Koupím Vaši 850 – vážně!

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#1 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Menhir »

Ahoj všichni volvisti, a hlavně 850-koví! :) Název tématu Vám možná zní jako špatný vtip, ale není to tak. Jen čtěte dál.
Volvo zatím nemám, ale volvistou jsem už dávno. Když k nám kdysi jezdili známí z Německa svou 740, pochopil jsem, že tohle auto chci. Když přišla 850 Estate, došel jsem k závěru, že je to nejenom nejlepší, ale taky nejkrásnější auto na světě. :palec: Jenže pak přišel menší šok: Ještě V 70 I za něco stála, ale potom... Volvo přestalo být Volvem. :( Je to sice nadsázka, ale Vy víte, co myslím. ;-)

Ale k věci:
Volvo 850 Estate zůstává mým vysněným automobilem. Jednak samozřejmě pro své známé kvality. A pak taky proto, že se dneska už dá pořídit za cenu, o jaké můžu i já reálně uvažovat (dát za auto třeba tolik, co stojí nová Oktávka, to je pro mě věc těžko představitelná, o Volvu XC 90 nemluvě).
Zkrátka a dobře, chci V 850, a koupím si ho! :tlesk: Jenomže – nesmějte se mi – já to chci jako auto na celý život. Ne na 10 let. Aspoň na 20, ale ještě radši na 30. Protože jak to vypadá, něco takového, jako je 850, už nikdo, dokonce ani Volvo, nevyrábí. Proto chci spolehlivou a dlouhověkou 850, nebouranou, bezporuchovou, s jasným původem, takovou, o kterou se někdo hezky poctivě staral, autíčko sice starší, sice ojeté, ale ne »jeté«, spíš poctivě zajeté. Takové, které někdo měl rád, a pořád má rád – jenomže na druhou stranu zatoužil po něčem novějším, silnějším, živějším, luxusnějším, nejlíp zase po Volvu xxx. A bude rád, že jeho hýčkanou starou dobrou 850 bude někdo hýčkat dál – a ještě dlouho... :pij:

Samozřejmě že až najdu adepta do své garáže, poradím se tady s Vámi, nebo ještě líp poprosím někoho zkušeného o přímou prohlídku a zhodnocení auta. Ale kromě toho mě napadlo ještě něco lepšího:
Je Vás tady – šťastných majitelů V 850 :razz: – pěkná řada. Věřím, že spousta z Vás má svoje autí taky na celý život a nedá ho ani za zlaté prase. Ale třeba se najde někdo, kdo za rok, za dva, za tři zatouží po změně, a rozhodne se se svou 850 rozloučit. Jestli jo, tak ode mě získá jednak poctivou cenu a jednak ujištění, že dává své dítě do dobrých rukou...
Samozřejmě bych na tom vydělal především já sám, to nelze popřít. Až se někdo takový najde, kdo začne tušit, že nebude mít svou 850 navěky, rád ho navštívím, a ne jednou, jeho autíčko si prohlédnu, svezu se v něm, nechám se poučit, jak se s ním správně zachází, v čem jsou jeho kvality a slabiny – prostě jako když si berete pejska z útulku... Až se ho jednou původní majitel doopravdy vzdá, autíčku to ani nepřijde, že změnilo pána. :lol:

Takže jestli jste dočetli až sem a neklepete si na čelo :neutral: a neotevírá se Vám v kapse kudla :evil: a máte 850 a tušíte, že byste ji jednou "dal" či "dala", myslete na mě. Já nespěchám. "Vaše dcera se mi líbí už teď, ale rád si na ni nějaký ten rok počkám. Jen aby pak ještě byla panna (chápejte nenabouraná)."

A pro úplnost moje představa o autíčku:
Volvo 850 combi (zkousnu i V 70 I). Servisní knížka, solidní, vstřícný a věci znalý majitel. Spolehlivý, pěkný stav, za který si rád připlatím. Manuální převodovka.
Ohledně motorizace si rád nechám poradit. Asi bych volil nejspíš TDI, ale to není konečné stanovisko.
Abych tedy ještě přidal otázku: Jakou motorizaci byste mi doporučili? Najezdím tak max. 7.000 km ročně – hlavně kolem Prahy, všude po ČR, sem tam po Praze, málokdy do ciziny. Jsem klidný řidič, nezávodím, ale kochám se, nicméně na státní silnici mi je 90 občas těsná, na dálnici chci mít možnost využít povolenou 130, taky rád bezpečně předjedu zbytečné loudaly.
Ale hlavně – která motorizace a které provedení 850 vůbec je z hlediska celkových provozních nákladů při výše uvedeném nízkém provozu nejúspornější? Dokážete mi v tom poradit? Ať vím, po čem se dívat...

