motor volvo 850
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
motor volvo 850
zajimaly by me motory z volva 850. ty dvoulitrovy a dvouapullitrovy petivalce, to byly jednobodovy strikacky? nemel by k tem motorum nekdo nejakej material? diky
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
-
Offline
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
motor volvo 850
Materiál k motoru nemám žádnej. Pár info =
5ti válec, samozřejmě pětibodové vstřikování.
Blok vyvíjen s firmou Renault, hlavy už si dělali sami ( Renault strkal do Safrana ).
Volvo má 10V a 20V hlavu.
10V se nevyplatí, žere jako 20V ale proti ní nejede ( něco přes 100kW vs 125kW ).
Na 20V hlavy ještě dávali turbo ( 166kW ). Kdesi ještě existuje T5R atd. ale do toho nevidim.
Když to byl dvojlitř, tak to byl tenhle motor akorát účelně upravenej objem pro provoz v Itálii ( znatelně nižší sazba pojistky ). O těch ale mnoho nevím, akorát že 2.0 s turbem ( T5 ) má 155kW.
Spolehlivost perfektní, motory k neutahání, pokud se k němu aspoň trochu chováš, tichej, bezvadnej zvuk v otáčkách ( V6 ja maso, ale tohle je orgáč
). Může si trošku pápnout olejíček, je to u něj normální.
Nic moc už Ti asi neporadim, snad stačí? Někdo třeba doplní.
5ti válec, samozřejmě pětibodové vstřikování.
Blok vyvíjen s firmou Renault, hlavy už si dělali sami ( Renault strkal do Safrana ).
Volvo má 10V a 20V hlavu.
10V se nevyplatí, žere jako 20V ale proti ní nejede ( něco přes 100kW vs 125kW ).
Na 20V hlavy ještě dávali turbo ( 166kW ). Kdesi ještě existuje T5R atd. ale do toho nevidim.
Když to byl dvojlitř, tak to byl tenhle motor akorát účelně upravenej objem pro provoz v Itálii ( znatelně nižší sazba pojistky ). O těch ale mnoho nevím, akorát že 2.0 s turbem ( T5 ) má 155kW.
Spolehlivost perfektní, motory k neutahání, pokud se k němu aspoň trochu chováš, tichej, bezvadnej zvuk v otáčkách ( V6 ja maso, ale tohle je orgáč

Nic moc už Ti asi neporadim, snad stačí? Někdo třeba doplní.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
motor volvo 850
jo dik, ale petibodove vstrikovani neni u petivalce samozrejmosti. navic to neni petibodovy ale jednobodovy, nebot se to pocita na 1 valec. ale vpodstate je to to, co jsem potreboval vedet, dik
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
-
Offline
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
motor volvo 850
Jednobodové vstřikování = jeden směšovač / karburátor do něhož je vstříknuto předpokládané množství paliva a to je následně v sacích svodech dopraveno do válců ( od každého kousek ).
Vícebodové vstřikování = každý válec ( bod ) má svůj vstřik, sacím potrubím přichází k válci pouze vzduch ( zde je onen rozdíl od jednobodu ) a teprve před válcem je vstříknuto přesné množství paliva.
Dá se globálně říct, že od začátku 90. let má většina ( ne ale drtivá ) aut vícebod. I poslední Favoriti měli vícebod. Přesto bych si dovolil tvrdit, že právě u Volvo pětiválce to samozřejmostí je. Ukecal bys mě asi na dvojku, asi i sedmici, že tam je jenom jednobod anebo jenom karburátor a samozřejmostí to není, ale u tohohle motoru ne.
Vícebodové vstřikování = každý válec ( bod ) má svůj vstřik, sacím potrubím přichází k válci pouze vzduch ( zde je onen rozdíl od jednobodu ) a teprve před válcem je vstříknuto přesné množství paliva.
Dá se globálně říct, že od začátku 90. let má většina ( ne ale drtivá ) aut vícebod. I poslední Favoriti měli vícebod. Přesto bych si dovolil tvrdit, že právě u Volvo pětiválce to samozřejmostí je. Ukecal bys mě asi na dvojku, asi i sedmici, že tam je jenom jednobod anebo jenom karburátor a samozřejmostí to není, ale u tohohle motoru ne.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Budkov, Vimperk
motor volvo 850
Předně bych se podíval semhle:
https://www.volvoklub.cz/modely.php?link ... 15-m85.txt Tam jsou jednotlivé motorizace popsané. A semhle http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850.
Ve zkratce (všechno jsou to pětiválce):
2.5l - všechno v zásadě jeden motor, přesné a podrobné info Ti podal Dural8, vcelku není co dodat, jsou to skutečně "vícevstřiky" (jen T-5 je jiný objem, ale vychází snad ze stejného motoru, nevím). Prý mohou podle normy papkat až 1l oleje na 1000km, můj si bere tak 0.5l, někomu skoro vůbec. U 20V je záběr až ve vyšších otáčkách, pod 2000ot prakticky nemá cenu jezdit (teda se 100 oktanový benzínem to i jde, ale je to spíš tak na plynulou jízdu po rovině, před zrychlením lépe podřadit).
