AWD
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
AWD
jak tu někdo psal. Je to asi o váhách vozů- V70tka je pekne tezkej kombík.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 4
AWD
co jsem chtel jsem se dozvedel ,
odpoved typu uber plyn neni pro me odpovedi, vsichni tu pisete jako by jste nikdy nezajeli nekam na parkoviste nebo na odlehlou silnici v zime a nezkusili co vase auto dela-nedela, umi-neumi na snehu.
a pokud ano tak to bylo asi jen volvo a jeste jste se bali slapnout na plyn aby to moc nezralo.
tech 10 minut blbnuti za tu spotrebu stoji, minimalne se dozvite jak vase auto reaguje v jinych adheznich podminkach nez jen na upravene vozovce.
ale verim ze kazdy z vas to zkusil a kdo ne tak doporucuji.
mimochodem V70 neni tezsi nez Sigma a napriklad SAAB 9000 take neni lehci (mozna o nejake to kilo)
a je to taky predohrab a takove prokluzovani na krizovatce za mokra, kdyz se potrebujete pripojit z vedlejsi, jsem s nim take nezazil
odpoved typu uber plyn neni pro me odpovedi, vsichni tu pisete jako by jste nikdy nezajeli nekam na parkoviste nebo na odlehlou silnici v zime a nezkusili co vase auto dela-nedela, umi-neumi na snehu.
a pokud ano tak to bylo asi jen volvo a jeste jste se bali slapnout na plyn aby to moc nezralo.
tech 10 minut blbnuti za tu spotrebu stoji, minimalne se dozvite jak vase auto reaguje v jinych adheznich podminkach nez jen na upravene vozovce.
ale verim ze kazdy z vas to zkusil a kdo ne tak doporucuji.
mimochodem V70 neni tezsi nez Sigma a napriklad SAAB 9000 take neni lehci (mozna o nejake to kilo)
a je to taky predohrab a takove prokluzovani na krizovatce za mokra, kdyz se potrebujete pripojit z vedlejsi, jsem s nim take nezazil
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 4101
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
AWD
2stepan: tady možná jde jen o to, že jsi v těch 3 autech neměl srovnatelné protiprokluzové pomocné systémy. Jak ti někdo vysvětloval, tak TRACS není "úplný protiprokluz". Na to má i Volvo jiný systém. Poříd si ho, a nebude ti to tolik hrabat
A co se týká blbnutí s autem na sněhu, tak to většinou s těmahle mrchama co ti do toho kecají moc nejde
Líp to jde když tam nejsou nebo jsou vypnuté 



_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
AWD
Podle mě je problém V70 v tom, že má hrozně dlouhej čumák, a tím pádem na předek nepřipadá zdaleka tolik váhy. Jak si jinak vysvětlit, že podobně těžkej (spíš těžší) VW T4 Transportér kterej je taky předohrab projede takřka všude bez jakýkoli elektronický pomoci?
Naučil sem se s tím žít, těch pár tejdnů v roce, co je na silnicích marast se nějak prokoušu, a po zbytek roku mi V70 jízdníma vlastnostma celkem vyhovuje.
Naučil sem se s tím žít, těch pár tejdnů v roce, co je na silnicích marast se nějak prokoušu, a po zbytek roku mi V70 jízdníma vlastnostma celkem vyhovuje.
-
Offline
- Příspěvky: 2017
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
AWD
problem je v tom ze tu mame strasnou spoustu fyzikalnich jevu a vlastnosti ktere nekdo nedokaze a nebo nechce pochopit... je dobre kdyz clovek chape alespon ty zakladni a jezdi tak jak ma...
nevim z jakeho duvodu se nekteri lidi klouzou na zamrzlem parkovisti nebo odlehle zledovatele silnici... ok "fun factor" je jedna vec, ale ja se klouzu hlavne proto, abych zjistil jako se moje auto chová na zledovatelem povrchu... pak vim co muzu od nej ocekavat v realu a snazim se pak prizpusobit moji jizdu tak aby byla co mozna nejbezpecnejsi...
nevim z jakeho duvodu se nekteri lidi klouzou na zamrzlem parkovisti nebo odlehle zledovatele silnici... ok "fun factor" je jedna vec, ale ja se klouzu hlavne proto, abych zjistil jako se moje auto chová na zledovatelem povrchu... pak vim co muzu od nej ocekavat v realu a snazim se pak prizpusobit moji jizdu tak aby byla co mozna nejbezpecnejsi...
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 4
AWD
to Dali, KOCH
to je presne ono co jsem mel na mysli.
zkusit co to umi a pak vedet kde je hranice, ale to je jina vec nez protiprokluz.
to DALI.
to rozlozeni vahy me taky napadlo jen mi prislo jako mene pravdepodobne.
ale asi to bude rozhodujici faktor
to je presne ono co jsem mel na mysli.
zkusit co to umi a pak vedet kde je hranice, ale to je jina vec nez protiprokluz.
to DALI.
to rozlozeni vahy me taky napadlo jen mi prislo jako mene pravdepodobne.
ale asi to bude rozhodujici faktor
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
-
Offline
- Příspěvky: 2185
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
AWD
Jak píše Bobika, Tracs mám a je to s ním lepší než bez něj, ale i tak musí člověk dávat pozor, aby kola zbytečně neprokluzovala.
stepan: trošku nesouhlasím s tím Saabem, měl jsem 2 a každý měl problém s trakcí (u Turba to byl extrém
) a jedna otázečka, měl si Sigmu s natáčením zadních kol? A jsou karosářské díly opravdu z nerezu?
Volvo AWD je prostě takové příměstské auto, které dokáže i trošku horší nezpevněné cesty a trochu sněhu, horší je to totiž s jeho malou světlou výškou :? Jak píše Martin...na blbnutí je Subaru
BTW: na uklouzaném sněhu si neškrtnu ani Jeep Cherokem, 4*4, redukce...tam kde to moc klouže a není trakce, stoupání je velké už nic nepomůže a naviják nemá
stepan: trošku nesouhlasím s tím Saabem, měl jsem 2 a každý měl problém s trakcí (u Turba to byl extrém

