Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
nevite nekdo jaka se da dat do S60 autobaterie aby mela co nejvetsi kapacitu?
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
taka jakou mas predepsanou
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
ta největší která se vejde metr, zmeřit kastlík, internet :poc: zkoumat katalogy...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Teplice
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Přesně tak, dej tam co tam patří, protože, jak tam dáš něco silnějšího, tak ti to altík nebude stíhat bobíjet a baterie půjde do háje...koch píše:taka jakou mas predepsanou
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvky: 118
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Teplice
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Podle katalogu je tam předepsaná 60Ah nebo 70Ah nebo 77Ah, je to podle výbavy, mrkni co tam máš a já ti nahodím nějakou cenu co to stojí......
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"
-
Offline
- Příspěvky: 260
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
no ted tam mam obyc 55Ah takze by se mi libila ta 77Ah
koukal jsem ze je i 105Ah ale ta je jen pro:
VOLVO S60 2.4 D 93/126
VOLVO S60 2.4 D 96/130
VOLVO S60 2.4 D5 120/163
VOLVO S60 2.4 D5 136/185
takze by mi to asi altik nestihal dobijet
koukal jsem ze je i 105Ah ale ta je jen pro:
VOLVO S60 2.4 D 93/126
VOLVO S60 2.4 D 96/130
VOLVO S60 2.4 D5 120/163
VOLVO S60 2.4 D5 136/185
takze by mi to asi altik nestihal dobijet
_________________
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza
killer
Bude: Volvo ???
Provizorne: Volkswagen Golf, Das Auto :-).
Bylo: Volvo S60 2,4 103kW/140Hp + LPG Elpigaz, r.v.2001, manual, Platinum Green
Bylo: Volvo 440Turbo 1,7 88kW/120Hp, r.v. 1991, manual, zelena metaliza
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
aneb další z řady obecně oblíbených omylů... tak velkou baterku, u které by podobné problémy přicházely do úvahy, by musel vozit v přívěsuGhirgi píše:Přesně tak, dej tam co tam patří, protože, jak tam dáš něco silnějšího, tak ti to altík nebude stíhat bobíjet a baterie půjde do háje...koch píše:taka jakou mas predepsanou
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
takze asi takto:
1. nemas 120 co pri startovani musis tocit 15 minut... verim ze otocis klickem a jedes
2. vyssi kapacita nez predepsana znamena ze baterie nebude nikdy nabita na 100 procent, nenabita baterie - nizsi zivotnost
3. vyssi kapacita u dieslovych motoru je standartni - diesel je o neco narocnejsi, potrebuje silnejsi baterku
4. urcite jsou absolutne skvele kapacity mezi 60 - 77
1. nemas 120 co pri startovani musis tocit 15 minut... verim ze otocis klickem a jedes
2. vyssi kapacita nez predepsana znamena ze baterie nebude nikdy nabita na 100 procent, nenabita baterie - nizsi zivotnost
3. vyssi kapacita u dieslovych motoru je standartni - diesel je o neco narocnejsi, potrebuje silnejsi baterku
4. urcite jsou absolutne skvele kapacity mezi 60 - 77
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
to jako proč?koch píše:takze asi takto:
2. vyssi kapacita nez predepsana znamena ze baterie nebude nikdy nabita na 100 procent,
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
protoze je tam srandicka (ochrana proti prebijeni) co vypina dobijeni baterie pri dosazeni urcite hodnoty, ktera je nastavena na konstantni hodnotu ktera sa nezmeni tim ze tam namontujes baterii s vyssi kapacitouVanThomas píše:to jako proč?koch píše:takze asi takto:
2. vyssi kapacita nez predepsana znamena ze baterie nebude nikdy nabita na 100 procent,
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
jinak jak dlouho ti tam ta baterka vydrzela? se stavim ze tam mas jeste puvodni baterku z vyroby
ja osobne kaslu na vsechny rady vsemoznych odborniku a spoleham na vypocty a doporučeni inzenyru ze svedska, udelali moje auto dobre tak jak je, verim jim...
ja osobne kaslu na vsechny rady vsemoznych odborniku a spoleham na vypocty a doporučeni inzenyru ze svedska, udelali moje auto dobre tak jak je, verim jim...
