Hlučný motor

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#1 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

Zdravim,
před půl rokem jsem si pořídil 760 TIC z Německa s půlkou nádrže Německé nafty, motor měl krásný zvuk dieselového šestiválce. Postupem času začal být hlučnější a hlučnější. Nedávno jsem musel odjet pracovně do Brna, což byla zatím nejdelší cesta od koupi vozu. Cestou zpátky začali nechutně cvakat vstřiky. Koupil jsem tedy nové, seřídil a dnes je namontoval. Cestou z chaty se mi zdálo, že stále cvakaj. Sice ne tolik, ale cvakaj a motor je stále hlučný.
Může to být čerpadlem? Nebo snad nekvalitní Českou naftou?

Díky za radu, Honza
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Hlučný motor

Příspěvek od Sergej »

Jemuel píše:Zdravim,
před půl rokem jsem si pořídil 760 TIC z Německa s půlkou nádrže Německé nafty, motor měl krásný zvuk dieselového šestiválce. Postupem času začal být hlučnější a hlučnější. Nedávno jsem musel odjet pracovně do Brna, což byla zatím nejdelší cesta od koupi vozu. Cestou zpátky začali nechutně cvakat vstřiky. Koupil jsem tedy nové, seřídil a dnes je namontoval. Cestou z chaty se mi zdálo, že stále cvakaj. Sice ne tolik, ale cvakaj a motor je stále hlučný.
Může to být čerpadlem? Nebo snad nekvalitní Českou naftou?

Díky za radu, Honza
Podla mojich skusenosti ma nafta vplyv na dymivost a zivost motora, na hlucnost minimalny. Ale su to len moje skusenosti. Skor si myslim ze sa rozhadzalo nadstavenie cerpadla, taktiez by to mohly byt vôle ventilov.
Mal som podobne skusenosti so skodovkou - po odjazde od mechanika, ktori ju nadstavil, spravne namontoval vyfuk, atd... som na volnobehu skoro nepocul motor. Po 100 km sa hlucnost a dymivost vratila do "normalu"
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud si schopný u dieselu slyšet vstřiky, tak máš asi velmi dobrý sluch. Ono půjde asi o jiný zvuk ( jiného původu ), to ho ale musíš líp popsat.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#4 Hlučný motor

Příspěvek od VanThomas »

jarek.krizan píše:Pokud si schopný u dieselu slyšet vstřiky, tak máš asi velmi dobrý sluch. Ono půjde asi o jiný zvuk ( jiného původu ), to ho ale musíš líp popsat.
vývěva :idea: :D taky jsem chvilku tápal, takovej kus železný tyče, přiloženej k uchu, dotýkající se druhym koncem různých částí motoru (nastartovanýho :!: :) ) to je skoro lepší než diagnostika, hlavně u D24x 8)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

VanThomas píše:
jarek.krizan píše:Pokud si schopný u dieselu slyšet vstřiky, tak máš asi velmi dobrý sluch. Ono půjde asi o jiný zvuk ( jiného původu ), to ho ale musíš líp popsat.
vývěva :idea: :D taky jsem chvilku tápal, takovej kus železný tyče, přiloženej k uchu, dotýkající se druhym koncem různých částí motoru (nastartovanýho :!: :) ) to je skoro lepší než diagnostika, hlavně u D24x 8)
Souhlas nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak zjistit co a odkud. :palec:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#6 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

No, jak to popsat? Je to takový pravidelný plechový zvuk. Prostě za studena je to celkem vklidu, ale jakmile se motor zahřeje, mám pocit, že mám pod kapotou šicí stroj. Hlavně při vysokých otáčkách. Ještě zkusim pootočit čerpadlem.
Já si teda osobně myslím, že je to neseřízenym čerpadlem.
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

Jemuel píše:No, jak to popsat? Je to takový pravidelný plechový zvuk. Prostě za studena je to celkem vklidu, ale jakmile se motor zahřeje, mám pocit, že mám pod kapotou šicí stroj. Hlavně při vysokých otáčkách. Ještě zkusim pootočit čerpadlem.
Já si teda osobně myslím, že je to neseřízenym čerpadlem.
A co vakuovka a ventilové vůle ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#8 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

Vakuovka zní jinak. Ventilové vůle, to nevím. Ze by všechny na ráz? To se mi nezdá.
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#9 Hlučný motor

Příspěvek od Drtic »

Proc vsechny, na klepani staci jeden ne?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#10 Hlučný motor

Příspěvek od travex »

Drtic píše:Proc vsechny, na klepani staci jeden ne?
pro plechove klepani staci bohate volna spodni polovina plechoveho deklu predniho rozvodoveho remenu..... ale to se tady muzeme dohadovat, chce to nastartovat otevrit motor a jit poslouchat pres stangli (teda pokud neni stetoskop, ten je jeste lepsi na podobne pruzkumy...)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

Omlouvám se za OT, ale tu nálepku co máš v avatvaru mám na vlajkonoši taky s nápisem diplomat a mám k tomu i průkaz - takovou kartičku jak řidičák 8)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#12 Hlučný motor

Příspěvek od Drtic »

jarek.krizan píše:Omlouvám se za OT, ale tu nálepku co máš v avatvaru mám na vlajkonoši taky s nápisem diplomat a mám k tomu i průkaz - takovou kartičku jak řidičák 8)
Ja mam na Bushovce s napisem "SPECIAL DELIVERY for touristic and diplomat sales" Ale karticku teda nemam :( Posli nejake foto jak vypada, ze bych si spachal duplikat na machrovani :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

Drtic píše:
jarek.krizan píše:Omlouvám se za OT, ale tu nálepku co máš v avatvaru mám na vlajkonoši taky s nápisem diplomat a mám k tomu i průkaz - takovou kartičku jak řidičák 8)
Ja mam na Bushovce s napisem "SPECIAL DELIVERY for touristic and diplomat sales" Ale karticku teda nemam :( Posli nejake foto jak vypada, ze bych si spachal duplikat na machrovani :D
Nálepky jsou stejné, kartičku nafotím, jen co najdu, kam jsečm ji dal , abych ji nestratil :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#14 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

Už jsem na to přišel, nezbývá mi nic jiného, než překontrolovat vůle ventilů. Radil jsem se s odborníkem na čerpadla, který mi vyvrátil dojem, že jsou to vstřiky. Uvidíme. Nevíte teda někdo, kolik má ta vůle být?

Dik
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Hlučný motor

Příspěvek od Sergej »

Jemuel píše:Už jsem na to přišel, nezbývá mi nic jiného, než překontrolovat vůle ventilů. Radil jsem se s odborníkem na čerpadla, který mi vyvrátil dojem, že jsou to vstřiky. Uvidíme. Nevíte teda někdo, kolik má ta vůle být?

Dik
Sem-tam nezaskodi prelistovat aj starsie prispevky: viewtopic.php?f=52&t=9692
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#16 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

Díky moc. :tlesk:
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Hlučný motor

Příspěvek od jarek.krizan »

Drtic píše:
jarek.krizan píše:Omlouvám se za OT, ale tu nálepku co máš v avatvaru mám na vlajkonoši taky s nápisem diplomat a mám k tomu i průkaz - takovou kartičku jak řidičák 8)
Ja mam na Bushovce s napisem "SPECIAL DELIVERY for touristic and diplomat sales" Ale karticku teda nemam :( Posli nejake foto jak vypada, ze bych si spachal duplikat na machrovani :D
Já zapoměl a ty ses nepřipoměl, tak snad zítra.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Hlučný motor

Příspěvek od Sergej »

Jemuel píše:Díky moc. :tlesk:
Rado sa stalo, daj vedet ako si dopadol a ako ich pripadne dosteloval, lebo nateraz mi nie je jasne ci treba pri nadstavovani vôle davat dolu rozvody atd...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#19 Hlučný motor

Příspěvek od VanThomas »

další literatura ke studiu tady http://www.k-jet.org/docs_green.html hned ze začátku jsou greenbooky pro d20/24, přijde mi to přehlednější...

2 sergej: rozvody rozhodně sundavat nemusíš
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2595
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Hlučný motor

Příspěvek od Sergej »

VanThomas píše:další literatura ke studiu tady http://www.k-jet.org/docs_green.html hned ze začátku jsou greenbooky pro d20/24, přijde mi to přehlednější...
Super, a ja som si ich uz chcel kupit na E-bay (Haynesa som tam uz kupil, ale za 4 USD to nelutujem...)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V 70 D5 Premium
Bydliště: Prague

#21 Hlučný motor

Příspěvek od Jemuel »

Tak jsem podle manuálu přeměřil všechny ventily a všude to bylo v pořádku. Pro jistotu jsem ještě zahřál motor, měřil znovu. Dva z nich byly na hranici, tak jsem vyměnil podložky. Bohužel motor cvaká dál.
Teď už mě napadá jenom seřídit tlaky na čerpadle. Nebo, je možný, že by to nedej bóže špatně mazalo? :roll:

H.
_________________
V 70 D5 Premium, 760 2.4 TD Interc. [D 24 TIC]
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“