Volvo AWD je prostě takové příměstské auto, které dokáže i trošku horší nezpevněné cesty a trochu sněhu, horší je to totiž s jeho malou světlou výškou :? Jak píše Martin...na blbnutí je Subaru

BTW: na uklouzaném sněhu si neškrtnu ani Jeep Cherokem, 4*4, redukce...tam kde to moc klouže a není trakce, stoupání je velké už nic nepomůže a naviják nemá

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 48
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha 4
AWD
jenze ja chtel zustat u znacky Volvo, s tim ze rok vyroby vyssi nez 1997.
tak proto jeste koukam po MB E-classe nebo BMW E39 nebo jeste Audi A6 ale co vim tak se dost kradou
Jinak Sigma s natacecima kolama byla u nas vyjimka a jsem ji bohuzel nemel. mel jsem sice verzi 151 kW ale bez teto srandy.
co se tyce nerez karosarskych dilu nevim - nikdy jsem to nenaboural a extra jsem po tom nepatral, ale je fakt ze neni nebylo vubec nic zrezlyho.
problem byla automaticka prevodovka(mozna zalezi na predchozim majiteli) a motor ktery bastil dost oleje, jinak bych si ji koupil znovu.
tak proto jeste koukam po MB E-classe nebo BMW E39 nebo jeste Audi A6 ale co vim tak se dost kradou
Jinak Sigma s natacecima kolama byla u nas vyjimka a jsem ji bohuzel nemel. mel jsem sice verzi 151 kW ale bez teto srandy.
co se tyce nerez karosarskych dilu nevim - nikdy jsem to nenaboural a extra jsem po tom nepatral, ale je fakt ze neni nebylo vubec nic zrezlyho.
problem byla automaticka prevodovka(mozna zalezi na predchozim majiteli) a motor ktery bastil dost oleje, jinak bych si ji koupil znovu.
_________________
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
bylo: V70 2.5i 20V B5254 97
soucasnost : V70 II 2,4T geartronic 05/2000
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
AWD
když už jsme u tohoto tématu - na palubce 850 AWD je kolébka "TRACS OFF". má někdo nastudováno (případně experimentoval) jak přesně funguje, jaké to má následky a kdy ho používat? co jsem já měl možnost trošku otestovat, tak se auto chová "jinak", bohužel toto slovo nejsem schopen nějak lépe uchopit...
jinak awd na sněhu super, aspoň nemusím vozit řetězy
s čím souhlasím je, že by to chtělo to podvozek aspon o dva tři centimetry výše.
jinak awd na sněhu super, aspoň nemusím vozit řetězy

_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5840
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
AWD
Stiskem track odpojíš, jinak je zapojen stále ale v asi 35 km/h se stejně odpojuje automaticky.vasako píše:když už jsme u tohoto tématu - na palubce 850 AWD je kolébka "TRACS OFF". má někdo nastudováno (případně experimentoval) jak přesně funguje, jaké to má následky a kdy ho používat?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5840
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
AWD
:tlesk:martinopel píše:Třebas aby ti elektronika nekecala do řízenívasako píše:mno ale k čemu je to dobré vypnout?

