V70 T5 manual vs R automat

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám možnost koupě V70 T5 239ps a nebo V70 R stejně výkonné, obě rv.1997. Když mám být upřímný, více se mi líbí to eRko, ale je to v automatu. Můžete mi někdo říct svoje zkušenosti s automatem? Co by jste si radši koupili Vy?Zajímalo by mě, jestli ten automat neubírá z potěšení ze sportovní jízdy. Předem děkuji za Vaše názory

sramcik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 106
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
Bydliště: Frýdek - Místek

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od sramcik »

Osobně bych šáhnul po tom R v automatu. Osobně už s tím jezdím od roku 2000 a nemůžu si ho vynachválit. Ten klid, to pohodlí, ta přesnost.
V serpentinách za Berounem jsem dokázal udržet docela slušhou rychlost a dynamiku.
I s AT se dá jezdit sportovně, ale za cenu hodně zvýšené spotřeby. Jinak je s tím odlišný styl jízdy, to se ovšem časem vžije.
Hlavně je to ale auto na dlouhé klidné cesty "normálí" rychlostí nebo popojíždění v zácpách.

Ale pokud chceš něco na přímo spotrovní jízdu, tak zkus šáhnout po jiném Volvu (odborníci poradí). V70 je prý nedotáčivá a má moc měkké pérování (někde jsem to zaslech - zatím jsem si ničeho z toho nevšim) a je těžká, těch 1,6 tuny v základu je poznat.
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km

BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L

dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

děkuju za názor. :-) Chtěl bych ještě se zeptat, jak řadí ten automat? Jde mi o to, když chce člověk předjíždět, tak aby prostě šlápnul na plyn a vystřelilo to a nečekal buh ví jak dlouho než to podřadí...... A když to podřazuje, jestli jenom o jeden stupeň nebo i o dva? A jaká je průměrná spotřeba s automatem město a kombinovaná? Děkuju za odpověď

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4360
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od wickey »

radsi bych si nasel R s manualem - ty se spocatku delali taky a mas po problemu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

sramcik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 106
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
Bydliště: Frýdek - Místek

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od sramcik »

Benzín zabírá po sešlápnutí hnedle.
Turbo má chvilkovou prodlevu, než se natlakuje, odhadem tak něco pod možná půl sekundy, ale jde to postřehnout.

Spotřeba je kolem 9 město, 6 až 9 dálkové. Jinak dlouhodobá kombinovaná spotřeba se mi drží papírově podle domácího počítání na 7,4
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km

BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L

dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

Spotřeba 9 město?! To mi přijde hodně málo.... Měli jsme 2.5T AWD manuál a ta si brala v průměru 11,5. To se mi moc nezdá, aby R a ještě automat si to bralo tak málo na takhle silný motor a ještě automat.... Kdyby to byl diesel, tak to bych tomu věřil :lol:

honzAK
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 273
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od honzAK »

sramcik píše:Spotřeba je kolem 9 město, 6 až 9 dálkové. Jinak dlouhodobá kombinovaná spotřeba se mi drží papírově podle domácího počítání na 7,4
Uz to nehul :lol: v eRku neni 2.5 TDI.

Rko v automatu pocitej 12-14 a vic po meste a kolem 10 mimo mesto.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

sramcik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 106
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
Bydliště: Frýdek - Místek

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od sramcik »

No dokonce ...
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km

BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4360
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od wickey »

sramciku - o jakem modelu to pises? totiz v podpisu mas TDI a popisujes R ;) myslim, ze nejen ja v tom mame trochu zmatek..

anyway co se tyce spotreby - ja jezdim tak cca 95% mesto. Auto viz podpis.
Na stylu jizdy ve meste moc nezalezi - spotreba prumer podle palubaku kolem 12,5-13 l na sto.. Samo, jestli beru do uvahy jen centrum mesta - zacpy atd, tak 14-15.