Děkuji Vám za trpělivost a těším se na reakce.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#2 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od wickey »

:mrgreen: a dalsi postizeny do klubu ;-) ;-)

ve vseobecnosti - muzu tvoji volbu jen schvalit.
Myslim, ze na Tvuj najezd a pozadavky na stav by byla nejlepsi benzinova 2,5ka - budto 20ventil, nebo prinejhorsim 10ventil.

Rozumej to takhle - drtiva vetsina vozu u nas (SR a CR) je dovoz. Myslim, ze ve vetsim meritku se Volva u nas zacali prodavat az v radach S/V atd. Jelikoz vetsina 850ek na nemeckem a jinem trhu byli kombiky (nekde jsem cetl cisla kolem 80-90%), da se predpokladat, ze slo o rodinne vozy. Tudiz TDI (kterej se delal jen v roku 1996) budou mit vetsinou nalitano nekolikrat vic nez benziny (IMHO).
Pri Tvem najezdu 7000 rocne bych do nafty URCITE nesel. Pro benzin mluvi - snadnejsi servis, mene najeto (vetsinou), motor overene konstrukce 2435 5valec se montuje od roku 1992 do soucasnosti, nizsi kupna cena atd.

Osobne byt tebou bych hledal 850ku rocnik 1996 (posledni rok vyroby - nejlip vychytanej), 2,5 20V (170 koní) - na predjizdeni a sviznou jazdu bohate postacuje, spotreba primerena - po meste 10-12 (podle nohy). Prinejhorsim 2,5 10V (140 koní) - nevyhodou je, ze zere temer stejne a jede hur..

Tolik bych se vyjadril ja.

P.S.: Jo a kdyz chces auto na 30 let a byl bys stejne posahanej jako ja, tak si sezenes 850 T5-R v zlute barve, opecovanou a budes mit veterana jako lusk 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#3 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Menhir »

Díky, wickey, to, co mi radíš, zní logicky, jenom se trochu bojím, že to bude taky nejžádanější typ.
Mimochodem, žlutá barva je můj absolutní favorit! :palec: Rozhodně bych moc nechtěl tzv. usedlé barvy, ale když nebude zbytí...
Kdybych soudil jen podle webu a měl ty peníze, tak koupím okamžitě tohle: http://auta.yauto.cz/volvo/volvo-v70/vo ... 67330.html
Ale je mi jasné, co se už psalo jinde – že u R z druhé ruky hrozně záleží na té ruce, nebo spíš noze.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 93
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Oelsnitz / Vogtland
Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990

#4 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od kenya »

_________________
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

#5 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od pedro5585 »

:arrow: to wickey: A kde sa da taka 850 T5-R zohnat? Ja som pozeral po nete a nic som nenasiel...porad :D
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#6 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od wickey »

pozri si odkaz od Kenyu o jeden nad tvojim postom ;)
tam mas jednu. V zltej su najziadanejsie, tym padom aj najdrahsie.. Ale slusnu T5-R resp. R uz kupis okolo 5000 EUR.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

#7 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od pedro5585 »

Ano to som si vsimol, aj pozeral, ale to je ako kupovat macku vo vreci, a portal mobile.de, to uz vobec ne, podvodnici prveho stupna...som myslel skor na SR, ale tu ich asi bude malo... :?
Dovoz z Nemecka je hop alebo trop..
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#8 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od vasako »

to ze uz i nemci nejsou vzdy seriozni mohu jenom potvrdit. kupoval jsem 850 pres mobile.de, od majitele (ne pres bazar), vedena servisni knizka a s oznacenim inzeratu spickovy stav. koupil za 140tisic, za sest mesicu jsem do nej nacpal na opravach a vymenach dalsich 180tisic. auto muze vypadat krasne a zachovale na pohled, ale jsou zavady, na ktere clovek prijde az po par stovkach/tisicich kilometru. bohuzel.
_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996

derek

#9 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od derek »

já kupoval z bazaru z itálie a naprostá pohoda bez závad a bez problémů...cena necelých 80 000

bazar je v brně na křižovatce, jak se odbočuje k makru/na D1/na D2 vedle řeky ! ... má tam několik volv, vesměs z Itálie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#10 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Menhir »