B5252S - 2435ccm, 10V, 103(106)kW; 2.5 10V
B5254S - 2435ccm, 20V, 125kW; 2.5 20V
B5254T - 2435ccm, 20V, 141kW; 2.5 LPT (Turbo); (turbo Mitsubishi 13g)
2.4l
B5234FT - 2319ccm, 20V, 166kW; T-5; (turbo Mitsubishi TD04-15g)
B5234T - 2319ccm, 20V, 176kW; T5-R (turbo Mitsubishi TD04-15g); výkon navýšen asi na 30 vteřin zvýšením tlaku čerpadla
B5234T4 - 2319, 20V, 176kW (automatika) 184kW (manuální převodovka); R (turbo Mitsubishi TD04-15g-automatika, TD04-16t-manual)
2l - skutečně verze pro Itálii (poznají se podle toho spolehlivě auta z I v bazarech)
B5202S - 1985ccm, 10V, 93kW; 2.0 10V
B5204S - 1985ccm, 20V, 105kW; 2.0 20V
B5204FT(T) - 1985ccm, 20V, 154kW; 2.0 T-5 (Turbo)
nafta
Audi 24613ccm, 103kW; 2.5D
Na žádný jsem snad nezapomněl, jen to písmeno za typem motoru může být i jinak, je toho víc a moc se v tom neorientuju. Ještě jsem někde viděl 2.0 GLT, který by snad měl mít 129kW, ale nic o něm nevím.
https://www.volvoklub.cz/modely.php?link ... 15-m85.txt Tam jsou jednotlivé motorizace popsané. A semhle http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850.
Ve zkratce (všechno jsou to pětiválce):
2.5l - všechno v zásadě jeden motor, přesné a podrobné info Ti podal Dural8, vcelku není co dodat, jsou to skutečně "vícevstřiky" (jen T-5 je jiný objem, ale vychází snad ze stejného motoru, nevím). Prý mohou podle normy papkat až 1l oleje na 1000km, můj si bere tak 0.5l, někomu skoro vůbec. U 20V je záběr až ve vyšších otáčkách, pod 2000ot prakticky nemá cenu jezdit (teda se 100 oktanový benzínem to i jde, ale je to spíš tak na plynulou jízdu po rovině, před zrychlením lépe podřadit).
B5252S - 2435ccm, 10V, 103(106)kW; 2.5 10V
B5254S - 2435ccm, 20V, 125kW; 2.5 20V
B5254T - 2435ccm, 20V, 141kW; 2.5 LPT (Turbo); (turbo Mitsubishi 13g)
2.4l
B5234FT - 2319ccm, 20V, 166kW; T-5; (turbo Mitsubishi TD04-15g)
B5234T - 2319ccm, 20V, 176kW; T5-R (turbo Mitsubishi TD04-15g); výkon navýšen asi na 30 vteřin zvýšením tlaku čerpadla
B5234T4 - 2319, 20V, 176kW (automatika) 184kW (manuální převodovka); R (turbo Mitsubishi TD04-15g-automatika, TD04-16t-manual)
2l - skutečně verze pro Itálii (poznají se podle toho spolehlivě auta z I v bazarech)
B5202S - 1985ccm, 10V, 93kW; 2.0 10V
B5204S - 1985ccm, 20V, 105kW; 2.0 20V
B5204FT(T) - 1985ccm, 20V, 154kW; 2.0 T-5 (Turbo)
nafta
Audi 24613ccm, 103kW; 2.5D
Na žádný jsem snad nezapomněl, jen to písmeno za typem motoru může být i jinak, je toho víc a moc se v tom neorientuju. Ještě jsem někde viděl 2.0 GLT, který by snad měl mít 129kW, ale nic o něm nevím.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 3783
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
motor volvo 850
jen doplnim, ze ty dvoulitry se v poslednich letech (1995-1996) dodavali jako zakladni model do cele evropy, nejen do Italie - tudiz ne vsechny dvoulitry jsou zakonite z Italie.
A T5ky jsou 2.3 (2319 ccm) ne 2.4
A T5ky jsou 2.3 (2319 ccm) ne 2.4
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 314
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 850 Estate
- Bydliště: Praha 8
motor volvo 850
A diesel je podle mě VW, ne Audi.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW
-
Offline
- Příspěvky: 140
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha-západ
motor volvo 850
Diesel v 850 je pětiválec 2,5 TDI původem z Audi (což je součást koncernu VW).
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
-
Offline
- Příspěvky: 789
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Budkov, Vimperk
motor volvo 850
wickey: jj, jasně, 2319 tam píšu. Jen někde jsem je viděl jako 2.3 jinde jako 2.4. Ale logicky jsou to spíš 2.3 (stejně jako 2435 jsou vlastně 2.4 - u V70 už se to tak i uvádí). To o dvoulitrech jsem netušil, dík.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Beroun
- Vůz: 960 II, 2,5
- Bydliště: Beroun
motor volvo 850
to je vycerpavajici, dekuji, to jsem poreboval vedet
_________________
960 2,5 125kW lpg
960 2,5 125kW lpg
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé