Takže všechny D5 (kromě opravdu několika smolařů s dovozem z itálie) mají nezávislé topení (dále jen NT). Ať to zde nazývá někdo jako nezávislé nebo přídavné nebo jakkoliv jinak. Vždy je to jedno a to samé zařízení, včetně oběhového čerpadla. A jeho spuštění má dva druhy.
1. levnější - při pořizování nového auta první majitel šetřil. Toto topení se !! po nastartování !! spustí samo, při teplotě nižší, než 5stupňů Celsia. V tomto případě NT pomáhá motoru rychleji ohřát vodu, takže vám rychleji auto topí, méně se opotřebovává, má nižší spotřebu, apod... Ale nemáte při příchodu do auta teplý motor a vyhřátý interiér.

2. dražší - při pořizování nového auta první majitel přemýšlel dopředu. Toto NT se dá programovat přes palubní počítač na levé páčce, takže si můžete nastavit libovolný čas (myslím, že dokonce dva časy) spuštění NT. Tzn. že když vyrážíte v 7h z domova, tak si prostě naladíte sepnutí topení třeba na 6,30h a v 7h usedáte do auta s ohřátým motorem na 60stupňů (nikoliv na provozní teplotu, ta je kolem 90) a do vyhřátého interiéru. To díky právě oběhovému čerpadlu a elektronice, která po ohřátí vody spustí i větrák.
A odpověď na otázku, zda jde přeprogramovat verzi 1. na verzi 2., je ANO]. Funguje to, ale skutečně to stojí cca 10-12tis. Není to žádná montáž něčeho dalšího do auta, je to jen sprostě drahá SW záležitost, otázka skutečně jen pár minut práce na diagnostice ve VOLVU.
Jediné, co teď nemohu (Márrovi) ani potvrdit a ani vyvrátit je to, zda se verze 2. nedokáže bez předchozího naprogramování sama, pod oněch 5stupňů Celsia, sepnout. Je mi divné, že by chytřejší verze nepočítala s tím, že třeba v pátek večer kdy je pěkně, by nemohlo v pondělí ráno být venku na nule. V pondělí ráno bych sedal do auta, kde se samo nesepne topení??? Ano, dá se sepnout manuálně, to je možná odpověď. Ale pro někoho, kdo na to zapomene a zaplatil 10-12tis za chytřejší SW. Prostě nevím, ale Márra by asi nepsal něco, co není pravda