Turbo D24TIC

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
oloch450
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín

Turbo D24TIC

Příspěvek od oloch450 »

Omlouvám se možná za mírně přihlouplý dotaz, ale teprve se s Volvem seznamuju. Kdy u tohoto motoru zhruba začíná brát turbo? Je zátah citelný? Mě se u mého vozu (940 td, automat), totiž zdá takřka neznatelný (žádná vorsage od určitých otáček), neprojevuje se vlastně ani akusticky (pískání). Je fakt, že se snažím jedit do 3000 otáček...děkuju moc
_________________
Volvo 940 td

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1055
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od travex »

oloch450 píše:Omlouvám se možná za mírně přihlouplý dotaz, ale teprve se s Volvem seznamuju. Kdy u tohoto motoru zhruba začíná brát turbo? Je zátah citelný? Mě se u mého vozu (940 td, automat), totiž zdá takřka neznatelný (žádná vorsage od určitých otáček), neprojevuje se vlastně ani akusticky (pískání). Je fakt, že se snažím jedit do 3000 otáček...děkuju moc

zabira asi od 1900 otacek, plnej ceres 2200-2500 zadnej kopanec ale necekej.... tohle neni zadny tedeickofcervenymickuafcerfvenymdecku.... D24TIC je rychlobezny diesel, takze netocit pod 1700 a klidne muzes litat i nad 4000, tahne plnyule az do omezovace (4900 az 5300 podle typu cerpadla). Turbo moc slyset neni (Garret T3 neni zadnej ujecenej vysokootackovej stroj :-)...) pokud mas pochyby o tom jak funguje, tak pripoj paralelne k pretlakovemu ovladani cerpadla tlakomer, maximalni plnici tlak je 0.80 +- 0.02 bar.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

oloch450
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín

Turbo D24TIC

Příspěvek od oloch450 »

Díky moc, včera večer jsem ještě pro sichr vyměnil olej, teď ráno do práce ho trošku protáhl a jak říkáš, když ho necháš točit nad 3000, tak letí jak utržený vagon. Docela mile mě překvapuje spotřeba. Když jsem si jej vezl z Liberce, tak si vzal cca. 6.3 a ted se to motá kolem 7.5 litrů, což je na tak těžký vůz paráda. Jen se asi stavím u Boschů, ať se mi podívají na čerpadlo, protože ráno za studeno maličko houpe a kouří.
_________________
Volvo 940 td

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1055
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od travex »

oloch450 píše:Díky moc, včera večer jsem ještě pro sichr vyměnil olej, teď ráno do práce ho trošku protáhl a jak říkáš, když ho necháš točit nad 3000, tak letí jak utržený vagon. Docela mile mě překvapuje spotřeba. Když jsem si jej vezl z Liberce, tak si vzal cca. 6.3 a ted se to motá kolem 7.5 litrů, což je na tak těžký vůz paráda. Jen se asi stavím u Boschů, ať se mi podívají na čerpadlo, protože ráno za studeno maličko houpe a kouří.
a kouri jak? bilej kour nebo cernej kour? a houpe znamena, ze ma nizsi otacky, resp,. drzi se na volnobeznych jako za tepla? A co takhle zhavici svicky? mas vsechny OK?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

oloch450
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín

Turbo D24TIC

Příspěvek od oloch450 »

Kouří bíle a evidentně nejde na všechny válce. Žhavičky jsem eště nezkoušel, ale majitel tvrdil, že měnil nedávno. Po ohřátí nekouří vůbec, ani při plné zátěži. Ty žhavky prověřím
_________________
Volvo 940 td

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 277
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kostelec

Turbo D24TIC

Příspěvek od deanoli »

2travex: 6-ti válec z LT a rychloběžný? Měl jsem tenhle motor bez turba a doporučení bylo do 4000. Anebo jde už o jiný motor než co se dávalo do LT?
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1055
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od travex »

deanoli píše:2travex: 6-ti válec z LT a rychloběžný? Měl jsem tenhle motor bez turba a doporučení bylo do 4000. Anebo jde už o jiný motor než co se dávalo do LT?