A propos, wickey, mohl bys stručně srovnat svou zkušenost s 940 a 850? Jízda, provoz, servis, náklady...
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#11 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Bobika »

Zdravím Menhira, koukám další zcela postiženej 850-vou rakovinou :palec: :palec: :palec: Jsem na tom podobně a byl jsem na tom jako ty. Taky jsem chtěl TDI nebo 2.5 20-ti ventil. Taky najezdím tak 5-8000 km ročně a víš jak to dopadlo, takhle :
Přílohy
DSCN8407mail.jpg
DSCN8407mail.jpg (73.02 KiB) Zobrazeno 1388 x
DSCN8358mail.jpg
DSCN8358mail.jpg (70.61 KiB) Zobrazeno 1384 x
DSCN8097mail2.jpg
DSCN8097mail2.jpg (78.99 KiB) Zobrazeno 1381 x
DSCN8078mail2.jpg
DSCN8078mail2.jpg (86.31 KiB) Zobrazeno 1383 x
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#12 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Menhir »

Tak ta Tvoje Pampeliška je přesně to, co bych si přál mít. I když asi spíš tu 20V, T5R by mě sežrala... :neutral:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#13 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Bobika »

Poznatky z provozu za necelý rok jsou v článku na Volvoklubu, kde si najdeš modely a v sekci 850 je vcelku podrobný popis a zkušenosti.
Jinak při tvém nájezdu, který mám asi tak stejný, klidně můžeš koupit i T5 nebo dokonce "žluté" nebezpečí. :lol: :lol: Spotřeba na dálku mezi T5 a 2.5 20-ti ventilem je tak 1-2 litry (podle stylu jízdy), ale dynamika je neporovnatelná. Né že by 20-ti ventil jel nějak málo, ale jak se svzeš s T5 (nebo nedej bože s T5R) tak si nadobro ztracen, pokud si tedy správný Volvopacient (asi tak jako já) :mrgreen: :mrgreen:
T5 papají ve městě tak o 2-3 litry víc než atmosféra, to je asi největší handicap. Ale pokud najezdíš do těch 10 000 km za rok, tak ti nebude dělat vrásky ani městský provoz. Ale ten zátah turbíny je úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúžasnej. Jinak ti podám hafo informací, není problém. Ptej se na co chceš.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#14 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Bobika »

Menhir píše:Tak ta Tvoje Pampeliška je přesně to, co bych si přál mít. I když asi spíš tu 20V, T5R by mě sežrala... :neutral:
Nesežere tě. Na dálku jezdím kolem 9-10 l/100 km, což je tak asi o 1 litr víc, než 2.5 20V. Když jsem jel fakt střelbu již mimo povolené rychlosti, tak jsem jel za 11.5 l/100 km. Pokud jedu styl "klobouk a vajíčka", tak jsem jel i za 7,8 a rozhodně jsem nebyl brzda provozu, ale je fakt, že každý sešlápnutí plynu jsem si rozmyslel a hodně jsem předvídal, taková defenzivní jízda, ale vcelku svižná. Takže turbíny se fakt neboj.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#15 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od wickey »

tak po poradku.

@menhir: T5-R by te nesezrala. To je fama. Zalezi jen a jen na tom jak jezdis. Ja jezdim temer 100% mesto a spotreba s 850 2,5 20V a 850R je temer uplne stejna (v rozmezi jednoho litru). 250 koni (resp. 240 u T5-R) je jiz tak vysokej vykon, ze ve meste ho ani nemas kde vyuzit - tudiz jezdis temer bez turba a to je jak hladky 2,3 litr... tudiz spotreba srovnatelna. Mimo mesta dtto.. Samozrejme, kdyz chces, da se jezdit i se spotrebou 30 :mrgreen: (pak to ale jede pekne...)
Proste s T5-Rkou ziskas to, co s normalnou 850 ne - vyjimecnos. Vem v potaz, ze jich je jen 5500 kusu (z kterych zachovala bude jiz mensina a bude jich min a min.) s R dtto. Jestli na ni mas a resis auto na potencionalniho veterana, jdi do ni.

ad 850 vs. 940 - nesrovnatelne auta. Jina koncepce, jine svezeni. 940 je klasicka lod - houpava jizda, zadni nahon, ktery ve spojeni se silnejsim motorem dela z auta nastroj na zabavu atd.. Mel jsem, bylo skvele, ale zvykl jsem si na 850 :) Provozne naklady srovnatelne, i kdyz 940 s redblockem (ctyrvalec benzin volvo) je konstrukcne jednodussi, tim padem min nakladna etc. Ale uz i 850 prichazeji do veku, ze jich jsou na vrakacich mraky a dily za hubicku.

@bobika: Pampelisku jsem nazivo este nevidel, ted na fotkach v podstate poprve poradne - pekna :) jen jedna vec - proboha ty gumove ochrany rohu kvuli parkovani je pro nemecke duchodce na Golfy III. POVINNE SUNDAT 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#16 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od drewid »

Akorát to musíš mít čiplý jak bobika. Protože v základu to nijak nejede. Zvlášť pokud jsi byl zvyklej na turbochrocht 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

#17 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Bobika »

for Wickey : ty ochrany tam samozřejmě už nejsou, nárazník a promáčklé dveře jsou již taky opravené. Fotky jsou staré cca 1,5 roku, za tu dobu se toho už dost změnilo. Bohužel novější foto nemám. Letos to napravím. Ještě přijde origo křídlo na zadní dveře a kosmetické úpravy.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#18 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od wickey »

jestezetak :mrgreen: 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#19 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od neuman zdenek »

Menhir píše:Ahoj všichni volvisti, a hlavně 850-koví! :) Název tématu Vám možná zní jako špatný vtip, ale není to tak. Jen čtěte dál.
Volvo zatím nemám, ale volvistou jsem už dávno. Když k nám kdysi jezdili známí z Německa svou 740, pochopil jsem, že tohle auto chci. Když přišla 850 Estate, došel jsem k závěru, že je to nejenom nejlepší, ale taky nejkrásnější auto na světě. :palec: Jenže pak přišel menší šok: Ještě V 70 I za něco stála, ale potom... Volvo přestalo být Volvem. :( Je to sice nadsázka, ale Vy víte, co myslím. ;-)

Ale k věci:
Volvo 850 Estate zůstává mým vysněným automobilem. Jednak samozřejmě pro své známé kvality. A pak taky proto, že se dneska už dá pořídit za cenu, o jaké můžu i já reálně uvažovat (dát za auto třeba tolik, co stojí nová Oktávka, to je pro mě věc těžko představitelná, o Volvu XC 90 nemluvě).
Zkrátka a dobře, chci V 850, a koupím si ho! :tlesk: Jenomže – nesmějte se mi – já to chci jako auto na celý život. Ne na 10 let. Aspoň na 20, ale ještě radši na 30. Protože jak to vypadá, něco takového, jako je 850, už nikdo, dokonce ani Volvo, nevyrábí. Proto chci spolehlivou a dlouhověkou 850, nebouranou, bezporuchovou, s jasným původem, takovou, o kterou se někdo hezky poctivě staral, autíčko sice starší, sice ojeté, ale ne »jeté«, spíš poctivě zajeté. Takové, které někdo měl rád, a pořád má rád – jenomže na druhou stranu zatoužil po něčem novějším, silnějším, živějším, luxusnějším, nejlíp zase po Volvu xxx. A bude rád, že jeho hýčkanou starou dobrou 850 bude někdo hýčkat dál – a ještě dlouho... :pij:

Samozřejmě že až najdu adepta do své garáže, poradím se tady s Vámi, nebo ještě líp poprosím někoho zkušeného o přímou prohlídku a zhodnocení auta. Ale kromě toho mě napadlo ještě něco lepšího:
Je Vás tady – šťastných majitelů V 850 :razz: – pěkná řada. Věřím, že spousta z Vás má svoje autí taky na celý život a nedá ho ani za zlaté prase. Ale třeba se najde někdo, kdo za rok, za dva, za tři zatouží po změně, a rozhodne se se svou 850 rozloučit. Jestli jo, tak ode mě získá jednak poctivou cenu a jednak ujištění, že dává své dítě do dobrých rukou...
Samozřejmě bych na tom vydělal především já sám, to nelze popřít. Až se někdo takový najde, kdo začne tušit, že nebude mít svou 850 navěky, rád ho navštívím, a ne jednou, jeho autíčko si prohlédnu, svezu se v něm, nechám se poučit, jak se s ním správně zachází, v čem jsou jeho kvality a slabiny – prostě jako když si berete pejska z útulku... Až se ho jednou původní majitel doopravdy vzdá, autíčku to ani nepřijde, že změnilo pána. :lol:

Takže jestli jste dočetli až sem a neklepete si na čelo :neutral: a neotevírá se Vám v kapse kudla :evil: a máte 850 a tušíte, že byste ji jednou "dal" či "dala", myslete na mě. Já nespěchám. "Vaše dcera se mi líbí už teď, ale rád si na ni nějaký ten rok počkám. Jen aby pak ještě byla panna (chápejte nenabouraná)."

A pro úplnost moje představa o autíčku:
Volvo 850 combi (zkousnu i V 70 I). Servisní knížka, solidní, vstřícný a věci znalý majitel. Spolehlivý, pěkný stav, za který si rád připlatím. Manuální převodovka.
Ohledně motorizace si rád nechám poradit. Asi bych volil nejspíš TDI, ale to není konečné stanovisko.
Abych tedy ještě přidal otázku: Jakou motorizaci byste mi doporučili? Najezdím tak max. 7.000 km ročně – hlavně kolem Prahy, všude po ČR, sem tam po Praze, málokdy do ciziny. Jsem klidný řidič, nezávodím, ale kochám se, nicméně na státní silnici mi je 90 občas těsná, na dálnici chci mít možnost využít povolenou 130, taky rád bezpečně předjedu zbytečné loudaly.
Ale hlavně – která motorizace a které provedení 850 vůbec je z hlediska celkových provozních nákladů při výše uvedeném nízkém provozu nejúspornější? Dokážete mi v tom poradit? Ať vím, po čem se dívat...

Děkuji Vám za trpělivost a těším se na reakce.
Ježiši ty jsi super pacient :palec: :tlesk: :palec: :palec:
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

#20 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od pedro5585 »

:arrow: to bobika: Krasnu lod mas, hlavne tie disky sa mi pacia k tej zltej farbe to fantasticky ladi...aj ked mne sa viac paci klasicky sedan, aj ked ocenujem funkciu kombika, ale ja by som to nevyuzil. :oops:
Neviete, ktorych sa vyrobilo viac? Kombikov alebo sedanov? Keby bol taky sedan R-kovy k dispozicii... :razz:
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#21 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Sibr »

Jasný T5 vůbec nežere, je fakt že dřív jsem za těch 11-12 jezdil ale to jsem měl T5ku nově, teď jezdim za 10 a to si klidně proženu na dálnici nějakýho Paššíka a 50% najezdim po Praze.
Jinak když jezdim mimo Prahu třeba trasu Slapy-Praha rychlostí kolem 100-110 mimo obec a 60 tacho v obci (cca 55real pro rejpali fakt nechápu proč mám přes Měchenice atp. jezdit 50 :evil: měli by tam dát 70tku kde to jde a nejsou přechody)
Tak jezdim za 7 :D viz cesta na Dlouhé Stráně, jsem se táhnul v klidu a míru za V70tkama v TDI a spotřeba byla fantastická :palec:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#22 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od Menhir »

Nevíte někdo, jestli a jaký typ by se dal sehnat v téhle barvě???

Nejde mi o tuning, ale o tu oranžovou. Ta je jediná ještě lepší než žlutá. Ale naživo jsem ji nikdy neviděl. Asi to bude nějaká limitovaná série, co?
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 93
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Oelsnitz / Vogtland
Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990

#23 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od kenya »

Menhir píše:Nevíte někdo, jestli a jaký typ by se dal sehnat v téhle barvě???
Jakýkoliv tip v jakékoliv lepší autolakovně. Stačí dodat jim "jinakbarevné" :palec: :palec:
_________________
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#24 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od wickey »

takova oranzova nikdy origo nebyla. zluta byla jen na T5-R.
Nejblizsi k oranzove je Saffron na V70R - http://www.volvoforums.org.uk/image.php ... 1179825054
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 93
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Oelsnitz / Vogtland
Vůz: 960 B6304F, automat, r.v. 1990

#25 Koupím Vaši 850 – vážně!

Příspěvek od kenya »

wickey, ale na saffronu to je metla
_________________
bylo 960 3.0 24V
je 2x Škoda Octavia Combi r.v.61-63, Škoda Felicia Super r.v. 64, Peugeot 309D r.v.91, 960 B6304F, automat, 1990, Jaguar XJ350 2002, Jaguar X-type 2002, Jaguar XF 2015,
časem bude Ford Mustang convertible 1964
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“