motor volvo 850

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#1 motor volvo 850

Příspěvek od med »

zajimaly by me motory z volva 850. ty dvoulitrovy a dvouapullitrovy petivalce, to byly jednobodovy strikacky? nemel by k tem motorum nekdo nejakej material? diky
_________________
960 2,5 125kW lpg

med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#2 motor volvo 850

Příspěvek od med »

nikdo mi neporadi jak ten motor funguje?
_________________
960 2,5 125kW lpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#3 motor volvo 850

Příspěvek od Dural8 »

Materiál k motoru nemám žádnej. Pár info =
5ti válec, samozřejmě pětibodové vstřikování.
Blok vyvíjen s firmou Renault, hlavy už si dělali sami ( Renault strkal do Safrana ).
Volvo má 10V a 20V hlavu.
10V se nevyplatí, žere jako 20V ale proti ní nejede ( něco přes 100kW vs 125kW ).
Na 20V hlavy ještě dávali turbo ( 166kW ). Kdesi ještě existuje T5R atd. ale do toho nevidim.

Když to byl dvojlitř, tak to byl tenhle motor akorát účelně upravenej objem pro provoz v Itálii ( znatelně nižší sazba pojistky ). O těch ale mnoho nevím, akorát že 2.0 s turbem ( T5 ) má 155kW.

Spolehlivost perfektní, motory k neutahání, pokud se k němu aspoň trochu chováš, tichej, bezvadnej zvuk v otáčkách ( V6 ja maso, ale tohle je orgáč :mrgreen: ). Může si trošku pápnout olejíček, je to u něj normální.

Nic moc už Ti asi neporadim, snad stačí? Někdo třeba doplní.
_________________
V60 D4

med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#4 motor volvo 850

Příspěvek od med »

jo dik, ale petibodove vstrikovani neni u petivalce samozrejmosti. navic to neni petibodovy ale jednobodovy, nebot se to pocita na 1 valec. ale vpodstate je to to, co jsem potreboval vedet, dik
_________________
960 2,5 125kW lpg

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#5 motor volvo 850

Příspěvek od Dural8 »

Jednobodové vstřikování = jeden směšovač / karburátor do něhož je vstříknuto předpokládané množství paliva a to je následně v sacích svodech dopraveno do válců ( od každého kousek ).

Vícebodové vstřikování = každý válec ( bod ) má svůj vstřik, sacím potrubím přichází k válci pouze vzduch ( zde je onen rozdíl od jednobodu ) a teprve před válcem je vstříknuto přesné množství paliva.

Dá se globálně říct, že od začátku 90. let má většina ( ne ale drtivá ) aut vícebod. I poslední Favoriti měli vícebod. Přesto bych si dovolil tvrdit, že právě u Volvo pětiválce to samozřejmostí je. Ukecal bys mě asi na dvojku, asi i sedmici, že tam je jenom jednobod anebo jenom karburátor a samozřejmostí to není, ale u tohohle motoru ne.
_________________
V60 D4

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#6 motor volvo 850

Příspěvek od hroch32 »

Předně bych se podíval semhle:
https://www.volvoklub.cz/modely.php?link ... 15-m85.txt Tam jsou jednotlivé motorizace popsané. A semhle http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850.

Ve zkratce (všechno jsou to pětiválce):
2.5l - všechno v zásadě jeden motor, přesné a podrobné info Ti podal Dural8, vcelku není co dodat, jsou to skutečně "vícevstřiky" (jen T-5 je jiný objem, ale vychází snad ze stejného motoru, nevím). Prý mohou podle normy papkat až 1l oleje na 1000km, můj si bere tak 0.5l, někomu skoro vůbec. U 20V je záběr až ve vyšších otáčkách, pod 2000ot prakticky nemá cenu jezdit (teda se 100 oktanový benzínem to i jde, ale je to spíš tak na plynulou jízdu po rovině, před zrychlením lépe podřadit).
B5252S - 2435ccm, 10V, 103(106)kW; 2.5 10V
B5254S - 2435ccm, 20V, 125kW; 2.5 20V
B5254T - 2435ccm, 20V, 141kW; 2.5 LPT (Turbo); (turbo Mitsubishi 13g)

2.4l
B5234FT - 2319ccm, 20V, 166kW; T-5; (turbo Mitsubishi TD04-15g)
B5234T - 2319ccm, 20V, 176kW; T5-R (turbo Mitsubishi TD04-15g); výkon navýšen asi na 30 vteřin zvýšením tlaku čerpadla
B5234T4 - 2319, 20V, 176kW (automatika) 184kW (manuální převodovka); R (turbo Mitsubishi TD04-15g-automatika, TD04-16t-manual)

2l - skutečně verze pro Itálii (poznají se podle toho spolehlivě auta z I v bazarech)
B5202S - 1985ccm, 10V, 93kW; 2.0 10V
B5204S - 1985ccm, 20V, 105kW; 2.0 20V
B5204FT(T) - 1985ccm, 20V, 154kW; 2.0 T-5 (Turbo)

nafta
Audi 24613ccm, 103kW; 2.5D

Na žádný jsem snad nezapomněl, jen to písmeno za typem motoru může být i jinak, je toho víc a moc se v tom neorientuju. Ještě jsem někde viděl 2.0 GLT, který by snad měl mít 129kW, ale nic o něm nevím.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#7 motor volvo 850

Příspěvek od wickey »

jen doplnim, ze ty dvoulitry se v poslednich letech (1995-1996) dodavali jako zakladni model do cele evropy, nejen do Italie - tudiz ne vsechny dvoulitry jsou zakonite z Italie.
A T5ky jsou 2.3 (2319 ccm) ne 2.4
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#8 motor volvo 850

Příspěvek od Menhir »

A diesel je podle mě VW, ne Audi.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Kuba
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 140
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ

#9 motor volvo 850

Příspěvek od Kuba »

Diesel v 850 je pětiválec 2,5 TDI původem z Audi (což je součást koncernu VW).
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

#10 motor volvo 850

Příspěvek od hroch32 »

wickey: jj, jasně, 2319 tam píšu. Jen někde jsem je viděl jako 2.3 jinde jako 2.4. Ale logicky jsou to spíš 2.3 (stejně jako 2435 jsou vlastně 2.4 - u V70 už se to tak i uvádí). To o dvoulitrech jsem netušil, dík.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#11 motor volvo 850

Příspěvek od med »

to je vycerpavajici, dekuji, to jsem poreboval vedet
_________________
960 2,5 125kW lpg
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“