blok, pisty, klika, vacka, hlava a dalsi jsou stejne, takze by se dalo rict, ze jen cerpadlo je jine (ma jinou hlavu). Bez turba ho nevytocis takhle vysoko, resp nema to zadny efekt, takze doporuceni na 4000 beru s velkou rezervou, protoze nema vyznam saug-diesel takhle vysoko tocit (jen to vrci a nejede to).... turbo je uplne nekde jinde..... to co jsem psal vyse plati po turbo.... (a jen tak pro porovnani, TIC ma 89kW, turbina pro LT 64 kW a to i s intercoolerem....a pak ze stejnej motor:-))
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1055
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od travex »

oloch450 píše:Kouří bíle a evidentně nejde na všechny válce. Žhavičky jsem eště nezkoušel, ale majitel tvrdil, že měnil nedávno. Po ohřátí nekouří vůbec, ani při plné zátěži. Ty žhavky prověřím

bilej kour znamena:
1) nejaka svicka nezhavi
2) malo nafty: muze ti nafta padat (netesnost - nejcasteji prepadove hadicky nebo zaneseny filtr)
3) spatny predvstrik (vetsinou nefunkcni termoclanek presuvniku predvstriku - tzv zarizeni pro studeny start)

tak jak jsi to popsal to muze byt kterykoliv mnou uvedeny problem, kontroloval bych to v uvedenem poradi....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

jaký je rozdil mezy turbem v d24 a d24tic,... respaktive když otočim saci komoru na přestavbu bude stejny jak TIC čkový v zakladu?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

:ryba:
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

plnicí tlak?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12019
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Turbo D24TIC

Příspěvek od Urvanej »

Jen aby si někdo nemyslel, že na atmosféru dá sání a vejfuk z TICu a frčí, tak tam ještě pár rozdílů uvnitř, jako ostřik pístů, větší mazání kanály a je toho víc, ale nepamatuju si to, protože se toho měnilo dost postupně během let.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

ne to ne ja delam přestavbu z d24T na d24TIC ,jen bych potřeboval vejdet jestli sou inak stejny plnici talk , nebo jetli mam sehnat to teicečkový
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

:ryba:
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12019
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Turbo D24TIC

Příspěvek od Urvanej »

Tak jsem to z toho vadisu vypitval, ale měl by sis ho nainstalovat, abys mohl sám zjišťovat co je s čím kompatibilní.
Závěr si z toho musíš udělat sám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

děkuji to se da někde stahnout?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

kde se da ten vadis stahnout?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1195
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Turbo D24TIC

Příspěvek od VanThomas »

_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

když bych měnit turbo,to co je na D24tic tak musim i tlakové hadice na olej co,..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2591
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od Sergej »

trapiz píše:když bych měnit turbo,to co je na D24tic tak musim i tlakové hadice na olej co,..
Patrilo by sa, a aj olejovy chladic olej/vzduch (D24T ma olej/voda ako redbloky)
Ak myslis samotne hadice k turbu tak tie by sediet mohli, v najhorsom ti ich predlzia v kazdom hadice-servis-e.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

a to se liší v držáku na olejový filtr a na ten je napojenej olejový chladič ?.. ale normalne co sem viděl tak u novějších aut je olej /voda ,
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2591
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Turbo D24TIC

Příspěvek od Sergej »

trapiz píše:a to se liší v držáku na olejový filtr a na ten je napojenej olejový chladič ?.. ale normalne co sem viděl tak u novějších aut je olej /voda ,
Hej, u D24T ma drziak integrovany vymennik (2 hadice na vodu), u TIC (co som videl ja) z neho idu 2 hadice do chladica oleja. Chladic oleja je totozny s chladicom na B6304F.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

necham to zatim takle a potom s novým turbem se do toho dam budu muset něco povindavat , poviměnovat a tak , potřeboval sem jen vjedet jak velkej problém je s výměnou turba a věcí kolem toho
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

tak druhý turbo z d24tic doma ,.. 1. otázka dával někdo repasovat turbo na chrochta
2. byl popřípadě znát výkon a turbo nežralo olej?
. někdo nějakou skušenos s nějakou firmou?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

trapiz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 461
Registrován: 16 roků
Bydliště: Náchodsko- Hořičky

Turbo D24TIC

Příspěvek od trapiz »

mam dotaz u acutatoru když fouka tlak z kompresni komory , tak by asi neměl jit tlak kolme tičky z akutatoru ?..
_________________
moje 760 GLE turbo diesel D24T r.v 1985 , overdrive M46, přestavba na D24TIC a po go motoru .
táta s mámou v70 ll D5 r.v.05

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé