tam cenu nechavat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:tak, tak... K tym zvodom: zalezi na tom kto to hovori, a ci to je aj niecim podlozene - placebo efekt je silny. V kazdom pripade vyzeraju nerezove zvody ovela lepsie ako liatinove.
Pokial je kat naozaj mrtvy, nema ho tam cenu nechavat.
Delorean ma zvyseni po vymene 30-40HP vykonu, pricemz puvodni vykon je 137HP. B-280 je stejna, ma svody s ctvercovym prurezem, coz znizuje pruchodnost plynu.
Lepsi svody vhodne pro me by mely byt na Renaultech R-30, kouknu se po nich.
Zaroven jsem v kontaktu s chlapkem ze statu, co je taky dela, primo na Volvo s PRV.
Katalizatory odchazeji podle infa na netu po cca 100tkm, ja mam 300tkm a pri pridani silne plechovy zvuk, takze iluze si nedelam, otazka je co na to STK...?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#22 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Ondra. »

jakej úhel rozevření válců má prv?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 35
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od tomasss »

Ondra. píše:jakej úhel rozevření válců má prv?
90 stupnu, mel to puvodne byt 8mi valec - ale pak prisla ropna krize - skoda :ryma:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#24 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od Ondra. »

a kolik bývá u šestiválce typicky?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#25 Vykon PRV endzinu 2.8 V6

Příspěvek od jarek.krizan »

I u atmosférického benzínu jde zvýšit výkon. Je to ale piplavá práce, ale pokud si to uděláš sám, není to tak drahé. V první řadě musí být motor ve výborné kondici, tzn. chlazení, mazání, všechno musí těsnit. A pak se může do toho člověk vrhnout. Vyčistit olejovou soustavu a vyleštit kanály jak jen to půjde ( člověk by nevěřil, ale i olej je dobrá brzda, pokud mu něco brání v průtoku ). To samé platí i pro chladící soustavu. Sundat hlavy a zarovnat , zabrousit ventily a samozřejmě motor a součásti zbavit naneseného karbonu. Zkontrolovat minimálně opotřebení vaček a případně dát nové, nebo použít ty pro lepší výkon ( jiné časování a ostrost + zdvih ) vyrábělo se jich dost variant, tak to chce hlavně správně vybrat. Nové rozvody, nové článkové řetězy myjí menší odpor a vyšší přesnost časování. Vyleštit a to důkladně sací a výfukové kanály. Dá se i použít sportovní sání, co se pro tyto motory vyrábělo, nebo si vyrobit vlastní z nerezu. Nové pístní kroužky, případně i písty. Vyúhlovat ojnice. Pokud je třeba nové ojniční a klikové šálky. Vyčistit celou chladící soustavu a případně použít silikonové hadice - to není pro parádu. použít samostatné výfukové svody a nechat upravit a naladit výfuk. Vybrakovat kat a nebo použít jen trubky není ideální.
další odbornější zásahy jsou už spíš laboratorní práce a hraní s naladěním vstřikovací dávky, zapalování apod.
jestli jsem na něco zapoměl, tak mě doplňte.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“