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
jo takhle, člověk se pořád dozvídá něco novýho... takže bazmekoid ve stylu proč to dělat jednoduše, když to jde složitě...50let stačilo nastavit dobíjení na rozumnou hodnotu napětí a fungovalo s jakoukoli baterkou... ikdyž Ca-Ca si asi žádá nějakou lepší péči. Zlatý auta, kde nejsložitější elektronika je v rádiu
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Tak se tady dovídám mraky novinek Že bych ve škole chyběl když se brali Pb akumulátory? No ale to bych musel v učení i na průmce a to je divná shoda. Tomáši, měl jsi pravdu a nenech se zblbnout
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
takze je to blbost? na zaklade ceho se pak vypina dobijeni baterie?
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
regulátor altenátoru je nastaven na cca 14V, tohle napětí je i na akumulátoru. Ten začíná plynovat až při 14,6 takže přebíjení nehrozí. U ca-ca se jde s napětím trochu dolů, proto se nedoporučuje používat je ve starších autech. Doufám že sem to moc neskonil, po 10ti hodinách v práci už nějak nefunguju...
to Jarda: Děkuju tě náčelníku, že ses mě zastal
to Jarda: Děkuju tě náčelníku, že ses mě zastal
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
no tech teorii bude asi vic... cim vetsi mistr sportu, tim vic podobnych moudrosti produkuje... co jsem slysel ja tak to je to ze baterky s vetsi kapacitou vydrzi mene protoze se nedobijeji naplno... prijde mi to docela logicke... neni dobre neco pchat tam kam to nepatri... predepsane to bude asi z nejakeho duvodu...
to je fuk, stejne jsem zastancem predepsanych a originalnich dilu...
to je fuk, stejne jsem zastancem predepsanych a originalnich dilu...
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Není zač. Ca-Ca akumolátory musej naopak s napětím o trochu nahoru (tuším kolem 0,5V, ale skutečnost snadno vygooglíte), jinak máš skoro pravdu. Nemá cenu to tu rozpitvávat, navíc se zde na fóru o tom již dost mluvilo v minulosti. Je to o vlastnostech Pb aku a Kirchhofových zákonech, kdo chce tak to vygooglí velice snadno.VanThomas píše:regulátor altenátoru je nastaven na cca 14V, tohle napětí je i na akumulátoru. Ten začíná plynovat až při 14,6 takže přebíjení nehrozí. U ca-ca se jde s napětím trochu dolů, proto se nedoporučuje používat je ve starších autech. Doufám že sem to moc neskonil, po 10ti hodinách v práci už nějak nefunguju...
to Jarda: Děkuju tě náčelníku, že ses mě zastal
4Koch - teorií bude v podstatě nekonečně mnoho,máš pravdu Ale v praxi fungujou jen fyzikální a chemické zákony. A to velice přesně a konkrétně.
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
elektrotechnik nie som, ako som spominal v prispevku vyssie toto je teoria ktoru mi vysvetlil jeden typek a znelo to dost doveryhodne a prislo mi to celkom logicke... kazdopadne som zastancom predpisanych hodnot...
zatim se ale zadny elektrotechnik nevyjadril jak to tedy je?
zatim se ale zadny elektrotechnik nevyjadril jak to tedy je?
-
Offline
- Příspěvky: 136
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha-západ
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Mě to logický nepřijde.
To by jako v autě byl nějakej bazmek, kterej by měřil, kolik elektronů nateče do baterky a z baterky? A pořád by to sčítal a když by jich bylo moc, tak by odpojoval napájení? Co když stářím trochu klesne kapacita baterky - to jí to bude přebíjet? Jak ten bazmek zjistí, kolik dobíjecí energie se neuloží v baterce, ale přemění na teplo? Nebo co když vyměním baterku, jak ten bazmek pozná, nakolik je ta nová nabitá a kolik do ní ještě může pustit.
To by jako v autě byl nějakej bazmek, kterej by měřil, kolik elektronů nateče do baterky a z baterky? A pořád by to sčítal a když by jich bylo moc, tak by odpojoval napájení? Co když stářím trochu klesne kapacita baterky - to jí to bude přebíjet? Jak ten bazmek zjistí, kolik dobíjecí energie se neuloží v baterce, ale přemění na teplo? Nebo co když vyměním baterku, jak ten bazmek pozná, nakolik je ta nová nabitá a kolik do ní ještě může pustit.