_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 62
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
AWD
Ano, když to vypnu, tak se tak jistě stane, ale to není odpověď na moji otázku. Nehledě na to, že ten systém je stejně zřejmě mechanický 
Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré?

Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré?

_________________
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996
850 AWD Estate, B5254T, r.v. 1996
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5840
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
AWD
že když si nabiješ hubu tak si za to můžeš sám.vasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré?
Jinak jsi se ještě ptal cituji: kdy ho používat?
Používá se pořád , ty ho můžeš jem odpojit.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 4759
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
AWD
Moje zkušenost: na rozbahněným podmáčeným povrchu (na jaře když roztál sníh) se auto se zapnutým STC (že to je STC, který oproti TRACSu umí ubírat plyn podle mě nehraje roli) chovalo jako ponorka - s každým zachroupáním STC se zavrtávalo víc a víc do země. Když už jsem skoro visel na motoru, usoudil jsem, že takhle ne! Vypnul jsem ten ukecanej nesmysl a citlivou prací se spojkou a plynem jsem z toho okopu vyjelvasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré?

-
Offline
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
AWD
kdyz chces vyplasit rostenky na ceste a rozjet se s piskanim gum :mrgreen: :mrgreen:vasako píše:Ví tedy někde k čemu to je v reálu dobré?

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 2185
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
AWD
Kvůli Nivomatům asi zvýšit nepůjde nebo by šly použít komponenty z XC 70? Ale co vím, každý přesně chce 3 cm navíc. (fakt mluvím o podvozkuvasako píše: jinak awd na sněhu super, aspoň nemusím vozit řetězys čím souhlasím je, že by to chtělo to podvozek aspon o dva tři centimetry výše.

_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 34
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
AWD
Silonove mezikusy mezi pera a ulozeni, uz to tady nekdo resil, realizoval a je to dost dobry..... Nebo jednoduzsi varianta: tenisaky mezi zavity pruziny....taky to funguje. Jinac jako majitel V70 AWD, mne ten tracks taky nejak nepotesil, ale na druhou stranu mne to nevadi, kazdej kdo chce se s tim nauci jezdit. Chce to proste vyrazit na nejakej ten parkac a zjistit co si muzu dovolit a pak bezpecne projizdet zatacky pod plnym plynem i na snehu....
Zkusenost: Driv sem mel Opel Senator 3.0 130HP na zadek a kdyz se auto na snehu v zatacce dostalo do smyku, tak stacilo ubrat plyn a srovnat to....U V70 AWD kdyz jde auto do smyku v zatacce na snehu tak ubrani plynu ani tocenim volantu nic nedocilim, jakmile ale zeslapnu plynovy pedal tak auto se stava velice dobre ovladatelnym a ze zatacky mne to primo vytahne.... Tuhle situaci sem opakoval i s vypnutym tracks a chovalo se to uplne stejne...mozna to bylo tim ze tracks se sam pripoji , kdyz auto jede vetsi rychlosti nez 35kmh ale to fakt nevim-BEZ ROZDILU
Zaver: Auto bez AWD nebo jinych podobnych systemu bych uz nikdy nechtel...zadnej kopec me nikdy v zime neporazil a to ze jako jezdim dost do hor...(snad nejlepsi ctyrkolovy system co sem kdy vyzkousel bylo QUATRO u AUDI - 60procent na zadek 40procent na predek, idealni jizdni vlastnosti.
Zkusenost: Driv sem mel Opel Senator 3.0 130HP na zadek a kdyz se auto na snehu v zatacce dostalo do smyku, tak stacilo ubrat plyn a srovnat to....U V70 AWD kdyz jde auto do smyku v zatacce na snehu tak ubrani plynu ani tocenim volantu nic nedocilim, jakmile ale zeslapnu plynovy pedal tak auto se stava velice dobre ovladatelnym a ze zatacky mne to primo vytahne.... Tuhle situaci sem opakoval i s vypnutym tracks a chovalo se to uplne stejne...mozna to bylo tim ze tracks se sam pripoji , kdyz auto jede vetsi rychlosti nez 35kmh ale to fakt nevim-BEZ ROZDILU
Zaver: Auto bez AWD nebo jinych podobnych systemu bych uz nikdy nechtel...zadnej kopec me nikdy v zime neporazil a to ze jako jezdim dost do hor...(snad nejlepsi ctyrkolovy system co sem kdy vyzkousel bylo QUATRO u AUDI - 60procent na zadek 40procent na predek, idealni jizdni vlastnosti.
_________________
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring
bylo V70 AWD 2.5 20V ,142kW, r.v.97
je BMW 530i V8 touring