Venku neni problem jet za 8 litru sviznou jizdou po okreskach + vesnice. Dalnice pri 140-160 prumer cca 10-11.

Automat si veme o litr navic minimalne. AWD (vetsina V70R s automatem jsou ctyrkolky) taky neco veme.

Takze s tim pocitej..

Osobne bych opravdu vzal bud T5ku s manualem (rozdil 10, resp. 25 koni - podle roku vyroby) proti eRku neni tak znatelny.. Zas ta exkluzivita eRka ma neco do sebe... Rozhodne moje rada zni manual.

edit: ted jsem si vsiml, ze Ti jde o rok 1997 - to nejspis nebude AWD a bude mit 250 koni. takze rozdil je pouhych 10 koni proti T5ce.. Takze jde opravdu spis o tu exkluzivitu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

Neni to AWD, je to jen R a v popisu inzerátu píšou, že to má 239 koní a u tý T5 taky 239 koní, takže je tam jenom rozdíl v tom automatu a že to eRko vypadá líp...

sramcik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 106
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
Bydliště: Frýdek - Místek

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od sramcik »

Jen jsem se snažil poskytnout info, jak by so mohl chovat automat ... už s nima mám celkem dlouhodobé zkušenosti.
U té spotřeby jsem nějak přehlíd, že jsem mimo předpokládané modely a hodil jsem tam svojí orientační z nafťáku ...
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km

BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L

dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

Jasně, já si říkal, že to bude asi tvoje spotřeba :-) Ještě jednou díky za info

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1793
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Ja jsem mel moznost se nekolikrat v Rku svezt, vzdy bylo v manualu. A vzdy bylo 2005. Bomba auto, nic poslusnejsiho jsem jeste neridil.
K tem automatum:
Vzdy jsem zastaval nazor, ze automat je pro zeny a pitomy amiky. V praci jsem vsak zmenil pozici a ridim vyhradne auta v automatu a to ruznych znacek, minimalne vsak Superba 2.5TDi. V automatech je pomerne veliky rozdil, napriklad ten v Superbu vylozene ku.vi auto, radi pomalu a auto zlenivy, jeste ze ma moznost sekvencniho razeni, ta trochu prida na dynamice (je to jednospojkovy automat P-R-N-D-4-3-2).
V Audi (at uz A6 3.2, 4.2, A8L 4.2, 6.0) ci v BMW (750iL ci 760iL) je automat radost z jizdy. Tady uz nepouzijes ani sekvenci, jelikoz rychlost odezvy na seslapnuti plynu se projevi okamzitym podrazenim az o dva stupne dolu. Ani "packy" pod volantem na sportovni jizdu nejsou zdaleka tak dobre, jako samotny automat zarazeny v e"S"ku (pro neznale: D-drive S-sport). Na sportovni jizdu se mi zda automat jako dobre reseni, je-li dostatecne rychly na podrazovani a ma takovy nejaky cit pro styl jizdy. Nejlepe dvojspojkovy, coz je az v novejsich Volvech. Sekvence je naopak vyborna na brzdeni motorem pri zpomalovani.
Kdyz jsem si tedy nedavno udelal radost a konecne se stal Volvistou, hledal jsem automat, lec byl jsem k nemu skepticky (cekal jsem styl Superba). Volvo automat me mile prekvapil, na sportovnejsi jizdu se docela hodi, podrazeni pri prudkem seslapnuti je rychle a pamet na styl jizdy je tu take (kdyz jej "honis", radi pri vyssich otackach a pri ubrani plynu ve vyssich otackach chvili zustane, ceka na dalsi naloz).
Ja bych tedy skocil do eRka s automatem. :tlesk: :palec:
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

dirkdigler
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 14 roků 8 měsíců

V70 T5 manual vs R automat

Příspěvek od dirkdigler »

Věřim, že automat z roku 2005 bude super, ale trochu se obávam, že automaty z 97. roku jsou někde jinde. Fakt nevim.....

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé