S60...předehřev?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#1 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

hele mam takový dotaz. Mam D5 120kw a jak jsem vydedukoval tak má jakýsi přehřev motoru či nafty, vždycky to spustí když je zima po nastartování a nepřestane dokud se motor nezahřeje, v tomhletom časovém úseku je od motoru ze spoda u místa spolujezdce slyšet takový rytmický zvuk, takové jakoby "prdlání" , nevím jak to popsat...nevím zda je to normální nebo už jsem to tak koupil ale nikdy předtím jsem si toho nevšimnul, nebo snad co by to mohlo být.....?

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#2 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

heroo píše:Je to pridavne kurenie.
Aha, dík. No a co s tím? nebo řešit neřešit? Vadí nevadí? Teda teď bude léto tak asi se ten předehřev jen tak nezaplne ale co já vím :)

Dík L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#3 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

jenda píše:Co bys řešil? Jde o nezávislé topení (NT) jak zde bylo řečeno. Takže budeš mít motor po nahození jen dříve zahřátej na provozní teplotu. O nic jiného nejde.
NT má senzor okolní teploty a když ta poklesne pod nějakou hodnotu, automaticky se spíná s nahozením motoru. Tedy jestli si dobře pamatuji.
To chápu, takže takový to "prdlání" o kterým jsem mluvil je normální? nemělo by to být tichý? BTW: když mam nezávislé topení, jde jen o ohřev motoru? nevšiml jsem si že bych si mohl třeba zatopit ikdyž mi neběží motor jak to u NZ bývá....? Možná se ptám jak blb ale mam to auto jen chvilku...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#4 S60...předehřev?

Příspěvek od jou81 »

Proberu tohle téma, ať nezakládám nové.

Mám v plánu aktivovat nezávislé topení, a mám dotaz na uživatele co NT již mají - dá se to ovládat dálkou? Mám za to že k aktivaci člověk dostane i DO, pomocí kterýho si zatopím kdy potřebuju, a nejen v čase co nastavím v palubáku. Může mi to někdo osvětlit? Dík :palec:
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#5 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Hele a jak teda aktivovat to NT na palubním počítači? nevíte o někom kdo to umí? Ve volvu mi řekli asi 10 tisíc :-D to mi přijde trochu úlet....

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 S60...předehřev?

Příspěvek od ok2ucx »

Hm, taková otázka ještě - kde najdu to nezávislé topení vlastně? Ve VADISu jsem našel "parking heater", pak "parking heater installation kit" - to se asi dá domontovat, ten první je snad(?) z výroby, no a pak je tam ještě možná nějaký elektrický ohřev.

Ovšem ani z těch obrázků nejsem moc chytrý - poraďte, kam juknout, jestli tam bufík vlastně je nebo ne? Fotka by byla úžasná.

Díky, Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#7 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Ahoj,

no u tvýho auta by to mělo být stejný. Takže když sundáš přední nárazník tak je tuším na pravé straně za kolem, jako má většina aut nádržku na vodu do ostřikovačů tak tam je bufík, foto nemam ale když sundáš nárazník tak ho bezpečně poznáš. Daleko jednodušší je ale když počkáš až někdy po ránu bude pod 5 stupňů, když nastartuješ tak uslyšíš takový hučení...pokud to nepoznáš při běžícím motoru tak stačí nastartovat a rychle vypnout motor, pokud bude ticho tak ho tam nemáš, pokud tam bude něco ještě tak 10 s hučet tak ho tam máš....Jsou to jen moje zkušenosti, neříkám že se nenajde někdo kdo řekne že to je blábol :-D

L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 S60...předehřev?

Příspěvek od marra »

stačí se podívat pod narazník na leve straně, je to vidět minimalně dno s vyfukem
NT ma dvě verze
bud se spína samostatně přes palubní počítač časovačem
nebo automaticky po nastartovaní
zaleží jakej SW je nahran, nelze mít obě verze v jednom autě...
bohužel SW skutečně stoji přes 10 000,-
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#9 S60...předehřev?

Příspěvek od jou81 »

Takže žádná dálka? :(
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1549
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#10 S60...předehřev?

Příspěvek od koch »

minuly rok bylo NT v akci pocas "zimni prohlidky za 300"... stalo to nejak kolem 20 klacku... uvazoval jsem o tom...

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#11 S60...předehřev?

Příspěvek od jou81 »

Me bylo receno myslim 12 tis, tak to chci udelat, ale jen s podminkou te dalky.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Tišnov

#12 Není topení jako topení

Příspěvek od mirdaman »

Myslím, že tady pánové motáte dvě odlišné věci dohromady
A/ PŘÍDAVNÉ TOPENÍ - naftový bufík který má snad každá D5 vlevo pod nárazníkem a úkolem je při teplotě nižší jak 5°C zajistit automaticky rychlé ohřátí kapaliny v chladícím okruhu kvůli snížení spotřeby, rychlejšímu topení, nižším emisím a opotřebení studeného motoru. Cirkulaci ohřáté kapaliny zajišťuje standardní vodní čerpadlo v bloku motoru, které tam je vždycky - tady nelze nic programovat - spíná se podle venkovní teploty a jede pouze když je motor v chodu
B/ NEZÁVISLÉ TOPENÍ - ten stený bufík se dá napragramovat na časový spínač přes palubní počítač, ale to nestačí, protože pokud neběží motor tak ta ohřátá kapalina nemá jak cirkulovat !!! Tento systém potřebuje další dodatečné oběhové čerpadlo, které je elektrické a standardně v autě není. Lze ale u většiny partnerů co montují Webasto případně obdobné systémy předělat z původního systému, ale ta cena bude trošku někde jinde
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 Není topení jako topení

Příspěvek od ok2ucx »

mirdaman píše:Myslím, že tady pánové motáte dvě odlišné věci dohromady
A/ PŘÍDAVNÉ TOPENÍ - naftový bufík který má snad každá D5 vlevo pod nárazníkem ...
Tož to mi to, prosím, někdo vyfoťte. Tuhle jsem to fotil a až jsem fotku vystavil, došlo mi, že ten vehement, co tam vidím, je mlhovka :roll: A jediný výfuk je tam z plastu, cosik od ostřikovačů.

Nebo se koukám vedle? Vlevo je myšleno při pohledu zepředu, t.j. před pravým kolem?
Anebo nezávislé topení není ve všech kusech? Tohle moje autí je původně z Itálie, že by to tam nemontovali?

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Tišnov

#14 S60...předehřev?

Příspěvek od mirdaman »

Vlevo je vlevo, tzn. z pohledu řidiče. Mezi plastovým podběhem a předním nárazníkem čouhá ven výfuk přídavného topení. Pokud máš auto z Itálie tak tam být nemusí - pouze tady se setkáš s prasárnou typu kožené sedačky bez vyhřívání. Holt jiný kraj - jiný mrav
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Není topení jako topení

Příspěvek od marra »

mirdaman píše: NEZÁVISLÉ TOPENÍ pokud neběží motor tak ta ohřátá kapalina nemá jak cirkulovat !!! Tento systém potřebuje další dodatečné oběhové čerpadlo, které je elektrické a standardně v autě není. Lze ale u většiny partnerů co montují Webasto případně obdobné systémy předělat z původního systému, ale ta cena bude trošku někde jinde
obě dvě verze NT mají el. oběhove čerpadlo. tedy neni nutnost cokoli domontovavat.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#16 S60...předehřev?

Příspěvek od ok2ucx »

Hmm, tak to si asi topení neužiju - blýsknul jsem prostor před levým kolem a je tam nic (pohled zdola, vpravo je kousek levého kola, nahoře je předek auta nárazník):

Obrázek

Takže asi smůla, co? V Itálii to zřejmě vůbec neřešili :cry:

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 S60...předehřev?

Příspěvek od marra »

ano bohužel vůz neni vybaven NT. v italii je takovej hic že NT nepotřebuji a standardně se jim nemontoval.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 32
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Tišnov

#18 Není topení jako topení

Příspěvek od mirdaman »

marra píše:
mirdaman píše: NEZÁVISLÉ TOPENÍ pokud neběží motor tak ta ohřátá kapalina nemá jak cirkulovat !!! Tento systém potřebuje další dodatečné oběhové čerpadlo, které je elektrické a standardně v autě není. Lze ale u většiny partnerů co montují Webasto případně obdobné systémy předělat z původního systému, ale ta cena bude trošku někde jinde
obě dvě verze NT mají el. oběhove čerpadlo. tedy neni nutnost cokoli domontovavat.
Tzn. že se dá udělat nezávislé topení, které dokáže běžet i bez motoru skutečně jen softwarově bez nutnosti cokoliv v autě bastlit ? Fakt to má svoje čerpadlo ? Dokáže to vhánět vzduch do kabiny ? Umí to hlídat pokles napětí na baterce (z důvodu několia současně běžících el. zařízení) ? Tak to by bylo super, ale v tomto případě je Volvo jedinou značkou která takhle plýtvá při výrobě aut
_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 S60...předehřev?

Příspěvek od hajnej »

chtěl bych znovu oživit tuto diskuzi. je tu někdo, kdo si nechal nahrát soft a funguje mu ta věc jako klasický nezávislý topení ovládaný přes palubní počítač?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 16
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: S60 D5 120kW MY2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 S60...předehřev?

Příspěvek od Dave75 »

hayney píše:chtěl bych znovu oživit tuto diskuzi. je tu někdo, kdo si nechal nahrát soft a funguje mu ta věc jako klasický nezávislý topení ovládaný přes palubní počítač?
připojuji se! Je tu někdo takovej?

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#21 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Sice už si nehřeju zadek já ale diesel.cz který má moji bývalou D5 a tam jsem si to nechal dodělat. Je to pouze softwarová záležitost, práce s počítačem cca 3 minuty.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 S60...předehřev?

Příspěvek od hajnej »

a jestli jsem správně pochopil, už se nezapíná samo, ale musíš ho prostě zapnout sám, aby fungovalo....je to tak? pže jinak funguje v zimě po nastartování hned, bez řidičova podnětu...
a jak se potom šteluje..časuješ ho v závislosti na hodinách v palubním PC? mám spoustu otázek... :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#23 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Jojo jen se ptej, já sem z toho byl taky odvařenej :-D trochu mě to štve protože jsem to udělal letos na jaře a auto už jsem prodal takže super investice :-D :-D a 2.5T to asi nemá :-/

No tak jak to máš teď ty tak to funguje tak že NT se zapíná automaticky po startu motoru pokud je okolní teplota menší než myslím 8°C . Ty jako uživatel to nijak neovlivníš.

Pokud si to necháš aktivovat tak tahle funkce zmizí...ale přibydou ti na palubním PC vedle spotřeby dojezdu atd...další tři položky a to Timer 1, Timer 2 a přímý start bufíku. Hovoří to samo za sebe, buď si tedy nastavíš čas kdy chceš mít vyhřáté auto ( ne čas kdy se NT zapne ale čas kdy je motor a interiér auta zahřátý - samo počítá podle okolní teploty, někdy nastartuje půl hodiny předem, někdy 10 min ) a nebo můžeš sám NT zapnout popř. vypnout a to bez klíčků v zapalování. ( samo že i během jízdy ) Systém sám hlídá kapacitu baterie a množství paliva v nádrži, pokud tyto podmínky nejsou splněny tak se to vypíše na palubním PC a bufík se nezapne.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1667
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#24 S60...předehřev?

Příspěvek od Lukaso »

Jo ještě jsem zapomněl, samozřejmě že to vychází z času na budíkách...takže pokud máš čas na budíkách o 3 hodiny jinde tak s tím musíš počítat :-D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#25 S60...předehřev?

Příspěvek od hajnej »

aha. takže to žere i baterku. tzn. když bude venku fakt zima, tak mi to nebude topit celou noc na 18 st. ....zajímá mě, jestli jsi to ozkoušel někdy přes noc, když byla nějaká chladnější noc...přeci jen Pája nepije rum a na srazech ji je v noci zima :D
mimochodem, jsem z toho taky celej odvařenej :oops:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“