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
hmm takze nabijeni baterie v aute se nevypina a stava do ni proudi neustale a nabiji se v kuse i kdyz je plne nabita? to je novinka pro mne a mam pocit ze takova baterka by dlouho nevydrzelaKuba píše:Mě to logický nepřijde.
To by jako v autě byl nějakej bazmek, kterej by měřil, kolik elektronů nateče do baterky a z baterky? A pořád by to sčítal a když by jich bylo moc, tak by odpojoval napájení? Co když stářím trochu klesne kapacita baterky - to jí to bude přebíjet? Jak ten bazmek zjistí, kolik dobíjecí energie se neuloží v baterce, ale přemění na teplo? Nebo co když vyměním baterku, jak ten bazmek pozná, nakolik je ta nová nabitá a kolik do ní ještě může pustit.
-
Offline
- Příspěvky: 136
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha-západ
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
To neříkám, jen říkám, že mi to nepřipadá možný tím způsobem, kterej jsi popisoval. Nevím jak to u autobaterií je, ale předpokládám, že to, co určuje jestli baterii dál nabíjet nebo ne bude spíš měřit její napětí, případně změny jejího napětí a podle toho rozhodovat. A to zřejmě nebude vyžadovat baterku s přesně danou konkrétní kapacitou.koch píše:hmm takze nabijeni baterie v aute se nevypina a stava do ni proudi neustale a nabiji se v kuse i kdyz je plne nabita? to je novinka pro mne a mam pocit ze takova baterka by dlouho nevydrzelaKuba píše:Mě to logický nepřijde.
To by jako v autě byl nějakej bazmek, kterej by měřil, kolik elektronů nateče do baterky a z baterky? A pořád by to sčítal a když by jich bylo moc, tak by odpojoval napájení? Co když stářím trochu klesne kapacita baterky - to jí to bude přebíjet? Jak ten bazmek zjistí, kolik dobíjecí energie se neuloží v baterce, ale přemění na teplo? Nebo co když vyměním baterku, jak ten bazmek pozná, nakolik je ta nová nabitá a kolik do ní ještě může pustit.
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák
-
Offline
- Příspěvky: 1176
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
takze ještě jednou a jinak regulátor alternátoru udržuje napětí v síti auta na 14V. Baterka bude mít na prázdno kolem 12,5V => začne do ní téct proud, tím se napětí akumulátoru začne zvyšovat, dokud nedosáne těch 14V (u nabité baterky velmi rychle) pak už žádný proud neteče - nedobíjí se, napětí na akumulátoru je pod 14,6V ten tedy "nevaří" - není tu nic, co by mu škodilo... srozumitelneji to neumím
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
4Tomáš - skoro za 1 Akorát to napětí u alternátoru může být až 14,4V, plynovací napětí 1 zcela nabitého článku Pb aku je 2,4V -2,6V. Zbytek zařídí pan Kirchhoff a jeho zákony Takže v rozumné míře, pokud alternítor dá proud o velikosti cca 1/5 kapacity aku je jedno jak velkej akumulátor je do auta osazen. U cca 100A altíku v 70-ce (možná až 140A) je v podstatě jedno z běžných akumulátorů, který tam přijde. Řekl bych do 200Ah zcela bez potíží. Ale je to nesmysl, není potřeba a byl by těžkej jak prase.
-
Offline
- Příspěvky: 1529
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
zkus rozvest toho kirchkocha
-
Offline
- Příspěvky: 1470
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Autobaterie do S60 2,4 (co s nejvetsi kapacitou)
Můžeš si je snadno odvodit z Maxwellových rovnic, ale jinak je máš zde http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/134 ... ovy-zakony No a pokud bude napětí alternátoru rovno napětí nabitého akumulátoru, čili těch cca 14 - 14,4V, nic už nikam nepoteče (součet napětí bude roven nule a proudů tím pádem taky) a aku se nebude přebíjet. Naopak pokud bude rozdíl roven třeba 2v, vlivem nízkého odporu aku a alternátoru bude ten nabíjecí proud skoro roven jmenovitému proudu alternátoru a aku se bude nabíjet fest. Stavy mezi tím se budou limitně blížit těm krajním intervalům. Neumím moc vysvětlovat a jsem línej psát, tak třeba až tu bude George jako učitel tak to vysvětlí nebo googlete.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé