
Volvo zatím nemám, ale volvistou jsem už dávno. Když k nám kdysi jezdili známí z Německa svou 740, pochopil jsem, že tohle auto chci. Když přišla 850 Estate, došel jsem k závěru, že je to nejenom nejlepší, ale taky nejkrásnější auto na světě.



Ale k věci:
Volvo 850 Estate zůstává mým vysněným automobilem. Jednak samozřejmě pro své známé kvality. A pak taky proto, že se dneska už dá pořídit za cenu, o jaké můžu i já reálně uvažovat (dát za auto třeba tolik, co stojí nová Oktávka, to je pro mě věc těžko představitelná, o Volvu XC 90 nemluvě).
Zkrátka a dobře, chci V 850, a koupím si ho!

Samozřejmě že až najdu adepta do své garáže, poradím se tady s Vámi, nebo ještě líp poprosím někoho zkušeného o přímou prohlídku a zhodnocení auta. Ale kromě toho mě napadlo ještě něco lepšího:
Je Vás tady – šťastných majitelů V 850

Samozřejmě bych na tom vydělal především já sám, to nelze popřít. Až se někdo takový najde, kdo začne tušit, že nebude mít svou 850 navěky, rád ho navštívím, a ne jednou, jeho autíčko si prohlédnu, svezu se v něm, nechám se poučit, jak se s ním správně zachází, v čem jsou jeho kvality a slabiny – prostě jako když si berete pejska z útulku... Až se ho jednou původní majitel doopravdy vzdá, autíčku to ani nepřijde, že změnilo pána.

Takže jestli jste dočetli až sem a neklepete si na čelo :neutral: a neotevírá se Vám v kapse kudla

A pro úplnost moje představa o autíčku:
Volvo 850 combi (zkousnu i V 70 I). Servisní knížka, solidní, vstřícný a věci znalý majitel. Spolehlivý, pěkný stav, za který si rád připlatím. Manuální převodovka.
Ohledně motorizace si rád nechám poradit. Asi bych volil nejspíš TDI, ale to není konečné stanovisko.
Abych tedy ještě přidal otázku: Jakou motorizaci byste mi doporučili? Najezdím tak max. 7.000 km ročně – hlavně kolem Prahy, všude po ČR, sem tam po Praze, málokdy do ciziny. Jsem klidný řidič, nezávodím, ale kochám se, nicméně na státní silnici mi je 90 občas těsná, na dálnici chci mít možnost využít povolenou 130, taky rád bezpečně předjedu zbytečné loudaly.
Ale hlavně – která motorizace a které provedení 850 vůbec je z hlediska celkových provozních nákladů při výše uvedeném nízkém provozu nejúspornější? Dokážete mi v tom poradit? Ať vím, po čem se dívat...
Děkuji Vám za trpělivost a těším se na reakce.